Rekisteröimätön
08.08.2008, 16:15
Patrollin -83 SD33 hehkujärjestelmä. Mikä voi olla vialla, kun kääntää virrat päälle, hehkuvalo syttyy (pitäisi kai olla 7 sekunnin hehkut), kuuluu napsahdus, ja sitten jossain vaiheessa taas napsahdus. Vaan hehkuille ei mene minkäänlaista virtaa (jännitemittaus siis näyttää nollaa). Akun vieressä peltilämiskän alla on kaksi identtistä relettä, joihin menee molempiin pari paksumpaa johtoa, ja pari ohuempaa johtoa. Sitten siellä on sellainen metalliloota, mihin menee pari johtoa, ja laatikossa on ikäänkuin jäähdytysrivat. Siellä on myös muovinen suurinpiirtein samankokoinen laatikko, mihin menee kaksi nippua johtoja, yhteensä niitä oli kai yli 10 johdinta. Mitä nämä kaikki ovat, ja missä voisi olla vielä jotain hehkutukseen liittyvää osaa, mikä hannaisi tässä. Näyttäisi, ettei ainakaan paksuja kaapeleita ole irrotettu mistään. Eikä niille releille tule kyllä jännitettä vaikka virrat kääntää päälle.
Toinen ongelma on sulakkeet. Onko niitä yleensäkin muualla kuin vänkärin jalkatilassa. Tästäkin olisi kiva saada tietää, mitä mikäkin sulake ohjaa, kun ei ole sitä kantta, missä ne olisi merkittynä. Olisko jollain kuvaa sellasesta sulakekannen merkinnöistä?
Tietääkö kukaan, paljonko 24V , 7 sekunnin hehkut ottavat yhteensä virtaa, eli kuinka ison yleismallin soleinoidin tarvitsen, jos rakentelen hehkutuksen manuaaliseksi, jos ei joku fiksu kerro kohtuullisen näppärää ja varsinkin edullista korjausmenetelmää. Ei kannata sanoa, että mene merkkiliikkeeseen ostamaan kaikki hilut uusina, tuleepi liian tyyriiksi.
Auto on siis 3,3D vapari, ja pitkä malli vuodelta -83.
Vetokoukullekin pitäisi saada sähköä tulemaan, nyt sinne tulee yhteen napaan 24V jatkuva jännite. Pitäisi saada 12v. Vänkärin penkin alla taitaa olla jokin musta möykky, ja näyttäisi auton alta siltä kohdin tulevan johtonippu auton sisään, olisiko siellä jokin jännitteen alennin vai mitä se epämääräisen muotoinen kansi siinä peittää?
Olisi varmaan vielä paljon muutakin kysyttävää, mutta vastailkaa joku johonkin asiaan, mistä jotain ehkä tiedätte.
Eka kirjoitus tänne, joten rekisteröidyn kunhan jossain välissä ehdin, nyt pakkaa taas kiirettä päälle.
Löytyykö joltain linkkejä, mistä voisi räjäytyskuvia tai muita manuaaleja saada ladattua. Moottorin räjäytyskuvasatsin sain eilen puolenyön jälkeen tulemaan, mutta jokin isompi tiedosto (lähes 500Mt zippi oli lopettanut latautumasta yön aikana jonkin aikakatkaisun johdosta, mitähän sekin tarkoittanee) Etuperästä olis nyt alkuun räjäyttelykuva tarpeen.
Kiitos ja anteeksi.
Toinen ongelma on sulakkeet. Onko niitä yleensäkin muualla kuin vänkärin jalkatilassa. Tästäkin olisi kiva saada tietää, mitä mikäkin sulake ohjaa, kun ei ole sitä kantta, missä ne olisi merkittynä. Olisko jollain kuvaa sellasesta sulakekannen merkinnöistä?
Tietääkö kukaan, paljonko 24V , 7 sekunnin hehkut ottavat yhteensä virtaa, eli kuinka ison yleismallin soleinoidin tarvitsen, jos rakentelen hehkutuksen manuaaliseksi, jos ei joku fiksu kerro kohtuullisen näppärää ja varsinkin edullista korjausmenetelmää. Ei kannata sanoa, että mene merkkiliikkeeseen ostamaan kaikki hilut uusina, tuleepi liian tyyriiksi.
Auto on siis 3,3D vapari, ja pitkä malli vuodelta -83.
Vetokoukullekin pitäisi saada sähköä tulemaan, nyt sinne tulee yhteen napaan 24V jatkuva jännite. Pitäisi saada 12v. Vänkärin penkin alla taitaa olla jokin musta möykky, ja näyttäisi auton alta siltä kohdin tulevan johtonippu auton sisään, olisiko siellä jokin jännitteen alennin vai mitä se epämääräisen muotoinen kansi siinä peittää?
Olisi varmaan vielä paljon muutakin kysyttävää, mutta vastailkaa joku johonkin asiaan, mistä jotain ehkä tiedätte.
Eka kirjoitus tänne, joten rekisteröidyn kunhan jossain välissä ehdin, nyt pakkaa taas kiirettä päälle.
Löytyykö joltain linkkejä, mistä voisi räjäytyskuvia tai muita manuaaleja saada ladattua. Moottorin räjäytyskuvasatsin sain eilen puolenyön jälkeen tulemaan, mutta jokin isompi tiedosto (lähes 500Mt zippi oli lopettanut latautumasta yön aikana jonkin aikakatkaisun johdosta, mitähän sekin tarkoittanee) Etuperästä olis nyt alkuun räjäyttelykuva tarpeen.
Kiitos ja anteeksi.