PDA

View Full Version : 125cc kuramopon käyntihäiriö?


Pörö
12.07.2008, 19:13
Jepso! Mulla on tuollainen 125cc 2-tahti krossi ja lämmetessään alkaa röveltämään, otin siitä jo sylinterin irti ja mäntä ei näyttänyt lainkaan pahalta.
Meneekö tuollaisen 2-t krossin mäntä siihen kuntoon kuluessaan että näyttää hyvältä, mutta ei kuitenkaan sitä ole?
Olisko jollain tuollaiseen jotain vinkkiä että mistä seuraavaksi alkais vikaa etsimään? Tulppa? Kaasari?
P.s kuitenkin joku haluaa tietää mikä laite on kyseessä vaikka sen ei pitäisi tähän paljoa vaikuttaa niin kyseessä on, Ancillotti vm~84 125cc Hiron moottorilla.

puuhapate
12.07.2008, 19:18
Miten se "röveltää"? Selitä tarkemmin niin helpompi ihmisten analysoida vikaa.

Pörö
12.07.2008, 19:32
Tehot katoaa eikä käy tyhjää.

-pajero-
12.07.2008, 19:37
Saakohan liikaa soppaa ettei polta kaikkee lämpösenä?

Lehis
12.07.2008, 22:32
Suutin irti?

Ilmaputsari tukossa/märkä, kaasutin tulvinut?

Sytkä vehkeet valmiit, kuumuessaan alkaa pätkimään, crc:llä joskus testannut.

Hmm, kampuran stefan vuoto käyttäytyy toisin perin...tai...

Paljon mutua...mut jotain..

Pörö
13.07.2008, 08:02
Mutuja tässä ittelläkin on ja siks kyselen josko joltain muulta tulis samanlaisia :D.
Pitää kasata kone ja koittaa vielä putsata/säätää kaasari, käsittääkseni väärä tulpan lämpöarvokin tekis tuollaista.

Reetu
13.07.2008, 08:07
Liika rikas seos syystä tai toisesta tahi kontaktivika sähköpuolella? Jäkimmäinen selviää kylmäsprayllä aika kätevästi. Itse kävisin kyllä liitokset ja juotokset läpi vaikka ei jäädyttelisikään.

diakka
13.07.2008, 10:50
itse lähtisin tosta tulpasta liikkelle,ja olla tarkka siitä että tulee oikea lämpöarvoltaan,nuo koneet voi olla tosi ronkeleita tulppien kanssa jos on hieman väärä lämpöarvo,kaverilla oli ktm:ssä vähä saman tyylisiä ongelmia ja sitten kun kuumana sammutti niin tulppa useimmiten hajos kokonaan,kunnes löyty oikeen tulppa sen jälkee rok rok.

pee
13.07.2008, 15:22
ja putsari kans kuriin, jollei oo ei toimi, jos on tukossa ei toimi :eek:

vimakuus
13.07.2008, 17:24
Kato tulpanhattu kans. Ne pakkaa välillä temppuilemaan uudemmissakin.

-sami-
14.07.2008, 09:32
Virtapää, magneeton vauhtipyörä "irti", ilmansuodin tukossa, paskatulppa (vaikka uusikin) jne.

Mikä pyörä, paljon ajettu, mikä vuosim? Lisää infoo....

Tollasten 2t 125 crossien huolto-ohjemat kohtuullisen rasittavia. Kun viellä joskus 15 vuotta (ja kiloa) sitten ajelin kisaa niin silloin sylinteri auki joka 10 tunnin välein. 10h ->männän rengas, 20h mäntä+rengas+tappi+laakeri, 3h öljyt, 1-2krt vuodessa etu ja taka iskarit paloiksi, ilman suodatin joka ajon jälkee (talvella ei ihan aina) jne. kaikkea ei voi muistaa.

-sami-

-Epeli
14.07.2008, 10:01
Ekana ainakin vaihtaisin tulpan uuteen vaikka näyttäiskin hyvältä.

Sit putsaisin ilmanputsarin

Ropottaako muuten kaasu pohjassakin vai ainoastaan silllon kun oot ajanu hetken hiljaa?

Kun seosruuvista saa säädettyä seoksia pienellä kaasulla jos sieltä johtuu se ropotus...

Ja se mäntähomma on melkeen sellanen että jos siihen vielä saat jostain uuden männän hommattua niin kannattaa vaihtaa. Kun ainakin uudemmissa peleissä alkaa huomata jo 50 tunnin ajon jälkeen et alkaa voima hävitä.

Repro
14.07.2008, 10:54
Mikäs se crossipyörissä männänvaihtoväli olikaan...?
Ei enää muista, mutta verrattain tiuhaan niitä sai vaihtaa.

-Epeli
14.07.2008, 15:55
"tavallisilla" männillä 40-50 tuntia ja takomännillä 80 tuntia noin ulkomuistista.