View Full Version : 1K pohjamaali?
Elikkäs pitäs löytää HYVÄ pohjamaali uudelle/puhdistetulle/hitsatulle pohjalle. Ja vielä pitäisi olla
1K kamaa että saisi sitä mukaa tela/pensseli setillä vedeltyä kun valmista tulee.
SpiesHeckeriltä näyttäis haun mukaan olevan hyvää kamaa, saakohan sitä tästä Imatra+lähi ympäristöstä?
Ns happoväri on kyl hyvää kamaa, helppo sutata, kuivuu nopeesti, pitää ruosteen loitolla ja päälle pystyy maalaan lähes millä vaan.:)
Ns happoväri on kyl hyvää kamaa, helppo sutata, kuivuu nopeesti, pitää ruosteen loitolla ja päälle pystyy maalaan lähes millä vaan.:)
Kerro tarkemi.. Toi vois kiinnostaa muaki. :D
Kerro tarkemi.. Toi vois kiinnostaa muaki. :D
En mä siitä sen kummempia tiiä.:D Kovasti tuollasta tunnutaan käyttävän. Tosi automaalarit varmaan tietää enempi.;)
Vierailu paikallisissa varaosa putkissa toi mielen kiintoisia vastauksia. Paras kuitenkin oli paljaalle pellille suoraan alustamassa, ei muuta :o
Inkinen möi kuitenkin 1K happo maalina, BodyFill 961 ETCH Primeria. Eli kait tuo hyvää on, haisee pahalta(nousee päähän) ja vaahtomuovitela hävisi tosi nopee :p Hintaa oli kahdella litralla 45eur, eli ei kait juuri ferreksiä kalliimpaa. Ei tullu kysyttyä mitä ton päälle voi vetää...
Mitäs arvon kansa kunta on mieltä mitä ton päälle, epoksia on vissiin turha ton päälle lähteä enää sotkemaan? Eli sit varmaan ruiskulla toinen kerros tuota samaa päälle ja pinta väri?
Ei tullu kysyttyä mitä ton päälle voi vetää...
Voitonriemuisesti leka tapiota?
Jotai huttuu pitäs hakee itekki.
Voitonriemuisesti leka tapiota?
Ei tuo riittävän jäykkää ollu et ois tärinän poistanu, josko huomenna...jos ei niin sitten Tapiota.
Tomppa82
08.07.2008, 07:39
BodyFill 961 ETCH Primer
Mulle myytiin maalikaupassa kanssa tuota samaa tököttiä. Ilmeisesti tuo nyt ei ihan huonoin vaihtoehto ole maalaamiseen?
no itse suosin kyllä inertaa. se on pop. ei ole kallista mutta toimií.
on tosin 2k maali, mutta mitä sillä on väliä. muistaakseni 4:1 sekotus. eli helppo katsoa vaikka rullamitalla ja putsaa sen jälkeen.
menee tekemiseen varmasti sen 2min.
Mutta "pienissä" pätkissä tehdessä 1K on enempi tän mieleen, ihan jo määrän arvioinnin takia. Mielummin noita länttejä ruiskulla huitoisi menemään.
Zinc 182 ad autovaraosasta nii on hyvää tavaraa esim. hitsauksien päälle. 2 kerrosta tuota ja ohut massakerros päälle niin täydellistä.
http://www.u-pol.com/countries/pl/downloads/tds/isoponz182.pdf
no oma kokemus osittaa että 2k useimmiten parempi. en kiellä etteikä nuo laatu automaalien pohjamaalit olisi hyviä, mutta kun tiedän että kymenet museoautojakin rakentavat käyttävät inertaa pohjamaalina.hinta laatu on todella hyvä.
itsekkin useamman tuhannen litraa maalia ruiskun läpi pitäneenä olen enemän 2k maalin pohjilla.
jos oikesti aikomus tehdä kunnolla niin miks ei hiukan enemmän nää vaivaa,kuitenkin haluat hyvän tehdä kun kyselet?muuten suihkisit sprytä.
useimiten 2k maali on parempaa.mutta tämä on vaan mielipide.
eri asia jos käyttää fillereinä jotain muuta,itse suosin lesonal primer filleriä, mikä on 1K. mutta tarkotus onkin täyttää vaan pienen naarmut yms.
edit: ja mitä ikinä teettekin niin EI zinkki sprytä. koeesti lohkee maali sen päältä ei hyviä kokemuksia.
eli tästä voi päätellä että itse suosin kakkosta :D
Tomppa82
08.07.2008, 20:00
edit: ja mitä ikinä teettekin niin EI zinkki sprytä. koeesti lohkee maali sen päältä ei hyviä kokemuksia.
Joo tuo onkin karvaasti koettu. Ei pysynyt maali sinkki sprayn päällä. On tuo etch primer varmasti sitä parempaa...
Zinc 182 ad autovaraosasta nii on hyvää tavaraa esim. hitsauksien päälle. 2 kerrosta tuota ja ohut massakerros päälle niin täydellistä.
http://www.u-pol.com/countries/pl/downloads/tds/isoponz182.pdf
Hyvää kamaa tämäkin tarttuu kun tauti kiinni. Koostumus saattaa olla lähellä vanhan liiton ferreksiä. Jokin jujuhan tuossa happovärissä on, taitaa pysyä paremmin pinnassa kiinni ja "syvemmällä", kuin "tavan" maalit.