Kirjaudu sisään

View Full Version : Kesäsuikka


mpa567
12.06.2008, 14:34
Syksyllä muutettiin tänne toiselle puolelle Suomee ja vielä keskelle kylää asumaan työn perässä. Volvonkin joutui jättämään vanhaan paikkaan missä sentaan mahtui melskaamaan kun ei naapureita ollut puolen kilometrin säteellä eikä sitä tässä pihassa ja tallissa mahdu pyörittelemään. Sitten alkoi talven mittaan tuntua, ettei illat kulu sohvalla istuen ja siitä se ajatus sitten lähti...

Suzukiahan tuolla tallissa just mahtuis ropaamaan eli silmä kovana myynti-ilmoja lukemaan. Puhelimessa tuli sitten tehtyä kaupat autoa näkemättä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1400
Siellä se pikkuinen paleli orpona liikkeen pihalla, mutta nyt se pääsee lämpimään talliin.

Auton mukana tuli muuten myös käyttämätön rättikatto hiluineen. Sitten tutkimaan mitä tuli ostettua...

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1401
etukaarissa vähän mätää...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1402
lattiat muutamaa pikku paikkatarvetta lukuunottamatta yllättävän ehjät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1403
tuulilasin kehys oli uuden veroinen :) ei voi olla kovin vanha
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1404
takaposkien vaihdostakaan ei näytä olevan kovin kauan :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1405
kun kävi semmoinen tuuri, että oli 31" otteessa niin pitihän ne hankkia ja tehdä niille sopivat aukot. Oikean puolen kynnyskotelo oli pehmeä muovilistan alta, mutta jostain käsittämättömästä syystä en laittanut samalla palkkihelmoja :(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1406
MS lasikuitutarvikkeesta löytyi näpsäkät levikkeet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1407
pohjavärit alle...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1408
...ja desert sand pintaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1410
lattioihin ensin sinkki ja sitten Moponetin Hammermaali
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1409
kotiin paluu maalauksen jälkeen. Pyörät huutaa korotusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1411
taakse 2-lehtiset paraboliset & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 6cm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1412
eteen OMEn vahvistetut & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 8cm
Lähtökohta oli tosin jonki verran lässähtäneet jouset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1413
Äkkiä kokeilemaan ja nippa nappa mahtuu kuin mahtuukin joustamaan ja kääntymään. Kääntöä piti vähän rajoittaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1415
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1414
sehän näyttää ihan pikkumaasturilta :)

Seuraavaks vinssipuskuria hahmottelemaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1416
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1417
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1418


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1420
alkais olla maalia vailla (kiitokset Mikolle)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1421
Omat penkit oli aika räjähtäneet niin tilalle löytyi ja pikku suostettelulla mahtuikin tämmöset Passatin nahkapallit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1422
Lattiamatot löytyi Korjakumista ja verhouspahvit korvattiin Etran mustalla muovilevyllä, joka ei vety ja on helppo pitää puhtaana. Niistä ei tullut otettua kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1423
...voi sitä onnen tunnetta, leima tuli ilman huomautuksia ja tuli tuettua katsastuskonttoriakin eli korotus merkattu otteeseen. Vinssinä on T-max 9500 (luulis riittävän Suikalle) ja kaapelit vaihdoin 50 mm2 juotetuin liitoksin. Oli niin kiire saada leima, että puskurista jäi vielä yläkaari ja vetopisteet puuttumaan. Ne tulee myöhemmin ja onhan siinä sentään alkuperäinen vetopiste.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=1424
seuraavaks pitäis sovitella kaaret paikalleen. Putket ois jo väänneltynä tallissa. Jää muuten nuo kattopalojen kiinnityslukot just kaarien taakse ettei voi käyttää. Tarvii miettiä joku muutos lukoille. Niin ja palkkipuskuri pitää värkätä myös taakse jossain vaiheessa.

Kuvien ulkopuolelta kerrottakoon, että tekniikkaan ei ole vielä koskettu kuin, että kaasari mäkeen ja ruisku mallia Racingrabbit tilalle (kiitokset jänölle).
Nuo 31" kyllä huutaa uusia välityksiä, joten se taitaa vielä mennä tämän kesän konkurssiin.

Muuten nautitaan tämä kesä näin ja koitetaan olla rikkomatta uudestisyntynyttä pikku taaperoa. Jos pääsis ehjänä talveen asti niin sitten panssarointeja ja lukkoja ja...

jnu
12.06.2008, 14:41
Oletko mitannut joustoja?

Onkohan vinssin johtojen juotoksista enemmän hyötyä vai haittaa?

mpa567
12.06.2008, 14:54
Oletko mitannut joustoja?

Onkohan vinssin johtojen juotoksista enemmän hyötyä vai haittaa?

Joustot on mittaamatta. Muutenki ajokokemukset vielä olemattomat.

Mitä tarkoitat haitoilla? Itse järkeilin, että sähkö kulkee liukkaammin johdosta liittimeen.

HRD
12.06.2008, 17:38
Mitä tarkoitat haitoilla? Itse järkeilin, että sähkö kulkee liukkaammin johdosta liittimeen. Joo ei juottamisesta ikinä haittaa ole. Sähkön johtavuus paranee ja samalla liitoksen korroosion kestävyys. Siistin sukisukin oot rakentanu.

mpa567
20.07.2008, 20:17
Viimeisimmät päivitykset Kesäsuikkaan:

* Häkkisen välitetty jakis

* Turvakaaret (vielä vähän kesken)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=3283

* TML penkit

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=3282

* Vetopisteet ja vinssin suojaputki puskuriin

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=3285

* Pari virtakytkintä, joilla saa ensimmäisellä vinssin jännitteettömäksi ja toisella vinssiakut irti auton muista sähköistä eli voi huoletta imasta vinssiakut tyhjiks.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=3286

Zamppa
21.07.2008, 06:15
* Pari virtakytkintä, joilla saa ensimmäisellä vinssin jännitteettömäksi ja toisella vinssiakut irti auton muista sähköistä eli voi huoletta imasta vinssiakut tyhjiks.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=192&pictureid=3286


Ootko muuten tarkistanu mitä mahtaa virtakytkimet kestää? Ettei vaan käy niin et ekassa kunnon vinssauksessa on vaan kasa sulanutta muovia.

mpa567
21.07.2008, 11:59
500A/10 s. En vaan isompiakaan löytäny :(

wikke
21.07.2008, 12:57
Kuis toi diakonaalitanko ja takapenkit...

Zamppa
21.07.2008, 21:48
500A/10 s. En vaan isompiakaan löytäny :(

Sehän noissa on ongelmana ettei meinaa kestäviä löytyä.

HRD
21.07.2008, 22:13
Sehän noissa on ongelmana ettei meinaa kestäviä löytyä.

Löytyyhän niitä, mut hinta on ihan eri. Itelläni vastaavan tapanen on ainakin pelannu. Hyvät kontakti pinnat tollasissa on ja eihän siellä kipinöintiä tapahdu.

mpa567
26.07.2008, 19:48
Kuis toi diakonaalitanko ja takapenkit...

Irrotettava diagonaali holkkiliitoksilla. Holkkiliitoksen malli AKEn sääntökirjasta. Diagonaali veks kun takapenkkiläisiä kyydissä.

mpa567
26.07.2008, 19:57
Löytyyhän niitä, mut hinta on ihan eri. Itelläni vastaavan tapanen on ainakin pelannu. Hyvät kontakti pinnat tollasissa on ja eihän siellä kipinöintiä tapahdu.

Tänään tuli testattua vinssiä ja ei ainakaan pitkää Patrollia irti vinssatessa minkäänlaisia sähköongelmia. Ainoa "ongelma" oli Suzukin ja Patrolllin painoero, ei meinannu saada Suikkaa pysymään paikoillaan vinssatessa :)

Kaikki liittimet on tinattu ja maadotuksia olen koittanu tehdä varman päälle. Tuo on kyllä huoleton sydeemi kun on kaksi keltaista Optimaa vinssille ja ne ottaa kytkimellä irti auton sähköistä vinssauksen ajaksi. Ei tartte huolehtia vaikka sähkö loppuis vinssatessa. Sit kun vinssaus ohi eikä ole kuormaa vinssiakuille niin ei mee Suikan mahti 45A laturikaan polvilleen vaan "tankkaa nätisti akut seuraavaan koitokseen. Ottaa toki aikansa ;)