View Full Version : Rangen ECU
Kuka korjaa suomessa Efi Rangen ruiskun ohjausbokseja?
T:AT
Note! This message was posted anonymously!
Minkä vuotinen rankku?Meinaan jos on 3.9Efi niin sen ecua ei kaiketi voi korjata.
T:Jukka
RR92
Joko on vika selvillä, vai poxi sökö, no laitampa tuon kuitenki:
http://www.rangie.com/articles_model.php?id=385&modelId=1
Liekkö mitään apua sulle, mutta jos jollekki...
Moottori on 3,5l Efi läppämallin ilmamäärämittarilla. Vika on selvillä ja ECUkin jo vaihdettu ehjään, mutta kiinostaisi vaan tietää että kuka niitä täällä korjaa. Off Road Center ainakin myy suomessa korjattuja bokseja.
T:AT
Note! This message was posted anonymously!
Lahden Laatuvaunu Hollolassa myy ja korjaa 3.5Efi:n ecuja. UK:ssa korjataan myös 3.9Efin ecuja (kuulin joskus karaasin hepuilta, että ainakin myllis korjautti oman ecunsa siellä).
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Lahden Laatuvaunu Hollolassa myy ja korjaa 3.5Efi:n ecuja.
Korjaavatko itse vai korjauttavatko jollain ja myyvät sitten niitä korjattuja?
T:AT
Note! This message was posted anonymously!
mtä mahtoi uusi ecu maksaa?
--J--
alias Lacrits68....pw omallakoneella nyt lomalla...
Note! This message was posted anonymously!
quote:
mtä mahtoi uusi ecu maksaa?
Laatuvaunu ja Off-Road Center pyysi molemmat 500€ korjatusta vaihto ECUsta.
T:AT
Note! This message was posted anonymously!
Moi,
se kolmepuolikkaan matolaatikko on aika kivikautinen, kannattaa tarkistaa juotokset (ainakin silmämääräisesti, tai sitten vaikka lämmittää kaikki uusiksi) ja samoin ne piirilevyillä olevat peruskomponentit. Ferranti vai mikä se oli niiden piirien valmistaja, niistä jos on mennyt joku niin korjaus ei mahda onnistua, tai ainakin mulla on se käsitys ettei noita piirejä saa?
-Paavo
quote:
Moi,
se kolmepuolikkaan matolaatikko on aika kivikautinen, kannattaa tarkistaa juotokset (ainakin silmämääräisesti, tai sitten vaikka lämmittää kaikki uusiksi) ja samoin ne piirilevyillä olevat peruskomponentit. Ferranti vai mikä se oli niiden piirien valmistaja, niistä jos on mennyt joku niin korjaus ei mahda onnistua, tai ainakin mulla on se käsitys ettei noita piirejä saa?
-Paavo
Niin 3,5 piirithän on ihan vakiopiirejä, niitä on useallakin myynnissä (se on nyt hevon haileen lukeeko niissä Maleysia, Thailand, Taiwan, China...). Yleensä 3,5 ongelmat on huonoissa liitosjuotoksissa ja toinen on komponenttien oma kestävyys. 3,9 on tehty pintaliitostekniikalla eli ei onnistu enään kotiwellerillä. 3.9 ecun korjaus uk:ssa maksaa vajaa 500 euria ja 3,5 korjaus sellaiset vajaa 200 euria (molemmat edellyttää vaihtoboxia).
Sinänsä on hyvä ettei Rover ole lähtenyt tempuilemaan nuiden piirien kanssa, koska esim. oliko se Pösön 505 L-jetronic malli niin valmistaja oli painattanut huuhaa tyypit piirien päälle ja savuhan siitä nousi kun kävi YE:stä ostaan vastaavan piirin tai esim. volkkari joka tilasi piirit ITT:ltä yksinoikeudella (on kysytty kerran saksasta asti).
tv. myllis
Note! This message was posted anonymously!
Mistä saa 200 aurolla kunnostetun 3.5-matolaatikon?
-Paavo
Pikku_Nasu
26.07.2004, 20:19
Paavo seon ecu, ECU!!
Antti L
Moi,
> seon ecu, ECU!!
:-)
Jos jollain on tuollainen *halpa* ja toimiva, niin voisin ostaa varaosiksi.
Siis se vanhempi eli 3.5 kone ja läpällinen ilmamäärämittari.
-Paavo
Edited by - Paavo on 27/07/2004 05:46:20
Tapsa_ja_Dumbo
27.07.2004, 07:41
Entäs jos vaihtaisit romppasen kaasarit tilalle, niin ei tartte kantaa ku kalvot ja uimurien venttiilit ;) ???? Laitoin muuten just uudet neulat ja niiden suuttimet - kalliita olivat, mutta kyllä käynti muutui radikaalisti. Ja jopa säädöt saa "kohalleen".
Mulle tulee seuraavaksi 4.6 ja romppaset.
Tapsa
- - Why golf when you can have sex ? - -
- - Wisdom is what comes from making a shitload of mistakes - -
- - Ne ovat karkaistua adamantiumia ja minä osaan lentää - -
Edited by - Tapsa_ja_Dumbo on 27/07/2004 08:44:00