PDA

View Full Version : Sd33t suuttimet.


raju67
28.05.2008, 07:14
Eli mistä sais tilattua/ostettua edullisimmat suuttimen kärjet patrolliin, löytyykö ehkä euroopasta jotain firmaa josta vois tilata. Moottori on sd33t -84.

Pörö
28.05.2008, 09:50
Sama kärki kun vaparissa.

Kartse1
28.05.2008, 10:00
SD33 ja SD33T -koneissa käytetään samoja suuttimia, kuten myös monessa muussakin Japsissa.

Valmistajia ja myyjiä on lukematon määrä. Motonetin suuttimet maksaa 17.50€/kpl ja "paremmat" yli 30,- .

Suuttimeen laitettu tyyppi on DN0SD21 tai DN0SD211. Eroavaisuuksista ei tarkkaa tietoa.

- Bosch N:o :t 9 432 610 001 ja 9 432 610 002
- Denson N:o jälkimmäiseen on 093400-0260

Edullisimmin homma onnistuu siten, että menee irrotettujen suutinrunkojen kanssa hyvämaineiselle dieselkorjaamolle ja pyytää heidän asentamaan & säätämään suuttimet kuntoon. Tuppaa olemaan liikaa noita maanantaipainoksia näissä halpamerkkien kärjissä.

Muista ostaa myös tiivisteet suuttimen & kannen väliin...

raju67
28.05.2008, 11:06
Kiitoksia vastauksista näin aluksi. Olen tuossa testaillut suuttimia omalla testipenkillä ja tullut siihen johtopäätökseen että kokeilen uusia kärjet itse. Voihan ne suuttimet viedä sitten sinne liikkeeseen jos ne ei rupea pelittään.:D

Mikki
02.06.2008, 14:31
Olen tuossa testaillut suuttimia omalla testipenkillä ja tullut siihen johtopäätökseen että kokeilen uusia kärjet itse. Voihan ne suuttimet viedä sitten sinne liikkeeseen jos ne ei rupea pelittään.:D

Vie suoraan pajalle...
Uuden EHJÄN suuttimen välys 1/1000mm ja loppuunkuluneen 2/1000mm (ei tyhjäkäyntiä enään tuolla välyksellä)!!!

Ja suuttimien paine-eroa saisi olla max 5bar, vaikuttaa savutukseen, ajoitukseen ja tyhjäkäyntiin.

NIIN JA sitten tarviit suuttimen sisälle tulevan "tiivistelevyn", joita on 2 eri mallia, jos et vähintäänkin hio tahnalla, vuotaa suuttimen rungon välistä löpöt pihalle...

Jos teet itse, niin lycka till......

petrool
02.06.2008, 19:40
Vie suoraan pajalle...
Uuden EHJÄN suuttimen välys 1/1000mm ja loppuunkuluneen 2/1000mm (ei tyhjäkäyntiä enään tuolla välyksellä)!!!

Ja suuttimien paine-eroa saisi olla max 5bar, vaikuttaa savutukseen, ajoitukseen ja tyhjäkäyntiin.

NIIN JA sitten tarviit suuttimen sisälle tulevan "tiivistelevyn", joita on 2 eri mallia, jos et vähintäänkin hio tahnalla, vuotaa suuttimen rungon välistä löpöt pihalle...

Jos teet itse, niin lycka till......

oon vaihtanu 3:een autoon ite ja ei vielä ole rungon välistä yksikään vuotanu tuuria vai mitäse oli.Puhtaus tuossa varmaan tärkein on ja tietysti tiivisteiden vaihto.Ei muutakun vaihtamaan.

raju67
03.06.2008, 07:27
Suuttimet pitäisi tulla tänään paikalliseen tarvikeliikkeeseen ja testipenkki valmis, eli kohta pääsee suuttimen vaihto hommiin. Ajatelin panna oikein momenttiin niin mikähän mahtaa olla kiristys momentti suutinpaketille ja suihkulle kanteen.:confused:

Mikki
03.06.2008, 09:15
Ajatelin panna oikein momenttiin niin mikähän mahtaa olla kiristys momentti suutinpaketille ja suihkulle kanteen.:confused:

Laita suutin runkoonsa 35-40Nm ja suutin kanteen 55Nm. Sitten ylivuodon putket (jos alumiinitiivisteet) tulee TODELLA VAROIVAISESTI kiinni. Ja varmuuden vuoksi, starttaa hetki suutinputket irrallaan, jotta tulisi puhdasta naftaa suuttimille.

Mielenkiinnosta, millainen "testipenkki" on tullu suunniteltua (kuva???)....