View Full Version : Uazin näpräystä
Tänään tuli sitten taisteltua uusi suora öljypohja uaziin kuviakin otin mutta kaapeli taas jossain piilossa laitetaan kun keretään. Voin sanoa että on aika tehnyt tehtävänsä sen pohjan kanssa oli varmasti liki puoli senttiä korkeemmalla reijän kohdalta löjypohjan tasopinta kun oli poijaat kiristellynnä.
Ensi vaikutelma olisi se että saattais jopa nyt pysyä öljyt oikealla puolella öljypohjaa :).
Samalla tuli taiteiltua hinauskoukut taakse runkoon hitsaten ja pultaten ja taas kuvat on kivoja tulee kun kerkee.
Vielä kun jostain suorat ovet löytäs niin vois toi vesikin pysyä pikkusen paremmin siellä ulkopuolella. Vaihdekepin reijät pitäs vielä entistää ja tehdä jotku kumilirpakkeet keppien ympäri kun ei noi orkkiset oikein osu enää kohilleen.
Kellään mitään hyvää reseptiä tuollaiseen ongelmaan uakkerissa?
Noh ei enempää pashan jauhantaa paitsi on todettu että katkennut vaijerin pidätinpultti on ilkee ottaa pois sieltä rummun päästä kun ei ole kantaa....No onneks ei tarvinnu koko vispilää purkaa kun sain siihen hepattua ruuvarin kiinni niin sain jämän irti.
Tälläistä tällä kertaa :)
samisami2
28.06.2008, 20:04
Revolverin uazissa on kankaasta tehdyt pussukat keppien reijissä.
Siittä tuli sitten musta kumminkin:) Mustaa suunnittelin itsekin.
Juu musta tuli kun sattu olee maalia tallilla tarpeeksi ;). Kangaspussi mullakin on vaihdekepin juuressa mutta käsijarru ja jakiksen kepukat on vielä suunnittelussa.
Muistakko muuten mikä siinä vinssin kakessa oli vikana? toinen nappi ei toimi vai mikä siinä oli?
Asiasta nahkalaatikkoon millä sä ole avannu ne öljyproput? kun se mikä on jakolaatikossa niin on aika morienttes...muut aukes välimallin räikällä ihan näppärästi. Kun kattelin ölpät laatikosta ja peristä.
Onkos sulla hajua miten sen kepin sais pikkusen sanotaanko vähemmän heiluvaksi onko siellä se jousi jossain mitä vois modata?
samisami2
28.06.2008, 20:27
Kakessa on johto poikki liittimen päästä. Toimii kun heiluttelee.
Jakolaatikon täyttö oli ainakin niin mulkattu että öljyt lisäilin aukasemalla päältä sen luukun.
Keppi on ilmeisesti kulunut jonkun verran, mutta ei se varmaan ole uutenakaan ollut semmonen kun mersussa.
Oukkei täytyy ottaa duunista uus töpseli ja vaihtaa nin pelittää ilman taivuttelua....
uistakko muuten mikä siinä vinssin kakessa oli vikana? toinen nappi ei toimi vai mikä siinä oli?
Kuulostaa solenoidivialta. Mittaa ne tai pyydä jotakuta mittaamaan.
millä sä ole avannu ne öljyproput?
1/4 räikkä käy suoraan
nkos sulla hajua miten sen kepin sais pikkusen sanotaanko vähemmän heiluvaksi
,Minkä kepin?
Vielä kun jostain suorat ovet löytäs niin vois toi vesikin pysyä pikkusen paremmin siellä ulkopuolella
Ähhähää, juuri noi hain Samilta
Ei mulla vaan...
"Lainaus:
millä sä ole avannu ne öljyproput?
1/4 räikkä käy suoraan
"
Kyllä se on 3/8" 8D
Joo kyllä se 3/8 on lähempäna oikeeta mutta kun tuossa on toi jakiksen tulppa niin kärsinyt että täytyy jollain teippaaliimaaleikkaaaskartele jutulla laittaa joku pultti siihen että saa auki.
Sama kierre vissiin öljypropussa jos sen sitten siihen tunkis ;).
Niin ja makelle siitä kepistä vaihdekeppi on sellanen datsun 100a mallinen mutta kyllä sillä vaihtee löytää :).Tänään vaan pääsin fiilistelee sellasta missä oli oikeesti vaihdekeppi sellanen kun jossain pikkusen enemmän ajetussa mersussa suhteellisen pienet väljät. Joten on se mahdollista siis :)
Kyllä se on 3/8" 8D
Varmaan näin. Ei noista amerikkalaisten mitoista ota hullukaan selvää.
Sama kierre vissiin öljypropussa jos sen sitten siihen tunkis
Samoja tulppia kaikki laatikoissa ja perissä. Ne on ihan standardi tulppia ja niitä saa joka varaosaputkasta. Koko on taas joku tuumajuttu eli siihen en puutu.
juu tulppia näköjään saa perusputkiliikkeestä joten ei ongelmaa.Nyt kun vielä jaksais pari juttua laitella ennen perjantaita ja pitäs 33" kokeilla laitella jossain vaiheessa alle.Noh kyllä se siitä pikkuhiljaa.
Kamerankin sain jo purettua niin saa niitä kuvatuksia kun ne on niin kivoja. Liftikin pitäa hakea kun kerkeis mutta kaikki aikanaan...
Dodiin taas on pikkusen laiteltu uutta ja kivaa...Uudet suorat ja ehjät etuovet vanhojen kolhuisten ja hyvin tuuletettujen tilalle..Tuli sitten myös laitettua siipikarja-aurakin . Oli pikkuisen sovittamista mutta sopihan se siihen kun pikkusen tunki joten kai siitä hyvä tuli.
Paljon olis vielä tehtävää kun vaan riittäs näin lomalla aika ja rahat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=3223
Se vaihdekeppi on helppo tihittää kun ottaa irti ja hitsaa vähän nööliä sinne alapäähän ja hioo oikeaan muotoon.
Meillä oli niin väljä että sen tuhat ja yksi kertaa lipesi neloselta pienemmälle sompatessa pois kohdiltaan ja luonnollisesti risteystä lähestyttäessä aina, siinä sitten alennuslaatikkoa hyväksikäyttäen kallisteltiin johonkin syrjään aukomaan ja sovittamaan rattaita oikeaan järjestykseen.
Joo sain kunnon räjäytyskuvatukset ja manuaalit tohon laatikkohommaan vaikka onhan noi niin yksinkertaisia , että ne melkein purkaa silmät kiinni pelkällä jakoavaimella.
Mutta laitellaan kuvia lisää , kun saan sen liftin taiteiltua johonkin. Pitäs keksii joku hyvä paikka, kun ei sitä viitti nippareilla rättiin vedellä :)
Mulla oli lifti ennen vanhaan tuossa. On ihan hyvä paikka. Hitsasin M10 pultit konepellin saranoihin pystyyn, tein nylon prikat jotka korotti liftin irti konepellistä ja väsäsin muttereista ja 6mm harjateräksestä kahvalliset mutterit. Asentaessa pultteja täytyy vaan katsoa, että pelti mahtuu aukeamaan liftin kanssa.
http://stiletti.wipsl.com/albums/Itaautosafari-2006/Uazsuossa.jpg
Joo jotain ton tapasta tuli itekkin suunniteltua kun ei tossa rättiversiossa ole oikein muuta paikkaa muutenkaan. Pitää vaan laitella joku lukko sydeemi ettei heti ensimmäisten joukossa lähde muille matkoille kun kaupassa käy...
Noh jos tänään sais sen liftin haettua niin se olis jo paljon mutta katotaan mitä tapahtuu ja milloin sen kerkee hakemaan.
Tuli vielä mieleen että mistä kannattais kysellä noita kääntölaakereita vai mitkä ne nyt oli :) no kuitenkin....Ei ole vielä mitään havaittavaa vikaa mutta varmuudeksi varmuudeksi. Eikös niihin saanu jotain hifi-malliakin ainakin jostain muistan lukeneeni..toki voin olla väärässäkin.
Joo ei ole hommat edistyny yhtään jostain kumman suusta toi loma pistää aina budjetin aivan totaalisen sekasin...Nyt vielä toi vaihdelaatikkokin jaksaa kiukutella sekin pitäs vissiin vaihtaa....
Tietääkö kukaan kellä/mistä sais kovakattoa uakkeriin? uutta varmaan saa jostainpäin itänaapuria mutta se noutaminen....
Onkos muuten kokemuksia kuinka paljon tarttee pilkkihaalareita talvella uazissa? Itellä jäi intissä ajelu kesään niin ei tarttennu talvella ajella.
Vielä tostä kärjettömästä sytkystä missä sen boksi on? onko se siinä tulipellissä vai jossain sisällä piilossa?
Pitäs varmuuden vuoksi jostain sellaset kalastaa varmaan ettei pääse yllättämään kipinättömyys.
Joku oli vissiin laitellu Boschilaisen sytkäyksikön uatsiin joten jos jollain on skemoja tai ohjeita niin saa laittaa....
Ei taida saada kattoa muuta kuin idästä ja maksaa muistaakseni ihan hunajaa. Kyselin joskus. Kyllä uakkerilla talvella tarkenee maastossa muttei oikein tiellä. Vaatetta päälle vaan:p Enkä usko, että se kova katto paljoa auttaa lämpöön. Vetää siellä hytissä kumminkin.
Kärjettömän boksi on siellä repsikan jalkatilassa. Vähän röökiaskia isompi alumiininen mutikka jossa kolme ruuviliitintä. Kannattaa varmaan hommata kaikki sytkäosat hyllyyn niin on mukavampi olla, ei oo kalliita. Mulla kulkee kaikki aina mukana ja varmaan sen takia ei oo ikinä tarvinnut vaihtaa kuin kantta ja pyörijää.
Sama se kai mikä laite kipinää heittää. Ite oon ajatellut pysyä orkkiksessa helppouden ja edullisuuden takia. Joskus ehkä vois valjastaa megasquirtin sytkän ajoon.
Joo niin arvelinkin että tarkenee kun laittaa vaan haalaria niskaan :). Pitäs jostain kalastaa joo noi sytkähilut niin olis todellakin varmaan se aina että ei tartte vaihtaa kun aina matkassa..
Onko sulla make joku hyvä osien toimittaja kun tuntuu välillä olevan vähän nihkeetä toi löytäminen?
Jos viittit jossain vaiheessa sellasia kalastella jos vastaan tulee niin ota talteen ja kiusaa privalla.
Joo kyllä mäkin meinasin ton suht orkkiksena pitää koska pitää olla jotain extremeä elämässä ;)
www.ussrcars.fi (http://www.ussrcars.fi) on varmaan helpoin ja asiointi onnistuu ihan suomeksi. Lähetät osanumerot sähköpostissa niin tavara tulee ennakolla matkahuoltoon, joskus. Nimim. Kolme viikkoa nyt ootellut porttaaliboksia. Hyvä puoli on se, että kaikkea saa, siis ihan kaikkea. Hinnoittelussa olen huomannut, että hankalasti kuljetettava tavara maksaa suhteessa enemmän kuin pikkunippelit. Toinen vaihtoehto on poiketa Tallinnassa. Kauppa ei ole ihan keskustassa eli tarttee mennä autolla tai ottaa taksi. Tallinnassa ei tosin ole kuin ihan perusosia. Paras tapa on ehdottomasti on tehdä shoppailumatka autolla Leningradiin. Ottaa tukku rahaa ja reilu auto niin hauskuutta piisaa. Matkan hinnan säästää aika pitkälle jos tarvii isompia osia esim. ohjaustehostinta, peltiosia tai vaikka koko mjoottorin:D Hyllystä löytyy KAIKKI.
Joo allun puodissa on tullut vierailtua mutta kun joskus noi toimitusajat pikkusen venyy...Ei se sillon haittaaa kun on aikaa ootella tai ei ole mitään akuuttia tarvetta.
Tosta kärjettömän boksista en ole löytänyt kirjoista enkä kansista numeroa sitten millään.
Jännitteen säätimet ja vilkkureleet kyllä löyty mutta.....
No jos sulla se on tallessa niin laita yv:nä tai sitten ihan tänne niin pääsen lisäämään sen allun listaan.
Toi lenigradin reissu oliskin hieno tehä hyvällä porukalla ja isolla autolla jottei tylsyys yllätä ja tärkein että on tilaa roudata niitä tavaroita :)
samisami2
03.09.2008, 15:34
Uaz foorumilla joskus kyselin lasikuitukatoista ja silloin venäjällä alkaen 480€
Boksin numero on 31512-3734010-10 "Transistor commutator 468 332.007 in assy"
Hoksasin just, että niitä pitäis olla hinnaston mukaan hyllyssäkin hinta huimat 20 eeroo.
Onkohan joku tarvikeosa kun on niin kumma numero? 13.37 34-01 12V
http://www.ussrcars.fi/catalogue/a_data/varaosat_fin.xls
Tänään sitten pääsin tutustumaaan uazin etujarrujen ihmeelliseen maailmaan. Päätin vihdoin vaihtaa uuden pääsylinterin kun vanha tuppas vähän päästämään läpi ja poljin lattiaan kun seisoi valoissa.
Muuten kaikki meni kuten elokuvissa paitsi sitten kun piti aloittaa ilmailu niin johan helvetti repes ja hermot samalla joutu koitokselle. Oikean puolen yläsylinterin ilmaruuvin reikä oli jostain kumman syystä ottanut itseensä ja mennyt halki ei sitten tarvinnut enää ilmailla kun ei ruuvi pysynyt ees reijässä kun tuli laakista pikkusen reilu.
Noh jarrua auki ja todettiin että jumissa on kun junttilan tuvan seinässä paska. Jarru jää päälle ja ei lähe rumpu irti..Taistelua ja kiroilua varttitunti ja hopsaa pulttien avustamana jarrujouset vonkuen rumpu pois ja alasylinteri aivan tuhannen jumissa paitsi että kun jarrua painoi niin tuli sen verran ulos että jäi kanittamaan rumpua ja rengas jumekseen.
Noh Allulta huomenna koko setti uusia sylintereitä ja sitten asemmoimaan uusia kenkiä ja sylintereitä....Kun vaan tajuis miten ne epäkeskot sylinterihärdellit saa kohilleen :)
Huomenna taistelu jatkuu ja toivottavasti saadaan päätökseenkin...
Rekisteröimätön
13.09.2008, 22:44
Säätö menee siten että normaalisäätöruuvi otetaan "sisään" ja säätö aloitetaan siirtämällä kenkiä sen epäkeskon avulla niin lähelle että kengät juuri hipaisevat rumpua. Tämän jälkeen suoritetaan normaali säätö, ite olen säätänyt norm. säätöruuvista rummun lukkoon ja sitten pikkuhiljaa löysännyt säätöä kunnes rumpu pyörii vapaasti.
Jos säätöä ei tee näin, toimivat jarrut mahd. jonkin aikaa kunnes tasapaino menee sekaisin ja jarrut puoltavat. Epäkeskon ideana on saada kengät aina mahdollisimman hyvin rummun mukaisesti, tälläista nerokasta systeemiä ei länsimaisista hapatuksista voi löytyä.
Stahanovilaista työniloa ja kohti lopullista voittoa!
Rekisteröimätön
13.09.2008, 22:46
Ja tämäkin anonyyminä
Joopa joo...tulipahan tutuksi noi uakkerin etujarrut sitten vaikeimman kautta. Se tappien säätö on kyllä sellanen operaatio , että jos joku sen osaa selkeesti mulle selostaa/taivuttaa rautalangasta olisin hyvin kiitollinen.
Kyllä ne jarrut nyt pelaa kun on uutta pääsylkky ja kengät ja pyöräsylinterit mutta se että sais ne säädettyä niin että ei laahaa tai sitten että ees ottaisvat tarpeeksi kiinni ja suht tasaseen. Nyt tilanne se että 3 pyörää 4 menee lukkoon suunnilleen samaan aikaan mutta yksi pyörä oikea etu tulee jälessä ja kaiken lisäksi laahaa silleen riittävästi.
Yksi syy toki voi olla se että on jarruputki pikkusen mutkalla kun joku pikkusen kiristänyt sinnepäin mutta kyllä se vanhalla pääsylkyllä toimi kuitenkin.
Noh pääasia että pääsylkky ei päästä läpi ja poljin ei pakene lattiaa kohti kun pidempään painaa....onko muuten joku hyvä järjestys lähteä ilmaamaan niitä etusylkkyjä????
noh taistellaan taas kun jaksetaan auto sentään kotitallissa ja ajokunnossa joten tässä kerkee vielä monesti ne jarrut säätämään ;)
JOOPA JOO...alkaa olemaan pikkusen ymmärrys kateissa noiden jarrujen kanssa...tänään sitten tallilla ähräsin varmaan 3 tuntia ja sain renkaat jotensakin oikealla lailla pyörimään tai no ainakin luulen niin....
Kun rengasta pyöräytti kädellä säätöjen jälkeen se pyöri noin 1,5-2 kierrosta kunnes pysähtyi. Jarrut ottivat tasaseen ja fiilis korkealla. Kotiin päin ajoin niin joku 10-12 kilsaa alko jarrut taas jumimaan enempi ja vähempi ja taas oli hermo loppu.
Kotiin kun pääsi niin oikean puolen etunen oli kuuma kuin hellankoukku ja vasen taka samaten....Siinä sitten ihmetellen kun ennen laahaamista jarrupoljin painui noin 3-5 cm ja sitten oli kova vastassa mutta kun laahaaminen alkoi niin jarrupoljin on jo heti vastassa kun jalan päälle laittaa.
Autoon on siis laitettu uusi pääsylinteri,etupyöräsylinterit ja kengät+jouset ja säätökilkkeet.
Kohta alkaa sellanen patentoiti että alkaa hermo loppumaan ja joku saa romurautaa halvalla Twisted Evil
Ei vaineskaan mutta kun ei oikeasti älli riitä nyt ton kanssa yhtään että mikä helvetti sitä nyt riivaa...
Ja mikä se kikkare on missä on se jarruvaroitusvalon sydeemi joku venttiili????
samisami2
20.09.2008, 19:16
Voisiko olla jarruletkut parhaat päivät nähneet? Eli ei päästä painetta takaisin päin kunnolla. Itsellä ainakin huomasin sellaista että kun jarrut sääti ja painoi jarrua niin jarru jäi laahaamaan. Tyydyin silloin jättämään kengät tarpeeksi etäälle rummusta.
EDIT: Varoitusvalo ilmaisee jos paine on eri piirien välillä? Näin ainakin itse sen ymmärisin.
..tana runoilin kaameet tarinat ja ne hävis pittiavaruuteen:mad:
Joo, siellä valojutussa on vaan semmonen tappi minkä päihin vaikuttaa eri piirien paineet. Keskellä tappia on kolo mihin anturin kuula menee. Jos toisesta piiristä häviää paine niin tappi siirtyy, kuula nousee ja simbsalabim valo syttyy.
En jaksa enää kirjoittaa samaa juttua uudestaan mutta oothan lukenut ne ohjeet? http://www.uaz.ru/eng/club/readinghall/ tuolta imase 31512 tiedosto. Tää on sama pdf kuin uazfinlandin sivuillakin on. Sitä pitää vaan lukea harkiten kun sen on uudemmasta mallista. Pääosin pitää kuitenkin paikkansa.
Joo on noita tullut päntättyä kyllä...noissakaan ei puhuta siitä sylinteri epäkeskosäädöstä oikein sanallakaan.Kyllä toi muu juttu on aikalailla selvää pässinlihaa mutta joku ei vaan nyt osu kohalle......Siis hassuinta tässä hommassa on se että vanhalla pääsylkällä joka päästi läpi jarru toimivat...Mutta nyt kun kaikki uutta niin ei sitten mitenkään.
Ei oikeesti älli riitä menee ihan UFOKSI... Noh täytyy katella yön yli ja mietiskellä syntyviä syviä jos jotain on jäänny huomioitta.
Kiitokset kuitenkin vinkeistä :)
Jarruletkut tuskin ovat menneet särki noin pvässä kun vanhalla kuitenkin toimivat ihan ok vaikka oli lähelle säädetty.
samisami2
20.09.2008, 22:17
Luin tuota omaa projekti juttua ja siellä oli juuri tuossa oikeassa etusessa ongelmaa. Eli jäi laahaamaan. Olikohan se jarruputki just oikealta puolelta tiukalla mutkalla ihan siinä rungon etupäässä?
Joo se lyttyssä oleva putki on vasemmalla puolella...joo kuskin puolella kyllä...mutta nyt vaan toi oikea missä on kaikki ihan ok näköistä temppuaa.
Noh jos sitä huomenna taas kattelis pikkusen ja pääsis asiassa eteenpäin....tai sitten pitää konsultoida jostain levyjarrusarjat tohon eteen ;).
Mä kattelin kans noita vanhoja juttu että siellä oli ollu jotain härdelliä mutta nyt noissa etusissa ei ole mitään vanhaa joissa oli muumuassa sylinteriä jumissa jne...ja ilmaruuvin kolo halki.
Onko jarrut jo kunnossa ja paljonko oot alustaa korottanut?
Tänään pitäs mennä taistelemaan taas noiden hillitsimien kanssa joten ehkä jo ensiviikolla ne jopa toimis niinkun on suunniteltu. Alustaa ei ole korotettu yhtään tai ainakaan en niin usko vaan koppaa nostettu rungolla noin 70mm karkeesti. Tuokin homma edellisen haliitsijan tekosia.
Isommat pyörät pitäs jossain välissä hommata jos sais toisen tallipaikan tänne himaan kun nytkin raapii jo katto kiinni tallin oveen :).
Ilmoittelen kyllä kun jarruissa tapahtuu jotain positiivista
Hiukkasen kuulostaa siltä että jarrujärjestelmä kerää nyt paineita, pääjarrusylinterin mäntä ei päästä paineita tasantumaan jarrutuksen jälkeen. Kokeile avata hiukkasen putket pääjarrusylinteristä, kun tilanne on päällä, jos se auttaa niin ainakin vika on paikallistettu.
Tänään oli sitten jarruremontti osa 2000002,5 tuhatta. Virkein mielin tallille kattelemaan ja ihmettelemään ja ei muuta kun pyörät pois ja etupää pukeille.
Vähän aikaa säätämistä ja ähräämistä ja renkaat saatiin suunnilleen samaan tasoon rullailemaan. Pähkäilyä ja kummastelua etupää reilassa mutta takapäässä kummia ilmiöitä joten rumpu auki ja kattelemaan.
Vähän aika katteltiin ja todettiin että painappa jarrua niin katotaan kun ei ole rumpu paikoillaan...Ja hopsaa toinen sylinteri jumissa takaa tai se tuli ulos mutta ei mennyt takasin sisään kun viikonpäästä. sylinteri irti ja uutta suoleen kun vanha kuolee.
Takajarrut reilassa ja ihmettelyä...edelleen jää etupää jumiin ja alkaa vitutuskäyrä nousemaan potenssiin 100000. Noh ruokatauko ja lisää pähkäilyä.
Hetki siinä uazin jarrupoljin asetelmaan ihmetellessä huomattiin että prkl palautusjouselle on paikka mutta ei jousta....
No virittäminen on elämää suurempaa taikaa joten kytkimenpalautinjousesta vääntämään pihdellä sopivan mittasta jousikäikälettä.
Jumakauta sehän toimi!!!!!!!!! UAZIN poljin on niin raskas että kun ei ole palautusjousta niin se makaa sylinteriä vasten ja aavistuksen painaa painetta jarruille....(niin jälkiviisaat on vaan sitten ihan hiljaa) nyt toimii jarrut mitä nyt joutu vaihtamaan 4 kpl etusylintereitä ja tietenkin uudet jarrukengät,1 kpl takasylinteri,1 kpl pääsylinteri +yhden tiivisteprikan pääsylkkyyn kun oli mutkalla ja vuosi jarrunestettä läpi.
Tämä tarina voi vaan opettaa kuinka yksinkertainen vika voi viedä lähes mielisairaalaan.
Kiitos kaikille vinkeistä ja tsempistä mutta voin sanoa että tunnen nyt uazin jarrut ainakin yhtä hyvin kuin omat taskuni.
La tuskaa
28.09.2008, 16:15
Paljon muuten uakkeri kuluttaa noin yleisesti ottaen?? Miettiny et seuraava rojekti latan jälkeen vois olla hyvinkin saman vallan valmistama :D
Riippuu ihan kaasujalan asennosta ja auton säädöistä...mulla on menny pienimmillään matkanopeuden ollessa gps:n mukaan 65km/h 11,2L/100km mitattu tyhjään tankkiin laittamalla 12 litraa bensaa :)
Saa kyllä sitten mennä ihan sukkasillaan ja kiihdyttely on pannassa mennään kaikessa rauhassa.
Oikea kulutus varmaan pyöriin siellä 13-16 välillä jos kunnossa ja normiajotapa.
La tuskaa
29.09.2008, 07:47
No helvetti eihän se sitten syö edes paljoa. Niva vetää aika saman ja ei ole ku 1.6 kone. hmmm pistää miettimään ihan tosissaan näemma auton vaihtoo kohta puoliin :D
Joo eihän se sinänsä paljon mussuta mutta se vaatii vaan asennetta ajella sitä 70:ppiä :)
Mutta kohta alkaa taas kevät koittamaan ja pitäs ruveta uakkeriin rakentamaan levyjarruja sun muuta pientä kivaa kunhan taas budjetti venyy lisää...
Tänään tuli sitten paikattua yks reikä poikkipalkista korista ja duunailtua lifti sinne vararenkaan tilalle roikkumaan ja sitten piti saranaa entisöidä siitä telineestä. Tuli hyvä ellei paras vaikka itse sanonkin :) Sitten seuraavaksi pitäs lapio johonkin saada ja katumusvinssiä suunnitella.
Mutta kaikki aikanaan.
tellinkiä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=23034
Paikkaa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=23037
Tuolta edellisiä turinoita autosta:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=16871
Onko toi paikka korin oikeaan takakulmaan vai johonkin muualla,hyvin istuu tunkki tonne taakse
samisami2
15.03.2009, 00:20
Liftin paikka tuli kanssa joskus mietittyä ja tuonnehan se istuu hienosti.
Juu paikka on apparin puolen takakulman kohdilla oleva poikkipalkki.Sitä oli joskus jo joku vähän leikelly auki jostain syystä mutta nyt on ainakin paikattu.
Eipä tuo katsastuksessa haitannu viimeksikään mutta mä en tykkää ylimääräsistä reijistä. Ja se epämääräisen näköinen mönjä siinä on tervaa :)
Liftin paikkaa mietin pitkään ja tulin siihen johtopäätökseen , että tuolla se on vähiten tiellä ja kun vielä luukunkin saa auki ihan helposti ja ei ota lifti takalamppuun kun kääntää tuon raudan sivuun.
Päivitystä tähänkin topickkiin vihdoinkin kun saa kaikki kuvat taas järjestykseen :)
Tuli taiteiltua kaikkea muuta kivaa kuten lisäpitkät ja nautarauta mutta ne olikin jo tuolla...
Pakoputkeakin tuli vähän modattua nyt se menee apparin puolella siinä missä on joskus ollu tankki ja ulos tulee ennen takapyörää pikkuisen alaviistoon oli pikkuinen synnyttäminen mutta nyt on lambdakin siellä välissä joten voi kattoa kun seokset on laihalla :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=37837
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=37836
Sitten tuli takakulmat ajeltua lyhkäsemmäksi ja laitettua reunapehmikkeet ettei joku vandaali riko käsiään kun haluaa nostaa uazia paljan käsin takakulmasta :
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=37842
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=37841
Taas vähän näprätty lisää uakkeria on hitsattu palkkihelmaa ja huomenna pitäs pikkusen vielä mennä jatkaa ja vetää lisää rautaa koppaan että kehtaa kolistella vähän enemmän :)
pakoputken koloa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=41687
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=41679
vähän yleiskuvaa palkista pitäs vielä päädyt tehdä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=41688
Pakarin liukuramppi ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=89&pictureid=41684
Minut voi laskea Lenigradiin mukaan :D
Voi kun sais joskus oman UAZin näyttään noin hyvältä...