08.07.2004, 13:47
Tervehdys.
Lyhyt Pajero vm. '90, 2,6l bensakoneella. Ajettu 217tkm.
Painetta jäähdytysjärjestelmässä, ja ongelmat viittaavat vahvasti kansipahviin.
Syylari on huuhdeltu, uudet nesteet sisällä. Korkki ja termostaatti on uudet. Tuulettimen viskoosikytkin toimii > ei keitä.
Työntää nestettä paisuntasäiliöön ja kuplia. Ylävesiletku on pinkeä kun moottoti on käynnissä.
Öljyt ja nesteet on kuitenkin "puhtaat" eivätkä sekaisin (ainakaan vielä).
Onko kokemusta kansipahvin vaihdosta ja kannen mahdollisesti tarvittavasta koneistuksesta?
Maahantuojan huollosta kerrottiin, että kun kansi on kiinni ja nokka-akseli pyörii, niin irroitettuna se saattakin olla jumissa > kansi taipunut. Jos kansi "oikaistaan" ja ruuvataan takisin, tällöin nokka akseli saattaa olla sitten jumissa kun kansi on kiristetty.
Kannattaako tehdä muuta kuin silmämääräinen tarkistus ja vaihtaa vain pahvi ja ruuvata palikat takaisin kiinni ja testata oliko vika vain siinä? Onko vaihtokokemuksia?
(Uusi kansi maksaa maltaita)
Miten todennäköistä on että bensakoneen kannessa on halkeama, dieseleissähän se on aika yleistä Pajeroissa?
Terveisin Kai
Note! This message was posted anonymously!
Lyhyt Pajero vm. '90, 2,6l bensakoneella. Ajettu 217tkm.
Painetta jäähdytysjärjestelmässä, ja ongelmat viittaavat vahvasti kansipahviin.
Syylari on huuhdeltu, uudet nesteet sisällä. Korkki ja termostaatti on uudet. Tuulettimen viskoosikytkin toimii > ei keitä.
Työntää nestettä paisuntasäiliöön ja kuplia. Ylävesiletku on pinkeä kun moottoti on käynnissä.
Öljyt ja nesteet on kuitenkin "puhtaat" eivätkä sekaisin (ainakaan vielä).
Onko kokemusta kansipahvin vaihdosta ja kannen mahdollisesti tarvittavasta koneistuksesta?
Maahantuojan huollosta kerrottiin, että kun kansi on kiinni ja nokka-akseli pyörii, niin irroitettuna se saattakin olla jumissa > kansi taipunut. Jos kansi "oikaistaan" ja ruuvataan takisin, tällöin nokka akseli saattaa olla sitten jumissa kun kansi on kiristetty.
Kannattaako tehdä muuta kuin silmämääräinen tarkistus ja vaihtaa vain pahvi ja ruuvata palikat takaisin kiinni ja testata oliko vika vain siinä? Onko vaihtokokemuksia?
(Uusi kansi maksaa maltaita)
Miten todennäköistä on että bensakoneen kannessa on halkeama, dieseleissähän se on aika yleistä Pajeroissa?
Terveisin Kai
Note! This message was posted anonymously!