View Full Version : Miten välittää Hilux?
Mites kannattais välittää Hiluxi vm.86 edullisesti jos alle mielii 37" rattaat... Kaavailin vähän 37/14,5"... Nyt alla pyöri 35/10,5" ja oli metsässä mielestäni vielä ihan hyvä ajaa... joskaan välitykset ei oo koskaan liika lyhkäset (ainakaan ykkönen) :)
Eikös Offroadtarvike ala tuomaan Trailgearin tuotteita maahan... sieltä varmaan löytäis jotaan kivaa... Millanen systeemi toi Dual Transfer Case setti tms on...
Vähän mietteitä... Jotkuthan on laittanut tuplavaihteistot... Kaikki ideat tervetulleita... Mielellään vaihteisto/jakisvälitykset, kun akselien välitykset on mielestäni vielä aivan ehjät...
HiluMiks
05.07.2008, 17:52
Dual Transfer Case setti on tosi mukavan tuntunen. muutaman pikku offailun kokemuksella voin suositella. tähän asti katsonut kun parilla kaverilla on ollu nyt itselläkin paikallaan.asennuskin oli yllättävän helppo netistä löyty videokin asennuksesta.eikun osta pois.
Kerrotko vähän tarkemmin kyseisestä vehkeestä ja anna kehut ja haukut :)
Mitä kaikkee tarttee... Riittääkö välkkärit noille 37" fillareille?
HiluMiks
06.07.2008, 11:42
Taatusti riittää välitykset 37 pyörille mulla 35x14.5 pitbullit.
Hilux liikkuu kuin etana hitaasti mutta varmasti.
Ja kardaanit joutuu tietty edestä jatkamaan ja takasta lyhentään.
Trail gearin sivulla oli muistaakseni se asennus video.
Lainaan vähän topikkia ja kysyn, että saako takapotku hiluun (ln56) harvempaa perää?
Nyt on perkeleesti kierroksia jo 80km/h ajaessa...
Lainaan vähän topikkia ja kysyn, että saako takapotku hiluun (ln56) harvempaa perää?
Nyt on perkeleesti kierroksia jo 80km/h ajaessa...
kävisköhän siihen LJ:n murikka ?
Sorry OT mut muista, että 37" ainakaan kaikki merkit ei mene modin haarukasta läpi!
voishan siihen käydä, mutta mistäs saisin tietää että mitkä välitykset tossa ylipäätäs on?
voishan siihen käydä, mutta mistäs saisin tietää että mitkä välitykset tossa ylipäätäs on?
Veikkaus 4,3:1, ei parane ainakaan lj:n perästä. Ln 170 korisessa Hiluxissa taitaisi olla 3,9:1 välitys, se auttaisi vähän. Ehkä helpoiten pääset kun vaihdat renkaat esim. 235/75/15 kokoisiksi.
voishan siihen käydä, mutta mistäs saisin tietää että mitkä välitykset tossa ylipäätäs on?
Tyyppikilvestä.
http://www.fintoys.net/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=50&limit=1&limitstart=1
Millanen systeemi toi Dual Transfer Case setti tms on...
Vähän mietteitä... Jotkuthan on laittanut tuplavaihteistot... Kaikki ideat tervetulleita... Mielellään vaihteisto/jakisvälitykset, kun akselien välitykset on mielestäni vielä aivan ehjät...
Laittakaas kuvia, kuulostaa mielenkiintoselta..!
Jotakuinki tällänen siitä sit tulis..?
http://www.youtube.com/watch?v=sJMGV0FId7c
Olis hyvä nähä viel ite toteutus paremmin.
Ota sit DOUBLE RAW BEARING pakettiin mukaan :)
http://www.youtube.com/watch?v=esUqoQ_ChTA
Aiku se o helppoo Hiluxiin, tommosen doublerin ku sais joka jakikseen!
http://www.youtube.com/watch?v=1U3qen9GT84&feature=related
Ota sit DOUBLE RAW BEARING pakettiin mukaan :)
http://www.youtube.com/watch?v=esUqoQ_ChTA
[/URL]
Ei oikee sytyttäny.. Mikä tossa on pointti?
Aiku se o helppoo Hiluxiin, tommosen doublerin ku sais joka jakikseen!
Saahan niitä koko jakiksiakin......, joko Atlaksen 4 nopeuksinen tai Stakin 3 nopeuksinen :D
http://www.atlas-tc.com/atlas4sp.html
http://www.stak4x4.com/3speed.htm
Asiaan liittyen...
Onko hiluxin ja lj:n laatikot samat, vai kokonaa eriplaneetalta?
Ja JOS laittais yhen jakoaskin lisää, niin onko sama et mistä se on(hj/bj/lj/hilu..)??
Asiaan liittyen...
Onko hiluxin ja lj:n laatikot samat, vai kokonaa eriplaneetalta?
Ja JOS laittais yhen jakoaskin lisää, niin onko sama et mistä se on(hj/bj/lj/hilu..)??
Kokonaa eri planeetalta, ja siis toi doubler tulee Hilun jakolaatikon ja päälaatikon väliin?
Moni on myös pistänyt kaksi päälaatikkoa peräkkäin.
Moni on myös pistänyt kaksi päälaatikkoa peräkkäin.
Ok.. Olishan sitte ainaki mitä hämmentää!
Kumpi sitte on parempi, 2päälaatikkoa ja jakis, vai päälaatikko ja 2jakista?
Ja miten toi oikeesti toimii käytännössä, ja minkälainen on toteuttaa?? Ei kai tossa "muuta ku" kardaanien pituudet muuttuu ja lattiaa yks reikä lisää..? ;)
Kuvat olis kivoja, ja ku näkis minkälainen keppihel**tti tulis, jos olis enempi niitä laatikoita...
Rekisteröimätön
19.03.2009, 15:04
kuinka/millä adapterilla saa yhdistettyä kaksipäälaatikkoa toisiinsa?olisin vastauksesta todella kiitollinen!!kun omassa hilux projektissa on menossa vaihteiston sepitys.
lepoantti
19.03.2009, 15:24
tässä tuplajakis ja takimmainen tuplakepeillä, päävaihteiston kepukki ei näy kuvatuksessa, eli siis neljä kapaskoa millä tehdään valintoja etenemisnopeuden ja tavan suhteen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=39&pictureid=7903
santikko
19.03.2009, 17:10
välittäähän voi sillainkin että silloin tällöin sanoo rakastavansa...:)
tässä tuplajakis ja takimmainen tuplakepeillä, päävaihteiston kepukki ei näy kuvatuksessa, eli siis neljä kapaskoa millä tehdään valintoja etenemisnopeuden ja tavan suhteen
Eihän sattuis olee kuvia asennuksesta? Tai edes auton alapuolelta..?
Ja sulla se takimmainen jakis on kaks-, kolme-, vai nelinopeuksinen?
Kivisen versio aiheesta, eli kaks päälaatikkoa + jakis
http://www.alanmiehet.com/?id=28
http://www.alanmiehet.com/kuvat/KK/ilmankoria.jpg
Lj:ssä laatikot pitäis saada ihan peräkkäin, muuten saattaa tulla ongelmia takakardaanin kanssa... Toinen jakis olis siinä suhteessa parempi, ku on lyhyempi.
Saiskohan pääaski+2:sta jakolaatikoista tehtyä tavallaa "yhtenäisen", niin ku noi ameriikan duallerit?? Vai saisko noita Dual Transfer Case settejä suoraa läjää...? Tai sit vaa pitäis saada jalat takas maankamaralle...
Lj:ssä laatikot pitäis saada ihan peräkkäin, muuten saattaa tulla ongelmia takakardaanin kanssa... Toinen jakis olis siinä suhteessa parempi, ku on lyhyempi.
Saiskohan pääaski+2:sta jakolaatikoista tehtyä tavallaa "yhtenäisen", niin ku noi ameriikan duallerit?? Vai saisko noita Dual Transfer Case settejä suoraa läjää...? Tai sit vaa pitäis saada jalat takas maankamaralle...
Eikös helpommalla selviä kun välittää vaan sen alkuperäsen jakiksen? vai eikö ole keppejä vielä tarpeeksi?
Eikös helpommalla selviä kun välittää vaan sen alkuperäsen jakiksen? vai eikö ole keppejä vielä tarpeeksi?
Jotkut tykkää saada käyttää sitä vakiotakin hidasta puolta (mikä on mahdollista tuplajakiksella)... Jos heittää pelkän 4,7:1 setin jakikseen niin sitten ei ole enää vakiota "hidasta" puolta, mikä on esim peruutettaessa ihan kätevä... Välillä on hyvä saada se rengas pyörimäänkin...
Eikös helpommalla selviä kun välittää vaan sen alkuperäsen jakiksen? vai eikö ole keppejä vielä tarpeeksi?
Helpommalla varmasti, ja vielä helpommalla, jos laitattaa ne jossain. Saattais vaa päästä edullisemmin, jos vois laittaa jonku ylimääräsen lootan hyötykäyttöö. Joutuu toki rakentaa, mut harrastushan tää on... Ja sit olis varaa valita, et millä nopeudella etenee...
Ja toistaiseks vasta suunnitteluasteella.