PDA

View Full Version : Minkä maasturin laittaisin....

Partajeesus
27.06.2008, 17:49
Jep elikkä maasturi kuume olis melkoinen.
Suositelkaapa mulle mielellään perustelujen kera mistä olisi hyvä alkaa harrastaan.
Töissä päivittäin täytyis kulkea 80km mutkin eli ei tarvis olla kauhee kulutus.
Pääasiassa moottoritietä tuo työmatka. Nyt ajan 68 kadetilla että ajo ominaisuudet ei niin tärkeitä :D
Halpa pitäis olla ja mielellään pieni ruhonen.
Esim Suzuki, daihatsu,pätkä pajero.... ja mitäs niitä on?

Kopone
27.06.2008, 20:36
äkkiä tuntusi että kun senverran paljo on maantietä niin kulutus näyttelee melkosta osaa, tästä saahaan oiva aasin silta siihen että pitäsi olla suoraruisku diisseli että syö mahdollisimman vähän. sitten kua aletaan miettiä mitä olisi vaihtoehtoja niin minun mielestä lr discovery oisi oiva valinta. se kuluttaa vähän ja on hyvä ajella, kierrejousi alusta ja halpa ylläpitää. ei se metässäkään ihan onneton ole. täällä projektipalstalla on juttua discon kunnostuksesta jossain.
eikä nuo hinnan kirossakaan ole enää.

burton
27.06.2008, 21:48
sen verta seuraillu tuossa oman hiluxin kulutusta että nousee n.5l/100km kun vaihtaa 205r16 renkaasta 35". kadulle pistää pikkupyörät niin pysyy kulutus vähän pienemmällä. mut osta semmonen minkä haluut, itse ostin hilun koska aina halunnu semmosta!

Rekisteröimätön
27.06.2008, 21:55
Varmaan olis kyllä hyvä auto, mutta menee hiukan yli pudjetin... ainakin nettiautossa olevat.
Sellanen 3000 olis laittaa ja käden taitoa löytyy että ei tarvi olla mikään helppo ylläpidettävä.
Mites nuo taikaratsut halpoja ainakin?

Partajeesus
27.06.2008, 21:57
Se olin siis minä tuo edellinen ja tarkoitin tuota discoveryä

patriot4x4
28.06.2008, 09:04
Nii pätkä patrolli vois olla kans hyvä vaihtoehto.
3.3 d on aikas pieni ruokanen,jos tekniikka on kunnossa.
Myös ajettavuus patrolleissa on mun mielestä hyvä,jos alusta/ohjaus ei oo tolkuttoman väljä,,no niin no,,sehän pilaa minkä tahansa auton ajettavuuden,..

-pajero-
28.06.2008, 12:59
osta läjä tai multa pajero pois

Partajeesus
28.06.2008, 14:39
Mikä on läjä? Paljonkos nuo kuluttaa noin niinkuin numeroina?
Eihän se sais tietenkään elämää määrätä mutta kyllä se pikkasen huolettaa:)

patriot4x4
28.06.2008, 15:48
Mikä on läjä? Paljonkos nuo kuluttaa noin niinkuin numeroina?
Eihän se sais tietenkään elämää määrätä mutta kyllä se pikkasen huolettaa:)
Patrollin 3.3d menee alle kympin,tai paljonhan se on kuskistakin kiinni,et paljo polkee.

Meillä toi Hyväkuntonen pitkä patrolli menee n.3500kg kärri perässä jollain 11-12l/100km. Eli jos pannu on oikeesti ehjä,niin pastirolli on vaparina aika pien ruokanen..

Nii ja läjä on land cruiser LJ,niitä ei vaan kovin timantteja yleensä saa 3000e:llä.

Tokihan kaikki autot saa viemään ihan vitusti,ku laittaa riittävän isot pallot alle ja ruuvaa pumpusta kaikki irti.

patriot4x4
28.06.2008, 16:02
Ja jos matkaa on tuon verran ajettavana,ni ei välttämättä ainakaan vanhempaa suzukia kannata harkita,se kadetti ei oo vielä mitään verrattuna esim. isopyöräseen ja korotettuun suikkaan...:D:Dhttp://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=81&pictureid=431

Ite ajan tolla avattarena olevalla suikalla 15km työmatkaa ja luojaa kiitän päivittäin siitä,et lähes koko matka on 40-60km/h rajotusta...http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=81&pictureid=326

Ja jos et näihin ihmeisiin vielä niin kauheest ole tutustunut,ni jäykkä akselinen vois olla aikas hyvä vaihtoehto,ettei tuu hetihttp://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=81&pictureid=317 "SuperMultiExtra" tasonen vitutus niitten liikkuvien ja hajoavien (turhien) alustan osien kanssa...http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=81&pictureid=334

Lehis
28.06.2008, 18:09
Suzukiko muka paska ajaa, höpö höpö :D

Edellinen omistaja piti hulluna kun tökkäsin ajaen Suonenjoelta Imatralle, en yhtää ymmärtäny miks :D :D :D

Partajeesus
28.06.2008, 21:03
Tuollainen Discovery alkoi loppujen lopuksi kiinnostaan lujasti... ainut vaan että jos tuollaisen laittaa niin kehtaako sillä edes mettään poiketa.
Toisaalta jos laittas aluksi tuollaisen 2k€ Daihatsun niin ei harmittas vaikka vähän puuhun nojailis:rolleyes:

Caddy
28.06.2008, 21:14
Suzukiko muka paska ajaa, höpö höpö :D

Edellinen omistaja piti hulluna kun tökkäsin ajaen Suonenjoelta Imatralle, en yhtää ymmärtäny miks :D :D :D

Suikkahan on suunniteltu maantielle. Tullut jo tämän lyhyen omistuksen aikana melkein 8tkm ajeltua, suurin osa maantietä. Kulutus tosin on näillä sopan hinnoilla vähän liikaa, siitäpä syystä se 5 vaihde pakollinen

pasi1
28.06.2008, 21:23
kyllähän tuo rokikin on yks vaihtoehto ja 2,8td kone kuljettaa kohtuu vaivattomasti ja aika kestävä noin tekniikan puolesta mutta kokemuksesta voin sanoa että tiettyjen varaosien saanti on vaikeeta aikaa vievää ja kallista otetaan esim.käsijarruvaijerit ei saa kuin merkkiliikkeestä toimitusaika n.kuukausi hintaa vaijeriparille n.200euroa sen puoleen itse kallistuisin ennemmin cruiseriin tai patroolliin ta muuhun vastaavaan."yleisempään merkkiin".

Lehis
28.06.2008, 21:33
Suikkahan on suunniteltu maantielle. Tullut jo tämän lyhyen omistuksen aikana melkein 8tkm ajeltua, suurin osa maantietä. Kulutus tosin on näillä sopan hinnoilla vähän liikaa, siitäpä syystä se 5 vaihde pakollinen

Ei mulla ollu kulutus 235/75 saharoilla kuin jotain 5.5-7.5 litran välillä, ei se mikään paha ole.

Ja pikku lohko tissiposki city offaus ajokki nelilovisella. Tosin sen verran velliperseen vikaa että en juuri yli 80km/h:ta ajellut, tosin se on aika lähellä keskinopeus myös.

Caddy
28.06.2008, 21:44
Ei mulla ollu kulutus 235/75 saharoilla kuin jotain 5.5-7.5 litran välillä, ei se mikään paha ole.

Ja pikku lohko tissiposki city offaus ajokki nelilovisella. Tosin sen verran velliperseen vikaa että en juuri yli 80km/h:ta ajellut, tosin se on aika lähellä keskinopeus myös.

Tuo imee sen 8.5 jos nätisti ajelee, kenkää antaessa yli 10... Pitänee saada ne aukastavat napalukot. Ja renkaatkaan ole kuin 205/70

Lehis
28.06.2008, 21:48
Tuo imee sen 8.5 jos nätisti ajelee, kenkää antaessa yli 10... Pitänee saada ne aukastavat napalukot. Ja renkaatkaan ole kuin 205/70

Tää ajeli sujuvasti navat kiinni, ei niitä jaksa tuohon mäkeen olla talvikelillä rumppaamassa.

Mutta asiaan, eikös tuo pitkä malli ole mukavampi maan tiellä? Ja tarjontaakin tais palstalla olla ;)

Hujane
28.06.2008, 22:52
Kokemuksia myös isuzu trooperista joka lienee yksi parhaista "halvoista" d-maastureista tienpäällä,kulutus 8l/100km ja päihittää ajo ominaisuuksiltaan toijotat..

Jan79
29.06.2008, 05:09
Hyviä pelejä on paljon mutta valintaa ohjailee aika paljon budjetti.. Itellä on Hiluxi jota en vaihda =)

Jos jossain vaiheessa tulee eteen nykyisen "kakkos" auton vaihto toiseen, itse olen harkinnut joko pätkä Landcruiseria tai Suzukia.. Pätkä Patrolli olisi myös passeli mutta tarjonta on aika vähäistä.. Ja jos peli tulee pääasiassa arkikäyttöön ja maantieajoon, pitäisi auton olla vielä pelleiltäänkin sellainen ettei tarvi pelätä että naapuriautoon tarttuu ruosteet..

Tojot on aika hinnakkaita ja jos yhtään kyttää ajomääriä. tojo tulee vieläkin kalliimmaksi.. Suzukin pikku nelikot SJ:t ja samurait on kestäviä pelejä mutta siistejä pelejä ei myöskään liikoja myynnissä..

Jotenkin Daihatsu ja Isuzu ei aiheuta nostetta..

mauno
30.06.2008, 16:25

tuolla polttoaine määrällä saa just ja just maastoauton käyntiin!
=)