PDA

View Full Version : Laivareissu - The True Story

tuska
15.02.2002, 18:42
Vuosi oli muistaakseni yhdeksänkymmentä jotain. Kaverini Jani oli väliaikaisesti töissä samassa mestassa kuin isäukkonsa, joku metallifirma se oli. Työntekijöitä siellä ei kovin paljoa ollut, joten sillä pomolla oli tapana kustantaa joka vuosi kaikille työntekijöille joku reissu. Sinä vuonna oli vuorossa risteily Tallinnaan. Eli päivä siellä ja sit himaan. Jani oli nuorin kaikista työntekijöistä ja se kysy siltä pomolta että pääsisinkö mä mukaan matkalle, että sillä olis jotain ikäistänsä seuraa. Pomolle se sopi kuulemma hyvin, itte piti maksaa vain matka ja se pomo lupas tarjota viinat ja safkat. Hyvä diili siis.

Hyttejä sille meidän porukalle oli varattu muistaakseni 4, kaikki vierekkäisiä. Pomo fiksuna miehenä pisti 4 nuorinta urosta samaan hyttiin: Mä, Jani, sit oli joku 27 vuotias heppu ja 31 vuotias karpaasi, nimiä en enää muista (sivuseikka sinänsä). Me napattiin Janin kanssa heti yläpunkat. No se 27 vuotias tyyppi tuli heti merisairaaks kun päästiin laivaan. Me muut lähdettiin samantien vetämään viinaa ja se jäi puhumaan hytin vessaan posliinille norjaa. Luvattiin Janin kanssa myöhemmin tulla kattomaan jos se olis paremmassa kondiksessa ja hakemaan se dokaamaan. Parin tunnin kuluttua käytiin hytissä ja äijjä oli häipyny johonkin, tuumattiin että jossain se on ryyppäämässä ja jatkettiin samaa rataa itsekin. No me juotiin niin saakelisti että pakko oli mennä nukkumaan jo puolen yön aikoihin, oltiin niin saakelinmoisessa soosissa.

Heräsin yöllä joskus kahden aikaan helvetinmoiseen kitinään. Kurkkasin punkan reunan yli siihen Janin alapouolelle ja siellä oli doggy-style menossa. Vessan ovi oli jääny auki ja sieltä loisti hieman valoa, mutta ei tarpeeks että olisin tunnistanu ketkä siellä paneskelee. Mua rupes pelottamaan ihan vitusti kun luulin että ne 2 äijjää nussii keskenään siellä. "Vittu jos ne tajuaa että mä oon hereillä ne tappaa mut ihan varmasti" ajattelin. Vilkaisin Jania ja se nosti just päätään tyynystä, heräsi samaan mekkalaan kuin minä. Se katto siitä reunalta alas, sitten taas mua ja sen naamalle levis mieletön hymy. Meitä alkoi naurattamaan aivan saatanasti. No ei muuta kuin tyyny naamaan kiinni ja naurua sisäänpäin.

Kohta alkoi ovelta kuulumaan jotain kolinaa, naiminen lakkasi ja se 31 vuotias heppu syöksyi ovesta sisään kiroillen samalla "PeRRkkele kun ei omaan hyttiin pääse sisään..". Sit se potkas buutsit nurkkaan, repi farkkunsa auki ja veti selälleen omaan punkkaansa. "OK" ajattelin, ei ne keskenään nussineet. Johtopäätös: se 27 vuotias oli löytäny laivasta jonkun viropoik Raulin ja veti sitä nyt suoleen. Aikaa meni varmaan 2 minsaa että se 31 vuotias nukahti ja alkoi kuorsata. Samaan aikaan viereisessä punkassa kiivettiin taas selkään. Ja taas mua nauratti. Siitä touhusta lähti sellainen ääni niinkuin kahta kuivaa nahkaa hangattas vastakkain. Kyttäsin vähän tarkemmin ja huomasin että kyllä se jotain naista höylää, tissit kun näkyivät heiluvan.

Koitin nukkua mut eihän siitä mitään tullu kun ne piti niin kovaa ääntä. Sitten se muija kysyi siltä äijjältä kuka, minkä ikänen ja mistä se on. Nimensä se valehteli mutta paikkakunnan ilmoitti oikein. Ja siihen ikään se muija tuumas että "mähän voisin vaikka olla sun äitis". Mua alkoi naurattamaan ihan vitusti, ja päätin koittaa pysyä hereillä siihen saakka että se ämmä lähtee pois, jotta mä näkisin minkä näkönen mummeli se oikein on. Yritys pysyä hereillä oli kova, mutta en mä siinä onnistunut.

Aamulla herättiin siihen että kaverin faija koputteli oveen. Ovi auki ja siellä se hymyili aivan helvetisti ja kysyi nukuttiko hyvin. Se oli varmaan kuullu ne äänet viereiseen hyttiin. Päätettiin lähtee käymään maissa. Kysyttiin Janin kanssa siltä 27 vuotiaalta että monenko aikaan se tuli hyttiin. Se vastas että joskus kuuden aikaan, eikä kuulemma muista yhtään missä on ollu ja mitä tehny. Paskapuhettahan se oli :) Sille iski niin kova kankkunen/morkkis, että se halus jäädä laivaan vetämään zetaa kun me muut lähdettiin tutstumaan viron maahan.

Heti ensimmäisenä hypättiin taksiin ja oltiin menossa sinne kuuluisalle mustamäen torille, mutta se kuski olis välttämättä halunnut viedä meidät panemaan johonkin. 400FIM olis maksanu ja se olis oottanu vielä tunnin siinä ulkopuolella autonsa kanssa. Ei sitten kuitenkaan lähdetty, ajateltiin tuhlata nekin 400 markkaa viinaan.

Päivä siellä pyörittiin ja kun tultiin takaisin laivalle se pomo tuumas että kusetetaas vähän sitä meidän nössöä kun se jäi laivaan makoilemaan. Sanotaan että käytiin kaikki panemassa ja että se jäi paljosta paitsi. Janin kanssa naureskeltiin että kukahan tässä on äksönistä paitsi jäänyt...

Sitten vaan laivalla takaisin suomeen. Sillä pomolla oli helvetin iso putkikassi, jossa oli yhdet kengät, housut, sukat ja paita. Kassi oli kuitenkin ihan täynnä. Tyhjä tila oli täytetty viinalla ja tupakalla. Ja se kassi painoi ihan saatanasti. Tullissa se vaan sanoi tullimiehelle "Vittu kun on kassi niin täynnä viinaa ettei meinaa jaksaa kantaa". Tullimies vaan nauroi ja viittilöi sille että menehän nyt jo vittuun siitä..

Kivaa oli.

-tuska

"It's not the bullet that kills you - it's the hole."