PDA

View Full Version : Addiktio

09.12.2002, 11:13
Terve vaan kaikille lukijoille! Tulin tänne kertomaan kokemuksistani internetistä ja kuinka se muutti minun elämäni helvetiksi. Haluan peittää oman henkilöllisyytemi kostotoimien pelossa mutta annan nimemerkin niil0, jos joku haluaa kommentoida juttua.

Kaikki alkoi muutama vuosi sitten kun internetissä aukesi uusi suosittu portaali joka tarjosi keskustelun lisäksi uutisia ja kuvia ja kaikkea ajanvietettä. Alussahan se tuntui tosi mukavalta ja hyvältä ja tuntui että ihmiset välittävät minusta. Ajan mittaa huomasin että kulutin enemmän ja enemmän aikaa tällä sivustolla ja elämäni rupesi kärsimään. Ulkopuoliset suhteeni hiipuivat ja minusta tuli kokonaan tämän paikan orja. Aina piti kattoo onko joku laittanu priva viestiä tai onko tullu uusia kuvia tai muita hyviä juttuja. Minusta rupesi tuntumaan, että oli vaan pakko pääst aina vaan paikalle. Se mikä lähti muutaman tunnin viikko hassuttelusta, räjähti elämää hallitsevaks voimaksi ja huumeeksi. Minusta tuntui välillä, että en oikein päässyt sisäpiiriin kun kaukaisen asuinpaikkani takia jäin paitsi ns. miiteistä. Vaikka olin aktiivisesti osallistunut mm. megachatteihin ja muuhun karnevaali toimintaan, tunsin olevani porukan heikoin lenkki. Viimeinen niitti oli tälläinen pistesysteemi, joka konkreettisesti laittoi käyttäjät paremmusjärjestykseen. En pysytynyt nukkumaan kun piti pankittaa pisteitä ja suojata nimimerkkiäni suolaukselta. Minusta oli tullut täysi zombie jonka ainoa elämä oli tällä nimeltämainitsemattomalla sivustolla. Onneksi lähimmäiseni sai minut hoidettua ajoissa hoitoon ennenkö menetin kokonaan henkeni. En uskaltanut kertoa kenellekkään hoidon aloituksesta, vaan sutjakkaasti valehtelin muutosta uuteen asuntoon. Pakkopaidassa on vaikea kirjoittaa! Onneksi olen nyt lääkityksen ja syvällisen terapian ansiosta päässyt irti tästä helvetistä. En muista enää kaikkea menneestä elämästäni, lääkärien mukaan se on luontainen suojaus refleksi.

Haluan levittää kertomustani kaikille internetin käyttäjille. En tiedä miksi valitsin juuri tämän paikan, mutta uskon että täällä voin vaikuttaa maailman menoon.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Ottakaa kantaa.

niil0

Note! This message was posted anonymously!