View Full Version : Trail-Gearin High Steer kitti
knucklebone
06.07.2008, 13:35
Hiihoo,
Onkos kukaan asentanut HJ61:een tuollaista settiä, mitä näköjään Offroadtarvikkeenkin pojjjaat myy?
http://www.offroadtarvike.net/index.php/Ohjauksen-osat/High-steer-ohjaus-Toyotaan/Detailed-product-flyer
Olen paininut ajatuksen kanssa vaihtaa koko tuo etupään hässäkkä joko Toyotan omiin (ja saatanan kalliisiin)
tai sitten tuohon Trail-Gearin tarjoamaan systeemiin.
Tuosta Juukan miesten myymästä setistä ilmeisesti vaan puuttuu ohjausiskarin säädettävä "tukivarsi"?
Mitäköhän muuta tarttis...pitääpä kaivaa korjauskirja esille...
Itsellä ei SOAa ole, vaan ihan norppa OMEn korottava alustasarja joten käykö tuo paikoilleen ilman rajatonta määrää asennuskaljaa
ja koko kylän miesten yhdistettyjä voimavaroja?
Toyotan omat varmaan kestäis sen seuraavat 20 vuotta,
no ainakin normaalia ajoa, mutta kiinnostais silti kokeilla vähän järeämpiä vermeitä,
kun ei oma käyttö ihan sitä normaalia ajoa enää ole...
-Onko toi jenkkien setti katulaillinen täällä?
-Kenelläkään kokemuksia T-G:n setistä?
-plussia/miinuksia?
Kiitos taas etukäteen jos viitsitte vastailla tällaisiinkin kysymyksiin.
itselläni odottaa kyseinen sarja asennusta paikalleen, itsekkin epäilin käykö se? mutta aikani tutkiskelin/mallailin niin kyllä sen pitäs sinne pitäis käydä. osien järeydessä ei oo kyllä ainakaan säästetty, parempi niin :D
knucklebone
06.07.2008, 16:31
Laitahan tänne pieni selostus siitä kuinka kamat sopi paikoilleen ja oliko onkelmia minkään
kanssa missään vaiheessa sitten kun olet olet saanut osat nokille..?
Tuliko satsin mukana ruuvit kiinnitystä varten vai käytätkö auton omia=sopiiko osien kanssa?
Näissä T-G:n Tie Rod Endeissä ei taida olla rasvanippoja?
Laitahan tänne pieni selostus siitä kuinka kamat sopi paikoilleen ja oliko onkelmia minkään
kanssa missään vaiheessa sitten kun olet olet saanut osat nokille..?
Tuliko satsin mukana ruuvit kiinnitystä varten vai käytätkö auton omia=sopiiko osien kanssa?
Näissä T-G:n Tie Rod Endeissä ei taida olla rasvanippoja?
joo pitänee ilmoitella sitten kun kamat on kiinni. ei tullut omia ruuveja mukana, joten toivottavasti auton omat käyvät ohjausvarsiin. rasvanippoja ei ole raidetangon päissä, pitänee kattoa jos sais tehtyä nipalle kiinnityksen nivel päiden "rasvakuppeihin"
Mulla on noi hi steering olkavarret omassa suzukissa paikoillaan. Hyvin ne on siel nähtävästi kestäneet, ja on todellakin paksua kamaa.
knucklebone
29.07.2008, 14:47
Jatketaanpa tätä topiccia hieman, ettei tarvi uutta tehdä.
Mites on, kun ilmeisesti porukat on laitelleet HJ:n alle HDJ:n raidetankoja/raidetangon päitä,
niin sopiiko ne paikoilleen ilman kummempaa vääntöä vai tarviiko katkoa ja hitsailla osasia?
Ovatten ilmeisesti paljonkin halvemmat ja tukevammat HJ:n vastaaviin verrattuna?
Onko HDJ:ssa samanlainen ohjaus-iskarin tanko kuin HJ:ssa?
Nyt siis puhutaan Toyotalta saatavista osista.
Kun pitäis 1 raidetangon pää ennen katsastusta vaihtaa, ja samallahan koko ton systeemin laittais uusiks jos nyt siedettävissä rajoissa hinnat liikkuu. Kesälomarahoille käyttöä ennenkuin vaimoke ne äkkää...
Mulla on nuo pelkät kääntövarret,ja lj:n raidetangonpäät alkup raidetangoilla.Ja hyvin on pelittänyt.
knucklebone
29.07.2008, 16:43
Kiitos vinkistä ugly_hj! Voe elämä, näitä vaihtoehtoja sataa! Eihän tässä saa mitään aikaan kun menee kaikki aika miettimisen. Tää on pahempaa kuin pienenä Legojen kanssa.
Noh, joku ratkaisu täytyy alle saada. Kun vaan tietäis mitä haluaa...
hojos itellä trail gearin setti kiinni yksi safari ajettu hyvin toimiii ilman ohjaus iskariakin tosin soalla varustettuna, joo ja rasvanippoja ei ole
+ pulttaa kiinni ja mettää
- ei ole vielä ilmennyt
pitäis olla katulaillinen kun ei ole ite tehty
Itselläni tämä setti myös. Hyvät säädettävyydet, menee paikalleen helposti, en ole mitään negatiivista keksinyt.
Näissä kalikoissahan on elinikäinen takuukin boonuksena.
Ohjausiskarille itse kyhäsin kahdesta u pultista ja l raudasta kiinnityksen varteen, sillä reikäähän näissä ei ole johon sen kiinni heittämällä saisi.
Asensin ks. sarjan Hiluxiin ja tuli vastaan sellainen ongelma, että raidetangon ja öljypohjan väliin jää vain pari senttiä tilaa. Oli jo vajaan kilometrin ajon jälkeen jäljet ö-pohjassa. Kone on 2L ja auto LN-65.
Onko mulla liian matala auto, vai onko siihen jotain muuta ratkaisua?
Asensin ks. sarjan Hiluxiin ja tuli vastaan sellainen ongelma, että raidetangon ja öljypohjan väliin jää vain pari senttiä tilaa. Oli jo vajaan kilometrin ajon jälkeen jäljet ö-pohjassa. Kone on 2L ja auto LN-65.
Onko mulla liian matala auto, vai onko siihen jotain muuta ratkaisua?
Sulla on varmaa TOSI matala hilu, itsellä ei ollu lähelläkään öljypohjaa tuo raidetanko!
vääntyykö jouset edessä jo väärinpäin mutkalle? entä onko sulla orkkis pohjaanlyönti kumeja tallella siellä? olen yhdet pakat (ehjät) nähny joissa oli rungon ja jousen välis n.1cm tilaa.
tuossa kuva ex-omasta romusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=737&pictureid=9851
akselit on hj-61 mallista mutta jousipedit on niin matalat kuin mahdollista, joten sillä ei ole mittän merkitystä tähän.
Ei se kyllä matalakaan ole, tietysti se on vähän suhteellinen käsite. Jousipakat on suunnilleen suoria, mutta kyllä siellä on joustoa reilusti enemmän, kun öljypohjan kohdalla on tilaa. Kuvat ehkä selventää tilannetta.
http://inlinethumb29.webshots.com/26524/2767683910103391461S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2767683910103391461lDsiWJ)
http://inlinethumb02.webshots.com/21825/2700511730103391461S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2700511730103391461vUjrSD)
Mitäköhän tuon öljypohjan patin alta löytyy?
Molemmilla puolilla on pohjaanlyöntikumit, en tiedä kumpi on orkkis. Auto ei ole kertaakaan pohjannut minulla ollessa, joten ei ne jouset ihan hengettömiä ole.
Eiks kukaan oo huomannu et kääntövarsien kiinnityspulttien kartio on väärässä kulmassa, tai ainakin eri ku toyotan kartioprikoissa. Trail-gearilaisiin pitäs olla loivempi (pidempi) se kartioprikka. Jos sellaset kartiot tekis ite, ni ne pitäs vissiin karkasta???
toyota4x4
27.05.2009, 08:13
tyhjää tilaa siinä edessä on, öljyt imee alimmasta kohtaa.
Rekisteröimätön
27.05.2009, 11:09
Olikos SOAlla varustetussa HJ:ssa mahdollista laittaa ne kääntövarret ja raidetangot sinne akselin takapuolelle? Saisi ne parempaan suojaan.
Jos onnistuu, niin onko riskinä, että ottaisi öljypohjaan kiinni. Pohjaanlyöntikumit ei ainakaan sovi enää alkuperäisille paikoilleen.
Olikos SOAlla varustetussa HJ:ssa mahdollista laittaa ne kääntövarret ja raidetangot sinne akselin takapuolelle? Saisi ne parempaan suojaan.
Jos onnistuu, niin onko riskinä, että ottaisi öljypohjaan kiinni. Pohjaanlyöntikumit ei ainakaan sovi enää alkuperäisille paikoilleen.
4x4 labsilta saa semmosia olkavarsia, mutta hinnatkin taitaa olla suolasemmat...
Rekisteröimätön
27.05.2009, 12:23
Eli Trailgearin sarjalla jäävät etupuolelle, kuten alunperin? Onko muita kokemuksia liittyen Trailgeariin? Meneekö asennus heittämällä? Ilmeisesti siis pohjaanlyöntikumit sitten sopivat orkkispaikoille Trailgearin kanssa?
Heikki L
28.05.2009, 15:19
Jos tilaa nuo pelkät varret hj:hin joutuu ilmeisesti vaihtamaan lj:n raidetangon päät.
Ja ne menee ilmeisesti hj:hin tankoihin heittämällä?
Mutta hj:n omat raidetangon päät ei käy???
Kattelin motonetin varaosa numeroita, ainakin jotkut olivat samoja.
Oikeakätisellä kierteellä sama, vasen kätisellä eri numero.
Olenkohan ymmärtänyt päin honkia?
editt Perkele meni tyhmyyttäni termitkin sekasin, muokattu oikein
Mulla on muistaakseni hj:n vakioraidetanko lj:n päillä.
lepoantti
28.05.2009, 15:52
kannattaa tehdä vetotanko ja raidetanko uusiksi kokonaan hodarin M23x1,5 raidetangonpäillä, silloin vaatii simpukkaan uuden sektorivarren mutta pääsee eroon niistä pitkistä raidetangonpäistä johon vetotanko ruuvvataan. kannattaa vilkasta mikjus(sin) räkytäky rojektia, siinä on ohjaus muokattu juurikin näille horadin RTP:lle. hiluxiin saa hysteerisetissä tangot valmiina jos ottaa koko setin, hojariin ei taida trailgearilta löytyä kun ne on sen 60mm pidemmät.
itselleni hommasin aikaan noi M23x1,5 tapit (myös vasurin) ja olen muutamia tankoja tehnyt. muunmuassa tänään väänsin omaan hybridi akseli 110 hiluxiin uudet tangot hysteeriohjausta varten....
Taas tätä aihetta..
Olis hiluxi työn alla ja pitäs vaihtaa simpukka juurikin tän trail gearin setin seurauksena. Eli samassa topikissa aikaisemmin oli kuva yhdestä tekeleestä missä oli sektorivarsi eteen päin ja simpukka hyvin lähellä auton akseli linjaa??? Onko se hyvä näin vai onko parempi jos tuo simpukan enemmän auton eteen ja laittaa sektorivarren taaksepäin??? Nyt ei ole sitä simpukkaa käsillä ja järki ei sano että meneekö ohjaus oikein päin silloin??? Onko järkevää tilata lipposelta sellanen törkysen hintanen asennus setti (kaks pellin palaa ja pari pulttia)??
T
lepoantti
26.08.2009, 20:23
Taas tätä aihetta..
Olis hiluxi työn alla ja pitäs vaihtaa simpukka juurikin tän trail gearin setin seurauksena. Eli samassa topikissa aikaisemmin oli kuva yhdestä tekeleestä missä oli sektorivarsi eteen päin ja simpukka hyvin lähellä auton akseli linjaa??? Onko se hyvä näin vai onko parempi jos tuo simpukan enemmän auton eteen ja laittaa sektorivarren taaksepäin??? Nyt ei ole sitä simpukkaa käsillä ja järki ei sano että meneekö ohjaus oikein päin silloin??? Onko järkevää tilata lipposelta sellanen törkysen hintanen asennus setti (kaks pellin palaa ja pari pulttia)??
T
jos sektorivarsi lähtee eteenpäin niin kyseessä hj:n simpukka, ifx mallisen hiluxin simpukassa sektorivarsi lähtee taaksepäin. molemmilla voi hiluxiin toteuttaa ohjauksen, helpompi se on tolla risukeulan simpukalla. ja hojarin simpukasta ei voi vartta kääntää taaksepäin lähteväksi jos haluaa että ratinvääntö kääntää renkaita loogisesti.
ja kyllä noi lipposen myymät palat helpottaa ja nopeuttaa simpukan asennusta, tietysti jos itsellä on mahis vääntää vastaavia niin mikä ettei. omaan luxiin tuli paketin mukana aikanaan juuri nuo palat, oli helppo ja nopea asennus ja ennenkaikkea on ollut erittäin kestävä.
joskus on ihan viisasta ja jopa halvempaakin ostaa valmiita ja "kalliita" osia. tein itse ja säästin jutut saattaa tulla jopa kalliimmiksi kuin ostetut.....
Siis LJ/HJ:n simpukassa varsi sojottaa eteen ja jos sen kääntää niin silloin ohjaus toimii väärinpäin! Omaan hiluksii ostin risukeulan simpukan jossa on asistentin lähdöt valmiina. Ja varsi siis sojottaa taaksepäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=315&pictureid=38476
Toi asennus runkoon on muuttunut sillee et taustapelti on vaihtunu uuteen joka on 25cm pitkä ja pultit on rungonläpi ja holkitettu ettei painu runko kasaan!
Lepoantti kerkis ensin! Nyt on muuten Antti cromot!
Siis LJ/HJ:n simpukassa varsi sojottaa eteen ja jos sen kääntää niin silloin ohjaus toimii väärinpäin! Omaan hiluksii ostin risukeulan simpukan jossa on asistentin lähdöt valmiina. Ja varsi siis sojottaa taaksepäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=315&pictureid=38476
Toi asennus runkoon on muuttunut sillee et taustapelti on vaihtunu uuteen joka on 25cm pitkä ja pultit on rungonläpi ja holkitettu ettei painu runko kasaan!
Jeps eli juuri tällästä kuvaa kaipasin. Lepoanttikin on kyl oikees siitä et varmaan helpompi ja halvempi tilata se as. setti mutta auto pitäs olla lauantaina kasassa joten se melkeen voidaan unohtaa.. Kiitos itellan. Ja simpukka ln 110 kotoisin. Onko toi simpukka joka kuvassa kuitenkin samassa paikassa yhä??? Ostin setin käytettynä ja siinä tuli suora sektorivarsi mukana...mihis sen työnnän???
Kiitoksia vinkeistä/kuvista ja lisää saa pistää.
Simpukka saattaa olla nyt hieman pystymmässä, mutta korkeus on suunnilleen tuo. Voihan sitä tuosta tiputtaa jos se pelaa suoralla varrella!
Ostin setin käytettynä ja siinä tuli suora sektorivarsi mukana...mihis sen työnnän???
Voit työntää sen vaikka asuntoni postiluukusta sisään.
Ei se kyllä matalakaan ole, tietysti se on vähän suhteellinen käsite. Jousipakat on suunnilleen suoria, mutta kyllä siellä on joustoa reilusti enemmän, kun öljypohjan kohdalla on tilaa. Kuvat ehkä selventää tilannetta.
http://inlinethumb29.webshots.com/26524/2767683910103391461S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2767683910103391461lDsiWJ)
http://inlinethumb02.webshots.com/21825/2700511730103391461S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2700511730103391461vUjrSD)
Mitäköhän tuon öljypohjan patin alta löytyy?
Molemmilla puolilla on pohjaanlyöntikumit, en tiedä kumpi on orkkis. Auto ei ole kertaakaan pohjannut minulla ollessa, joten ei ne jouset ihan hengettömiä ole.
Näyttäs vähän et sul ois satakymppi hiluksin öljypohja.En oo ihan varma mut kuus vitoses on eri öp ku satakympis.Ja jos raide tanko pohjaa ennemmin ku toppari kumit ni ei hyvä.Voihan sitä öljypohjaa madaltaa mut on niin ohutta peltii et voi olla hankala hitsata ilman et vetelee rusinaks.Kannattaa tutkasta se öp.
Voit työntää sen vaikka asuntoni postiluukusta sisään.
Epäilemättä...:D:D:D
Näyttäs vähän et sul ois satakymppi hiluksin öljypohja.En oo ihan varma mut kuus vitoses on eri öp ku satakympis.Ja jos raide tanko pohjaa ennemmin ku toppari kumit ni ei hyvä.Voihan sitä öljypohjaa madaltaa mut on niin ohutta peltii et voi olla hankala hitsata ilman et vetelee rusinaks.Kannattaa tutkasta se öp.
Tais olla pikkusen vanha juttu toi öljypohja homma...No selvisi sitten sekin..
lepoantti
27.08.2009, 06:34
Lepoantti kerkis ensin! Nyt on muuten Antti cromot!
murrosjumppa oli varmaan ihan hauska timovaaraan mömmöjen kanssa.
kaverille muokattiin öljypohjaa juuri vetotangon kohdalta, pystyy sitä hyvin hitsaamaan kun varovasti etenee. sektorivarsia on ns. pudotettua ja suoraa mallia, ekalla saa vähän enemmän tilaa öljypohjan kohdalle.