PDA

View Full Version : 10. Maalaisena euroopassa


mikk0
24.06.2002, 23:27
Olin tässä kesällä Itävallassa kaksi viikko ja kyllä vähän ihmetytti pikku asiat. Tai siis niinkun Travolta sanoo Pulp Fictionissa että samanlaista paskaa siellä on mutta ne on ne pienet erovaisuudet jotka pistää silmään ja huvittaa. Tässä minun huomaamia pikkuasioita.

Koirat oli irti melkein joka paikassa. esim wienin keskustassa, jossa porukkaa on sikana. Suomessa ammuttais heti ja tehtäis tumput.

Baarissa oli ikäraja 16. Hinnat vähän halvemmat. Auki kello 6 asti. Ei mitään sisäänpääsymaksua. Ei ollenkaan pokeja. Silti ei juuri örveltäjiä.

Baarimikot laitto viinat ihan lonkalta, eikä millään mitalla. Hyvät asiakkaat sai tietty vähän enemmän.

Melkein kaikissa kahviloissakin sai istua pöytään ja odottaa että joku tulee pokkuroimaan ja kysyyn mitä sais olla. sitten vaan tilailee ja odottaa että kärrätään eteen.

Mutta sitten taas tarjoilijat kusettaa odottavaa asiakasta. esim näin mulle kävi. Oli sika kuuma yli 30 ja tilasin jäätelökahvin. se tuli pikkusella tarjottimella jolla oli pikari ja lasku 3.75 samalla tarjottimella oli paketissa vohvelikeksi. Imäsin jäätelökahvin joka oli varsin maukas ja rupesin tietty pureskeleen sitä vohvelia joka olikin aikas kuiva. sitten pyysin laskua ja kaivoin rahaa esiin. lasku olikin 3.75 + 50 senttiä. ei kai siinä voinu valittaakaan kun olin vaan jäätelökahvin tilannu ja syöny vohvelinkin. sama oli ravintolassa jos tilas makkaraa niin toi korin sämpylöitä jotka oli juron kipale. onneks en menny siihen koskaan.

Kaljaa sai ostaa ihan kaikista pikaruokapaikoistakin ja puolista limuautomaateista.

Tupakka automaatteja oli ihan joka kulmalla.

Tupakkaa poltettiin ihan joka paikassa. Tuntu vähän hämärältä ruokakaupassa tai koulun käytävällä. vessassakin oli telineet mihin sai röökin laittaa kun väänsi paskaa.

Yhdessä baarissa oli kusilaarin yläpuolella käännetty peili niin että voi kattella omaa peliänsä kun kusee. ja naapurin vehjettä tietty kanssa eikä tarvi kääntää päätä.

Naisilla oli enemmän kesäisiä vaatteita. Oli aika hämärä kattella jotain yli kolmikymppisiä ilman rintsikoita ja tiukassa paidassa.

Siellä oli samoja rahoja kun täällä mutta niissä oli erilainen kuva.

Vanhemmat ihmiset ei osannu juuri ollenkaan englantia. Nuoret puhu yleensä tosi hyvää englantia. Mutta kaikki lausu niinkun iso Arnold.

Baarimikot otti jäät drinkkeihin aina käsillä, eikä sillä kauhalla. Sitten ne raapi persettä ja poltti röökin. Vähän pisti silmään, ei ollu erityistä sivumakua silti.