Kirjaudu sisään

View Full Version : Mercedeksen pumpusta kyssäri.


Rytö
22.06.2008, 16:53
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=225&pictureid=2005
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=225&pictureid=2005
Kuvassahan on MB:n kolmesatasen syöttöpumppu. Ja kysymyshän kuuluu: mitä ovat nuo nuolilla merkityt nippelit? Vihreällä merkattu säätö liittyy ilmeisesti syötön säätöön,kun on noin paljon räplätyn näköinenkin...? Mutta mikä ihme on tuo punainen? Siinä on tuommonen tasakärkisen meisselin kanta.

Ja mie kun en sitten tajua yhtään tämän kuvan liittämistä...:mad:

blenheim
22.06.2008, 16:58
Niin ja mikähän se kuva oli? Omalla kohdallani ei ainakaan näy minkään valtakunnan kuveksia.

pee
22.06.2008, 19:40
vihree on tyhjäkäynnin säätö, jollen ihan pieleen muista

blenheim
22.06.2008, 21:28
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Tuon linkin takaa löytyvä kuva selventää asioita.

Tuo vihreä on tyhjäkäynnin hienosäätöruuvi, punaisen ruuvin funktiota en tiedä, liekö edes mikään säätömahdollisuuskaan, kokeilemallahan se selviää.

Säätöjä saa tehtyä vain ja ainoastaan sen peräpäästä löytyvän kannen alta. Sinne kun kurkit niin johan alkaa löytyä löylyä :). Ja noiden kuvien perusteella päässee pitkälle.

Mikki
22.06.2008, 22:01
Tuhoon tuomittu yritys, muistaakseni kaasuvivun tuki tai painokorin tuki. JOS MENEE kireäksi, kaasu hirttää ja kiertää n. 8000rpm + POKS (kaveri testas yhdestä taxista, vikakoodi pullahti lohkon kyljestä ulos...):D:D:D:D:D:D:D:D

-Laine-
22.06.2008, 22:59
Tuo punaisella merkitty mainitsemasi "talttapää" ruuvinkanta on alipaineen ohjainlaatikkoa varten kun käytetään alipaineohjattua 720.1 automaattivaihteistoa.

kyseinen akseli kääntää alipaineen säädintä joka kiinnitetään pumpun kylkeen kuvassa näkyviin ruuvin reikiin. Akseli kääntyy kuorimituksen mukaan, eikä siis ole säätö.
Tosin alipainerasian asento on säädettävissä tuossa yhteydessä.

Vihreällä merkityn käyttötarkoitus jo mainittiinkin.

pee
23.06.2008, 06:53
Voi poijjaat - jos joku saa vanhan OM 615 - 617 kiertämään 8000 rpm niin on GURU !!! :p

Tota tyhjäk ruuvia moni pyörittelee intona, ja saa mielestään hyvin vetoja lisää, tunteet on eri juttu kuin todellisuus... Avaa pumpun pääty öljynputsarin kotelon puolelta, ja kokeile kaikkea muuta, paitsi huippukierrosten nostoa - sillä saa vanhan koneen männänrenkaat poikki tehokkaasti

Mikki
26.06.2008, 13:47
jos joku saa vanhan OM 615 - 617 kiertämään 8000 rpm niin on GURU !!! :p

Kyllä se onnistuu --> kaasu pohjaan ja kaasuvipu hirttää sisältä kiinni (silloin oli jo 1400km ajettu taxi), kone kiersi niin paljon jotta sekosi ja poksautti kammen startin yläpuolelta ulos (lue --> vikakoodi):D:D:D:D
Pamauksen jälkeen alkoi "hihittely".... :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Rytö
26.06.2008, 22:09
Tota tyhjäk ruuvia moni pyörittelee intona, ja saa mielestään hyvin vetoja lisää, tunteet on eri juttu kuin todellisuus... Avaa pumpun pääty öljynputsarin kotelon puolelta, ja kokeile kaikkea muuta, paitsi huippukierrosten nostoa - sillä saa vanhan koneen männänrenkaat poikki tehokkaasti

Niinkuin kuvasta näkyy on tuotakin säädelty,auton ed. omistaja sanoi syöttöjä lisänneensä ja vähentäneensä jne...:D eli todennäköisesti juuri tuosta.
Mutta itse pidän näppini kaukana koko laitteesta,antaa omistajan itse pilata raktorinsa...
Tackar och pokkar enivei!