PDA

View Full Version : hojo ventkopan tiiv vaiht ja pakolämpömittarin anturi?


Unregistered
03.06.2008, 15:55
onko jotain huomioitavaa kun pitää hj:n venttiilikopan tiiviste vaihtaa? vai kopan kansi vaan pois ja tiiviste vaihtoon? ja sit olis pakolämpömittari mihin anturi pitäis laittaa ilmeisesti turbolta lähtevään käyrään eikä pakoputken alkupäähän korjatkaahan jos oon väärin ymmärtäny?

Unregistered
03.06.2008, 17:18
Tiivisteen vaihdosta sen verran, että omassa 61:ssä ainakin oli aika tiukkaan kyrvähtänyt vanha tiiviste kiinni.
Liekö sitten laitettu jonkin sortin silkkaria yms. massaa vielä mukaan, piti Würthin jarruputsilla ja puutikulla rapsutella repaleista "jäämää" irti venttiilikopan tiivisteen urasta ennenkuin uskalsi uuden tiivisteen istuttaa paikoilleen.
Itse en ainakaan mitään douppinkiva laittanut, vaan pelkästään Nousevan Auringon liikkeestä ostetun alkuperäistiivisteen ja sillä hyvä. Nyt ajeltu about 1000 kilsaa ja hyvin on pelannu.
Vinkkinä sitten että tarkista KAIKKI ne letkujen kiristinpantojen mutterit kahteen kertaan, että ovat varmasti kireellä.
Ja samalla varmaan tarkistat/säädät venttiilien välykset kun koppa on irti?

-knucklebone nyybinä-

Matti_83
03.06.2008, 18:40
Noin se menee niin kuin yllä mainittu. Pakolämpömittari olisi hyvä olla pakosarjassa ennen turboa, näyttää todellisen pakolämmön mikä on korkeampi kuin turbon jälkeen.

Ps. Varaa liuotinpesuainetta ja painepesuri samaan operaatioon, itse vaihdoin kopan tiivisteen ja näky ei ollut mitenkään mukava. Keinukoneisto ja venttiilikoppa oli täynnä vaseliinin näköistä vanhaa öljykuraa. Nämä kun roiskii paineilmalla pitkin konehuonetta niin osaa arvostaa painepesuria ja liotinpesuainetta.

Nutti
03.06.2008, 18:52
jos haluat tietää milloin mäntät alkaa sulattaa, laita se anturi niin lähellä sylinteri kuin mahdollisesti. jos haluat tietää milloin turbon siipit alkaa sulattaa, laita se niin lähellä turbolle kuin mahdollisesti.

esim. http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Nutti-egt-anturi.JPG

Unregistered
04.06.2008, 17:56
thank you thank you everybody taas ollaan paremmin jyvällä siitä miten kannatta toteuttaa toi pakolämpömittarin anturin sijoitus!

mikkoimp
05.06.2008, 21:39
laita se vaan siihen juuri ennen turboa, jos on sylinterin lähellä niin mittari näyttää todellista alempia lämpöjä kun pakopulssit tulevat niin harvakseltaan, anturi ehtii jäähtyä ja vakioitua ennen seuraavaa pulssia...

Unregistered
08.06.2008, 00:31
paljonko mahtaa olla hj:n venttiilien välykset?

Matti_83
08.06.2008, 09:11
välykset kuumana

-Imu 0,20
-Pako 0,36