View Full Version : tml.lukot
Unregistered
11.06.2008, 15:40
moikka,kuten otsikosta voi jo päätellä niin kysymys kuuluu onko porukoilla kokemuksia noista tml,paineilma lukoista??safari? mutta kiinnostais eniten onko trialissa kellään jo käytössä.
Tiettävästi Arska:lla on Tml-lukko/lukot? ja varmaan tuossa omassakin semmonen kohta puoliin....
Tiettävästi Arska:lla on Tml-lukko/lukot? ja varmaan tuossa omassakin semmonen kohta puoliin....
Mulla on Hiluxissa ollu vajaan vuoden edessä TML AirLocker ja hyvin on pelannu kevyessä safarikäytössä. Vieläkun muu voimansiirto kestäis Toyotan 2,2 dieselin mahtavan väännön, niin mikäpä ois ajellessa.
IironSika
11.06.2008, 22:00
Mulla on läjässä HJ-60:n akseleissa moiset kapistukset. Vielä kovin vähäisen kokemuksen perusteella ei mitään moitittavaa toiminnassa. Ainakin huomattavasti sujuvampaa kuin Toyotan vaijerikäyttöisten. Toiminnasta ja kestävyydestä tulis heti lisää infoa jos vaan sais tuon kerpeleen brittivitsin toimimaan siellä pellin alla...
Mulla on Hiluxissa ollu vajaan vuoden edessä TML AirLocker ja hyvin on pelannu kevyessä safarikäytössä. Vieläkun muu voimansiirto kestäis Toyotan 2,2 dieselin mahtavan väännön, niin mikäpä ois ajellessa.
Joo, huhut kertoo että jotain "pamahti" viime safarilla, joko ois porttaalien aika? saatasin tietää tml:lle ostajan ;)
Onko tullut enemmän palautetta näillä?
Uskaltaako osta tml lukko hiluxiin? vai pitäiskö säästä arb:iin?
Eikö kukaan käyttää TML lukkoja??
ARB testasi kiinanlukkojen kestävyyttä:
http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4
ja ARB vastaan Yokon ZIP LOCKER
http://www.youtube.com/watch?v=dyzyAVPTM8c
HiluMiks
27.11.2009, 17:38
ARB testasi kiinanlukkojen kestävyyttä:
http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4
ja ARB vastaan Yokon ZIP LOCKER
http://www.youtube.com/watch?v=dyzyAVPTM8c
Mitenlie tuon puolueellisuuden laita tuossa testissä.
Tais olla ARP:n maksama testi.
nimim:köyhä
sikakoppa
27.11.2009, 18:05
uuskoppaseen läjään ostin eteen ja taakse tml lukot. nyt on akselit purettu ja tarvittavia hitsaus toimen piteitä suoritettu. kohta sitä näkee tekeekö noilla mitään. itte kun kyselin ja koitin tietoo etti osto vaiheessa kyseisistä lukoista ni ei niistä kukaa mitää osannu sanoo no katotaa kui käy voihan se olla et rahat tuli laitettuuks paskaan.
HiluMiks
27.11.2009, 19:56
uuskoppaseen läjään ostin eteen ja taakse tml lukot. nyt on akselit purettu ja tarvittavia hitsaus toimen piteitä suoritettu. kohta sitä näkee tekeekö noilla mitään. itte kun kyselin ja koitin tietoo etti osto vaiheessa kyseisistä lukoista ni ei niistä kukaa mitää osannu sanoo no katotaa kui käy voihan se olla et rahat tuli laitettuuks paskaan.
Taitaa olla aika monta paineilma lukkoo tässä lähiseudulla niin arppia kuin tml:ee kaikki on tainnu pelata iha kohtuu hyvin.
sikakoppa
14.01.2010, 19:36
lukot asennettu ja eine ihan heitämällä paikalleen menny. Molempia banjoja piti pikkasen työstää että murikat mahtu paikalleen. Eteen laitettua lukkoa piti työstää että mahtu laakeri pukkien väliin oli lukossa valu senverta epätasaista taakse kävi suoraan. Etulukko rupes toimimaan heti mutta takalukko vasta kun pisti rasvaa paineilma pillistä sisään varmaan vaan uutuuden jäykkä. Mettässä ei viel olla käyty mutta kaikki ajallaan.
Onkos kuluneen vuoden aikana kokemuksia karttunu, kannattaako elää hapankorpuilla ja hankkia ARB vai hommata TML jotta saa margariinia korppujen päälle? :D
Onkos kuluneen vuoden aikana kokemuksia karttunu, kannattaako elää hapankorpuilla ja hankkia ARB vai hommata TML jotta saa margariinia korppujen päälle? :D
No kaiken ton edellä mainitun lisäks, ilman läpivientiholkki on liian kapee, eli akselilla oleva ilmareikä syö O-renkaat liki välittömästi asennuksen jälkeen kun akseli rupeaa pyörimään -> ilmat vuotaa pihallle eikä lukko mee päälle.
Sikakopan ongelmia sivusta seuranneena olen itselleni vannonut pysyväni ARB lukoissa vaikka pari sataa enemmän maksavatkin. :cool:
ehdottomasti arbit. tml ei kestä suolla eikä venäjän safareilla.
lepoantti
10.11.2010, 07:42
edelleenkään ei voi valittaa, muistaakseni yli 2-vuotta olen hiluxin etuperässä timo-arpilla ajanut. tähän mennessä on osoittautunut varsin toimivaksi. kyllä se varmaan joskus menee rikki mutta en voi moittia.
on mulla oikea arppikin asennettuna yhteen 4,88 murikkaan, sitä olen koeajanut sorvin takana orthexin muoviämpärissä ja hyvin on toistaiseksi sekin kestänyt. ainakin kaksi vuotta olen arpillakin ajanut mainituissa olosuhteissa
Onko valmistajaa joka tekisi kitka ja mekaanisen lukon yhdistelmää ja olisiko tuollaisessa mitään järkeä?
Kuinka suuria nopeuksia tuollainen arb lukko kestää kiinni ollessaan jos leikkimään innostuu eli renkaan nopeus reilu 60 Kmh lukko kiinni?
Toyotan mekaaninen ei ainakaan suosittele yli 8 Kmh nopeuksia
No eikös sen tojotan lukon käyttöohjeissa mainita myös lukkojen olevan vain jumiutuneen ajoneuvon irroittamiseen.:D
No eikös sen tojotan lukon käyttöohjeissa mainita myös lukkojen olevan vain jumiutuneen ajoneuvon irroittamiseen.:D
Niimpä, mutta olisi niin kivaa kun voisi vaikka jäällä luistella lujempaa tai läheisellä raviradalla kokeilla kuin maasturi nelipyörä luistossa kulkisi :p
Kun ei ole rahaa niin ei voi laittaa sellaista laitetta joka neliluistossa menisi kesälläkin ihan vaan oikealla jalalla käskemällä :eek:
Suomessa kuulemma on yksi "hieman" rakennettu dually alustainen jenkki pick-up jolla nelipyörä luisto irtoaa komentamalla asfaltillakin
Siis, kestää noi lukot ihan helvetisti pyörimisnopeutta ja voimia kunhan ne vaan kytkee silloin ku ei ole juurikaan pyörimisnopeuseroja saman akselin renkaiden välillä. Joku muu paikka pettää todennäköisesti ennen, esim vetoakseli tai etuakselilla murrosnivel.
Heikki L
16.12.2012, 00:27
Ja kyllä ne jäällä kestää antaa tennaria ihan perkeleesti vaikka olis hakkapeliitta 10 alla:)
BJ-40/76
16.12.2012, 01:30
Onko valmistajaa joka tekisi kitka ja mekaanisen lukon yhdistelmää ja olisiko tuollaisessa mitään järkeä?
Kuinka suuria nopeuksia tuollainen arb lukko kestää kiinni ollessaan jos leikkimään innostuu eli renkaan nopeus reilu 60 Kmh lukko kiinni?
Toyotan mekaaninen ei ainakaan suosittele yli 8 Kmh nopeuksia
Joskus taannoin hj-61:llä tuli haettua rajoja lukot kiinni;
Huomattavan vaikea ajaa jäisellä moottoritien ramppilla, mutta kun sai urien ulkopuolelta sopivasti pitoa, niin tuo ramppi meni "nätisti" pikkasen säädettynä hj-61 kirmasi lyhyellä rampilla saman reilun 100km/h, mitä kesällä!
Ja noita hdj-80:n lukkoja on kanssa tullut testailtua mm. ohituksissa, mutta niistä vois vielä joutua pöydän ääreen, missä ei ole leipää, ja vasaramies jakaa tuomioita! -> siis esim ei voi sanoa, että "nuorisoa" voimakkailla autoilla, jotka junnaa rekan perässä 89kmh, ohitetaan heittämällä 2500kg massalla, ilman yhtään rajoja....
No, aina olen varmistunut (mikäli mahdollista) että lukot on kiinni, ja yhtään lukkoa en ole rikkonut! toki tuo Offroad Oulun osallistuminen on jäänyt vähälle.
Mutta viikko sitten tuli demottua/hinattua yhtä pakua.
Ja tuo "hj-61":n lukko kestää kiinniollessa rakenteensa puolesta vaikka 300 km/h, tuo hallittavuus on varmaan se, miksi nuo lukot on rajoitettu "kiinnijuuttuneen auton irroittamiseen"
Ja tuon toyotan alkuperäisen lukon ("hj-61") voi rikkoa helposti, jos lukko ei ole kunnolla kiinni!
Eli vaijerilukolliset akselit taidan hommailla itelle jos toyota tulee olemaan choise of ride vai onko suosituksia?
halvi tapa on hommata hj61 akselit