PDA

View Full Version : Mitsubishi 4x4 väelle oma foorumi?


awd
26.07.2008, 12:06
Olen innokas mitsubishi harrastaja, jolla ei jää aikaa liiemmin plärätä
monia keskustelupalstoja, kun etsin/jaan tietoa. Isoille foorumeille ne
asiat tahtovat hukkua ja niitä on hankala/hidas löytää.

Lisäksi foorumeilla on tärkeää ja vähemmän tärkeää oheisjutustelua, jota
ei välttämättä jaksa lukea, sehän vie ajan itse harrastamiselta. :)

Eli kaipaisin foorumia jossa voisi keskittyä itse asiaan, jakaa teknistä
tietämystä, vinkkejä, artikkeleita, jne.
Myöskään rekisteröimättömien tyhmiä kommentteja ei jaksaisi lukea.

Jos omistat pajero, L200, delica, tms. mitsubishi nelivetoauton ja
haluat tulla mukaan ideoimaan ja keskustelemaan niihin liittyvistä
asioista niin ota yhteyttä.

Paikka foorumille on jo olemassa.

Pete
26.07.2008, 12:33
Eikos Mitsubishi vaelle ole jo oma fooruminsa? Ei tosin pelkastaan pajeroille, mutta loytyy niilta sielta varmaan niillekkin oma kategoriansa

baxxter
26.07.2008, 13:01
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/
Miksi tuon + offipalstan lisäksi pitäisi vielä olla joku foorumi? Että tieto olisi vielä enemmän hajallaan ja hukassa? Kannattaa vilkaista suomen asukaslukua ja sen pohjalta miettiä kuinka monelle foorumille riittää kirjoittajia :)
Ja jos tuntuu että tieto ja artikkelit häviävät netin syövereihin, niin voi kirjoitella niitä ylös vaikkapa faq.offipalsta.com sivustolle

Käyttäjä
26.07.2008, 13:16
Eikos Mitsubishi vaelle ole jo oma fooruminsa? Ei tosin pelkastaan pajeroille, mutta loytyy niilta sielta varmaan niillekkin oma kategoriansa

Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa.

Rekisteröimätön
26.07.2008, 16:11
"Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa. "

Sanoo joku jonka avatarinakin on SLCK:n logo, eipä teillekkään offipalsta kelpaa land cruisereita puidessa ?!?

Joten onhan land cruiseristeillekkin oma fooruminsa Suomen Land Cruiser Clubin alaisuudessa, ei ollenkaan huono ajatus pistää mitsuillekin oma 4x4 foorumi pystyyn. Pistä vaan foorumi pystyyn AWD. Mitsuclubin sivulle on keskittynyt harmililsen vähän 4x4 porukkaa, voisi tosiaan olla ihan hyvä ajatus. Offipalstalla taas ei kovin paljon keskustelua mitsuista ylipäätäänkään näy. Voithan toki tehdä sinne pienen englanninkielisen osion myöskin kuten mitsuclubin omalla foorumilla on jolloin aktiivisuutta tulee myös ulkomailta.

Käyttäjä
26.07.2008, 16:33
"Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa. "

Sanoo joku jonka avatarinakin on SLCK:n logo, eipä teillekkään offipalsta kelpaa land cruisereita puidessa ?!?

Joten onhan land cruiseristeillekkin oma fooruminsa Suomen Land Cruiser Clubin alaisuudessa, ei ollenkaan huono ajatus pistää mitsuillekin oma 4x4 foorumi pystyyn. Pistä vaan foorumi pystyyn AWD. Mitsuclubin sivulle on keskittynyt harmililsen vähän 4x4 porukkaa, voisi tosiaan olla ihan hyvä ajatus. Offipalstalla taas ei kovin paljon keskustelua mitsuista ylipäätäänkään näy. Voithan toki tehdä sinne pienen englanninkielisen osion myöskin kuten mitsuclubin omalla foorumilla on jolloin aktiivisuutta tulee myös ulkomailta.

Asia ei ole kylläkään kelpaamisesta kiinni,mutta siltikään kaikki cruiseristit ei pyöriSLCK:n voorumilla.
Sitäpaitsi SLCK:n voorumi on ollu aikasemmin kun offipalsta,ja alkumetreillä SLCK:n foorumi oli only for member jolloin se oli toteutettu yahoon sähköpostisydeemillä......
Herr awd on perustamassa uutta voorumia mitsuporukalle vaikka mitsufoorumi on jo olemassa...

Tottakai voi perustaa oman foorumin vaikka joka merkille ja joka mallille,en minä ole sitä vastaan.
Toivottavasti kaikille alan foorumeille ei käy niin kun esim.
Offroad Finland 4X4 foorumille http://p1.foorumi.info/finlandoffroad/viewforum.php?f=19
Mielestäni**>[täysin oma mielipide eikä offipalstan virallinen]<**tietoa on helppo etsiä jo olemassa olevista paikoista.
Ennen Offipalstaa ei suomessa ollut oikein sopivaa foorumia koko kirjolle.

Kiitos siitä offijounille joka kävi esim.sory:n foorumilla mainostamassa

lavanelikko
26.07.2008, 16:34
Eiköhän nämä kaksi foorumia (offipalsta ja mitsun oma) vastaa riittävästi tarkoitustaan, kunhan kaikki vaan tuovat omat kokemuksensa julki riittävän selkeillä otsikoilla, jotta niitä voi mitenkään järkevästi hakea palstoilta. Ei todellakaan ole mitään tarvetta tehdä enää erikseen 4X4 mitsun foorumia, jossa kukaan ei LUULTAVASTI(oma veikkaus) enää jaksa käydä jorisemassa mitään asiaa. Kyllä olemassa olevien keskustelutahojen pitäisi olla riitäviä, jotta tietoa löytyy (kunhan otsikko on kunnossa). Ja jossei muuta niin kuukkeli on aina vaihtoehto.

Ja jossei anonyybi vielä tiennyt/lukenut koko ketjua niin mitsun omilla sivuilla on erikseen alaluokat nelikoille yms. mahdollisille, mitä mitsusta vaan löytyy. Jos tämä oli tiedossa pahoittelen besserwisser asennettani.

(Kovin on vaikeaa kirjoittaa vasen käsi kipsissä, mutta onnistuu kuitenkin...)

awd
26.07.2008, 16:50
Tiedän hyvin että mcf:llä on foorumi, osallistun siellä aktiivisesti toimintaan.
Kun alkaa offipalstan 4x4 mitsuista juttuja lukemaan ei niitä paljoa löydy,
aika monesti saa kyllä kommentteja et pajero ei ole maasturi tjms. :cool:

Eikä tarkoitus ole tehdä minkään muun foorumin korvaajaa.
Jos tulevalle foorumille ei löydy käyttäjiä, niin varmaan se sitten kuolee
ennen aikojaan. :p

Tuskin 4x4 mitsuilijoita liiaksi asti on... mutta jos laadukasta keskustelua
löytyy niin sitä tulee. :)

Sitäpaitsi en usko et monikaan tykkäis esim. täällä jos aletaan hieromaan
pikkutarkkoja speksejä mitsujen moottoreista tjms. Tai vaikka jostain
vakioautojen ei offroad jutuista.

Laitoin nyt jonkinlaisen kyhäelmän johon vois hommaa alkaa tekemään.
http://www.offroad.fi/foorumi/

HV
26.07.2008, 17:17
toihan on hyvä juttu että on eri merkeillä omat fooruminsa, tietotaito on paljon paremmin saatavilla

täällä offipalstalla valitettavan usein näkee topikkeja jossa joku uus tai muuten vaan tietämätön kysyy jotain niin vastauksena useammin saa että käyttäkää söörtsiä tai jotain muuta turhaa joka ei asiaan välttämättä liity

ja onhan niitä palstoja jo esim. mersullellekkin kaks

-pajero-
26.07.2008, 19:38
itsse on hyvä jos jaksais tänkii ain selaa läpi, montaa on samalla turha seurata aikahan menee pelkästään foorumeihin...

nizzan
26.07.2008, 20:04
Olen innokas mitsubishi harrastaja, jolla ei jää aikaa liiemmin plärätä
monia keskustelupalstoja, kun etsin/jaan tietoa. Isoille foorumeille ne
asiat tahtovat hukkua ja niitä on hankala/hidas löytää.

Lisäksi foorumeilla on tärkeää ja vähemmän tärkeää oheisjutustelua, jota
ei välttämättä jaksa lukea, sehän vie ajan itse harrastamiselta. :)

Eli kaipaisin foorumia jossa voisi keskittyä itse asiaan, jakaa teknistä
tietämystä, vinkkejä, artikkeleita, jne.
Myöskään rekisteröimättömien tyhmiä kommentteja ei jaksaisi lukea.

Jos omistat pajero, L200, delica, tms. mitsubishi nelivetoauton ja
haluat tulla mukaan ideoimaan ja keskustelemaan niihin liittyvistä
asioista niin ota yhteyttä.

Paikka foorumille on jo olemassa.

timo.nyholm ät hotmail.com

mitä järkee? eikös se oo mukavampaa kun saa tiedon joka merkkiin yheltä sivulta? ja jos on niin merkkikohtasta et ei pysty lukemaan muita tekstejä ni sitten tiedon saa mitsua myyvältä liikkeeltä

toyota4x4
26.07.2008, 20:57
Toyota-mallien tuontimäärät 30.10.2004
tuonti alkoi malli tuontimäärä
1964 Crown 14 660
1965 Corona 18 295
1967 Corolla 271 462
1967 Land Cruiser 16 850
1971 Carina 76 466
1971 Celica 2 171
1972 Hilux 19 059
1973 Hiace 84 649
1974 Dyna 5 719
1976 Toyota Pickup 1000 2 104
1977 Cressida 1 599
1978 Stralet 6 084
1979 Tercel 10 008
1980 Liteace 7 025
1983 Camry 18 145
1986 MR2 137
1986 Supra 210
1990 4Runner 1 623
1991 Previa 1 073
1995 RAV4 3 893
1997 Avensis 45 737
1998 Picnic 348
1999 Yaris 15 312
1999 Yaris Verso 6 652
2001 Avensis Verso 1 640
2001 Corolla Verso 4 302
2004 Prius 89


eli toyota land cruisereita on myyty uutena suomeen yli 16800 kpl joten arvelen sen johdosta olevan suuren osan maasturiharrastajien toyota kuskeja.

sisua45
27.07.2008, 00:17
Tästä asiasta voidaan olla varmasti montaa mieltä. Pajero harrastajia sorsitaan eri syistä; erillisjousitettu etupää, kannet menee halki, pajero tarkoittaa runkkaria espanjaksi, ei se ole oikea maasturi, jne.

Mulla itsellä on halpa pajero. Sillä on oikein hauska ajella, ja se etenee maastossa 33" renkailla ihan hyvin. Ottaen huomioon että auto ei ole maksanut tonniakaan, vaikka on uudet renkaat alla.

Mutta silti en kannata uutta foorumia. Mitsubishiclubfinlandin sivuilla olen käynyt, mutta en ole jaksanut niitä sen enempää selata. Offipalstaa sen sijaan seuraan päivittäin, koska täällä on monen merkin harrastajia. Onhan tämä palsta vahvasti toyota-painotteinen, mutta kyllä täällä pajero-kuskitkin saavat äänensä kuuluviin. Ja jos ei saa, niin pitää huutaa kovempaa. :)

Kaikenlaisia powerdiesel sivuja on ollut, mutta kummasti ne ovat kuolleet pois.

-MAKE-
27.07.2008, 00:42
Hmm. Kyllä mullakin aika hiljasta on ollut uazfinlandin foorumin selaileminen jos on ollut jotain merkkikohtaista asiaa. Ehkä olis parempi keskittyä hakujen helpottamiseen merkkien kohdalla. Eli kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä, ettei tarvis söötsii kirjoitella mitsu, mitsubishi, mitsubisi, tsubi tai jotain muuta. Turhaan sitä tietoa tosiaan hajauttaa monille foorumeille. En henkilökohtaisesti ainakaan jaksa montaa foorumia selailla. Täällä juttua riittää yksinkertaisesta kaljanjuonnista aika nippelitietoon asti ja joka merkistä. Parasta on kun isoa osaa tapaa aina silloin tällöin tapahtumissakin:) Osaapa ainakin yhdistää sen yhden nimimerkin yhteen ihmiseen eikä tarvi opetella montaa kun toiset väkisin pitää kuitenkin eri nimimerkkejä.

Nooh, Baltikan voimalla jotain jorinaa....

La tuskaa
27.07.2008, 08:13
Joo oon itekkin huomannut L200 omistajana että sillä ei kuulemma tee mitään vaikka ottaen huomioon et toi 98v vehjes on yhtä tehokas mitä 06v hiluxi esim. No tottahan toki se eirillis jousitus vaikeuttaa keulan korotusta mutta entäs sitten. On mitsut ainakin pirun paljon parempia ajaa mitä tojot. Mut ei tää ehkä oo mikään haukkumis palsta niin ei siitä sit sen enempää. Kaikilla on omat mielipiteensä asiosta ja hyvä niin. Ei toi mun nivakaan niin kovin komee ole mutta kiva vehe silti :D. Tällä hetkellä talossa on kolme nelikkoa yks niistä on gti galantti jossa myös taka renkaat kääntyilee tarpeen tullen. Sen ku jaksais turbottaa viel joskus..

ugly_hj
27.07.2008, 10:23
Tuskinpa tuo ketään haittaa,vaikka täällä niitä pikkutarkkoja speksejä mitsun
moottoreista puitais.
Kyllähän tännekin mitsujuttuja ja keskustelua tulee
jos mitsumiehet sitä virittää ja pitää yllä,ei kait nyt sentään voi vaatia, että esim.
tojota miehet alkais joistakin mitsuista kirjottelemaan.
Kyllä se kuuluu misubishin omistajille ,tietenkin aina tilanteen mukaan voi muut kommentoida jos tarvetta ilmenee.
Ja huumorintajuista porukkaahan nuo esim.
pajerokuskit tuntuu olevan,paitsi yksi,
josta ei sen enempää.

Antti1
27.07.2008, 16:25
Olen mukana kuin peräpukama,jos pitää jotenkin liittyä siis maksu että voi lukee kaikki alueet.
Itse laiska kirjoittaa mut ,nyt vaihdettu esim isompi turbo,pakosarja,3"ahtoputket,keulan kokoinen välijäädytin,lisää syöttöö,imusarja,3"putkisto.Kai joku ehkä tuosta haluaisi kuulla tai sitten ei.

Eli jos joku ei halua omaa foorumia niin turha kiukutella jos joku viitsii tehdä.

Omasta mielestä kommentit tuo paskaa jne jne niitä ei tarvita.

Joku täällä sanoi hyvin, turhat foorumit kuolee.

Ps.olen tod näk se mulkku pajero kuski ,ei haittaa kerran täällä vaan ollaan KAI.

ugly_hj
27.07.2008, 16:35
Nii joo unohtu sanoa,ettei sillä huumorintajuttomalla jonka minä tunnen ole enää pajeroa.

sami73
27.07.2008, 19:03
Kyl toi huumoria tartee ku menee naperolla mettän. Olen nimittäin onelinen pajeron omistaja.

elhapero
27.07.2008, 19:29
Eiköös ne kaikki merkit hajoo aikanaan ja sinne kiinaan ne kaikki palautuu :) :) :)

-pajero-
27.07.2008, 21:02
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????

sisua45
28.07.2008, 07:36
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????Ex-omistaja sai pajerostani apusimpukan kieroon, ja välitangon hiukan mutkalle. Apusimpukan suoristin, ja välitangolle en tehnyt mitään. Vauriot tulivat 39.5" renkailla, ja "yritteliäällä" ajotavalla kivikossa. :D Itse en ole saanut 33" kummeilla mitään rikki, joten uskoisin risukeulan kestävän ihan hyvin.

Onko kukaan saanut pajerosta etu- tai takaperää rikki? Tai jakolaatikkoa? Vaihdelaatikoita on varmasti mennyt usempiakin, mullakin kakkonen naputtaa.

Rekisteröimätön
28.07.2008, 12:58
Asia ei ole kylläkään kelpaamisesta kiinni,mutta siltikään kaikki cruiseristit ei pyöriSLCK:n voorumilla.
Sitäpaitsi SLCK:n voorumi on ollu aikasemmin kun offipalsta,ja alkumetreillä SLCK:n foorumi oli only for member jolloin se oli toteutettu yahoon sähköpostisydeemillä......
Herr awd on perustamassa uutta voorumia mitsuporukalle vaikka mitsufoorumi on jo olemassa...

Tottakai voi perustaa oman foorumin vaikka joka merkille ja joka mallille,en minä ole sitä vastaan.
Toivottavasti kaikille alan foorumeille ei käy niin kun esim.
Offroad Finland 4X4 foorumille http://p1.foorumi.info/finlandoffroad/viewforum.php?f=19
Mielestäni**>[täysin oma mielipide eikä offipalstan virallinen]<**tietoa on helppo etsiä jo olemassa olevista paikoista.
Ennen Offipalstaa ei suomessa ollut oikein sopivaa foorumia koko kirjolle.

Kiitos siitä offijounille joka kävi esim.sory:n foorumilla mainostamassa

No joo, onhan se kyllä noinkin. Offipalstassa ei ole mitään muuta vikaa kuin se miten jotkut suhtautuvat sellaisiin jotka eivät laittele Lc:tä tai suikkaa, tai rangea tms tai muuta valtamerkkiä. Vaan aina ruikutetaan risukeulasta ja perästä ja citymaasturista ja lukosta tai ihan mistä tahansa muusta rosktasta, kyllä sen joskus ottaa ihan vitsinä mutta täällä sitä on jatkunut aika kauan. Etenkin tuo hiluxin ylivoimaiseksi väittäminen kaikkiin muihin nähden suorastaan huvittaa, L200:essa on sentään lukko takana ja keskellä ja muuten täysin sama rakenne kuin hiluxissakin risukeulaa myöten. Samoin pajeroa väitettiin lukottomaksi, Pajerossa on ollut taka ja keskilukot vakiona jo vuosia ja lisävarusteena 90-luvun alusta lähtien, siinä on enemmän lukkoja kuin LC:ssä tänäpäivänä, mistä lie tämäkin aina väitettävä luulotieto tulee ? Myös se että kansi hajoaa väärällä käytöllä kerran 500tkm tekee autosta muka äärettömän epäluotettavan ?

La tuskaa
28.07.2008, 18:47
No joo, onhan se kyllä noinkin. Offipalstassa ei ole mitään muuta vikaa kuin se miten jotkut suhtautuvat sellaisiin jotka eivät laittele Lc:tä tai suikkaa, tai rangea tms tai muuta valtamerkkiä. Vaan aina ruikutetaan risukeulasta ja perästä ja citymaasturista ja lukosta tai ihan mistä tahansa muusta rosktasta, kyllä sen joskus ottaa ihan vitsinä mutta täällä sitä on jatkunut aika kauan. Etenkin tuo hiluxin ylivoimaiseksi väittäminen kaikkiin muihin nähden suorastaan huvittaa, L200:essa on sentään lukko takana ja keskellä ja muuten täysin sama rakenne kuin hiluxissakin risukeulaa myöten. Samoin pajeroa väitettiin lukottomaksi, Pajerossa on ollut taka ja keskilukot vakiona jo vuosia ja lisävarusteena 90-luvun alusta lähtien, siinä on enemmän lukkoja kuin LC:ssä tänäpäivänä, mistä lie tämäkin aina väitettävä luulotieto tulee ? Myös se että kansi hajoaa väärällä käytöllä kerran 500tkm tekee autosta muka äärettömän epäluotettavan ?
Asiaaaaaaa

terppi
28.07.2008, 20:12
Ei foorumeista ole haittaa... Turhat foorumit kuolee, niinkuin on muutamaan kertaan todettu.

IMO 4WD Mitsulle ei ole tarvetta omalle foorumille, koska se, mitä ei täältä toyotan maailmasta löydä, löytyy kai sieltä mitsun omalta foorumilta. Ja loput löytyy kysymällä. Enkä pitäis mitsua mitenkään niin erikoisena (hyvässä tai pahassa), että tarvitaan omaa foorumia niille.

Itse NCF:n jäsenenä olen huomannut, että aika hiljainen paikka tuo nissanin oma foorumi on. Toisaalta, turhat paskan jauhamiset loistavat kans poissaolollaan.

Luulen jopa, että suurin osa ncf:n käyttäjistä lukevat kans tätä foorumia. Ja täältä ite kysyisin, jos/kun jotain kysyttävää on. Yleensä kuitenkin tulee etitty googgelilla ja sieltä löytyy monesti vastaus, joka useasti on peräisin täältä.

Ite pari pajeroa omistaneena en usko enää mitsua ostavani, mutta jokaisella merkillä on huonot puolet. Ja suurin osa autoista hajoaa sen takia, että käyttäjä tekee jonkun tyhmän virheen. Esim ahdetuissa kannet halkeaa kai sen takia, että ei viittitä hoitaa moottorin alkulämmitystä tai loppulämmön tasaamista..

Joopajoo.. Meni taas hiukan OT:n puolelleki, mut samase. :)

mikniemi
29.07.2008, 10:59
Voisiko tätä nykyistä foorumia jakaa vähän pienempiin osiin, esim tekniikan(risukeula/jäykkä akseli), kilvissä/kilvetön jne mukaan?
Tällöin voisi löytyä sopiva osio jokaisen projektille. Jako ei kuitenkaan saisi olla tuon Offroad Finland 4X4 foorumin
http://p1.foorumi.info/finlandoffroa...forum.php?f=19
kaltainen, jossa joka pikku asialle on oma osio, kun eihän sieltä sitten löydä mitään.
Yksi osio voisi olla esim . "Esittele Autosi", johon jokainen voisi kirjoitella ja laittaa kuvia omasta kulkineesta, jos tuntuu ettei muutokset ole "projekti"-luokkaa, mutta haluaa esitellä jotain muutoksia.

Edit: Ja foorumia pitää mielestäni päästä lukemaan ilman rekisteröitymistä ja jos haluaa sitten kirjoitella niin voi vaikka rekisteröityä.

Rekisteröimätön
29.07.2008, 12:57
Voisiko tätä nykyistä foorumia jakaa vähän pienempiin osiin, esim tekniikan(risukeula/jäykkä akseli), kilvissä/kilvetön jne mukaan?
Tällöin voisi löytyä sopiva osio jokaisen projektille. Jako ei kuitenkaan saisi olla tuon Offroad Finland 4X4 foorumin
http://p1.foorumi.info/finlandoffroa...forum.php?f=19
kaltainen, jossa joka pikku asialle on oma osio, kun eihän sieltä sitten löydä mitään.
Yksi osio voisi olla esim . "Esittele Autosi", johon jokainen voisi kirjoitella ja laittaa kuvia omasta kulkineesta, jos tuntuu ettei muutokset ole "projekti"-luokkaa, mutta haluaa esitellä jotain muutoksia.

Edit: Ja foorumia pitää mielestäni päästä lukemaan ilman rekisteröitymistä ja jos haluaa sitten kirjoitella niin voi vaikka rekisteröityä.

Joo no ei ainakaan akselityypin mukaan kannata lajitella, koska uskon sitten että siitä tulee "citymaasturi" osio ja "maasturi" oisio toyota miesten mielessä. Muuten kaiketi ihan hyviä ehdotuksia.

Solenoidi
29.07.2008, 13:17
Ite näin amatöörinä kaipaisin välillä sellaisia artikkeli tyyppisiä juttuja. Vähän niinku tyyliin ajovinkkejä, miten vaihdat lampun tai kytket releeseen kaukovalot. Myöskin juttuja joita käsitellään usein, olisi näppärää löytää artikkelina. Helpottais tota juttujen löytämistä, sillä huomaan ite aika paljon roikkuvani täällä, ton haku toiminnan parissa.

Ite entisenä Mitsun omistajan on sanottava, että mitsun kerhossa oli suhteellisen vilkasta viesteilyä, mutta näin tekniikkaan hurahtaneena, enemmän saa ideoita täällä roikkuessa. Jotenkin jutuista tuppaa tulla sillai samanlaisia, kun pohditaan yhtä ja samaa merkkiä ja mallia. Ainakin täällä kun seuraa näitä juttuja, niin usein niistä pähkähulluista saa enemmän ideoita. No tää oli taas mun mielipide ja mielipiteet on tunnetusti kuin perseenreikä: jokaisella on sellainen.

jkholma
29.07.2008, 20:12
Antti1 vois kyllä esitellä autoansa ihan jo olemassa olevilla voorumeilla, sen verran mielenkiintoiselta kuulosti

Käyttäjä
29.07.2008, 20:18
Joo no ei ainakaan akselityypin mukaan kannata lajitella, koska uskon sitten että siitä tulee "citymaasturi" osio ja "maasturi" oisio toyota miesten mielessä. Muuten kaiketi ihan hyviä ehdotuksia.

Nyybillä taitaa olla antipatioita toyotiin nähden?
Meinaakko ettei toyotissa ole risukeulaisia malleja???

L-200
29.07.2008, 20:47
Tuskin on.. mutta kun keulassa on tuo pyhä ympyräkuvio (toyotan symboli) niin kaikki muut tuppaa olemaan citymaastureita...
Jopa uudetkin (retkukeulaiset) hilut ja L-C:t kin on oikeita maastureita vrt. pajero/L-200, Nissan K-C/pathfinder/navara tai ylipäätään muut retkut...

Jos ei ole umpikankiakselit tai min. porttaalit ja 39" vakiona niin se on citymaasturi... ainakin pikselioffissa...

yhYYYY, pitää olla telemiinaketjut kohta alla ja niillekkin ilmatyynyjouset.

Rekisteröimätön
29.07.2008, 21:03
Ilkeämieliset sanoisivat että suurilla renkailla kompensoidaan ajotaidon puutetta.

Käyttäjä
29.07.2008, 21:10
Ilkeämieliset sanoisivat että suurilla renkailla kompensoidaan ajotaidon puutetta.
Heh...toi vois olla jossain tapauksissa totta...

baxxter
29.07.2008, 21:26
Ite näin amatöörinä kaipaisin välillä sellaisia artikkeli tyyppisiä juttuja. Vähän niinku tyyliin ajovinkkejä, miten vaihdat lampun tai kytket releeseen kaukovalot. Myöskin juttuja joita käsitellään usein, olisi näppärää löytää artikkelina. Helpottais tota juttujen löytämistä, sillä huomaan ite aika paljon roikkuvani täällä, ton haku toiminnan parissa.
Kyllä niitä artikkeleita saa kirjoittaa tai vaikka tekee koosteet muiden kirjoittamista jutuista. Lopputulos vois olla vaikka tämännäköinen: http://forums.lr4x4.com/index.php?showforum=15
faq.offipalsta.com olis tavallaan oikea osoite artikkeleille, mutta se kuitenkin on hieman irrallaan tästä foorumista eikä sisältöä ole oikein syntynyt?
Ilkeämieliset sanoisivat että suurilla renkailla kompensoidaan ajotaidon puutetta.
Suurilla renkailla estetään tylsistyminen ja haukotukset yleisön joukossa..

Solenoidi
29.07.2008, 21:41
Ei ole syntynyt? Näin amatöörinä, jolla on kotityöläisenä (=paskavaippa rallia) aikaa voi / saa käyttää apuna, jos tulee sellaiseen tarvetta tai muutenkin tarvii apuja... Vaikka en mää mistään vielä tiedäkkään...

awd
26.08.2009, 06:06
Tuo offroad.fi osoite meni silloin alta (tosin ei ole ostaja sitä käyttöön ottanut) niin hyvä foorumin alku
silloin loppui, laitoin kuitenkin uuden vastaavan. Toivottavasti sinne saadaan asiallista keskustelua mitsuista.
Foorumi löytyy --> http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi/
Eli yksityiskohtaista tietoa ja keskustelua Pajero, L200, L300/Delica Mitsubishi 4x4 autoista.

RIPAX
28.08.2009, 22:16
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista????

Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!

elhapero
28.08.2009, 22:27
Kyllä tuollakin pääsee :)
Eikä jäänyt edes tuohon kiinni,kyllä siitä kitkalukosta jotakin hyötyä on.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1877&pictureid=35572

sisua45
28.08.2009, 23:33
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=38547

Juu, kyllä pajerollakin pääsee. Joskus kun ajopäivillä nostin Easterbunnyä kyytiin, niin Land Rover-mies tuli kysymään multa että onko mulla lukkoja. Juu, ovissa on, vastasin. Ei meinannut uskoa että akseleissa ei ole. Takana on tietysti kitka, mutta etuperä on rehellisesti avoin. Hänellä oli lukot molemmissa akseleissa, mutta 3 bar paineet renkaissa, mulla 1 bar... :D

Enkä tässä hae mitään vääntöä eri merkkien välille, ne on lapsellista kinastelua. :)

Risukeulassa on se huono puoli, että etupää menee kivestä/kannosta yli, mutta takaperä nappaa siihen kiinni.

Pajerolla kun ajaa maastossa, niin helposti joku alkaa ihmettelemään sen kykyä. Ennakkoluulot ovat tiukassa.

Mutta pakki saisi olla tiuhempi. :rolleyes:

Racingrabbit
29.08.2009, 07:27
Ex-omistaja sai pajerostani apusimpukan kieroon, ja välitangon hiukan mutkalle. Apusimpukan suoristin, ja välitangolle en tehnyt mitään. Vauriot tulivat 39.5" renkailla, ja "yritteliäällä" ajotavalla kivikossa. :D Itse en ole saanut 33" kummeilla mitään rikki, joten uskoisin risukeulan kestävän ihan hyvin.

Kuinka niin "yritteliäs ajotapa"? :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=38548

sisua45
29.08.2009, 08:36
No vähän tuollainen reipas-henkinen... :D:D:D

jupe69
01.09.2009, 13:02
No vähän tuollainen reipas-henkinen... :D:D:D

yritystä näkyy ainaski olevan :)

Rekisteröimätön
01.09.2009, 15:26
Juu,mä olen se kuningas retku.Retku keulalla oon ajanu nyt kaheksan vuotta.Ei sitä mun mielestä oikeen voi suoraan verrata putki akseliin,se vaan käyttäytyy eri lailla.Ajotapakin on vähä eri.Monet monituiset kerrat on putki axeli miehet/naiset äimistelly etenemis kykyä.Oma kehun lisäksi vetoan esim.WARN trophy -05 yleisö EKlla kun volvo 303 tuli narun perässä taka perin ni siitä retkukeulalla laulaen yli.Toki kaiken maailman jossittelijoita ja mutku mutkua kuultiin sitte jälki ajoissa.Samaisella reissulla appari väänsi apusimpukan kaheksikolle,määrätyissä paikoissa se antautuu herkästi.Joustot on kanssa aika heikot,itteä eniten ahistaa ku ei sihen saa lukkoa.Eli siis siinä on hyvät ja huonot puolensa mut porukka taitaa eniten vaan tietämättömyydestä sitä vieroksua.Onhan näitä epäilijöitä aina niinku japsi/britti/jenkki/saksa/venäjä/rungottomat/lukottomat/latijouset/kierrejouset jne jne.Onhan siinä autossa muutaki ku ne rojut,niinku kuski,olosuhteet,tuuri ja miljoona muuta tekijää.Ja toiset ei paljo panosta koko rotteloon,ne vaan tykkää touhuta ja nauttia hyvästä seurasta.Alku aikoina pidin touhua vähä hifistelynä kunnes näin eräänki vehkeen jonka persiissä luki paskarottelo!Omistaja kehui auton olevan iivana jossa oli joku mitsun kone ja loota on kai jostain petfoortista.Eihän ne sihen sovi mut tollai väkisin...Eli ainaki mun puolest sinne mettään mahtuu mitsut ja kaik muutki.Annetaa kaikkien autojen kukkia/hapettua!!

Kyssä siihen saa lukon. Jos Pajerosta on kyse niin ARB:ltä löytyy täysi lukko Pajeron keulaan. Vanhemissa Pajeroissa vaan oli se pienempi 7,5" etuperä, mutta se on vaihdettavissa bensamallin isompaan 8" etuperään kohtuullisen helposti ja siihen täysi lukko löytyy. Hintavahan se harmillisesti on. Ja eiköhän se lukko mene L200:eenkin. 2-Gen mallista eteenpäin vissiin ollu se isompi perä yleisempi. Ja 2 gen mallissa taakse tuli SS laatikollisiin oikea kytkettävä lukko vakioksi, joka kompensoi erittäin hyvin pieniä jouston puutteita.

Ja on retkukeulassakin etunsa, siinä on yleensä enempi maavaraa vrt. jäykkään akselin keskellä. Ja toisekseen, ei lähes vakiossa ole mitään valtavaa merkitystä akselityypeillä. Jos ihan oikeasti vertailee joustoja n. vakiomaasturien keulasta, niin ei erillisjousitus paljon häviä. Ja sitä joustoa voi tietyin muutoksin lisätä vakiosta.

Onhan se vähän tietämättömän puhetta väittää ettei niillä tee mitään. Kyse on siitä, mihin autoaan käyttää. Jos aikoo rakentaa paljon, korottaa reilusti ja laittaa isot renkaat, on jäykkäakselinen helpompi lähtökohta. Mutta lähes vakioissa, ei mitään merkitystä.

awd
17.09.2009, 10:58
Jonkin verran tonne mitsubishi 4x4 foorumille on sentään jäseniä tullut, mutta
enempikin varmasti mahtuisi.
Laitoin sinne myös osion jossa voi jutella mitsu kuskeille yhteisiä tapaamisia, ajopäiviä jne.
myös mahdollisesta mitsubishi 4x4 yhdistystä voisi suunnitella.

Rekisteröimätön
17.09.2009, 21:47
Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin.

Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee!:D :D :D


Kunhan ajattelin taas ääneen..... ;)

Mökki
23.09.2009, 09:52
Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin.

Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee!:D :D :D


Kunhan ajattelin taas ääneen..... ;)
Maastoajotapahtumat ovat KAIKILLE mitsuille eivät pelkästään Pajeroille... kahtena vuotena on ollut jopa henkilöauto ajamassa mukana helpoimpia reittejä. http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_9_2008/ ja tänävuonna osanotto oli automäärältää heikompaa mutta muuten mukavaa :)
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_5_2009/

ps. Itselläni juurikin tuo musta L-200:nen

awd
25.09.2009, 10:30
Minun mielestä taas oma foorumi 4x4 mitsuille on hyvinkin tarpeellinen ja oma yhdistys olisi myös.
Muutamia pointteja. Siellä ei voi kirjoittaa viestejä anonyymisti (heitellä tarpeettomia/tyhmiä kommentteja),
keskitytään asiaan, ilman shitchattiä, tärkeät asiat löytyy nopeasti, kun ei ole viesti tulvaa ja tietoa
jaetaan tarvitseville.
Minusta on ihan ok ottaa mallia ulkomaisita pajero/4x4mitsu foorumeista, niistäkin on varmasti hyötyä
jäsenilleen? Erityisesti olisis hienoa saada tehtyä yhteistilauksia, ajopäiviä jne.
MCF:in ongelma on se että siellä yritetään olla kaikkien mitsuilijoiden yhdistys, mikä on ajatuksena ok, mutta
se vaan ei käytännössä toimi, mikä näkyy siinä ettei tapahtumiin riitä porukkaa.

Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi.
Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa)
maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja
haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen. :mad:


tässä viel loppukevennykseksi mun rojekti. :)

http://www.mitsubishi4wd.com/huoltopaje/up5.jpg

Rotta-Racing
25.09.2009, 12:48
Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi.
Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen,

Yhdistyksen perustamiseen ei tarvitse kuin 4 henkilöä..
Joten jos suomesta ei löydy Neljää mitsu harrastajaa ni sit on kyl aika heikoilla jäillä:D:D:D
Nii ja Rekisteröidyn yhdistyksen perustaminen verottaa 60€ rahaa..

http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri.html

Rekisteröimätön
25.09.2009, 19:01
Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa)
maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja
haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen. :mad:


Enä mä usko että tosiasiassa mitään käytännön huonoutta on. Kyse on ennemminkin ihmisten asenteista ja siitä millaista soopaa saa kuunnella "asiantuntijoilta", joiden tietotaito loppuu jo siihen ettei vertailukohtia osata asetella oikein. Eli juurikin verrataan jotain vakio autoa, vähän rakennettuun ja lukolliseen. Sitten ihmiset ensin ostaa Pajeron, ajaa sillä, vaihtavat johonki toiseen. Ja pistävät sen auton piikkiin, kun pääsee pitemmälle, vaikka suuri ero varmasti tulee siitä että ajotaidot ovat kehittyneet.

2. Kopasta eteenpäin Pajeron ominaisuudet ovat käytännössä oleet vakiona samankokoisen tojotan tasoa, nykyään paremmat mitä tojotassa. Lähinnä johtuen siitä, että niihin aikoihin täysi takalukko tuli sekä toki se että 2. koppasen etutukivarsissa on vähän enempi joustovaraa, ja taakse tuli kierrejouset. Tojotista taas on samaan aikaan otettu ne lukot pois. Eli ainoastaan 1.koppasesta Pajerosta puuttuu täysi takalukko ja on vähempi joustava keula. Sen jälkeen nyt 4 koppaiseen asti on taka ja keskilukot löytyneet sekä jousitus kierrejousin.

Harmillista, että erillisjousitus osataan vaan ajatella negatiivisena ominaisuutena. Sen etuhan on maavara akselin keskellä, se aiheuttaa merkittävästi vähemmän vastetta urissa sekä pehmeällä ajaessa kuin jäykkäakseli. Sitä voi jokainen itsekseen pohtia, miksi useimmat maaston ensisijaisesti suunnitellut ajoneuvot suosivat nimenomaan erillisjousitusta, kuten useat sotilasajoneuvot, mönkijät jne. Varsin suuri osa pelkästään maastoajoon suunnitelluista ajoneuvoista käyttää nimenomaan erillisjousitusta.

Offiharrastuksessa jäykän akselin suosiminen ei siis niinkään johdu siitä että sillä saavuttaisi jotain enempi. Vaan siitä, että sitä on helppo modifioida, ja sen muokkaaminen on halpaa. On siis selvää miksi se on suosittu, hinta ja helppous.

Joustoja voi tiettyyn rajaan asti korvata lukoilla, ja tämä on Mitsujenkin insinöörien päissä välähtänyt. Joustothan tekevät vaikeista paikoista tasaisempia ajaa, kun ei tarvitse keinua kahdella pyörällä.

Kai Mitsuilijoiden kannattais silti pysyä tällä palstalla myös. Voihan sen omankin foorumin ja yhdistyksen silti perustaa. Mutta ei se ainakaan oleellisesti paranna tilannetta, että kaikki katoavat, ja vetäytyvät omilleen.

awd
26.09.2009, 06:58
Niin ei tarkoitus ole perustaa mitään ahdasmielistä kuppikuntaa, joka kokoontuu haukkuakseen
muita maastureita, ei. :p

Offipalsta on offista kiinnostuneille ja varmasti kaikki harrastajat merkkiin katsomatta haluavat
keskustella täällä. Tunnen monia maasturisteja jotka ei ole offareita,vaan metsämiehiä, karavaanareita,
hevosharrastajia, jne. eli tuo foorumi on kaikille jotka 4x4 mitsuilla ajaa. Luulen ettei yksikään jätä
offipalstaa sen takia lukematta, kun on tämä uusi foorumi.
Minusta ei ole vaan oikeen järkevää käydä yksityiskohtiin menevää merkkikohtaista keskustelua täällä, koska
se tieto kuitenkin hetken perästä katoaa viestimassaan. Tuskin täälläkään kukaan tykkää siitä, että samat
yleiset kysymykset toistuvat harva se viikko ja täyttää palstan?

Vielä muutamia juttuja mitä yhdistys voisi tehdä:
-voisi tukea jotain 4x4cup teamia joka ajaa mitsulla.
-järjestää matkoja ulkomaisiin 4x4mitsu kokoontumisiin
-antaa tarkkaa tietoa autojen rakentamisesta/kunnostamisesta
-järjestää maastoajo "treenejä" :D

La tuskaa
26.09.2009, 07:33
Pitääpä liittyä

njp_racing
29.09.2009, 06:50
Piti oikein liittyä tännekin foorumille kun tuli näin mielenkiintoinen threadi vastaan. Itse olen Mitsubishi Clubin aktiiviporukkaa ja nyt on kyllä ihan pakko kommentoida paria pikku juttua:

Tiedän hyvin että mcf:llä on foorumi, osallistun siellä aktiivisesti toimintaan.

Uskon että tiedät MCF:llä olevan foorumin, olithan kuitenkin hallituksessakin vuoden. Ja osallistut aktiivisesti toimintaan? Mikä mahtaa olla tällä hetkellä käytössä oleva tunnuksesi, jolla pääsee myös jäsenten puolelle?

Eikä tarkoitus ole tehdä minkään muun foorumin korvaajaa.

Silti näet kauheasti vaivaa sellaisen pykäämiseen?

kun ei ole viesti tulvaa ja tietoa jaetaan tarvitseville.

Ja MCF:n palstalta on niin kauhean vaikea löytää kaikkea sen YHDEN alaotikon alta?

Erityisesti olisis hienoa saada tehtyä yhteistilauksia, ajopäiviä jne.
-antaa tarkkaa tietoa autojen rakentamisesta/kunnostamisesta
-järjestää maastoajo "treenejä"

Mitä näistä edellä mainituista MCF ei ole mielestäsi tehnyt?

MCF:in ongelma on se että siellä yritetään olla kaikkien mitsuilijoiden yhdistys, mikä on ajatuksena ok, mutta
se vaan ei käytännössä toimi, mikä näkyy siinä ettei tapahtumiin riitä porukkaa.

Mielipidehän se tuokin tietty. Itse en nyt vaan millään näe miten joku Lancerin omistaja, joka käy ehkä ratapäivillä, on mitenkään pois kerhon Pajero/L200 toiminnasta? Mutta sinä ilmeisesti tiedät.

Suomi on vapaa maa, onnea uuden foorumin ja yhdistyksen pykäämiseen. Olen sanonut tämän kaiken aiemminkin ja sanon sen nyt uudestaan: johonkin Toyotaan verrattuna Mitsu on Suomessa niin pienen porukan merkki, että perustamalla joka mallille ja ryhmälle oman foorumin ja yhdistyksen, ammutaan koko porukkaa tasapuolisesti jalkaan. Tuloksena on ainoastaan monta pientä ryhmää, jolla ei ole resursseja tehdä yhtään mitään. En tiedä mikä on nick awd:n motiivi tälle toiminnalle, ihmettelen vaan kovasti miksei herra MCF:n puolella ollessaan tehnyt (minkään) asian eteen mitään tahi puhunut ääneen mielipiteistään ennen oman foorumin availua. Mutta kuten sanottua, vapaa maa, onnea valitsemallenne tielle. :)

Rekisteröimätön
29.09.2009, 15:51
MCF:n hyvin suljettu jäsenten puoli ei ainakaan kannusta ulkopuolisiä liittymään. Eikö ainakin tästä puolesta kiinnostuneiden osastoa voisi pitää ihan julkisestikkin avoinna, myös ei jäsenille.

Toinen juttu Tojotaan vertaamisesta. Ei Mitsu harrastajia yleisesti vaikuta paljon verrata tojota porukkaan. Koska 99% suomen tojoista, on niitä normiautoiloijoita, joita ei paljon erikoisemmat jutut tai autoilu ylipäätään kiinnosta. Ei se erikoisautojen harrastajien määrä sen pienempi ole Mitsu puolellakaan.

Ja 4x4 puolesta; kannattaa muistaa että koko 80 ja 90 luvun ajan, Pajero oli suomen ylivoimaisesti myydyin maasturiluokan edustaja. Ettei se tälläkään puolella VOI olla marginaalimerkki, edes tojotaan verrattuna.

njp_racing
29.09.2009, 16:40
Hyvä herra tai rouva rekisteröitymätön.

MCF:n hyvin suljettu jäsenten puoli ei ainakaan kannusta ulkopuolisiä liittymään. Eikö ainakin tästä puolesta kiinnostuneiden osastoa voisi pitää ihan julkisestikkin avoinna, myös ei jäsenille.

Oletan, että et ole MCF jäsen, koska selkeästi luulet suljetulla puolella olevan jotain sellaista, jota siellä ei oikeasti ole. Suljetulla puolella on pääasiassa kerhon hallinnollisia juttuja (vaikkapa esim. äänestys jäsenmaksusta). En näe syytä miksi kaikkien 5000:n foorumille rekisteröityneen pitäisi nähdä tällaisia juttuja tai päästä kommentoimaan niitä? Tiedät varmaan itsekin, että tuosta joukosta löytyy heti ne 3000 nettipeeloa, jotka äänestävät jäsenmaksuksi 1000000000e ihan vaan huvikseen. Siellä on tekniikkapuolikin kyllä, mutta ne harvat jutut ovat joko suljetulla puolella tai sitten niitä ei olisi ollenkaan. Kuka tästä sitten hyötyisi? Äkistään katsottuna siellä suljetulla puolella on ainoastaan yksi ainoa tätä 4wd aluetta liippaava thread L200 lavakatteista. Kimppatilauksia on myös joskus suljetulla puolella, jokainen ymmärtää varmaan miksi. Katsoo mitä tahansa suurempaa foorumia, niin näkee julkisella puolella kimppatilauksen, jonka joku random-osallistuja on ryssinyt. Jos joku tapahtuma-info on suljetulla puolella, niin silloin kyseiseen tapahtumaan on todennäköisesti rajattu osallistujamäärä ja/tai kerho on maksanut osallistujien kustannuksia -miksi tällaisestakaan pitäisi jutustella kaikkien näkyvillä? Liity jäseneksi niin näet mitä siellä on, mutta siihen asti, pyydän, älä spekuloi sen suljetun puolen sisällöstä, jos et tiedä oikeasti. Sen lupaan, että mitään tästä puolesta kiinnostuneiden osastoa siellä ei ole, eli vain ja ainoastaan sen takia ei kannata liittyä.

Koska 99% suomen tojoista, on niitä normiautoiloijoita, joita ei paljon erikoisemmat jutut tai autoilu ylipäätään kiinnosta. Ei se erikoisautojen harrastajien määrä sen pienempi ole Mitsu puolellakaan.

Mitä luulet 99%:n Suomen Mitsun omistajista olevan? Toyota Club Finlandin jäsenmäärä pyörii tuhansissa, kun se MCF:llä on alle kolme sataa. Ei siitä siis sen enempää.

njp_racing
29.09.2009, 17:05
Lainaus tuolta mitsubishi4x4-foorumilta (jonne näköjään käsin valikoidaan kaikki rekisteröityneet, ei ainoastaan jäsenmaksun maksaneet):


Mitsubishi 4x4 autoilijat tarvitsevat yhdistyksen joka ajaa vain heidän asiaansa.
Isot yleismerkkikerhot ei tee niitä asioita joita he tarvitsevat.

Asioita joita yhdistys voisi tehdä:

- Ajopäiviä, omia ja voisi osallistua offroad-tapahtumiin porukalla
- Miittejä
- Yhteisostoja, ulkomailta tilaamalla saa osia paljon halvemmalla
- Neuvontaa auton korjaamiselle tai muutoksille esim. maastokäyttöön

Hyvä nick awd. Nimeä lainauksessa olevalta listalta ne kohdat, joita MCF ei isona yleismerkkikerhona ole tehnyt? Jos sellainen kohta löytyy, kerro samalla mitä kaikkea itse teit asiaa edistääksesi ollessasi MCF:n hallituksessa?

Jos nick awd olisi pelkästään todennut esim. että en pidä MCF:n logosta tai että MCF:ssa on niin mulkkua porukkaa ja haluaisi perustaa yhdistyksen tämän vuoksi niin fine, mielipidejuttujahan nämä. Mutta sen sijaan yllä olevan lainauksen kaltainen kirjoittelu on suorastaan ihmisten harhauttamista, enkä pidä tätä kovinkaan asiallisena toimintana.

Rekisteröimätön
30.09.2009, 01:21
Hyvä herra tai rouva rekisteröitymätön.
Oletan, että et ole MCF jäsen, koska selkeästi luulet suljetulla puolella olevan jotain sellaista, jota siellä ei oikeasti ole. Suljetulla puolella on pääasiassa kerhon hallinnollisia juttuja (vaikkapa esim. äänestys jäsenmaksusta). En näe syytä miksi kaikkien 5000:n foorumille rekisteröityneen pitäisi nähdä tällaisia juttuja tai päästä kommentoimaan niitä? Tiedät varmaan itsekin, että tuosta joukosta löytyy heti ne 3000 nettipeeloa, jotka äänestävät jäsenmaksuksi 1000000000e ihan vaan huvikseen. Siellä on tekniikkapuolikin kyllä, mutta ne harvat jutut ovat joko suljetulla puolella tai sitten niitä ei olisi ollenkaan. Kuka tästä sitten hyötyisi? Äkistään katsottuna siellä suljetulla puolella on ainoastaan yksi ainoa tätä 4wd aluetta liippaava thread L200 lavakatteista. Kimppatilauksia on myös joskus suljetulla puolella, jokainen ymmärtää varmaan miksi. Katsoo mitä tahansa suurempaa foorumia, niin näkee julkisella puolella kimppatilauksen, jonka joku random-osallistuja on ryssinyt. Jos joku tapahtuma-info on suljetulla puolella, niin silloin kyseiseen tapahtumaan on todennäköisesti rajattu osallistujamäärä ja/tai kerho on maksanut osallistujien kustannuksia -miksi tällaisestakaan pitäisi jutustella kaikkien näkyvillä? Liity jäseneksi niin näet mitä siellä on, mutta siihen asti, pyydän, älä spekuloi sen suljetun puolen sisällöstä, jos et tiedä oikeasti. Sen lupaan, että mitään tästä puolesta kiinnostuneiden osastoa siellä ei ole, eli vain ja ainoastaan sen takia ei kannata liittyä.


En muista väittäneeni missään vaiheessa että tuollaisten äänestysten pitäisikään olla julkisia. Mutta miksi sitten tuot sen esille tällaisessa keskustelussa ylipäätään? Kirjoituksestasi sai käsityksen että siellä saattaisi olla tähän puoleen liittyvää, ja siitähän tiedustelinkin. Voit toki lukea viestini uudelleen ja todeta itsekkin että vastasit aivan eri asiaan, mitä alunperin kysyin.


Mitä luulet 99%:n Suomen Mitsun omistajista olevan? Toyota Club Finlandin jäsenmäärä pyörii tuhansissa, kun se MCF:llä on alle kolme sataa. Ei siitä siis sen enempää.


Clubin jäsenmäärähän ei kerro paljon mitään. Jo clubin foorumikin sen osoittaa, vain murto-osa foorumin aktiivisista jäsenistä on itse clubin jäsenia. Uskon myös että on paljon merkistä kiinnostuneita, jotka eivät edes tiedosta clubin olemassa oloa. Toisekseen, lähinnä toin tätä 4x4 puolen näkökulmaa. Ei Mitsu ole sillä puolen ollut marginaalimerkki Suomessa yleensä, kuten henkilöauto puolella onkin ollut. Prosenteissa koko Mitsun suomen myynnistä maastureita on varmasti ollut aikanaan suurempi osa kuin tojotalla. Nykyään tilanne on hieman muuttunut kun isot maasturit hintansa vuoksi muutenkin ovat aika vähän myytyjä, vrt. henkilöauto puoleen.

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen. Itse olen sitä mieltä, että yksi foorumi ja yksi yhdistys riittää. Samojen asioiden levittäminen ja puiminen monella foorumilla tuskin oleellisesti edistää toimintaa. Mitsu clubin foorumilla vain on harmillisen vähän itse offroad puolesta kiinnostuneita. Tai jos/vaikka niitä onkin, niin aika hiljaisia ovat. Täällä offipalstalla nekin kaiketi pääasiassa pyörivät.

njp_racing
30.09.2009, 06:46
Mutta miksi sitten tuot sen esille tällaisessa keskustelussa ylipäätään? Kirjoituksestasi sai käsityksen että siellä saattaisi olla tähän puoleen liittyvää, ja siitähän tiedustelinkin. Voit toki lukea viestini uudelleen ja todeta itsekkin että vastasit aivan eri asiaan, mitä alunperin kysyin.

Luin ja totesin että vastasin aivan kuten tarkoitinkin. Sinä spekuloit suljetun puolen sisällöstä tietämättä mitä siellä oikeasti on, minä kerroin mitä siellä oikeasti on ja miksi (esimerkit äänestyksistä ja kimppatilauksista) sellainen suljettu puoli ylipäätään on olemassa.

Clubin jäsenmäärähän ei kerro paljon mitään.

Kehtaan olla täysin eri mieltä. Nämä harrastajat (clubin maksavat jäsenet) ovat ainakin valmiita maksamaan sen huiman suuren jäsenmaksun harrastamisestaan. Siitä eteenpäin "normiautoilijan" ja "harrastajan" viiva on kyllä melko lailla veteen piirretty viiva. Ja yhdistyksen kannalta nimenomaan jäsenten lukumäärähän on se ainoa oleellinen tieto, ei se kuinka suuren osan xyz-merkin omistajista clubiin kuuluu. Se, että tavoittaa X-prosenttia xyz-merkin omistajista on lähinnä nippelitietoa, jolla clubi voi paukutella henkseleitä niin halutessaan. Varmasti löytyy joku harvinainen merkki, jota on 5 kpl Suomessa ja joiden omistajat kaikki kuuluvat ko. merkin yhdistykseen, mutta en usko sen tekevän tästä yhdistyksestä mitenkään "merkittävää" muiden yhdistysten joukossa.

Jo clubin foorumikin sen osoittaa, vain murto-osa foorumin aktiivisista jäsenistä on itse clubin jäsenia. Uskon myös että on paljon merkistä kiinnostuneita, jotka eivät edes tiedosta clubin olemassa oloa.

Näinhän se on, en kylläkään ymmärrä mitä ajat takaa tällä. Tämä pätee nimittäin aivan tasapuolisesti suurimpaan osaan autokerhoja, eikä tee siis mitään eroa tässä keskustelussa mainittujen Toyotan ja Mitsun välillä. Se nyt vaan on pelkkää matematiikkaa: 30000 merkin omistajaa (=potentiaaliset kerhon jäsenet) -> 3000 kirjautuu foorumille (=tietää clubista) -> 300 liittyy jäseneksi (harrastajien joukko, joka on merkittävä kerholle). En usko, että tässä puhutun Toyotan ja Mitsun "harrastusprosentin" välillä on mitään eroa. Miksi olisi, mallistot ovat olleet niin samanlaisia jo vuosikymmeniä. Eli silloin tuo äskeinen esimerkki menisi pienemmän merkin kohdalla (Mitsu tässä tapauksessa): 10000 -> 1000 -> 100.

Mitsu clubin foorumilla vain on harmillisen vähän itse offroad puolesta kiinnostuneita. Tai jos/vaikka niitä onkin, niin aika hiljaisia ovat. Täällä offipalstalla nekin kaiketi pääasiassa pyörivät.

Niinpä niin. Kerroit siinä juuri seurauksen ja syyn. Foorumi, kuten itse yhdistyskin, toimii ainoastaan niin hyvin kuin sen JÄSENET toimivat. Mitään ei tipu taivaasta. Kun kaikki odottelevat jonkun muun aloittelevan esimerkiksi sen offipuolen keskustelun, niin mitään ei koskaan tapahdu. Ja tämän vuoksi varsinkin pienten merkkien kohdalla pilkkoutuminen moniin pieniin foorumeihin on karhun palvelus ihan koko porukalle. Siitä ei vaan hyödy kukaan.

Itse olen sitä mieltä, että yksi foorumi ja yksi yhdistys riittää. Samojen asioiden levittäminen ja puiminen monella foorumilla tuskin oleellisesti edistää toimintaa.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Sitä paitsi: kuka edes käy postaamassa samoja asioita monelle eri foorumille? Veikkaan ettei monikaan.

Lopuksi vielä terveiset tämä ketjun aloittajalle, nick awd:lle

Kuten jo todettua, MCF ei mielestäsi ilmeisesti isona yleismerkkikerhona pysty palvelemaan 4x4 puolen ihmisiä esim. järjestämällä mm. ajopäiviä. Kerrotko offipalstan immeisille mistä nettisivujesi etusivulla oleva kuva on muuten otettu?





(jos joku ei vielä tajunnut, niin se on otettu Mitsubishi Club Finlandin offroad-tapahtumasta 2008.)
:)

Rekisteröimätön
30.09.2009, 14:47
Luin ja totesin että vastasin aivan kuten tarkoitinkin. Sinä spekuloit suljetun puolen sisällöstä tietämättä mitä siellä oikeasti on, minä kerroin mitä siellä oikeasti on ja miksi (esimerkit äänestyksistä ja kimppatilauksista) sellainen suljettu puoli ylipäätään on olemassa.


Spekuloin kyllä, ja mielestäni se näkyi selvästi viestistäni. Mutta mitä sitten? Miksi nostat siitä niin suuren numeron, kun en ole koskaan väittänyt että tietäisin mitä siellä on. Tulipahan siihenkin asiaan selvyys, sain tietää mitä halusinkin. :)


Kehtaan olla täysin eri mieltä. Nämä harrastajat (clubin maksavat jäsenet) ovat ainakin valmiita maksamaan sen huiman suuren jäsenmaksun harrastamisestaan. Siitä eteenpäin "normiautoilijan" ja "harrastajan" viiva on kyllä melko lailla veteen piirretty viiva. Ja yhdistyksen kannalta nimenomaan jäsenten lukumäärähän on se ainoa oleellinen tieto, ei se kuinka suuren osan xyz-merkin omistajista clubiin kuuluu. Se, että tavoittaa X-prosenttia xyz-merkin omistajista on lähinnä nippelitietoa, jolla clubi voi paukutella henkseleitä niin halutessaan. Varmasti löytyy joku harvinainen merkki, jota on 5 kpl Suomessa ja joiden omistajat kaikki kuuluvat ko. merkin yhdistykseen, mutta en usko sen tekevän tästä yhdistyksestä mitenkään "merkittävää" muiden yhdistysten joukossa.


Minä kehtaan vielä olla osittain eri mieltä. Ei se clubin jäsenmäärä välttämättä korreloi suoraan harrastajien määrässä. Kuten Tojota puolellakin, jäsenia on vieläpä jakautunut useaan clubiin, kuten Land Cruiser clubi, ja Fintyos.

En väittänyt että Mitsu clubi tekisi oleellista eroa, toin sen vain esille kun oli puhetta harrastajien määrästä.


Niinpä niin. Kerroit siinä juuri seurauksen ja syyn. Foorumi, kuten itse yhdistyskin, toimii ainoastaan niin hyvin kuin sen JÄSENET toimivat. Mitään ei tipu taivaasta. Kun kaikki odottelevat jonkun muun aloittelevan esimerkiksi sen offipuolen keskustelun, niin mitään ei koskaan tapahdu. Ja tämän vuoksi varsinkin pienten merkkien kohdalla pilkkoutuminen moniin pieniin foorumeihin on karhun palvelus ihan koko porukalle. Siitä ei vaan hyödy kukaan.


Aivan, näinhän se on. Mutta miten offroad kiinnostuneet jäsenet voivat toimia jos ne eivät löydä tietään yhdistykseen? Veikkaan että suurin osa Mitsu offailijoista, ei ole Mitsuclubin jäseniä, jos edes tiedostavat sen olemassaoloa. Mutta toisaalta, eihän offroad puolella periaatteessa tarvitakkaan mitään yhden asian ympärille kyhättyä yhdistystä. Nuo tekniikka jutut, AWD voisi kirjoittaa Mitsu clubin Wiki osioon. Se kaipaa paljon sisältöä. ;)

njp_racing
30.09.2009, 17:00
Nuo tekniikka jutut, AWD voisi kirjoittaa Mitsu clubin Wiki osioon

Sitä päivää odotellessa. Aiemmin se ei ainakaan millään onnistunut, vaikka herra omien sanojensa mukaan olikin aktiivisesti toiminnassa mukana.

(Vrt. se mitä sanoin aiemmin yhdistyksestä ja sen jäsenien roolista)

Mutta eiköhän tästä ole tällä kertaa sanottu kaikki tarvittava, lukijoille on varmastikin selvinnyt mitä mieltä olen nick awd:n toiminnasta ja erityisesti kirjoittelusta. Toistan edelleen, että vapaa maa, onnea yritykseen. Motiiveja ja toiminnan perusteluja sekä perustelujen paikkaansapitävyyttä voi kukin pohtia mielessään.

Over and out.

Rekisteröimätön
30.09.2009, 20:45
Aluperäiseen aiheeseen taas. Hieno foorumi nytkin pystyssä.

Tässä muutamia osiota lisää lisättäväksi, jotka sieltä puuttuivat.

-Gen 4 Pajero
-Gen 4 L200

Ja sitten linkkipalsta olis erittäin hyvä juttu. Vieläpä niin, että linkkejä on luokiteltu jotenkin. Tai sitten vain yksi palsta, ja sinne useita topikkeja linkkien aihepiirien mukaan. :) Netistä nimittäin löytyy niin paljon harrastukseen liittyvää, ettei olis pahitteeksi kerätä vähän linkkilistaa parhaimmille sivuille sielläkin.

-Juuso-
04.10.2009, 16:40
Ja chit sätti

Nerd-O
05.10.2009, 08:35
Mitä tuota Pajeroa muinoin tuli omistettua niin kyllä täältä ja mitsu clubista löytyi se kaikki tieto mitä tarvi. Ei oikeen olisi kaivannut sitä kolmatta paikkaa etsiä tietoa. Täältä tosin löytyi se tieto ettei pajerolla tee yhtään mitään, mutta se on vaan noiden kateellisten toitsu miesten puhetta. Cruiseri kun on niin perseestä ajaa kuin voi olla vaan (jos verrataan Pajeroon tai melkein mihin vaan) ja vakio cruiserilla ei siellä metsässä tee yhtää mitään. Ainakin itse olin ihan tyytyväinen Pajeron metsä ominaisuuksiin. Tuli sillä vakio cruiserillakin metsässä ajeltua ja voi sitä tuskaa.. Se lahna ei mahdu yhtään mihinkään, se ei käänny yhtään mihinkään, tehoa ei löydy edes mikroskoopilla etsiessä ja joka reissulla puolet autosta katosi jonnekin kun se oli niin mätä.. Mitä noita maastureita on tullut omisteltua niin kyllä se toitsu on yksi paskimmista laitteista mitä on tullut omistettua. Pajeron suurin ongelma oli helvetinmoinen dieselvero, joka koskee kaikkia painavia henkilöautoja ja vakuutusmaksutkin oli kalliit. Tosin cruiserissa oli liikennevakuutus vielä kalliimpi. Tosin kun autoa lähdetään rakentaan niin kyllä se toitsu taitaa olla ihan omaa luokkaa jos verrataan Pajeroon, eikä se Pajero taida sen jälkeen päästä kovin lähelle toitsun etenemiskykyä ;) Mutta silti en lämpene pätkääkään toitsuille, mikä ei taida olla ylläri..

Mutta juuri noiden kalliiden ylläpito kustannuksien takia en omista tällä hetkellä maasturia. Mönkkäri tulee halvemmaksi. Vakuutus on melkein ilmainen maasturiin verrattuna, sitä ei tarvi hitsailla/korjaa joka reissun jälkeen ja parasta on se että saa ajaa ihan uudella pelillä, eikä sillä 30v vanhalla paskalla.

Ja tämähän liittyi todella paljon tähän topikkiin ;)

awd
11.11.2009, 10:46
Tuolla aikaisemmin njp racing kirjoitteli kaikkea potaskaa, niitä en ala täällä kommentoimaan, vastasin jo
tuolla 4x4 foorumilla ja jokainen järkevä ihminen näkee miten MCF:llä homma toimii. :)

1-2 ajopäivää vuodessa on joillekin riittävästi, en usko että offipalstalaisille monellekaan, mutta
kaikki on silti tervetulleita mitsu 4x4 foorumille, kunhan oikeesti tykkäävät mitsumaastureista. ;)

Uahu
02.09.2013, 01:22
Tuolla aikaisemmin njp racing kirjoitteli kaikkea potaskaa, niitä en ala täällä kommentoimaan, vastasin jo
tuolla 4x4 foorumilla ja jokainen järkevä ihminen näkee miten MCF:llä homma toimii. :)

1-2 ajopäivää vuodessa on joillekin riittävästi, en usko että offipalstalaisille monellekaan, mutta
kaikki on silti tervetulleita mitsu 4x4 foorumille, kunhan oikeesti tykkäävät mitsumaastureista. ;)
HOLA! :) ..Ostin L 200:sen..vm-90..korin ja rungon väliin nylokki 50mm pätkät,onko mitä suuria muutoksia edessä..mm.ohjausakselin jatkoa?..pankaas vinkkejä muitakin miten ehostella alustaa..takaiskarit ny vaihtuu pitempiin mut tuolle risukeulalle,mitäs sille?..

Kaitsu67
02.09.2013, 18:36
....Meniköhän tämä jotenkin vahingossa väärään ja aika vanhaankin topicciin...? :rolleyes:

-Jallu-
07.09.2013, 23:09
Juu kannattaa varmaan haeskella vanhoja juttuja, l200 ja pajerossa sama alusta ni samat pajeron korotus vinkitkin käypi..