View Full Version : Tääkin on sitten ohi
KössiKenguru
21.07.2008, 11:40
Tääkin on sitten ohi
voimailija
21.07.2008, 16:11
Hienoa, että alkaa tulemaan näitä uudempiakin kärryjä joita laitellaan :) Harkitsin itsekin tuollaista wrangleria ensin mutta kun en oikein mahtunut siihen istumaan... ;)
Entinenkään vielä valmis ja uutta Jeepiä tulee jo kehiin. :cool: Ja heti on helma lytyssä.
No Voodoo ei ehkä ole tieliikennekelpoinen ja jollain pitää safaritkin saada ajettua.
Sellasta autoa jolla vois ajaa foffia JA safaria , suunnistuksesta puhumattakaan, on aikas hankala tehdä.
Pirteä väri muuten..
-pajero-
03.08.2008, 21:42
Nyt täytyy sulta kysyy että kuinka tuollaisen auto saa jenkkiistä suomeen ja paljon on verot?
Nyt täytyy sulta kysyy että kuinka tuollaisen auto saa jenkkiistä suomeen ja paljon on verot?
Eka kuvan perusteella veikkaisin että tuo jeeppi on tullut Ruotsista, ainakin kilvet jokka on paikoillaan on sinnepäin viittaavat...
"Ruottista saa halavemmalla" ja sillei.. kait.
mihis alv on autoverosta viety... ???
Sen huonommaksi se alusta menee mitä jyrkemmässä kulmassa tukivarret on.
Sen huonommaksi se alusta menee mitä jyrkemmässä kulmassa tukivarret on.
..no tiellä ainakin, tosin ei se metsässäkään menoa paranna jos liian jyrkiksi menee kulmat.
Toisaalta ainakin Jeepeissä ~4" korotukseen asti normimittaisilla tukivarsilla pärjää mainiosti. Siitä korkeampaan niin joko drop bracketit tukivarsien rungonpuoleisiin kiinnikkeisiin tai mieluummin long arm- versiot alkaa olemaan paikallaan.
-pajero-
16.08.2008, 16:48
nuista tulee tosii siistit
Rekisteröimätön
28.08.2008, 06:00
mistä noita valoja voi ostaa?
Mistä oot löytänyt hardoxia 3mm ? Minä en ole ainakaan löytänyt kuin 4mm ( joka paikassa sanottu että 4mm on ohuonta hardoksia) ja sitä ei saa kantattua kuin johonkin 45 asteeseen kun paukahta kantinpohja poikki vaikka kuinka pyöreällä terällä on yritetty kantata.
Tjaa ei välttämättä ole 3mm hardoxia, oisko 3,2mm. Ja riittävän suurella ärrällä saa hardoxikin vaikka rullalle. Jos joku on minulta etuakselin panssareita tilannu voinee edellä mainitut asiat todeta joko oikeaksi tai vääräksi.
Mistä oot löytänyt hardoxia 3mm ? Minä en ole ainakaan löytänyt kuin 4mm ( joka paikassa sanottu että 4mm on ohuonta hardoksia) ja sitä ei saa kantattua kuin johonkin 45 asteeseen kun paukahta kantinpohja poikki vaikka kuinka pyöreällä terällä on yritetty kantata.
Ruukilla on ainakin raexin 400:sta kolmemillisenä ja on vastaavaa.
Ja tuolta löytyy selvitykset ja työstö ohjeet.
http://www.ruukki.com/www/materials.nsf/materials/CF2FF045B7CB551DC2257403004B43F3/$File/Raex_HR_03.2008_FI.pdf?openElement
No ruukin heppu ainakin sanoi viime keväänä ettei raexin kulutus kestävyys vastaa hardoxia ja suositteli pohjapanssariksi ainoastaan hardoksi.Keväällä kun ei löytynyt hardoksia 4mm suomen markkinoita nyt elokuulla sain palaseni levyä. 8mm kyllä ja vahvempaa kyllä löyty keväällä.
Heikki L
28.08.2008, 22:37
Mistäs tota 3.2 hardoxia oikeen saa pääkaupunki seudulta??
Ei Jeepissä paino haittaa :)
Hienoa kun tulee näitä TJ pelejä mukaan kuvioihin. Tarvitaan kunnon kuskeja, jotta niiden ominaisuudet huomataan.
PS. Sorry. Tuo kyllä näyttää ihan "lady look" mallilta Rodeo Driveen verrattuna.
Mikäs pulttijako noissa d44-aksuloissa sitten on? Siis vanteiden pulttijakoa tarkoitan.
Minkä verran tuli aksuloille rahtihintaa? Meritsekö tuli?
Rekisteröimätön
04.09.2008, 08:02
Mikäs pulttijako noissa d44-aksuloissa sitten on? Siis vanteiden pulttijakoa tarkoitan.
Noissa on pulttijako 5 x 5 ja akseleiden leveys on 166cm.
lentäen tuli, rahti + alv+ tulli on sit ihan rittävästi, jos olisin tiennyt että tulee noin paljon niin olisin miettinyt kaksi kertaa että tilaanko.
Oli niin pieni toi ero tohon laiva rahtiin että en ees ruvennut miettii kummalla otan
OKA66
Multa saa noita aksuloita 3500 egee pari vapaasti helsingissä! Uusi satsi taas tulossa viikolla 39.
..mä otan yhden etuakselin heti kun toi nykynen D30 korkkaa ekan kerran... ja samaan konkurssiin vois iskeä taka-akselinkin :D Asiasta aiheeseen, kun taidat tuoda tota tavaraa jenkkilästä muutenkin niin onnnistuuko moottorin tunkeminen mukaan? Vähän on ollut mietinnässä Golenin 4,6 litran stroukkikone tohon XJ:hin, kun ovat ihan käypäsen hintaisia jenkkilässä..
Joo kuuleman mukaan tuli tosiaan aika kiitettävästi tullia + alvia noihin Okan akseleihin, mun kaaliin ei mahdu että miten niistä niin paljon tulikin :( Perseestä kun joutuu maksamaan noista lähetyskuluistakin kaikki maksut!
Niin.....taisin joskus tarjota apua,muttei tainnut kelvata....... Mut niinhän se on,että eihan sitä opi ennenkuin maksaa oppirahat!!!!!
Minäkin olen tuota etuakselia miettinyt. Odotellut, että d30 hajoaisi, mutta mitään ongelmia ei sen kanssa ole ollut. On yllättävän kestävä verrattuna d35 taka-akseliin. Ensin ajoin 35" kumeilla ja nyt jonkin aikaa 37" irokeilla.
On noi akselit kyllä niin komiat että helvetti :D
Niin.....taisin joskus tarjota apua,muttei tainnut kelvata....... Mut niinhän se on,että eihan sitä opi ennenkuin maksaa oppirahat!!!!!
Jooh.. se oli silloin. Tai siis olisi apu kelvannut kyllä, mutta ei oikein rahatilanne antanut myöden :( katotaan jos tarvetta tulee.
Yllättävän hyvin kyllä D30 on kestänyt itelläkin,33" renkailla olevassa jo useitavuosia eikä mitään ongelmia,SOA37" härvelissäkin pelannu moitteetta. Mutta enempi olen yllättynyt kuinka hyvin orkkis D35 on kestänyt 33" vaikka on ryvetetty oikeen kunnolla.Saas nähdä koska oikeen porsii.....
Tässä topicissa kun muuten alkaa meitä jeeppiläisiä jutustella,niin voisitteko auttaa minnuu etsimään tuohon cj,n 4.11 välityksellä olevan etuperän? Korvaan kyllä aina auttajaa! Jeeperillä olisi kyllä perä muttei välityksiä,kyselykierroksella ei välityksiä löytynyt tuohon malliin suomesta. Jenkeistä saan kyllä vaikka Currielta 9"HP,n mutta tiedätte varmaan sen kiiman että pitäs saada nopeesti ajokki ajokuntoon. Joten jos tiedätte/kuulette/jotain siihen edes viittavaa,niin jeesatkaa.
Yllättävän hyvin kyllä D30 on kestänyt itelläkin,33" renkailla olevassa jo useitavuosia eikä mitään ongelmia,SOA37" härvelissäkin pelannu moitteetta. Mutta enempi olen yllättynyt kuinka hyvin orkkis D35 on kestänyt 33" vaikka on ryvetetty oikeen kunnolla.Saas nähdä koska oikeen porsii.....
Painakaa pojat sitä oikeeta petaalia, niin kyllä D30/D35 combo siitä tokenee :D
Himppa viä hyppyytätte kalliolla lukon kanssa tai pakilla vedätätte suossa jos ei muuten porsi.
BTW... Mulla olis UUDET CJ:n D30 LP 4.1 välitykset (Alloy USA, ns. vahvistettu originaaliin nähden) ja viä asennussarja mutten taia raaskia luopua.....
Kun ei tiiä koskaan millon pinionista tulee ryhmysauva ja tulee hampukato lautaseen!!
No niin just,ai että oikeen olisi,visko nyt oikeen suolaa haavoihin prkl....
No hitto. Taitaa olla Jeepeillä luonnollista tuo piehtarointi.:D Hyvä ettei ton pahemmin käyny kummallekaan.?
Akselit ja 35" renkaat laitan alle kun olen ensin haalinut tarvittavat hilppeet että saa nopeasti alle kun ei voi seisottaa pitkää
Onko nuo tsl kuvioiset kumit 35"?
[QUOTE=CJ7;486055]Painakaa pojat sitä oikeeta petaalia, niin kyllä D30/D35 combo siitä tokenee :D
Himppa viä hyppyytätte kalliolla lukon kanssa tai pakilla vedätätte suossa jos ei muuten porsi.
QUOTE]
Detroin locker on ollut kokoajan edessä. Eli 100% automaattilukko. Pakilla en ole ylämäkeen revittänyt. Vinssin otan käyttöön jos selvästi huomaa, ettei ajamalla lähde. D35 taka vetareita meni 3kpl. Mutta aika näyttää koska etupää hajoaa.
Näin tänään tuon keltaisen Jeepin. Tosi pienet oli vammat. Vakionakin kestää kaadon.
onneks vaan peltivaurioita! mutta paska tuuri silti. myydäänkö jossain apupyöriä jeepeille?
oma on vielä pysyny kumipuoli alaspäin (tissiposki ajelua?).
Rausku4x4
07.09.2008, 11:33
Eli jos joskus haluan tuntea sen miltä tuntuu olla väärinpäin autossa/ Haluan päästä kattokerhoon niin hyppään jeepin kyytiin. Tuntuu siltä että nää tosiaa tykkää käydä katolla ainakin kerran :D Ei sitten mitään palkokasveja sieraimiin :D
Yllättävän vähillä vaurioilla ootte selvinnyt.
Rekisteröimätön
07.09.2008, 13:51
Tossa ois muutama kuva eilisestä testi ajosta
on se paljon helpompi ajaa noilla 33"lla kuin niillä 30"lla
Tossa näkyy jokin verran niitä vaurioita jota tuli kaadossa eli kuskinoven karmi, oikealla puolella tuulilasin karmissa näkyy painauma + tuulilasi ja konepelti
Eikös tän kikottimen olis pitänyt olla testiajossa Nordicissa eikä kaatuilemassa jossakin Vantaalla?? Mikä mahto olla osallistumisen peruutuksen syy
No helvata sentään. Näyttää se Rankula olevan jo vähän parempaa peltiä ku chero. Onneksi ei mennyt pahemmin. Harmi ette päässyt Nordicciin, olis ollu kivoja kallioita:D
Sen takia nää Jeepit ehkä kaatuilee kun näillä PÄÄSEE pahempiin paikkoihin kuin muilla:D
Niinkuin esim. stadin cruising? :D:D:D
No ei vaines, hyvän näköinen projekti.
Kannattaa suojata nuo takapään Bilsteinien varret ku näyttää tuossakin olevan tuolleen väärinpäin. Ohut varsi napsahtaa poikki kuin hammastikku ensimmäisessä kosketuksessa esim lahoon kantoon.
Nimimerkki kokemusta on.
Pakko sanoo, että ERITTÄIN hyvän näköstä!
raide ja ohjaustanko tuli tehtyä vähän jykevämmästä kamasta seinämä paksuus 10mm, ulkomitta 32mm ja sisäreikä 12mm johon tein sisälle 16mm kierteet ja laitoin erikoisvahvat uniballpäät
Minkämoiset uniballit ja mistä hommasit?
Eikö tuohon saa kunnollista panhardia sopimaan kun on tuollainen valmiiksi vääntynyt?
On kyllä hemmetin hyvän näköinen Jeeppi!!!!!!!!!!!!!!!
Tätä ei passaa "Sanna-mammalle" näyttää, ku se alkaa taas muistuttaan siitä sen toivomasta "kesä-jeepistä" kuitenki:o:o
Rekisteröimätön
02.10.2008, 12:13
On kyllä hemmetin hyvän näköinen Jeeppi!!!!!!!!!!!!!!!
Tätä ei passaa "Sanna-mammalle" näyttää, ku se alkaa taas muistuttaan siitä sen toivomasta "kesä-jeepistä" kuitenki:o:o
Kyllä Oka ton auton myy niin kuin muutkin autot :)
Millä osanumerolla olevat ne taka Bilsteinit on?
Ei kyllä saa noista viimesistä isoista lähikuvista mitään selvää... ;) Muut kuvat jees.
...aattelin ostaa MB VITON 112 cdi:n automaatin tai sit Transporterin 2.5 Tdi:n katsotaan kumpi tulee
OT: Aattelikko kattella vetopainoja yhtään?
Voi olla ettei isohkon / painavan autotrailerin (väkisin 600-700kg) ja rakennetun jeepin (1600+ kg) kanssa taida vetopainot riittää noissa vaihtoehdoissa.
Uuskoppaseen Vitoon saa 2500kg koukkupainon, et se menis nippa nappa.
Pitkällä 2,5 volsulla saa vetää 2500kg
ujo mb miehen vihje, unohda Vito automaattina veturiks
Kärryn painoksi tulee 470-550kg ja auto ei tuu painaa tota 1600kg:tä ja siitä pidän huolen.
Vitolla ja pätkä Transporterilla saa vetää 2000kg voi olla että menee vähän yli mut sille ei sit voi mitään:rolleyes:
Mjoo, no sithän ei oo mitään ongelmaa.
Itellä vaan just sen verran painavammat kuljetettavat värkit JA kärry, ettei riitä 2000kg, eikä 2250kg. Meinaan kun noita pakuja tossa jossain kohtaa tuli kartotettua itellekin.
Väitän(ei punnittu), että toi mun CJ7 = LM7+TH350+D300 painaa jonku 1600 tai enemmän ihan tollasenaan vinsseineen, renkaineen, puskureineen ja kylkiputkineen. Rekisteriotteessa taitaa lukea joku 1500kg ihan originaalina.
Ainakin mulla lukee pitkässä vetopainona 2500kg, siis uudempi koppanen volsu.
Pitkällä Transporterilla saa vetää 1700kg ja lyhyellä 2000kg
Aika rohkea yleistys, onhan niitä 2000 kg koukkupainoja pitkissäkin ja alle 2000 kg lyhyissä. Ja on montaa eri versiota noista massoista, pienimmillään 1435 kg.
Nämä siis koskee T4:sta, jonka kuvittelin olevan lähinnä kyseessä. Uudemmasta (T5) löytyy jo 2500 kg painojakin.
uudemmassa T5 pätkässä jossa 2.5tdi 2500kg!!
No mikämikä kun kaikki ajokit on laitettu myytävien listalle?!? :eek:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51606
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51590
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=43207
Tosi hyvä juttu noissa akseleissa on toi lukkojen merkkivalo se näyttää kun lukko kytkeytyy päälle ja pois päältä niin tietää varmasti kun esim on päällä.
Eikös noi lukot kytkeydy heti, kun painaa napista?