Kirjaudu sisään

View Full Version : trial kuskit (4-pyöräohjauksesta)


Jii-Jii
05.08.2008, 18:51
kertokaas mielipiteitä 4-pyöräohjauksesta tai lähinnä pumpuista.

- Eli yksi isopumppu nokalle tai hihnalla mistä jaetaan etu- ja takaohjaukseen.

- kaksi pienempää pumppua hihnalla etu- ja takaohjaukselle oma pumppu

- etuohjaukselle nokkapumppu tai hihnalla ja taakse sähköinen pumppu mikä käy vain käännettäessä (näitä kuulemma oli norjassa kovasti käytössä...)

vai...

tare
05.08.2008, 21:34
mulle tulee toi viimeinen vaihtoehto

Jare
05.08.2008, 22:23
Meillä ollu aina erillisillä pumpuilla ja remmivetoisina.

sos
06.08.2008, 09:29
erilliset pumput tai yksi riittävän iso pumppu siis oikeasti iso ja virtauksen jako moottori. meillä kuksassa nyt virtauksen jakoventtiili eikä toimi kunnolla

Jii-Jii
06.08.2008, 15:19
mites sitten toi takaohjauksen venttiili? onko eroa että mekaaninen vai sähkö ohjattu?

TimJus
06.08.2008, 16:48
laitappa kuvia rojektistas...........

sähköpumppu on kyllä helpoin vaihtoehto samalla täytyy toi takaohjauksen toiminta sammutettuna sääntö, ainoo miinus on et noi sähkö pumput vie aika paljon sähköä jolloin virta puoli pitää olla kunnossa, ainaski ruisku moottoreissa jotka ei hirveesti tykkää suurista jännite muutoksista.

sos
06.08.2008, 22:58
takaohjaus sääntö toteuttu meillä silleen että etu ohjaukselta otetaan paine,eli vaikka vasemman puolen letkuun vena joka kääntää paineen taka ohjaukselle. eli auto sammuksissa veivaa rattia vasemmalle ja samalla viiksestä kääntä takapyöriä kumpaan suuntaan haluaa.
tulipas kerrotua monimutkasesti

Jii-Jii
07.08.2008, 20:12
katotaan jos jossain vaihees laittas kuvia... kunhan saa vähän lisää palikoita paikalleen tai kunhan vaan tulis jenkeistä ekana suomeen...

Hippo
07.08.2008, 20:58
Yks kunnon kokoinen remmivetoinen ja sähköpumppu rinnalle "tarvittaessa/auton olessa samuttettuna". 0.75-1.25 litrainen paineakku pääjärjestelmään tasoittaa järjestemän toimivuutta...Takaohjaus sähkövenoilla A ja B linjaan virtauksen säätöventtiili, jos läpimenevä sylinteri tarvii vain tankkilinjaa kuristella.

Jii-Jii
29.08.2008, 16:34
montakohan tonnia pitäs suunnilleen olla ohjauksen sylinterissä voimaa että jaksaa pyörät kääntyä? kuinkakohan nopea taka ohjaus pitäs olla, että montas sekunttia laiasta laitaa?

kivinen
29.08.2008, 19:30
Tuli mieleen, että mulla olevia painesäiliöitähän vois käyttää myös hydraulipaineakkuna. Tilavuus on vaan 4,4 litraa, meneekö liian isoksi? Paineenkesto on 140 bar ja välimännän taakse saa ladattua typpipullosta haluamansa vastapaineen.

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/kivinen-sailio1.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/kivinen-sailio2.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/kivinen-sailio3.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/kivinen-sailio4.jpg

Löytyy 1,5kpl. Voin myydä myös yhden säiliön kerrallaan, jolloin teline laikalla kahtia.
Yksi säiliö 50€.
Kaksi säiliötä 90€ ja alimman kuvan nippapussi mukaan.

Ei taija hydekaupasta tohon rahaan irrota?