PDA

View Full Version : Ylläpitäjän arkea VIII


MäIte
18.04.2002, 20:13
Ajattelin näin tasapainon vuoksi ilahduttaa PetriSimoli.COM:in kävijöitä omalla kokemuksellani teknisistä puhelintuista.

Olen muuttanut tukihenkilöni nimen matiksi tai maijaksi.

Maija "M****softin tukipalvelut, Maija"
MäIte "******* ********* tässä päivää"
Maija "Päivää"
MäIte "Mulla on pikku ongelma IIS:si 4.0:n SMTP-palvelun kanssa"
Maija "Liittyykö se M****softin ohjelmistoihin?"
MäIte "Kyllä"
Maija "Millä tavalla?"
MäIte "IIS 4.0 on M****softin tuote"
Maija "En tarkoittanut sitä"
MäIte "IIS 4.0:n SMTP-palvelussa on virhe joka ruuhkauttaa toiset SMTP-palvelimet"
Maija "Onko sinulla M****softin Artikkelin numeroa joka liittyisi ongelmaasi?"
MäIte "Joo, sen on Q224983"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q224983

Maija "Asiantuntijamme ottavat teihin yhteyttä, antaisitteko yhdyshenkilön nimen ja puhelin numeron?"
MäIte "************ ja *******"
Maija "Kiitos ja näkemiin"
MäIte "Näkemiin?"

Tovin odoteltuani puhelimeni vihdoin soi.

MäIte "******* *********"
Matti "M****softin asiantuntijapalveluista Matti päivää"
MäIte "Päivää"
Matti "Teillä on ongelma IIS 4.0:n SMTP-palvelun kanssa?"
MäIte "Kyllä, tuntuu ettei SMTP-palvelu välitä vastapään 4xx virheilmoituksista"
Matti "Miten päädyitte siihen että ongelma johtuu juuri SMTP-palvelusta?"
MäIte "Dogumentissa Q224983 viitattiin kyseiseen ongelmaan ja meillä tämä ongelma ilmeni vasta kun päivitimme SMTP-palvelun käyttämän DLL versioon 1877.19"
Matti "Asia selvä, pyydän tekniikkaamme lähettämään teille korjauksen"
MäIte "Kiitos"
Matti "kiitos ja näkemiin"

Illemmasta saan sähköpostia M****softin ruotsalaisasiantuntijoilta, ohjeet ftp-palvelimelle yhteydenottoa varten ja salasanan zippi tiedostoon jonka saisin sieltä imuttaa. Tiedosto on Exchange 5.5 tarkoitettu, ohjeissa lukee että puran zipin ja otan vain Smtpsvc.dll:n (miksei ne voinut vaan lähettää tota yhtä DLL koko varmaan 100kt, nyt saan imuttaa yli 5MB roskaa).

Imutuksen jälkeen kokeilen purkaa zipin, salasana ei kelpaa, epätoivoisena kokeilen leikkaa/liitä toimintoa, lähetän ruotsalaisasiantuntijoilta saamani postin taisteluparilleni, hänkään ei onnistu ohjeiden pohjalta sen paremmin. Pistän ilmoituksen Ruotsiin, salasana ei kelpaa.

Seuraavana päivänä saan postia jossa kysellään olenko varmasti imenyt oikean tiedoston, vastaan että olen muutamankin kerran ja millä tavoilla minä sekä taisteluparini yritimme takoa ja copy/pasteta salasanaa, pistän vielä liitteeksi salasanan itsekirjoitettuna versiona, tiedoston jonka imutin ja heidän omat postinsa myös.

Saan uuden postin jossa tiedustellaan olenko varmasti kirjoittanut salasanan oikein. Hyvä, siellä taitaa ollakkin oikein vääräleuka vastailemassa. Vastaan lyhyesti ja ytimekkäästi 'Yes'. Saan paluupostissa uuden salasanan ja ohjeet siitä mistä tietue taas löytyy.

Imutuksen jälkeen kokeilen purkaa zipin, oho salasana kelpaa, kopioin DLL:n oikeaan paikkaan ja jään odottamaan uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia.

Kahden päivän päästä ne ilmenevät, nyt SMTP-palvelu lähettää saman postin muutaman (10-20) kerran joillekkin asiakkaillemme. lähetän Ruotsiin sähköpostia kattavan vikaraportin kanssa, paluu postissa minulle ilmoitetaan etten saa lähetellä heille postia ellen pysty lähettämään heille M****softin dogumentti numeroa jolla osoitan virheen heidän tuotteessa.

Hyvä-hyvä, he myöntävät virheen vain jos ovat sen aikaisemmin jo myöntäneet. Alan etsiä kyseistä dogumenttia.

---MäIte---

*Let's kill them all and let Gods sort them out*

Edited by - MäIte on 19/04/2002 19:44:09