PDA

View Full Version : jussi

bono
13.11.2002, 10:56
Lakimies Jussi ajoi kotiin siltaa pitkin vietettyään suurenmoisen päivän kalastaen merellä. Hänen saaliinsa oli puhdistettuna ja fileoituna sanomalehteen käärittynä matkustajan puolella. Hän oli saapumassa myöhään kotiin ja nosti vauhtia.

Yhtäkkiä hyppäsi esiin poliisi tutka kädessä ja viittoili Jussia ajamaan tien sivuun. Jussi totteli kuten kunnon kansalaisen tavoin ja ajoi tien sivuun.

"Poika, tiedäktö kuika lujaa ajoit?", kysyi poliisi.

Jussi ajatteli hetken ja arveli: "Öh, 90 kilsaa tunnissa?"

"110 kilometriä tunnissa, poika! 110 kilometriä tunnissa 80 kilometrin alueella!", sanoi poliisi.

"Mutta jos konstaapeli tiesi sen, niin miksi te kysyitte sitä?", vastasi Jussi.
Ärsyyntyen Jussin vastauksesta poliisi julisti voitonriemuisena: "Se oli ylinopeutta ja sinä saat sakkolapun!".

Poliisi tuli lähemmäs Jussia katsoen hänen sotkuisia kalastusvaatteitaan. "Sinulla ei taida olla edes mitään töitä! Minä en ole koskaan nähnyt noin sotkuista autoa koko elämäni aikana!"

Jussi vastasi: "Minulla on töitä kyllä. Minulla on hyvä työ josta saan kunnollista palkkaa."

Poliisi kumartui ikkunaan, haistoi Jussin kalan saalista ja kysyi:
"Minkälainen työ sinun kaltaisellasi pummilla voi olla?"

"Olen peräsuolen levittäjä!" vastasi Jussi.

"Mitä sinä sanoit, POIKA?" kysyi poliisi.

"Olen peräsuolen levittäjä!"

Poliisi raapi päätään kysyen: "Mitä peräsuolen levittäjä tekee?"

Jussi selitti: "Ihmiset soittavat minulle kun heidän pitää olla levitettyjä. Minä sitten menen heidän luokseen. Minä aloitan parilla sormella, sitten pari lisää ja sitten koko kädellä, sitten kahdella. Sitten minä vedän niitä yhä etäämmälle toisistaan, kunnes etäisyyttä on semmoinen täydet 180 senttiä."

Poliisi oli tämän kuvion lumoissa kysyessään: "Mitä ihmettä voidaan tehdä 180 senttisellä persreiällä?"

Jussi vastasi huolettomasti "Sille voidaan antaa tutka käteen ja pistää sillan päähän seisomaan!"

-^-^-^--^-^-^-^-^-^-^-^-^-
<bono length="190" weight="100">
**<email> -bono-@city.fi </email>
</bono>