Kartse1
02.07.2008, 01:41
Jälkikasvulle sopiva harjoitteluauto:
- Moottorina Tunturin/Puchin 4-vaihteinen kone. Toissa kesänä kone avattu ja uusittu kuluvia osia.
- Takarenkaat 8” traktorikuviolla ja taka-akselilla 100%:n lukko ;o)
- Eturenkaat 4”. Kaikki renkaat uusittu viime kesänä ja ajettu vain muutama tunti.
- Taka-akselilla on tehokas levyjarru. Toimii ihan kevyellä painalluksella.
- ”Tuplapakoputkisto” VW:n ”kuplan” tyyliin. Äänet ovat pirteät, mutta maltilliset. Naapurisopu säilyy paremmin ;o)
- Jarrutus hoidetaan vasemmalla jalalla, kaasu oikealla jalalla.
- Liikkeelle lähdettäessä kytkin painetaan oikealla kädellä ja vasemmalla kädellä laitetaan vaihde päälle. Liikkeelle lähdettyä ei kytkintä tarvitse käyttää muuta kuin pysähdyttäessä. Vaihteet menevät kevyesti päälle, kun vain hieman keventää kaasua vaihtamishetkellä..
- Ratissa on sammutinnappi ja kytkinvaraus valmiiksi ajovaloa varten.
- Ulkoiset mitat ovat karkeasti ottaen n. 1x2,5m
- Penkki on säädettävissä eteen/taaksepäin. Myös rungon pituutta pystyy säätämään.
Pientä hifistelyä vaatii, että siitä saa ”nätin”. Auto on meille tullut jo vuosia sitten, mutta oma jälkikasvu on jo sen verran vanhempaa, että näin pienet kulkineet ei enää kiinnosta. Hyvän ajoasennon saa 120 – 160cm kokoinen kuski, mutta kyllä siihen sopii tällainen 182cm/85kg kuskikin polvet leveällään ajamaan. kone on sen verran pirteä ja välitykset tiheät, että se jaksaa kyllä aikuistakin kuskata. Huippunopeus on jotain 40 – 50 km/h luokkaa, mutta näissä nurkissa sitä ei ole päästy sen tarkemmin mittailemaan…
Autolla ajettu viimeksi 1.7.2008 ja todettu nuorimmaisellekin liian pieneksi. Myydään tarpeettomana uuteen kotiin.
- Moottorina Tunturin/Puchin 4-vaihteinen kone. Toissa kesänä kone avattu ja uusittu kuluvia osia.
- Takarenkaat 8” traktorikuviolla ja taka-akselilla 100%:n lukko ;o)
- Eturenkaat 4”. Kaikki renkaat uusittu viime kesänä ja ajettu vain muutama tunti.
- Taka-akselilla on tehokas levyjarru. Toimii ihan kevyellä painalluksella.
- ”Tuplapakoputkisto” VW:n ”kuplan” tyyliin. Äänet ovat pirteät, mutta maltilliset. Naapurisopu säilyy paremmin ;o)
- Jarrutus hoidetaan vasemmalla jalalla, kaasu oikealla jalalla.
- Liikkeelle lähdettäessä kytkin painetaan oikealla kädellä ja vasemmalla kädellä laitetaan vaihde päälle. Liikkeelle lähdettyä ei kytkintä tarvitse käyttää muuta kuin pysähdyttäessä. Vaihteet menevät kevyesti päälle, kun vain hieman keventää kaasua vaihtamishetkellä..
- Ratissa on sammutinnappi ja kytkinvaraus valmiiksi ajovaloa varten.
- Ulkoiset mitat ovat karkeasti ottaen n. 1x2,5m
- Penkki on säädettävissä eteen/taaksepäin. Myös rungon pituutta pystyy säätämään.
Pientä hifistelyä vaatii, että siitä saa ”nätin”. Auto on meille tullut jo vuosia sitten, mutta oma jälkikasvu on jo sen verran vanhempaa, että näin pienet kulkineet ei enää kiinnosta. Hyvän ajoasennon saa 120 – 160cm kokoinen kuski, mutta kyllä siihen sopii tällainen 182cm/85kg kuskikin polvet leveällään ajamaan. kone on sen verran pirteä ja välitykset tiheät, että se jaksaa kyllä aikuistakin kuskata. Huippunopeus on jotain 40 – 50 km/h luokkaa, mutta näissä nurkissa sitä ei ole päästy sen tarkemmin mittailemaan…
Autolla ajettu viimeksi 1.7.2008 ja todettu nuorimmaisellekin liian pieneksi. Myydään tarpeettomana uuteen kotiin.