PDA

View Full Version : Suzuki sj413 rengastus

Rekisteröimätön
31.07.2008, 10:58
Mitä kyseinen kökkyrä sanoo jos siihen laittaa 235/75-15 renkaat alle?
Suikassa vakioalusta paikallaan. Pitäs pystyä ajamaan talveen asti, sit vasta SOA
Mistä kohtaa renkaat (jos) ottaa kiinni ja kuinka paljon?
Entä jaksaako tuo voimakone noilla renkailla mennä auraamattomilla teillä talvella edes eteenpäin?? On nimittäin orkkis jakolaatikko paikallaan..

Jospa jollakin kokemuksia..

Heguli
31.07.2008, 11:45
Mitä kyseinen kökkyrä sanoo jos siihen laittaa 235/75-15 renkaat alle?
Suikassa vakioalusta paikallaan. Pitäs pystyä ajamaan talveen asti, sit vasta SOA
Mistä kohtaa renkaat (jos) ottaa kiinni ja kuinka paljon?
Entä jaksaako tuo voimakone noilla renkailla mennä auraamattomilla teillä talvella edes eteenpäin?? On nimittäin orkkis jakolaatikko paikallaan..

Jospa jollakin kokemuksia..

Litrasella voimakoneella pääsee "riittävän kovaa" samoilla renkailla. En usko isommalla koneella olevan mitään ongelmia jaksamisen kanssa.

Jos olen käsittänyt oikein niin tuo rengaskoko mahtuu juuri ja juuri pyörimään vakioautossa. Mutta jälleen kerran, viisaammat korjatkaa......

Caddy
31.07.2008, 13:28
minulla ainakin mahtui muuten pyörimään moitteetta, mutta riippuen vanteesta ottaa runkoon kiinni.. Ainakin omassa raapi runkoon, kun käänsi tappiin asti

Poor
31.07.2008, 14:10
Mahtuu ainakin 5.5" mankuloilla oikein että väärinpäin...

velsku
12.11.2008, 10:09
Mitäs ihmettä te olette tehneet, joilla mahtuu SJ413:ssa 235:t pyöriin.

Itselläni ei mahdu, vaan ottaa lehtijouseen kiinni kun kääntää rattia. Ei tarvitse edes kääntää tappiin asti.

Eilen alkoi todella häiritä kun piti peräkärryllä peruutella ja ahtaassa tilassa kääntää (Tuolla mahdotonta, mutta käyttöautolla ei olis ollut mitään ongelmaa) puita hakiessa...

Etupuskurin kiinnikkeestä on kulma jouduttu ottamaan pois, samoin rengaskotelon takaosaa vähän lekalla painamaan lyttyyn, jottei joustoissa ottaisi.

Alusta on ihan vakio ja renkaat Insa Sahara 235/75/15 vakio vanteilla. Auto on v87 SJ413 (tai Samurai?) ja vieläpä pitkä malli.

Auttaako tuohon nyt mitkään korotukset, kun tuo ottaa lehtijousiin kiinni? Vai pitääkö vaan nyt hommata sitten pienemmät renkaat...

Pitäiskö tuohon tilata jotku spacerit ebaysta... Auttaisko ne? (taitaa olla katulaittomat?)

Palex
12.11.2008, 10:22
Levittävämmillä vanteilla, spacereilla, tai sitten kääntyvyyttä hiukan rajoittamalla tuosta selviää.

Vaikka muistelisin että itsellä ei ainakaan vakiovanteilla ja 235/75 kumeilla kyllä ota kiinni mihinkään...

Norrena
13.11.2008, 08:12
Sekin kannattaa huomioida, että eri valmistajien 235/75-15 -renkaat on aika eri kokoisia, vaikka kyljessä sama teksti pönöttääkin.

Rekisteröimätön
14.11.2008, 22:30
Kelpaako leimalle toi vakio 5,5 vanne, oon jostain saanu päähäni et 235 vaatis levemmän vanteen?
Lisäks kiinnostais et riittääks sen puskurikiinnikkeen muotoilu vai pitääks koko puskuri poistaa?
Mites sitä kääntymistä kuuluu rajottaa, jos siis tarvetta ois?(vamrmaan tyhmä kysymys mut kun ei tajuu näistä mitään vielä;)

Itellä Suzukissa(410) alla 215 BFG AT kummit, ne ainakin pelittää hyvin, mene "iloisesti" maantiellä...ajan tolla työmatkoja;)

Palex
15.11.2008, 12:57
Kelpaako leimalle toi vakio 5,5 vanne, oon jostain saanu päähäni et 235 vaatis levemmän vanteen?
Lisäks kiinnostais et riittääks sen puskurikiinnikkeen muotoilu vai pitääks koko puskuri poistaa?
Mites sitä kääntymistä kuuluu rajottaa, jos siis tarvetta ois?(vamrmaan tyhmä kysymys mut kun ei tajuu näistä mitään vielä;)

Itellä Suzukissa(410) alla 215 BFG AT kummit, ne ainakin pelittää hyvin, mene "iloisesti" maantiellä...ajan tolla työmatkoja;)

Kelpaa 5,5" leimalla.

Rajoitus tapahtuu yhdellä kääntökuulan huopatiivisteen pulteista akselin takapuolella. Kääntelet renkaita niin huomaat kyllä mihin se stoppaa. Siihen pultin alle voi ilmeisesti laittaa prikkojakin, mutta itse olen hitsannut siihen pultin kantaan pikkuisen jatkoa.

Tom-ppa
15.11.2008, 13:22
Kiitos neuvoista, pitää tutkailla tilannetta, kunhan sopivat kummit löytyy.........

Palde
15.11.2008, 16:59
Pitäs sopia pyöriin , ja nuissa renkaissa on kyllä järkyttävän suuria kokoeroja samojen kokomerkintöjen sisällä .Saatika sitten citymaasturikuvio vs. mutakuvio ...

Tuossa olikin jo nuo " poistettavat kohdat " etupuskurin kiinnikkeen kulmat ja pyöränkotelon "typerä" pokkaus sisäloksusta .
Noilla eväillä sopi 235 sopi mulla 410:n alle

Jos ei sovi niin mulla on lisäkierrejousisatsipatenttihässäkkä ylimääräisenä tallissa , mallia bolt on 410:n alustaan .Korottaa sen noin 40-45 mm ja laillinen eli leimattavissa .

Tom-ppa
16.11.2008, 18:23
Jos ei sovi niin mulla on lisäkierrejousisatsipatenttihässäkkä ylimääräisenä tallissa , mallia bolt on 410:n alustaan .Korottaa sen noin 40-45 mm ja laillinen eli leimattavissa .[/QUOTE]

Saisko tosta sun hässäkästä hyvän budjettikorotuksen...paljonko hintaa, oisko kuvaa ja onko hässäkkä niin bolt on että onnistuu räntäsateessa parkkipaikalla:D

JarnK
21.11.2008, 21:04
Mulla samurai -89 ja 235/75-15 sopii kyl hankailematta rullaan..