PDA

View Full Version : Laivalla taas!


tuska
18.03.2002, 12:04
Turvallisuussyistä olen joutunut muuttamaan henkilöiden nimet saksalaisiksi.


Päivä oli muistaakseni lauantai ja mä olin sairaslomalla, kun Günther soitti ja kysyi että lähtisinkö mä maanantaina laivalle. Se hehkutti että olis A-luokan hytti merinäköalalla ja koko paska matkoineen maksais mulle vaan 14€. Lupasin lähteä ja annoin Güntherille vielä mun henkilötunnuksen, kun ne sitä kuulemma tarvitsi. Sovittiin että nähdään maanantaina yhdellä bussipysäkillä kello 10.20 ja lopetettiin puhelu siihen. Mua vähän huolestutti että kerkeenkö mä paranemaan maanantaiksi, joten mä nielasin kuumelääkettä vähän reilumman satsin.

Maanantaina nähtiin siinä pysäkillä ja siinä vaiheessa tajusin että olis varmaan kannattanut kysyä ketä muita sinne porauslautalle lähtee ennenkuin olisin itse tuon päätöksen tehnyt. Paikalla oli nimittäin myös Adolf. Varmaan Suomen ärsyttävin jätkä. Hypättiin bussiin ja lähdettiin satamaa kohti. Bussi oli puolillaan väkeä ja kuski sanoi että pysähdytään vielä Haminassa josta tulisi lisää porukkaa kyytiin. Ja sieltä tulikin sitten sen verran porukkaa, että se bussi oli ihan täynnä. Jengistä 88% oli kuudenkympin ja kuoleman väliltä ja loput alle kymmenvuotiaita pentuja. Mä en viittinyt vielä siinä bussissa kiskoa paljoa viinaa, ihan muutaman kaljan vaan. Adolf ja Günther sen sijaan veti ihan olan takaa ja ne alkoikin puolessa matkassa jo olla aika hyvässä nousussa. Jätkät osti siinä Haminan pysähdyspaikalla Iltasanomat ja Iltalehden. Adolf alkoi puhumaan siihen normaaliin äänensävyynsä, eli melkein huutamaan. Mä koitin laskea kuinka monta kertaa se saa yhteen lauseeseen lisättyä sanan 'vittu', mutta mä menin kahdeksan kohdalla laskuissa sekasin. Vieressä istui pari sellasta alle 10v lasta ja niiden vanhemmat. Pikkasen hävetti.

Satamaan kun päästiin niin painuttiin hakemaan liput. Jonothan siellä oli tietysti ihan saatanalliset kun odotettiin laivaanpääsyä. Siinä vaiheessa tuli mieleen että mullahan on pari tuttua töissä siellä satamassa ja me etsittiin toinen niistä. Päästiin näppärästi jonoista ohi. Katseltiin kun sieltä laivasta tuli aivan helvetisti neekereitä ja mä kysyin että mistäs noita kasipalloja noin saakelisti oikein tulee? Kaveri vastas että ne on ollut siivoamassa sitä laivaa meille.

Laivaan marssittiin sitten heti kun sinne vaan pääsi. Kamat heitettiin hyttiin ja litkittiin siinä loput viinat pois mitä oli matkalta jäljelle jäänyt. Jätkät lähti saunaan ja mä menin TaxFreehen ostamaan nuuskat. Ne pitää nimittäin ostaa heti kun menee laivaan, aika useasti ne on paluumatkalla muuten loppu. Kassalla se myyjä tsekkaili mua ja mun pankkikorttia. Pitihän sen tietysti soittaa johonkin ja kysyä siitä pankkikortista. Luuli mua tietysti kriminaaliksi. Ostokset kun sain tehtyä niin mäkin lähdin saunomaan ja lillumaan altaaseen. Jätkät oli siellä jo ihan karseessa kännissä. Ne litki viinaa siinä allasbaarissa ja mä painuin suoraan saunomaan. Saunassa oli joku pikkujätkä heittelemässä löylyä ja kohta sinne tuli aika oudon näkönen heppu. Se katteli ympärilleen siinä ovella ja meni istumaan sen pikkuskidin viereen. Mä päättelin että se oli sen isä, mut se pikkumies lähtikin samantien pois. No sitten tää heppu alkoikin hivuttamaan persettään lähemmäs mua, vilkuilin sitä vähän siihen malliin että pysy vaan homppeli siellä löylyä heittämässä ja se lopetti sen lauteiden hinkkaamisen perseellään siihen. Sitten Adolf ja Günther tulikin jo saunaan. Tää ihme äiä rupes puhumaan sellasella känisevällä äänellä: "Vaihtoivat viime vuonna uuden kiukaan tänneehhhh...", "Nyt saa hyvät löylythhhh...". VITTU SEHÄN OLI JOKU KEIO! Vähän aikaa naurettiin sen jutuille sisäänpäin ja mentiin suihkuun. Günther sai siinä matkalla päähänsä lyödä mua perseelle vaatekaapin avaimella. Sattui aivan saatanasti. Siinä kun sitten suihkuttelin niin kohta tulikin niskaan ihan vitun kylmää vettä, voi vitun Günther. Mä meinasin hivauttaa sitä Luu5sella mutta sehän lähti kiitämään sinne allasbaariin karkuun enkä mä viittinyt sinne perässä juosta munasiltani. Vedin kuteet niskaan ja menin vetämään siihen allasbaariin kaljaa. Jätkät vaihtoi vaatteensa kanssa ja sitten mentiin tutustumaan laivan muihin baareihin.

Löydettiin joku irkkupubi, ainakin siitä sai sellasen vaikutelman. Adolf kävi irvistämässä ikkunan toisella puolella ja siitä on kuvakin: http://www.e-bros.fi/palsta/gallery/timppa.jpg

Siellä baarissa oli kahden miehen laulu- ja soitinorkesteri, joka soitteli kaiken maailman covereita. Ihan rentoja jätkiä oli. Kun ne veteli sitä biisiä missä lauletaan "..and I think to myself..", niin se laulaja lauleskeli "I stink to myself" ja haisteli kainaloitaan. Niille sai käydä heittämässä toivomuksiakin, ja joku pyyti jotain punk-biisiä. No ne äijjäthän soitti, ja riehuivat siellä lavalla kuin viimeistä päivää. Jossain välissä sitä biisiä se basisti pukkas sitä mikkiä, aika kovaa vielä. Ne soitti niin ekstaasissa että mä koitin kovasti tarkkailla valuuko sillä basistilla kuola sitä mukaa mitä laiva keinuu. Mä nappasin kuvan siitä bändistä kun ne soitti, ja se kitaristi päätti tönästä sen basistin pois siitä kuvasta. Melkein onnistuikin. Sitten kun ne piti taukoa niin mä menin juttelemaan niille. Se kitaristi oli kroatialainen ja se basisti ruotsalainen, mutta ihan hyvin tultiin lontoon kielellä juttuun. Otin niistä vielä yhden kuvan siinä ja ne vannotti etten laittais sitä mihinkään lehteen. Se basisti näytti muuten yhdeltä äiältä siitä sarjasta, missä on niitä 60-luvun hippejä. Sarjan nimi on muistaakseni Hipit. Ne lupas lähettää mulle mailia että mä voisin lähettää niille noi kuvat. Ei oo vielä mitään mailia tullut. Tossa ne kuvat:
http://www.e-bros.fi/palsta/gallery/bandplays.jpghttp://www.e-bros.fi/palsta/gallery/orkesteri.jpg

Oltiin keretty jo sen verran ryypätä, että oli pakko lähtee käymään kusella. Siellä vessassa oli sellaset ihme sensorit, että kun siitä kusilaarilta lähti pois, niin sinne alkoi automaattisesti valua vettä. Mulla kävi mielessä että niissä on varmaan joku kamerakin joka kuvailee kaikkien munat. Täytys varmaan kirjottaa siitäkin joku salaliittoteoriajuttu. Günther oli sen verran kännissä, että se puhui vaan työasioita. Mulla meni hermot ja lähdin heittämään pienen kierroksen laivalla ja törmäsinkin pariin Helsinkiläiseen tuttuun. Sovittiin että ne tulee illemmalla kattomaan Suomen kiekkopeliä sinne samaan baariin. Kun mä sitten menin sinne takasin niin meidän pöydässä istui joku 50-vuotias ukko, joka puhui nenä pystyssä stadin slangia. Rupes vähän naurattamaan.

Sitten se kiekkopelikin jo alkoi. Baarissa vedettiin katosta alas helvetinmoinen valkokangas ja peli heijastettiin siihen videotykillä. Me otettiin jätkien kanssa paikat ihan siitä valkokankaan vierestä. Oikeastaan parhaimmalta paikkaa. Kansa hurrasi ja nauroi aina kun joku suomalainen taklasi vastustajan. Jostain syystä Günther halus jatkuvasti tehdä jonkin ihmeen nigga-style rituaalin. Eli toinen jätkä pistää käden nyrkkiin ja toinen lyö sitten omalla nyrkillä siihen ylhäältä päin. Ja sitten tietysti toinen lyö taas toisen nyrkkiin. Istuttiin niin että Adolf oli siinä keskellä. Ja sitten taas Günther halus tehdä ton nigga-stylen. Tarjosin siihen oman nyrkkini ja kun Günther oli lyönyt, ajattelin tilaisuuteni tulleen. Katsoin hyvän lyöntikulman ja tempasin helvetin kovaa. Güntherin nyrkki osui suoraan Adolfin säkeille. Jätkä päästi karseen ulahduksen ja tipahti lattialle siihen valkokankaan eteen pyörimään ja valittelemaan sikiöasennossa. Jengi hurrasi ja nauroi. "Vittu", mä ajattelin, meni joku hyvä taklaus sivu suun. Ja paskat, ne nauroi Adolfille kun se kieri siinä maassa.

Pelin jälkeen vaihdettiin baaria. Me nähtiin muuten siellä laivalla tuore Miss Suomikin ja ne kaksi perintörinsessaa. Harmi vaan kun ei siinä vaiheessa tunnistettu niitä. Toisaalta olishan se ollut aika härskiä jos mä olisin poseerannu Iltasanomien lööpissä seuraavana päivä sen Bromanin kanssa. Noh, me mentiin sinne laivan yökerhoon ja juotiin siellä lisää. Adolf kävi ensin hakemassa ittelleen jotain. Se baarimikko (tai oikeastaan baari-Simo, sillä oli rinnassa kyltti jossa oli sen nimi) oli vissiin vähän kyllästyny elämäänsä. Se heitti Adolfin vaihtorahat siihen tiskille niin että niitä sai kaivella sieltä lattialtakin. Jotain se vielä vittuilikin Adolfille. Mä tilasin Valko-Venäläisen ja se maistui kyllä ihan sille mille pitikin. Jossain vaiheessa mä päätin tilata sen tuplana ja kysyin siltä Simolta suostuuko se tekemään sellasen. No suostuihan se, tosin se ei ollut ihan sitä mitä mä odotin. Simo kaatoi puolen litran tuoppiin tuplamäärän sitä viinaa ja lopun tuopista se täytti maidolla. Ei maistunut millekään. Tossa kuva siitä sen aikaansaannoksesta:
http://www.e-bros.fi/palsta/gallery/valkovenakko.jpg

Siellä oli joku esitanssijakin heilumassa, ja Adolf kehui taas itteensä "Joo, olen mäkin esitanssijana ollut". Tottakai me alettiin tenttaamaan että missä se on esitanssijana ollut. No ei se kuulemma sitten ollutkaan esitanssijana, vaan "about kahdessakymmenessä tanssinäytöksessä". Taitaa tuo Adolf olla patologinen valehtelija. Se tanssikin ihan vitun huonosti.

Günther oli niin kovassa tuubassa, että ne ei enää edes myyneet viinaa sille siinä baarissa. Se sanoikin sitten mulle että se menee nukkumaan. Adolf lähti sen mukaan ja mä jäin yksin kiskomaan viinaa. Päätin sitten lähteä etsimään niitä Helsingin jätkiä ja löysinkin ne. Niiden kanssa mä sitten ryypiskelin neljään saakka. Tilasin muuten vielä yhden Valko-Venäläisen, mutta maidot oli loppu. Sanoin että kai se menee ilman maitoakin. Oli muuten aika irstaan makuista. Painuin hyttiin mutta eihän ne jätkät siellä nukkumassa olleet. Hyppäsin yläpunkalle ja samassa Günther tulikin sisään. Se rupes väittämään että mä oon ollut nukkumassa yhdeksästä lähtien. No ihan sama, sanoin että niin olen. Adolf tuli jotain 10min sen jälkeen ja kehui että oli päässyt jonkun naisen hyttiin. Kyseltiin vähän että mitäs se siellä teki? Oli kuulemma juonut yhden kaljan ja sitten kun oli paljastunut että se dooris oli 31v, niin Adolf oli lähtenyt karkuun. Voi vittu mikä jätkä. Se kyllä varmaan puhui taas paskaa. Günther laittoi herätyksen kahdeksaksi, halus kuulemma mennä syömään aamupalaa. Mä kysyin että jaksaako se nyt varmasti herätä jo siihen aikaan. "JOO JOO!". Selvä...

Aamulla sen herätys sitten soi eikä se meinannut herätä siihen millään. Mä huutelin sille "Huora! Sammuta toi herätykses! Huoraaaa!?" Se vaan pyöri siinä punkassaan. Mä loikkasin siihen toiselle alapunkalle ja heitin sitä tyynyllä. Se sai jonkin ihme raivarin ja hyökkäs mun kimppuun. Koitti lyödä mua munille, joka oli mun mielestä huono ajatus. Oli pakko ottaa siitä jätkästä kuristusote. Mä käskin Güntherin rauhottua mutta se vaan rimpuili. joten mä jouduin kiristämään otetta. Adolf katsoi yläpunkalta ja nauroi kun Güntheriltä valui silmistä vettä. Sitten Güntherkin jo lupasi rauhoittua ja mä laskin sen irti. Sitten se painuikin suoraan oksentamaan. Suorituksesta ja tuotoksesta on kuvat:
http://www.e-bros.fi/palsta/gallery/tuomas.jpghttp://www.e-bros.fi/palsta/gallery/oksennus.jpg

Takaisin kotiin tultiin sillä samalla bussilla millä oltiin sinne mentykin. Günther ja Adolf osti joltain pysäkiltä siideriä ja korjailivat oloaan siinä bussissa. Mä en viittinyt kun piti seuraavana päivänä mennä töihin. Günther ei muuten ostanut yhtään viinaa eikä kaljaa sieltä laivalta, joten mä toin kotiin 4casea olutta ja 2L viinaa. Kaljaa on jäljellä enää 5 tölkkiä.

Oli kyllä sellainen reissu ettei ainakaan ihan heti tartte samalla porukalla mun lähteä.

-tuska

"The dead know only one thing, it's better to be alive."


Edited by - tuska on 22/05/2002 14:12:05

Edited by - tuska on 29/06/2002 21:18:52