View Full Version : Ostettu Hydr.karaventtiili
Tarvetta pienikokoiselle 1-karaiselle hydraulilohkolle, millä pystyy ohjaamaan 2kpl 2-toimista hydraulisylinteriä. Eli kara liikkuu ylös,alas ja sivuille. Näitä on nähty esim. Avanteissa yms. pienkuormaajissa.
Hätätapauksessa kelpaa 2-karainenkin, mutta pitää olla todella pienikokoinen, koska tulossa mönkiään.
EDIT: Erikoisten osien haalinta jatkuu. Tarvetta ventiilipöytään, karojen vastapuolelle ruuvattaville "kytkimille", mitkä huomaavat jos karaa liikutetaan ja näin sähköpumppu ei pyöri turhaan.
P.S joku vois kertoo näiden kapistusten oikeat nimet.....
Tarjoa
No nyt on sellainen ameriikan ihme, että onpi ihan uutta. Laittakaa viisaammat linkkiä, että täälläkin tajutaan.
Jotain lohkoja on nurkissa, mutta ei kyllä tietääkseni tuollaista. Noissa menee kaikissa karat ylös-alas.
No nyt on sellainen ameriikan ihme, että onpi ihan uutta. Laittakaa viisaammat linkkiä, että täälläkin tajutaan.
Jotain lohkoja on nurkissa, mutta ei kyllä tietääkseni tuollaista. Noissa menee kaikissa karat ylös-alas.
Siinä on kaksi 2-toimista venttiiliä rinnakkain. Karassa on vain hieno mekanismi joka ohjaa toista venttiiliä sivuliikkeellä. Pistän linkin heti kun löydän sellaisen kuvan....
Jos et käytettyjä löydä, niin Ylöjärvellä on Avantin tehdas & varaosamyynti.
Lisäksi ainakin kaikki Agrimarketit myy näihin varaosia.
Meilläpäin kara on lohkon sisällä? Tai näin ainakin minä olen luullut. Eipä se ole kummonen rakentaa kaksikaraiseen lohkoon vipua, joka ohjaa toista karaa sivuliikkeellä ja toista edestakasliikkeellä.
Näitä neljään suuntaan toimivia Joystikkejä tehdään myös vaijeriohjauksella (sekä sähköisellä esiohjauksella).
Tikun juuresta lähtee kaksi vaijeria kauempana sijaitseviin itse venttiileihin.
Ne vaijerit mitä itse olen ruuvaillut, ovat vahvuudeltaan kokoluokkaa "henkilöauton käsijarruvaijeri", tai jopa vähän vahvempiakin.
Meilläpäin kara on lohkon sisällä? Tai näin ainakin minä olen luullut. Eipä se ole kummonen rakentaa kaksikaraiseen lohkoon vipua, joka ohjaa toista karaa sivuliikkeellä ja toista edestakasliikkeellä.
Kara voi olla siellä sisällä ja liikkuu ylös alas, kuten aiemmin jo mainitsit.... Amatöörinä tulee karaksi kutsuttua sitä vipua.
Täytyy kaiteti alkaa rakentaan itse tuota vivustoa, kun valmiita ei käytettynä tarjolla. Tosin koitetaan aluksi miten homma toimii kahdella erillisellä vivulla...
Venttiilipöytä on niin lähellä että vaijerikäyttö ei käy.
Frostspring
19.07.2008, 13:57
Jonsei Isojoen Konehallista löyry tarvittavia osia, niin ihme on:
http://83.143.217.232/~ikh/ikh2007/layout/dokumentit/1203418955-T08_Hydrauliikka_ja_pneumatiikka.pdf
Amatöörinä ei uskaltanut mennä tyrmäämään etteikö sellaista karaa olisi olemassa mikää liikkuu myös sivulle.
Vaadittava vivusto on oikeasti tosi yksinkertainen, kun vähän aikaa miettii.