PDA

View Full Version : Hilux IFS kysymykset


ZwA
25.06.2008, 21:02
Miten voin päättä että vääntösauvat on laitettu kireälle?
On täällä hetkellä 35-40mm "ylimäärästä" ruuvia säätömutterin yläpuolella.
Onko ne tässä vaihessa ihan kiinni eli auto ei mene enä ylöspäin?


Moottorin lohkossa on 2L leimattu. Jos turbo laitta niin meinasi laitta paluu öljyt öljypohjalle.
Onko siinä merkitystä missä kohalle se nippa tule, jossain yläreuna vaan? Meinasin hitsata se kiini. Öljysöyttö turbolle ---> banjoliitin laturin paikasta vai onko siinä valmis tulpattu joku reikä?

Onko kukaan käyttänyt "Sandwich" öljyfiltteri adapterit turbo projektissa?
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/sandwich-adapters.html

ariman
26.06.2008, 00:42
Miten voin päättä että vääntösauvat on laitettu kireälle?
On täällä hetkellä 35-40mm "ylimäärästä" ruuvia säätömutterin yläpuolella.
Onko ne tässä vaihessa ihan kiinni eli auto ei mene enä ylöspäin?

Ylätukivarsien alapuolella on kumitopparit, kun varsi on siinä kiinni niin se ei ylemmä nouse. Silloin joustot on vain puristus suuntaan (=olemattomat).
Jos keulaan tarvit korotusta niin SDORIn palikat on paljon fiksumpi ratkaisu, niillä saa hiukan lisää joustojakin. 1" palikalla riittää vakioiskaritkin.

Jos noita sauvoja kääntelet niin kevennä tunkilla suurin paino pois, kestää jengat pidempään :).

Vilkutin
26.06.2008, 10:45
ite laitan 2L2:een turboa..

paineen otan tuplabanjopultilla samasta kohtaa kun alipainepumppu saa voitelun, yks vaihtoehto on että siirrät sen öljynpainevalon anturin koneen taakse, siellä on yks muistaakseni M10 nippa mihin voi siirtää sen anturin. Tai sitten sitten tuolla tuplabanjopultilla.

Paluun voi laittaa öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle, jos sen haluu irrottaa, LN110 on niin työläs irrottaa että otan vaan raolleen, rasvalla voideltu pahvi öljypohjan ja lohkon väliin ja poraan reijän lohkoon, ja toivon et lastut putoo pahville. Reikään lyön LJ70 öljynpaluu nipan. Näin ei tarvi ruveta kierteitä tekemään. Ja paluu on varmasti riittävä, nipan sisähalkasia 19mm. Banjopultti ja paluunippa lähti mielestäni varsin sopivaan 11€ hintaa, pähäman jäsenille... kiitokset samalla Pululle.

Ohessa kuva, mihin meinasin nipan porata, ja sama siis tuossa 2L2 koneessa, lohko kun on sama. Sanokee äkkiä jos tohon ei saa reikää painaa =D Kovin syvälle ei kuulemma saa painaa.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/paluu_edit.jpg/full
ja muita
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/

ZwA
26.06.2008, 14:23
Ylätukivarsien alapuolella on kumitopparit, kun varsi on siinä kiinni niin se ei ylemmä nouse. Silloin joustot on vain puristus suuntaan (=olemattomat).
Jos keulaan tarvit korotusta niin SDORIn palikat on paljon fiksumpi ratkaisu, niillä saa hiukan lisää joustojakin. 1" palikalla riittää vakioiskaritkin.

Jos noita sauvoja kääntelet niin kevennä tunkilla suurin paino pois, kestää jengat pidempään :).


Selvä. Pitäis tarkista ne topparit sitten.
Voinko käyttä ne vakio iskarit ollenka jos osta se 38mm korotuspalat tosta CROS4WD liikestä? Onko muuten Dobinson iskarit pitempi kun vakio? Tai mikä ois sopiva iskari siihen korotus pala ilman tuo iskarin alempi kiinitys siirtäminen?

ZwA
26.06.2008, 14:47
ite laitan 2L2:een turboa..

paineen otan tuplabanjopultilla samasta kohtaa kun alipainepumppu saa voitelun, yks vaihtoehto on että siirrät sen öljynpainevalon anturin koneen taakse, siellä on yks muistaakseni M10 nippa mihin voi siirtää sen anturin. Tai sitten sitten tuolla tuplabanjopultilla.

Paluun voi laittaa öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle, jos sen haluu irrottaa, LN110 on niin työläs irrottaa että otan vaan raolleen, rasvalla voideltu pahvi öljypohjan ja lohkon väliin ja poraan reijän lohkoon, ja toivon et lastut putoo pahville. Reikään lyön LJ70 öljynpaluu nipan. Näin ei tarvi ruveta kierteitä tekemään. Ja paluu on varmasti riittävä, nipan sisähalkasia 19mm. Banjopultti ja paluunippa lähti mielestäni varsin sopivaan 11€ hintaa, pähäman jäsenille... kiitokset samalla Pululle.

Ohessa kuva, mihin meinasin nipan porata, ja sama siis tuossa 2L2 koneessa, lohko kun on sama. Sanokee äkkiä jos tohon ei saa reikää painaa =D Kovin syvälle ei kuulemma saa painaa.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/paluu_edit.jpg/full
ja muita
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/

Mä on kyllä seurannut sun projekti vähä. Löytyy kyllä paljon hyvä info! Meinaako että tuo laturin tuplabanjo ei onnistuu vai? On jossain nähnyt kuva tosta 2lt öljysyöttön tulo. En muista jos ne oli sun kuvat. Eikö se on siellä missä laturin syöttö tule ja vähä etenpäin? Eikö siellä on paineet ollenka jos irrotta se proppu?

Tota sitä paluun tekoa niin onko se paksu se seinä missä pitäis porata? Aika ahdas paikka jos 20mm reikä pitäis porata jollain akkuporakone missä on kartioporasta sorvattu pienemäks että sopii jollain 13 mm istukkan.
Mulla on laatikko muuten irti täällä hetkellä ja meitin jos ottasin öljypohja irti saman tie jos helposti onnistuu ja tekis nippa sinne joka jätetään tulpattu siihen asti että tule lisää inspiraatio.