View Full Version : Toyzuki
Potilaana on vuoden -89 samurai, joka edellisellä omistajalla on saanut sydämekseen toyotan 3T moottorin turbolla ja automaatilla.
Autoa on myös korotettu soalla ja 31" renkailla.
Keulalta löytyy comeupin 9000 vinssi.
Osia tuli kaupan mukana asennettavaksi repullinen:
-lock rightin lukot molempiin akseleihin.
-dopinsonin puslat ja riiput.
-vesi/ilma väliijäähy.
-traction barin osat.
Auto on tällä hetkellä ahtamaton rikkinäisen pakosarjan takia, mutta suunnitelmat uudesta pakosarjasta on melkein valmiit.
Autoon tehdään nyt alkuun palkkipuskurit ja pientä korin siistimistä.
Ja jos saisi aikaiseksi myös uuden maalipinnan.
Talven aikana olisi tarkoitus palkittaa helmat ja rakentaa kaaret suojaamaan koria ja matkustajia.
Ja mikä parasta kaikki muutokset paitsi renkaat löytyvät myös otteesta.
Jotain on saatu tehty:
Auto ostokunnossa (etupuskuriin tehty viikset):
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4260
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4261
Osat odottavat paikoilleen laittoa (välijäähyksi ei tule tota vesi/ilmajäähyä vaan normaali ilmacooleri flektillä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4262
Takapuskuri ja takavalot tehtynä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4263
Työkaluvaunu tuli ostettua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4264
Shifteri paikoillaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4269
Penkeiksi tuli tml:lät ja vöiksi motonetin 4-pistevyöt, myös lattia maalattu epoksilla muutamaankertaan ja lattiamatoiksi korjakumin muovimattoa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4267
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4265
Ja vielä pari kuvaa viimeisen mmc:n ajopäivän jälkeen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4266
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=4270
Ajopäivillä rupesi tosiaan bensatankki vuotaan ja jakolaatikko jumittui, joten trailerilla tultiin pois.
Mitenkäs on pelannut nu mudzillat suzukin alla? Onko pahat ajaa maantiellä ja painuuko tuon painoisessa autossa ollenkaan edes pienillä paineilla? Ite kanssa suskaan miettiny noita renkaita...
Mieti ny vielä haluatko laittaa lock rightin etuakselille. Voi tulla aika villi puskija tuosta autosta kun ottaa mutkassa etulukko kiinni. Ja jos haluat myydä tuon lukon niin tietty sen voin ostaa!!!! = )
toi etulukko homma vielä tosiaan arveluttaa.Mutta laitan taka-akselille eka.Panzer: kaikkihan on myynnissa ;) tee tarjous niin katotaan.
Mudzillat pelaa mun mielestä todella hyvin.paineita en oo uskaltanut laskea alle 0.9!
Mudassa auto liikkuu musta suhkoht hyvin vaikka vielä ei oo lukkoja kummassakaan päässä.
Ja jos joku haluaa ton vesi/ilma jäähyn niin vaihdossa voin huolia offikamaa yms...
Mieti ny vielä haluatko laittaa lock rightin etuakselille. Voi tulla aika villi puskija tuosta autosta kun ottaa mutkassa etulukko kiinni. Ja jos haluat myydä tuon lukon niin tietty sen voin ostaa!!!! = )
Metsässähän susukilla ei tartte ikinä vekslata ilman etulukkoa, meitä muita se jopa harmittaa.
Tiellähän ajetaan napalukot auki, jolloin on ihan sama mitä siellä etuperässä on.
Sanoisin, mitä oon lukenu täältä ja ulkomailta kokemuksia automaattietulukoista, että kannattaa kokeilla, miltä se tuntuu. Ainahan vakio-osat voi palauttaa sinne sisälle.
Sanoisin noihin rengaspaineisiin ko. renkaissa että kun aletaan puhumaan alle 0.3:sta baarista niin voi alkaa olla paineiden laskulla muutakin vaikutusta kuin henkistä ;)
Maxxikset ei yleensäkkään ole pehmeimpiä kumeja niin tuskin niissä tarvii olla yhtään enempää ilmaa kuin halkaisijaltaan samankokoisissa swambbereissa...
Kokeilin kerran ajaa ltb:llä 0.4:llä kilolla ja ero oli huomattava kun tiputti alle 0.3:n.
Eli omana kokemuksena pidon muuttuminen ei ole suhteessa paineeseen..
Edit: keroitleppas vähän mittoja tuosta välijäähystä :D
Vesi/ilmacoolerin mittoja: 310x310x120mm, lähdöt noin 76-77mm.sisärivotuksen mitat:110x110x240mm.Mitat otettu rullamitalla eli suurinpiirtein mittoja.
varmaan voi laskea rengas paineet aika alas. hiluxissa takana mittari näytti 0,00 ja ei ollut yhtään liian tyhjät.aika jäykkä regas.
Taas on tehty lisää.Uusi tankki tilattu ja saapuikin.Tankki on panssarin tekijällä mallina,pitäis saapua huomenna.
Vanha tankki tuli otettua irti ja löydetty yllätys.Tankin päällä oleva poikkipalkki oli mädäntynyt jo toisesta päästä irti:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5553
Eikun uutta tilalle:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5554
Tankkia ja panssaria odotellessa aloin tekemään perien panssareita.
Tässä aihio:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5555
Säiliöstä pala irti:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5556
Ja hiukka taivutellaan ja hitsataan, niin saadaan siitä jo pikkasen panssarin mallinen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5557
Toinen kuva:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5558
¤Offi-Osku¤
20.08.2008, 19:39
Ja lauantaina testaan ;)
Miten panssarin kiinnityksen meinasit perään tehdä?
pultit hitsaan pystyyn ja perän päälle poikkirauta.Tankinpanssari tulee samoilla pulteilla kuin tankki.Ainakin aluksi.Lauantaina olis tarkotus tulla.Saa nähä kerkeekö noi perienpanssarit paikoilleen.Sais sen takin ja panssarin nyt ees tontille.
Auto taas ajokunnossa:
Uusi tankki:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5611
Panssari:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5613
Paikoillaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5612
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=5614
Vielä jos pyyhkäsis isommat kurat pois päältä ja laittais auton trailerille, niin voi aamulla suunnata ikaalisiin.
ilmottelehan tuon lock rightin toiminnasta tuossa etuperässä.Ite miettiny tuota samaa.
Jotain taas tehtykin, mutta kuvia ei tullu kiireessä otettua.
Uudet jarrut taakse, lock-right takaperään ja traction bar taakse.
Venyttelyä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=8527
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=8526
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=8525
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=8524
Esessä 55cm ja takana 60cm nostoa.Takana ainaskin iskarit rajoittaa.
Rakentelukin nytkähtänyt pitkästä aikaa eteenpäin.
Syksyn aikana kerätty hiukan osia joita ruvettu asenteleen paikoilleen.
Renkaiksi tulee 33*13,5*15 pitbullit bl-vanteilla.
Jakolaatikkoon asennettu 6,5:1 välityssarja.
periin ja jakolaatikon alle panssarit.
Etuakseliin uudet stefat ja huoparenkaat.
Suurin homma on ollut paikata edellisen omistajan huolimattoamsti tehtyjä asennuksia/ hitsauksia.
Taakse ilmestynyt traction bar ja lukko.
Etupuskuri menee uusiksi ja helmoihin olisi tarkoitus saada palkitettua.
Vielä pitäisi tilata ohjausiskari ja kartaaneihin jatkopalat.
Ohjaustehostinkin voisi olla ihan kiva.
Kuvia huomenna , kun pitää kameran akut ladata.
SukiSuki
08.01.2009, 21:29
Hieno suikka!!!
Kyllä teillä on motivaatioo rakennella.......Mut motivaatiot kaukana ku ei tallia (vieläkään) ja lumihanges pakkases pitäs rakentaa!!!! .....ahistaa----->lisää kaljaa!!!
Ettei vaan joutuis akseleiden vaihtoa kans tulevaisuudes suunnitteleen?;)
Etuakseli saanut panssarin banjon eteen, uudet sisäkalut (stefat,huopatiivisteet,kääntökuulantiivisteet, kääntöpäänlaakerit,Tml-murrokset...),Jousiin uudet puslat, jarrusatulat kunnostettiin ja uudet jarrupalat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17427
Fiat unosta löytyi himpunverta pidemmät etuiskarit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17430
Etukartaani sai jatkopalan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17425
Jakolaatikossa uudet tiheemmät välitykset ja pto:n aukko tukittu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17429
Alle laitettavat renkaat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17426
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17428
Mistäs noita PTO:n reiän peittäviä lappuja saa?
Offroadtarvike/porlanpaja.
Rekisteröimätön
31.01.2009, 00:12
Mistäs noita PTO:n reiän peittäviä lappuja saa?
Kyllähän sullakin työkalut pysyy käsissä :)
Tein itse patroliin, otin tiivistepahvin palan ja naputtelin sen reunojen ja reikien mukaan oikeaksi ja sen jälkeen leikkasin sopivaksi ja siitä mallin mukaan piirroitin levynpalaan, sen jälkeen vaan leikkaat ja poraat avot. niin sulla on valmiina tiiviste ja peitelevy.
t:Janne nyybinä, täält jostain korvesta
Tänään ei saatu muuta näkyvää aikaiseksi kuin toiselle puolelle pyörät paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17528
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17531
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17529
Loppupäivä meni pientä käyntihäiriötä ihmetellessä.Mitälie seisottaminen tehnyt kun nyt ampuu jonkun verran putkessa.Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu.Se auttoi hiukkasen.
Tyhjäkäynti tasaantui.Pitää varmaan käyttää kunnolla lämpöiseksi.
Ja korjata pakosarjan ja putken välinen liitos, joka vuotaa jonkunverran.
Ja saatiinhan vinssikin takaisin nokalle.
viittikkö mitata joskus noista bitt bulleista noin suurinpiirten leveyden ja korkeuden?
eikö ne ollu 33x13,5? näyttäis vaan aika matalilta! onko minkälevysellä vanteella?
Vanteet on 7"+bl.Pitää mitata kun meen huomenna talliin.Ja koko on juurikin mainitsema.
Renkaiden noin mitat 0,6bar paineilla:80-81cm*33,5-34,5cm.Mitattu rullamitalla.
Onkos muilla ottanut noin 33/13,5 eessä jousiin kiinni kun kääntää ohjauksen ihan tappiin?
Spacerit varmaan auttais ongelmaan, mutta mistä ne löytäis?
Tarvis noin 8-10mm tuoda rengasta ulospäin.
Takana ei tarvi kuin hiukkasen rajoittaa sisäänjoustoa.Menee kyllä tosi läheltä jousta, ehkä takanakin olisi hyvä tuoda rengasta ulospäin.nyt noin 5mm jouseen.Eli hyvin todennäköistä että rengas pääsee kasaan painuessaan ottamaan renkaaseen kiinni.
Onneksi on vielä viikko aikaa sovittaa noi renkaat alle.
Spacerit varmaan auttais ongelmaan, mutta mistä ne löytäis?
Offroadtarvikkeelta löytyy spacereita joka lähtöön.
Spacerit varmaan auttais ongelmaan, mutta mistä ne löytäis?
Nippelistä kans löytyy spacereita: http://www.nippelit.org/index.php?cat_id=198
offroadtarvikkeesta tulossa 32mm spacerit.
Työvaloja asenneltu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17842
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=17843
Eteen tulivat hiukan herkälle paikalle.Pitää jossain kohtaa jonkinnäköinen suojakaari taivutella valojen suojaksi.
toyotahilux
03.02.2009, 17:12
mikälainen offset sulla on siinä noissa vanteessa ja ottako se kiinni missän?
offsetistä ei oo hajuaja ottavat jousipakkoihin kiinni.
Nyt on 32mm spacerit ja pari ohutta prikkaa käännänrajoitinpulttien alla niin jää noin 8-10mm jousipakoista.
Laalaa vois muistaa vanteiden offsetin??
Tänään paranneltu sähköjä ja hiukkasen johdotettu työvaloja.
Etukartaanin vaihdettiin alaristikko.
Käyntihäiriö melkein poistunut.vielä hiukkasen meinaa puutua/sammua kun painaa kaasua.
Pitää vielä vaihtaa polttoainesuodatin ja kattella letkuja ja johtoja...
Muutokset koeponnistettu talvisodassa.
Pitbullit pelas mun mielestä ihan kiitettävän hyvin lumessa ja jäällä.
Paineita oli ehkä hiukkasen liikaa eli noin 0,5-0,7bar.
Seuraavaksi pitää ruvetä perehtyyn ahtimen asennukseen ja polttoainesaanti ongelmaan.
Kun keula nousee riitävän korkeelle loppuu aineen saanti ja kone puutuu.
Nyt on polttoainepumppu konehuoneessa, joten pitää se siirtää tankin viereen ja laittaa pieni kokoojasäiliö konehuoneeseen.
Laalaa vois muistaa vanteiden offsetin??
Taisivat olla 0 ofsetillä
Projektia on taas jatkettu.
Koppa pois päältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=30384
Runko paljaana:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=30389
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=30387
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=30385
Tukivarsia kierrejousitukseen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=30386
Eli tarkoitus on toteuttaa kierrejousitus lj:n tukivarsilla.Jouset ja iskarit vielä hakusessa.
Ehdotuksia?
Koriin tehdään samalla kaikki peltityöt valmiiksi.Kori muutetaan näillä näkymin avoksi ja tehdään kunnon turvakaaret.
Moro! Miistä oot ostanut välitys rattaat jakolaatikkoon? Oliko minkähintaiset ja kuinka vaikee oli asennus?
Tavo/offroadtarvikkeesta tilattu välityssarja.netistä löytyy täydellinen asennusohje.Sen mukaan oli helppo vaihtaa osat paikoilleen.ilman ulosvetäjää pärjäsin kun kikkaili ruuvipenkin kanssa.
Pitäiskö akselien myynti-ilmotuksesta päätellä, että sillekin rintamalle on muutosta luvassa... :rolleyes:
no hj-61 lukkoakselit on tulossa alle.
pitkään tuli mietittyä mitkä sinne alle laittaa.
Eiköhän se nyt tästä ala nopeempaa edistyyn kun sai taas motivaatioo lisää.
Seuraavaksi aletaan asemoimaan akseleita alle, kun tuli pyörät hommattua.Pystyy hiukka tarkemmin nyt mitoittaan akselien paikat.
Renkaiksi tulee creepy crawlerit 28,5*14,5*16.
Seuraavaksi aletaan asemoimaan akseleita alle, kun tuli pyörät hommattua.Pystyy hiukka tarkemmin nyt mitoittaan akselien paikat.
Renkaiksi tulee creepy crawlerit 28,5*14,5*16.
Aika pienet renkulat :D
oho.kirjotushäiriö. eli 38,5 piti kirjottamani.
Hyvä että joku tekee ton kierrejousituksen niin voin sulta vakoilla ku rupeen ite tekeen :D
projekti etenee.Taka-akselista poistettu lehtijousien yms. kilkkeet.
Kuvia:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=38997
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=38999
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=39000
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=38998
Kylläpä aksila näyttää jo kovin pieneltä ku on noin isot pyärät. Eks o mukava mallailla noita osia paikoilleen ku mikään ei o kiinni missään.
Taitaa tulla aika etenevä peli.
joo on se mukava mittailla ja yrittää ajatella mihin kohtaa minkäkin pitäis tulla.
Muutama tupakki tuli polteltua ja vaan katteltua teelmystä.
Seuraavaksi tarvis ruveta suunnitteleen tukivarsien kohtia ja tekeen kiinnikkeita.
Lj:n etutukivarret tulee taakse akselin alle ja takatukivarret eteen akselin päälle.
akselin alle
Miksi? Nehän passaa mukavasti, rungon kans linjaan kun laittaa päälle..
Jotenkin vaan ne näytti sopivan paremmin alle.Mutta pitää viä mallailla paemmin kun saa lehtijousien kiinnikkeet pois eestä.
Tarviikos kartaanin olla suorassa linjassa? eli takapäässä akselin puoleinen pää tulisi noin 5-10cm "sivuun" verrattuna jakolaatikon päähän.Onko merkitystä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=38998
Nivassa taitaa olla aika paljon enemmän pielessä jo vakiona :D
Tarviikos kartaanin olla suorassa linjassa? eli takapäässä akselin puoleinen pää tulisi noin 5-10cm "sivuun" verrattuna jakolaatikon päähän.Onko merkitystä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=38998
Ei ainakaan Jykillä ollut mitään ongelmia promodi suzukissa hiluxin akseleilla ja suikan jakiksella että oli kardaani kulki vinossa. Ja tehoa tais olla +200hp ja 37" boggerit/Irocit alla..
Jotain pientä saatu taas aikaseksi.Kuvia myöhemmin illalla.
Kuinka pitkä on hj:n kartaanit?entäs sopiiko esim bj:n kartaani hj:n periin?bj:n kartaanien pituudet?
Bertan kardaanien laipat käy yksiin hojon "vanhempien" laippojen kanssa, eli ei kytkettävällä lukolla varustettuihin. Laippa tosin on pinjonissa samanlaisilla booreilla molemmissa.
Tojotan kardaanien oma matsku on jokseenkin heppoista, mutta 76mm vesijohtoputki 6mm seinämällä menee kivasti päälle ja kestää rymytä kivikossa...
rungonpään kiinnikkeet taakse tukivarsille tehtynä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=40882
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=40883
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=40884
tukivarret hepissä ja akseli oikealla paikallaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=41363
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=41362
Lukkokin mahtuu toimimaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=41364
Ja muutama vahvike ja paikka runkoon:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=41359
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=41360
Laatikon/jakolaatikon tuki pitää tehdä uusiksi.Oli entinen omistaja turaillut sen tuommoiseksi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=389&pictureid=41361
Samalla nostan jakolaatikkoa pikkuisen.Tavoitteena suora pohja.
Jaahas tämäkin projekti taasen jatkuu, kun sain sen muutettua uusin tiloihin.Nyt olis 90 neliöö tilaa puuhailla.Rungosta sain ylimääräiset osat plasmalla poltettua pois.
Seuraavaksi etuakselin kimppuun.
Jousitukseksi tulee ilmatikut.
TeamEetu
02.02.2010, 08:46
Missä vaiheessa projekti etenee, ehtiikö talvisotaan?
onko tää tulossa kilpiin vai pelkästään metsä retkille. mitä muuten kaso nuo akselit jos saa udella
Jos ei ihmeitä tapahdu niin talvisodassa tätä ei nähdä.Mutta suzukimiittinkiin olis tarkoitus saada valmiiks.TAI ainakin ajokuntoon.