PDA

View Full Version : Warn jurnuttaa sisäänkelauksessa?

petr
24.06.2008, 13:45
Eli mikähän mahtaa mättää? Kampe on M8000 ja ollut minulla uudesta asti (n.5v). Laitetta muistettu huoltaakin, ei ihan vuosittain mutta useita kertoja kuitenkin (puhdistus, tarkistus ja uudet rasvat). Silmämääräisesti kaikki on kunnossa (laakerit, hammasrattaat jne) mutta silti jurnuttaa/rohisee kun kelaa sisäänpäin (tyhjänä tai kuormalla). Jurnutus ei jatku koko aikaa, esim. samankin vedon aikana saattaa välillä vetää tosi sievästi ja sitten taas jurnutus palaa. Ulospäin kelaus tulee sievästi kuin Singerillä konsanaan. Voimaakin on suunnilleen normaalisti (ei ole huomannut normaalikäytössä voiman puutetta) mutta kun jurnutus alkaa niin silloin vähän raskaammin tuntuis pyörivän persetuntumalta...

T:Petri

petr
30.06.2008, 10:19
ei mitään ajatuksia kellään?

luppakorva
30.06.2008, 10:51
Oletko jarrua purkanut. Mulla oli jarrun neulalaakerit ruostunut jumiin, jurnutti ja otti myös voimaa. Itse poistin koko jarrun, alkoi pyörimään huomattavasti herkemmin. On tosin jarrun puutteesta haittaakin ja voi rikkoa esimerkiksi moottorin ylikierroksilla.
Kannattaa siis korjata ja rasvata jarrun osat, jos ne ei ole jo ollut huollon kohteena.
(sama vinssi)