View Full Version : Pitempi iskuinen painekello?
Olenko nyt aivan väärässä kun pienillä aivoillani pähkäilin että jos painekellossa on suuremman pinta-alan omaava kalvo niin siinä olisi silloin myös pitempi isku?
Vaikuttaahan siihen tietysti myös kalvon venymä ja mekaaniset rajoitteet kotelon muodon suhteen.
Jos sorvailis alumiinista kokonaan uuden kellon kun tuntuu jäävän isku liian lyhyeksi...:(
Arska-tehtaalta
21.06.2008, 16:10
Joo, onhan kuorma-auton jarrukellossakin iskua aika paljon. Mitäs oot kellottamassa?
Ahtimen säätösiipiä, nyt kun on säädetty heräämään aivan samantien niin ei aukee siivet kokonaan yläkierroksille kun loppuu kellosta liikevara kesken.
Laita joku paineilma sylinteri siihen, ni on iskua.:D
Olenko nyt aivan väärässä kun pienillä aivoillani pähkäilin että jos painekellossa on suuremman pinta-alan omaava kalvo niin siinä olisi silloin myös pitempi isku?
PERUS matematiikkaa:
Koska kyseessä pneumaattinen laite, niin pinta-alan kasvaessa sylinterin herkkyys pienenee, koska suurempi pinta-ala tietenkin tarvitsee lisää voimaa (isompi sylinteri, isompi voima)
Iskunpituudella ei ole mitään tekemistä, ellet ole rakentamassa lineaarista paineanturia, jossa digitaalinen luku (eli sisällä on asentoanturi, jolla saadaan myös paine laskettua)
Tietenkin herkkyyttä saa parannettua, kun tietää sylinterin mitan, jolloin jousen (k-arvo) saadaan laskettua...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon2.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Pakko kysyä:
-mihin tarkoitukseen menossa?????:confused::confused::confused::confuse d::confused::confused:
Muutat semmosen vnt:n alipainekellon painetoimiseksi niin piisaa liikevara, älähän laita alhaalta liian ahtaalle tai tullee taas turboremonttia tai tee semmonen viritys että ku vähä painaa kaasupolinta niin rupiaa ahtamaan.
Alipainekellon muuttaminen painekelloksi on muuten OK mutta sinne pitäis saada jostain jäykempi jousi samassa yhteydessä (tms) koska noilla paine jää muuten ~0,5bar (muuten toimii ihan hyvin)
Muutat semmosen vnt:n alipainekellon painetoimiseksi niin piisaa liikevara, älähän laita alhaalta liian ahtaalle tai tullee taas turboremonttia tai tee semmonen viritys että ku vähä painaa kaasupolinta niin rupiaa ahtamaan.
Kerran jo koitin mutta meni ihan vituiks koko kello, ei sitä saanut enää pitämään. :mad:
Tuo nykyinen kello on 0.8 barin kello joka on todettu toimivammaksi kuin 0.4 barin kello joka aukoi siipiä turhan aikaisin.
Nyt se nostaa ahtoja yli kiloon jo vapaalla paikallaan polkiessa, hivenen se ahdin pieneksi jää noilla syötöillä. Voishan sitä koittaa vesiruiskulla pienentää pakolämpöjä mutta ei se sitä pieneksi jäämistä mitenkään korvaa.
Kunhan nyt ensin koittaisi saada ne siivet aukeamaan koko liikematkan.
Pakko kysyä:
-mihin tarkoitukseen menossa?????:confused::confused::confused::confuse d::confused::confused:
VNT ahtimen siipien säätöön, hyvin yksinkertainen toteutus aiheesta pelkällä painekellolla ilman mitään himmeleitä.
VNT ahtimen siipien säätöön, hyvin yksinkertainen toteutus aiheesta pelkällä painekellolla ilman mitään himmeleitä.
OK! Tsekkaa vipusuhteet ja jätä ½-1mm pohjasta irti. Säädettiin parilla asiakkaalla aivan pohjaan saakka (tai männänpuolelta ylikin??) ja lopputuloksena jumiutuminen suurpainepuolelle --> kyseessä Freelander Td4 raketti, ja vika päällä kiihtyvyys 0-75km mahdottomuus ilman pitkää JYRKKÄÄ alamäkeä (automaatti), sitten kun sai kierrosalueen kohdalleen, niin taas kulki...:D:D:D:D
Muistelisin, jotta yks mekatsuista asensi ittelleen paineilmasylinterin??? joka oli tarkoitettu "johonkin tehdaskäyttöön", syynä NOPEUS ja säädettävyys...:rolleyes::rolleyes:
Ilmoittele kuis kävi???
Muistelisin, jotta yks mekatsuista asensi ittelleen paineilmasylinterin??? joka oli tarkoitettu "johonkin tehdaskäyttöön", syynä NOPEUS ja säädettävyys...:rolleyes::rolleyes:
???
Hmm...Mitenköhän tuon sylinterin kanssa, pitäs varmaan olla jousikuormitteinen, tai jostain keksiä vastapaine että osaa männänvarsi tulla takas sisään kun ahtoa ei ole.
Hmm...Mitenköhän tuon sylinterin kanssa, pitäs varmaan olla jousikuormitteinen, tai jostain keksiä vastapaine että osaa männänvarsi tulla takas sisään kun ahtoa ei ole. Onhan sielä kellossakin jousi, ni laittas sylinteriin männänvarren puolelle sopivan ja vaikka tekee sille jäykkyys säädön.:p
Ja tähänki ahtopaine viritykseen passaa tarkkuus paineilmasäädin 0-3bar nin saa unohtaa jousiviritykset. Mulla pitäs olla kelloja usiampiaki käännettynä ja iliman..... meisselillä kääntelee prässätyn laidan auki, jousi pois tai toiselle puolelle, silikoonia varmistukseksi ja puristellee takas kiinni.
Ja tähänki ahtopaine viritykseen passaa tarkkuus paineilmasäädin 0-3bar nin saa unohtaa jousiviritykset. Mulla pitäs olla kelloja usiampiaki käännettynä ja iliman..... meisselillä kääntelee prässätyn laidan auki, jousi pois tai toiselle puolelle, silikoonia varmistukseksi ja puristellee takas kiinni.
mist tämmösiä löytää ja mihin hintaan ???
Oisko swamberilla myydä yks käännetty, ehjä ja pitävä kello?
Oliko se tarkkuuspainesäädin siinä bleedinä vai suoraan ahdistamassa kellolle menevää ilmaa?
Ohan tästä puhelimitsekin monesti puhuttu mutta on taas niin laho pää ja puhelinnumerokin hukassa.:confused:
kristian
22.06.2008, 20:53
Multa löytyis ylimääräsenä painekello jossa iskun pituus on 35mm! männällä halkaisijaa on jotain 70mm ja kotelon mitat on 75*95mm.. 0.8 bar on täysin auki ja lähtee avautuu jossain 0.5bar!
Paljos sillä on hintaa?
Pitää huomenna mitata paljonko tuo oma kello aukeaa ja paljonko sen TARVIS aueta.
kristian
22.06.2008, 21:15
Ei paljoo..tarjoo mitä kehtaat! bilnnäs valmistanut 1995 vuonna ja uusi/a useempi näitä on mut yhestä vois luopua!
mist tämmösiä löytää ja mihin hintaan ???
Kojaltekista muistaakseni ostin, wilkerson tais lukia kylesä. Joku 30€ ja parempiaki eli tarkempiaki löytyy.
Tai tommonen bling bling http://store.norgren.com/FI/fi-FI/cat3/productinfo.aspx?market=FI&locale=fi-FI&sku=B38B-244-A2FA&catid=3&