View Full Version : Akkukaapelit Jenkeistä?
knucklebone
24.07.2008, 14:12
Tsup!
Kyselin piruuttani Urban Land Cruisers LLC -nimisestä firmasta toimittavatko tänne pieneen Suomeen asti, jos tarve tulisi ostaa heidän valmistamiaan akkupiuhoja.
Vastaus oli kyllä. Rupes kiinnostamaan. Varmaan tulee halvemmaksi ja laadukkaammaksi tilata rapakon takaa, kuin ostaa itse noi kamat;
kierrellä kauppoja (dieselkin kallista) tai tilailla netistä (postikulut) ja ruveta tyrimään kamoja kasaan (mina ei ummarra sahkojuttuja). Oispahan sitten kunnon piuhakkeet stna.
Kyselivät vaan, että mitäköhän piuhoja 12h-t koneessa oikein kulkee, kun heillä on kokemusta vain FJ60/62 koneista?
Osaako kukaan kertoa mistä mihin menee ja kuinka monta piuhaa, maapiuhat mukaanlukien?
Ja vielä tärkeä seikka: Minkä mittaisia/paksuisia noi piuhat on?
Onko kenelläkään ylhäällä näitä tietoja?
Itse en löytänyt korjausoppaista mitään kuvakkeita mistä kävis ilmi tietoja...
Ohessa vielä linkkivä tuotesivuille:
http://www.urbanlandcruisers.com/csfs/cables.php
Kiitos taas jos jaksatte asiaa kommentoida.
Jos pitää itse selvitellä kuinka pitkiä johtoja ja mimmoset liittimet sopii, niin onko enää järkeä amerikasta tilailla "valmista" sarjaa, kun voi kysellä hitsaustarvikeliikkeistäkin? Ja mittanauhalla on yleensä selvinnyt johtojen pituus ja paksuus.
knucklebone
24.07.2008, 16:08
No joo, oot ihan oikeassa. Aika uusavutonta. Mutta kun ne piuhat olis "marine grade" ja kaikkee.
Eikä tarttis itse ruveta häsäämään kun ei siitä tulis kuitenkaan mitään.
Mittanauhalle pitää antaa hellyyttä. Ajattelin että jos joku ois jo mittaillu niin olis johtojen pituudet/paksuudet jo selvillä.
Oon oikeesti ihan v*tun käsi sähköjuttujen kanssa, ku on kaikkee johtavuus -laskelmia yms. skeidaa mikä saa vaan tarttumaan kaljapulloon ja raapimaan päätä. Sen takia kyselen täällä tyhmiä...
sähkötyöt on helppoja, joko siellä johdossa on sähkö tai sitten ei... (tämän asian toteamiseen olen käynyt kolme vuotta alan koulua)
epäilen kyllä että saisit jenkeistä tilaamalla halvemmalla ku itte väsäät, tai sitten kutsut talkooväkee naapureista ja ostat vähän talkoojuomaa... :)
knucklebone
24.07.2008, 16:27
sähkötyöt on helppoja, joko siellä johdossa on sähkö tai sitten ei... (tämän asian toteamiseen olen käynyt kolme vuotta alan koulua)
HAHA! No joo, toi on tasan se tietämys mitä itsellä asiasta on! Voishan sitä leikkiä arjen McGyveriä ja realisoida joltain raksalta kunnon 50mm paksua kaapelia suoraan kelasta ja liittimet niihin kiinni...jokohan hoojiissä sähköt liikkuis!?
Gravehill
24.07.2008, 19:44
Enpä kyllä lähtisi jenkeistä tommosia tilaamaan kun noihan nyt tekee muutamas minuutis. 35 tai 50stä hitsin maakaapelia, kaapelikenkiä ja vähän kutistesukkaa ja hyvä tulee.
Rekisteröimätön
25.07.2008, 07:51
Stadista kun oot niin hyppää kiesiin ja aja muutama kilsa porvooseen päin. Sipoon puolella itäsalmessa on siwan takana Akkukellari niminen firma. Ne mittaa ja väsää sulle kunnon piuhat sopivilla liittimillä ja eristyksillä odottaessa. Käyt vaikka sumpit vetäsemäss siinä vieresellä grillillä. Olis ehkä helpompaa ja halvempaa ku tilailla jenkeistä...
t. risukeulakuski Sipoosta
ei kannata tilata amerikasta vaikka dollari olisikin halpaa. teetätä jollain ne piuhat. ei siinä tarvii kuin "kopioida" ne vanhat piuhat ja kytkeä uudet piuhat samalla tavalla kuin vanhat oli. minä uusin omaan autooni päävirta piuhat ei ollut iso homma. joitain piuhoja jatkoin hieman että yltäävät paremmin akulle. kyseessä kylläkin eri moottori ja auto kuin sinulla mutta homma tuskin muuttuu sen kummemmaksi vaikka auto ja moottori olisikin erillaisia.
knucklebone
25.07.2008, 23:05
Jees kovasti taas kiitoksia ohjauksesta oikeaan suuntaan!
Tottahan tuo, että halpa dollari on ainakin minut, kroonisesti pers'aukisen hullaannuttanut täysin.
Koko ajan löytää jotain muka ihan älyttömän tarpeellista, minkä saisi melkein halvemmalla Tarjoustalosta, pienen kävelyn vaivalla.
...mutta kun se dollari on nyt niin halpa...! (tähän kasa hymiöitä)
Pitääkin muistaa käydä kääntymässä Akkukellarissa, ellen rupea itse piuhoja tinailemaan. Duunikaverikin on ollut oikein tyytyväinen kyseiseen liikkeeseen.
Haa ja ne akkukellarin interweb.sivut - http://www.akkukellari.com/