PDA

View Full Version : Suzuki Jimny projekti


JouniN
11.06.2008, 21:50
Laitetaanpa vähän pientä kertomusta mitä tuohon mun Jimnyyn on tullu matian varrella tehtyä.



Elikä syksyllä 2007 kaikki lähti liikkeelle tästä.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1364



Saman vuoden joulukuussa Jimny sai alleen Dopinsonsin 40 mm korotus sarjan ja alustan panssaroinnin.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1363
Korotuksen jälkeen

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1365
Jakovaihteiston- ja katalysaattorinpanssarointi

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1367
Etupää

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1366
Takapää




Vuoden 2008 tammikuussa Jimnyyn saatiin alle Fediman maastorenkaat koossa 215/75/15"

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1381
Ensimmäinen kuva uusilla maastonakeilla ja heti vähän venyttelemässä.



Saman vuoden maaliskuussa helmoja vahvistettiin helmaputkilla.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1372
Näin jälkeenpäin en voi kuin olla onnellinen että laitatin nuo, kun on meinaan jo monta kertaa pelastanu kyljet osumilta.



Huhtikuussa keulalle ilmestyi T-Max:n 9500 paunan vinssi. Samalla kun vinssi asennettiin niin puskurikin muutti hieman muotoaan. Puskurin alareunaan tuli samalla pieni kolhusuoja jonkin jenkin takapuskurin palkista. Tosin laillisuus on väh niin ja näin.... ;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1368



Kesäkuussa tilanne on sitten tämä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=1371
Kuten kuvasta voi nähdä niin pakkohan sitä oli mennä heti "valmistumisen" jälkeen Kulmakorpeen testailemaan. Mitä etenemiseen tulee niin etenee ihan riittävänä hyvin....ottaen huomioon että kyseessä on kuitenkin uusi auto jota ei ihan vielä viiti rankasta älyttömästi. ;)

HJ60
12.06.2008, 05:30
Tää on hyvä, asiallista settiä, niinku sanotaan, hyvät laadukkaat kuvat ja siisti auto, kyllä mulle tuommonen "kauppakassi" kelpais.

Oliko niin että tuon isompia renkaita ei saanu leimattua? ookko aatellu isompia maastorenkaita hommata erikseen? Meneekö nuo kuinka liki kaaria joustoissa? Kyselyikäkö?

JouniN
12.06.2008, 10:38
Joo kiitos. :) Muistaakseni isoin mitä saa on 235/75/15".

En kyllä kovin paljoa isompia laittas alle, kun noikin raapii jo vähän kiinni maksimi joustoissa. Kulmakorvessa näin näin kylläkin erää avo jimnyn alla 31" renkaat. Näytti kyllä pyörivän ihan ok. Tosin oli kyllä kaaria leikattu aika raskaasti......ja rumasti.

En kyllä ole aikeissa hankkia isompia maastorenkaita......ainakaan ennen näiden loppuun kulumista. On ihan riittävät omiin tarpeisiin.......toistaseks. :D

raw
12.06.2008, 13:49
Eipä taida saada leimalle edes 235/75:ia. Tai voihan sitä koittaa mutta jos katsuri tuntee tuon vakiorengas+max 51 mm halkaisijaan lisää säännön niin ei onnistu. Suurin leimarengas siten 225/75.

Eikä sen puoleen 235 kunnolla sovikaan. Mulla Jimnyssä alla 235/75 Insa Rangerit. Korotusjouset +40-50 mm. Edessä ottaa sisäänjoustossa aika helposti kiinni kaareen.Tämä on aivan maksimikoko mikä Jimnyyn sopii ilman kaarien avarrusta.

JER81
12.06.2008, 18:01
Komea tummanpuhuva Jimny :)

Minkä vuotinen auto kyseessä? Näyttää tuo vakio etupuskuri niin kummalliselta omaan verrattuna.

Tuo etu- ja takaperän "panssarointi" taitaa olla hyvä ratkaisu kestävyyttä ajatellen. Täytyy varmaan tehdä itsellekin...

samisami2
12.06.2008, 18:32
Mukava lukea näitä uudempiakin maastoauto projekteja eikä aina noita ruostekorjauksella alkavia projekteja :p

Hyviä kuvia!

JouniN
12.06.2008, 19:31
JER81: Joo etupuskurin ulkonäkö ja sisusta muuttu jonkin verran vuonna 2005. Toi mun yksilö on otettu käyttöön 10/2007. Eli siis ei kauaa kerinny olemaan vakiona. :)

samisami2: Mietin kyllä pitkään ennen kuin viitin laittaa tänne mitään projekti kertomusta juhtuen eräiden vähän uudempiin autoihin kohdistuneiden negatiivisten kommenttien takia. Täällä kun joillekkin tuntuu olevan jokin päähän piinttymä että auton täytyy näyttää traktorilte ennen kuin sitä saa kutsua maasturiksi...... :rolleyes:

samisami2
12.06.2008, 20:16
Täällä kun joillekkin tuntuu olevan jokin päähän piinttymä että auton täytyy näyttää traktorilte ennen kuin sitä saa kutsua maasturiksi...... :rolleyes:
Joo ei lähdetä sille linjalle ollenkaan... Tosiasia on kumminkin se että vanhat loppuu aikanaan :o

HJ60
13.06.2008, 04:34
Joo ei lähdetä sille linjalle ollenkaan... Tosiasia on kumminkin se että vanhat loppuu aikanaan :o

Ja uudet on niitä vanhoja siinä vaiheessa.

JouniN
20.06.2008, 17:33
Tulipa sitten todettua että katurengas ei ole todellakaan tarkoitettu maastoon. Tuli sit möyryttyy eräällä metsätiellä noin 100 metrin pätkää parisen tuntia. Tulos oli kolme vinssausta, vaatteet kurassa ja noin 1,5 m x 10 cm kalikka kiilautuneena akselin ja raidetangon väliin. Onneks selvisin säikähdyksellä. :rolleyes:

Kai tää on sitä Off-Roadia!! :D

JouniN
25.06.2008, 10:08
Tulipa sitten hommattua samanlaiset speiserit ja jarruletku kuin tuon JER81:n projektissa. Pitää jossain välissä ennen tuota Finland Offroad Touria vääntää ne alle. :)

JER81
25.06.2008, 22:39
Tulipa sitten hommattua samanlaiset speiserit ja jarruletku kuin tuon JER81:n projektissa. Pitää jossain välissä ennen tuota Finland Offroad Touria vääntää ne alle. :)

Hyvä homma! Kun asennat jarruletkun taakse, laita alkuperäisten "lukituslevyjen" ja letkun kiinnikkeiden väliin 1mm paksuinen aluslevy, jotta "lukituslevy" kiristyy kunnolla kiinnikkeeseen.
Lukituslevyllä tarkoitan U-muotoista jousilevyä, mikä menee letkun liittimessä olevaan hahloon.

JouniN
24.07.2008, 18:26
Tulipa sitten vähän jatkettua projektiakin näin hetkeä ennen Finland Offroad Touria. Poistin takapenkit joiden tilalle tuli sopiva paikka isolle vararenkaalle. Orkkis varapyörä sai kanssa lähteä telineineen samalla kertaa. Jousien speiserit saa kyllä jäädä safarin jälkeiseen elämään. :)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=3400

JouniN
31.07.2008, 20:43
Laitetaanpa pari tilanne kuvaa Finland Offroad Tourilta Juukan sessioista. :D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=3759

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2&pictureid=3758

tomikoo
07.08.2008, 20:05
Jumpe kun noin tulee niin "mädiks", että munkin rahat riittää, ni mä hommaan taas Suzukin.

h-a-r-z-a
08.08.2008, 18:43
Jumpe kun noin tulee niin "mädiks", että munkin rahat riittää, ni mä hommaan taas Suzukin.
Nämähän eivät mädi,paitsi ehkä pakoputkesta.Huonosti on kaupan vanhempia jimnyjä kyllä.

JER81
18.04.2009, 19:21
Mitäs tälle Jimny- projektille kuuluu? Onko käyty maastossa ja paranneltu etenemiskykyä?

wikke
28.05.2010, 13:04
Onko projekti myyty? Hiljaista kun on ollut, mutta mielestäni vilahtanut pk. seudulla toisinaan...

kuningaskulkuri
28.05.2010, 14:51
Kyllä on samalla omistajalla edelleen, ainakin pariviikkoa sitten oli.. Lienee ollut vaan hiukan hiljaiseloa ja normaalia ajelua tällä autolla...

HJ60
28.05.2010, 19:10
Tuleeko joku projekti muka joskus "valmiiksi"?

JouniN
11.08.2010, 07:54
Oho enpä ole saanutkaan ilmoja näistä vastauksista tähän ketjuun. :o Mitä projektiin tulee niin tällä hetkellä projekti on edelleen samassa tilanteessa kuin tuo viimeinen kuva. Ainut lisä on vapaavirtaus äänenvaimennin. Oli pakko tehä jotain, kun ei meinannu kuulla moottorin käyntiääntä vinssatessa. Ai niin kaikille pilkun viilajille tiedoksi, että joo-o vaimennin on E-hyväksytty. Teetin työn Tiittasella Kanelmäessa ;)

Olen käyttänyt autoa päivittäisessä ajossa. Ajan suurimman osan ajoista orkkis renkailla. Auto niin paljon mukavampi ajaa katurenkailla. Noilla maastorenkailla kulutus tuntuu nousevan kaupunkiajossa ainakin omalle lompakolle liian suureksi. Ai niin ilmanputsarin puhtaus tuntuu vaikuttavan ainakin tällä hetkellä yllättävän paljon kulutukseen ja auton kulkemiseen.