View Full Version : LJ70:n fiksaus
Tarkoitus fiksata LJ70 alkuperäistä ehompaan kuntoon. Kummatkin takakylkipalat vaihdetaan, tehdään vinssille uusi teline, korjataan lommot ja ruosteet, jne.
Tästä lähdettiin:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/07062008060.jpg
Paikallisella soramontulla:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18062008064.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18062008061.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18062008065.jpg
Uudet renkaat ja vanteet :D:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/19062008066.jpg
Vanha vinssiteline ja puskuri irti ja uutta tekemään:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/20062008069.jpg
Ja uuden takakylkipalan sovitusta:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/20062008068.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/21062008070.jpg
Lisää myöhemmin...
Mistäs noita kokonaisia kylkipaloja saa ostettua ja mihin hintaan?
Ainakin täälläpäin tarvikeliikkeet myy, 55€ oli hinta kun viimeksi kysyin.
Tuohan ei ole kuin 1/3 osa pala, Toyota myy koko takakylkipalaa 1350€ :(
Ei olis tarkempaa kuvaa tuosta ovenpielestä/kynnyskotelosta pintapelti irrallaan?
Miten sisälokari oli kiinni ulkopellissä? pisteillä?
Mistäs noita kokonaisia kylkipaloja saa ostettua ja mihin hintaan?
Offroadtarvikkeen kautta saa noita. Aikoivat laittaa niitä ihan nettisivulle myyntiin, kun helpottaa nuo aika paljon ruostehommia. 83e tais olla kappale.
Ainakin täälläpäin tarvikeliikkeet myy, 55€ oli hinta kun viimeksi kysyin.
Tuohan ei ole kuin 1/3 osa pala, Toyota myy koko takakylkipalaa 1350€ :(
Ei olis tarkempaa kuvaa tuosta ovenpielestä/kynnyskotelosta pintapelti irrallaan?
Miten sisälokari oli kiinni ulkopellissä? pisteillä?
Pistehitsillä 5cm välein. Valitettavasti ei ole kuvia enempää. Tehtiin niin tohkeissaan, että ei muistanu kuvailla. :D
Tässäpä muutamia kuvia pohjamaalissa olevasta autosta. Tällä hetkellä autoon vedetty jo pintavärikin. "Valmiista" autosta tulee kuvia, kunhan se on kasattu.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/28062008092.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/28062008091.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/28062008090.jpg
Tällainen siitä sitten tuli. Keulasta puuttuu vielä karjarauta/vinssiteline. Etupäätä täytyy korottaa, jousetkin on jo tallissa.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/07072008077.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/07072008080.jpg
Töissä:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/07072008081.jpg
Työmaalla oli pikkujäniksiäkin :)
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/11072008084.jpg
-pajero-
12.07.2008, 19:44
Siitä tuli hyvännäköinen, ehkä voisi olla hieman korkeempi
Siitä tuli hyvännäköinen, ehkä voisi olla hieman korkeempi
Joo eteen laitan vähän korkeammat jouset ja tarkoitus olisi vielä korottaa koria 50mm. Autossahan on paikoillaan emun alustasarja, mutta vain 2" korottava.
Tuolla tavalla jatkettiin runkoa ja tuohon pitäs ruveta rakentamaan vinssitelinettä.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18072008091-1.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18072008092.jpg
Siinä on nyt teline jo paikoillaan. Meinasin tilata ihan oikean vinssitelineen, vaan kulmarautaa sai 11 eurolla puolitoistametriä. :D
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18072008094.jpg
Nyt ei tulis hirveesti keulan ylitystäkään. Entisessä mallissa tuli ja siksipä oltiinkin joka ojassa kiinni.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18072008095.jpg
Onkohan kellään kokemuksia paljonko uskaltaa korottaa lj:tä, että ei tulis kuitenkaan liian kaatumaherkkä? Meinaa olla nyt ongelmaa, että ottaa renkaat kiinni pahassa paikassa. Eteen olis tarkoitus laittaa vielä hj jouset kun etupää on vähän alempana ja saa paremmat joustot kun mitä noilla jousilla. :)
-pajero-
19.07.2008, 18:40
Eiköhää 4" ainakii rakennat turvakaaret ni ei haittaa vaikka kaatuu
auto on vaan jokapäiväisessä ajossa niin ei kehtaa ruveta nyt turvakaaria rakentelemaan. :D
Kaverin LJ on 4" Ironmanin alustalla ja on aika kaatumatautinen... Ite laittasin juurikin 2" jousikorotusta (vakaajat pois), sopivat iskarit ja laikkaisin lokareihin lisää tilaa.. Hieno LJ :)
Paikoillaan tuossa onkin 2" korottava emun alustasarja. Mutta minusta aivan liian matala. Oon miettinyt jos korottaisin 5cm koria, tai sitten jos jostain saisi halvalla korkeammat jouset. Tällöin varmasti tulisi vielä joustoja lisää. :)
-pajero-
20.07.2008, 21:31
itselle laitan turvakaaret vaikka auto on joka päiväisessä ajossa sisäpuolelle
Saatiin jo karjarautaa vähän enemmän alulle. Nyt pitäs ruveta taivuttelemaan putkia. http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/21072008097.jpg
Ookko tykänny noista S/T:istä? Onko hiljaset/pyöreet/hyvät ajaa? Vissiin 33x12.50R15 kokoiset noi sun, vai?
Ei kannata korotella enempää kun toi 2"!! 3 tai 4" ku korottaa niin kyljellää olet ja kestopäällysteellä ajamiseen tulee uutta jännitystä. Eli aivan paska..
Laikalla kaariin tilaa jos vaan raaskit noita uusia peltejä laikata. 35 renkulat pitäis pyöriä 2" jousikorotuksella jos vähän avartaa. Korin nostosta ei ole kokemuksia.. Mitä korkeempi painopiste sitä helpommin kaatuu!
Kaunis laite tuo on!!
Ei kannata korotella enempää kun toi 2"!! 3 tai 4" ku korottaa niin kyljellää olet ja kestopäällysteellä ajamiseen tulee uutta jännitystä. Eli aivan paska..
Laikalla kaariin tilaa jos vaan raaskit noita uusia peltejä laikata. 35 renkulat pitäis pyöriä 2" jousikorotuksella jos vähän avartaa. Korin nostosta ei ole kokemuksia.. Mitä korkeempi painopiste sitä helpommin kaatuu!
Kaunis laite tuo on!!
Ja koppaa nostamalla painopiste ei muutu kuin ehkä 1/3 siitä mitä jousikorotuksella. Sen verran kevyempi on pelkkä kori sisustuksineen verrattuna moottori+laatikot+runko -settiin.
Totta!! Nousee se silti ja se pieni 1/3 saattaapi olla ratkaiseva tekijä.. Näistähän voi huudella loputtomiin. Toisella toimii toisella ei..
Ja koppaa nostamalla painopiste ei muutu kuin ehkä 1/3 siitä mitä jousikorotuksella. Sen verran kevyempi on pelkkä kori sisustuksineen verrattuna moottori+laatikot+runko -settiin.
Saa sen 4" korotuksellakin toimimaan, mutta vaatii aika paljon muutakin, kuin vain jouset ja iskarit... Meneehän ne helposti paikolleen, mutta kardaanikulmat ja panhardit... eij hyvä... Jos jaksaa rakentaa niin mikäettei? Fiksuin vaihtoehto minun mielestäni on kuitenkin toimiva 2" korottava alusta, laikalla pyörille tilaa ja jos mielii vielä astetta isommat fillarit niin sitten korottaa vaikka sitä koria hillitysti... Kukin tavallaan...
Siisti lj tästäkin tuli...miten sillä raaskii metsässä ajella??
Ookko tykänny noista S/T:istä? Onko hiljaset/pyöreet/hyvät ajaa? Vissiin 33x12.50R15 kokoiset noi sun, vai?
Joo 33x12,50R15 on koko ja oon kyllä tykänny. Entiset oli duelerit niin niihin verrattuna tosi paljon hiljaisemmat ja mukavemmat ajaa. Maastossa en ole vielä hirveästi päässyt kokeilemaan, kun auto on ollu kesken vaan jos tässä kohta pääsis.
Autoa ei nyt varmaan ainakaan vielä koroteta. Odotan siihen vaan vähän korkeampia jousia, jotka pitäs pelata paljon paremmin läjässä. Niin pitää sitten sen jälkeen kattoa miten käyttäytyy. :)
Siisti lj tästäkin tuli...miten sillä raaskii metsässä ajella??
On se raskittava kun sitä varten hommattukkin. :D
Tänään saatiin karjarauta paikoilleen. Samalla laitettiin myös katolle uutta valaistusta.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/10082008102.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/10082008103.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/10082008104.jpg
Siistin näköinen peli.
Vieläkö raskii metsään mennä???
Siistin näköinen peli.
Vieläkö raskii metsään mennä???
Vielä raskii. Ja nyt olis vielä suunnitelmissa jos raskis paineilmalukot seuraavaksi hommata.
Rupesi vähän menemään peräpää velton oloiseksi, eikä kyllä ihme.. Ihmettelen kyllä, että on päästänyt katsastusmies tuon läpi viime katastuksessa.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18092008131.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18092008130.jpg
jokkerix
18.09.2008, 19:33
Väriki on hiton hyvä,oikeestaan paras.
Tänään tuli postissa uusi turbo. Merkiltään master power 802314, kun viime viikolla sanoi alkuperäinen ahdin sopimuksen irti. Aikeissa olikin hankkia autoon lisäpotkua, joten hirveästi ei edes harmittanut.. Aluksi olis tarkoitus vain tehdä välilaippa, jotta saadaan mahdollisimman pian auto ajoon, mutta pakosarja tehdään kyllä. Vaatii vain hieman enemmän aikaa, näin metsästys aikana.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/26092008152.jpg
Tuli myös hankittua vähän paremmat jakkarat niin pysyy paremmin penkissä kiinni. :)
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/26092008153.jpg
Tänään saatiin tehtyä välilaipat turbolle. Huomenna pääsee varmaankin sitten jo kasaamaan.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/28092008158.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/29092008161.jpg
tost korottamisest viel et mul on läjäs neljän tuuman dopinsoni ja ei aineskaa viel ole kaatunu,ja kyl tos pysyy viel kardaanin kulmat hyvinä ja täytyy muistaa et kylhän se jousitus lässähtää ajan mittaan et varmaa 3tuumaa on lähempänä totuutta mullaki nyt kun alusta on ollut alla vuoden verran ja sil on ajettu useampi venäjän safari!ja jos laittaa neljän tuuman alustan ,kannattaa laittaa ne uretaani puslatkin eroa on ku yöllä ja päivällä!
Kyllähän se on varmasti aika paljon kuskista kiinni kaatuuko se auto. :D