View Full Version : maasturin max korkeus leimalle
osaako kukaan sanoa mistä kohti katsastus mies mittaa. korkeuden ja paljonkohan hj kokonais korkeus lemalle saa olla. ja minkä korkuisia olette leimannut katon reunasta mitattuna.
Miulta LJiissä mittas lokasuojan reunaan.
E:Eli navan keskeltä mittas.
Mulla meinas katsuri ottaa mitan loksun reunaan sanoin että mittaa sit molemmilta puolilta, katsuri totesi että taitavat nuo sun lokarit hiukan elää :D otti sitten mitan katon korkeimpaan kohtaan.
Käytännöt vaihtelee toimistoittain ja henkilöittäin. Itsellä katsastusmies katseli autoa sivulta ja totesi sen olevan laillinen. Pirun tarkka näkö oli kaverilla, tai sitten oli vaan laiska. Auto oli kyllä laillinen......
Mulla aikanaan todettiin konttorilla että suikan kaaria on avarrettu aika reilusti ja mitattiin kattoon, jolloin korkeutta oli vähän liikaa. Päästin sitten kumeista ilmaa pois ja hypin katolla niin että meni vähän läjään niin sain autoa madallettua.. ;)
Rekisteröimätön
31.07.2008, 14:14
Mulla katon korkeimpaan kohtaan. Ja yritti eka loksuista, mutta sanoin että saa huomenna rälläkkää, niin vaihtoi ;)
vesku.r
mulla on korotettu hjta lain sallimat 77mm alustaa, niin edessä navasta kaareen 62cm ja takana 57,5cm! ja muutos katsastaessa mittasivat takaluukusta auki ollessa ja lattiapinnan etuoven saranan kohdalta.
osaako kukaan sanoa mistä kohti katsastus mies mittaa. korkeuden ja paljonkohan hj kokonais korkeus lemalle saa olla. ja minkä korkuisia olette leimannut katon reunasta mitattuna.
Miulta katsastusmies kysy Lj:stä et paljonko on kokonaiskorkeus kasvanut,vastasin todenmukaisesti että 14cm. Ei sen kummempia mittauksia.
Otteeseen sit mitattiin etäisyys pyörän navasta lokarin reunaan. Tuli tosin vähän sellanen
"noin" mitta. Ei saanu ihan tarkkaa lukemaa kumilevikkeen reunasta.
Hj:n ohjekirjassa on varmaankin alkuperäiset korkeudet eri rengasvaihtoehdoilla.
Jos maastohenkilö tai maastopakettiauto ni lainmukainen maksimikorotushan on +15cm alkuperäisestä korkeudesta.
tossa näkyy korkeudet
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jollapaku-hjmittapiirros.jpg
tossa näkyy korkeudet
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jollapaku-hjmittapiirros.jpg
jos tuossa on alkuperäinen korkeus maasta katon reunaan.179.5cm niin menee kyllä yli sen lain salliman15 sentin mulla äkkiä mitattuna 210 cm maasta. mut äkkiä hän se painuu kun ajelee.
Mulla on HJ:n ohjekirjassa 1800 mm kokonaiskorkeus, myyty eurooppaan tällä mitalla. Austraalian mitat olisi jopa 45 mm enemmän.
Katsurille kelpaa eurooppaan ja pohjois amerikkaan myytyjen mallien mittattiedot vertailuun.
Reilu vuosi sitten ei mitattu mulla ollenkaan soa muutosta kun leimasin, mittas vaan alustakorotuksen 70mm.
niin ja viet sinne "pää" konttorille etkä minnekkään sivu haara konttorille niin ei ne niitä korotuksia ala mittaamaan ,ei ainakaan sillon kun omani leimasin tuskin olis edes huomannu korin korotusta ,jos en olis sanonu että 50mm on koria korotettu