PDA

View Full Version : Veikkaus Oy:n touhuissa on jotain hämärää!


Lars
18.12.2001, 17:15
Veikkaus Oy:n touhuissa on jotain hämärää!

29.8.2000

Eräs huolestunut kansalainen lähetti minulle sähköpostia henkensä kaupalla. Kertomus vahvisti epäilyjäni, joita minulla on jo ollut Veikkaus Oy:n toimia kohtaan.

Tuo kansalainen on ahkerasti lotonnut esimerkiksi 10 viikon kestolottoa. Mutta kun hän tarkistaa kuponkiaan viikon - parin päästä, on siinä kuitenkin jäljellä enää yksi tai kaksi viikkoa. Hän esitti muutamia teorioita, kuinka kestolottokuponkia voidaan muuttaa jälkeenpäin.

Hänen kotonaan käydään vierailemassa salaa. Vierailijat vaihtavat lottokupongit ja sotkevat paikkoja. Esimerkiksi pölyä levitetään joka paikkaan. Yöllä huoneisiin lasketaan erikoiskaasua, joka muuttuu pölyksi.

Toinen vaihtoehto on, että lottokupongit tulostetaan erikoismusteella, joka itsestään muuttaa kuitissa olevat merkinnät. Nykyaikaiset mikropiirit ovat myös niin pieniä, että lottokuponkiin voidaan tehdä muutoksia kauko-ohjatusta satellitista käsin. Mikroaalloilla käsketään kupongissa olevia mikropiirejä vaihtamaan merkinnät.

Kun olen itse lotonnut, olen usein huomannut, että lottokupongistani löytyvät kyllä kaikki 7 oikein numerot, mutta ne jakautuvat tasaisesti kaikille riveille. Näin tapahtuu, jos annan lottoasiamiehen tehdä rivejä koneellisesti.

Toisaalta, mikäli itse kirjoitan lottorivini, arvontatulosta muutetaan siten, että numerot jakautuvat edelleen samalla tavalla useille riveille, mutta yleensä oikeaan osuneita numeroita on jopa koneen arpomia vähemmän. Ei ole varmaa, miten Veikkaus Oy tekee tämän tempun. Vierailijat käyvät todella ovelasti, vaikka vahtisi hiljaa koko yön pimeässä, ne tietävät kuitenkin silloin olla tulematta. Nykyaikaisilla kuuntelulaitteillahan pystytään havaitsemaan uskomattoman tarkasti, matkan päästä, onko henkilö esim. oikeasti unessa.

Melkein joka kerta saamme kuitenkin kuulla lottoarvonnan jälkeen, että joku on saanut 7 oikein. Kaikkein useimmin kyseessä on vielä ainoastaan yksi henkilö, joka päävoiton saa! Tämä herättää epäilyksiä siitä, että salaliiton jäsenille annetaan päävoitto aina omalla vuorollaan. Ovelasti Veikkaus Oy välillä kuitenkin "jakaa" voiton useammille lottoajille. Ehkä vähempiarvoisille salaliittolaisille tulee vain pienet voitot?

Opiskeluaikoina yksi opettaja myös kertoi tarinan niiltä ajoilta, kun lottokoneet eivät vielä tulostaneet kuponkeja, vaan ne täytettiin käsin. Kyseessä oli luultavasti 80-luvun alkupuoli. Kyseisen henkilön olisi pitänyt lähteä viemään jokaviikkoinen lottokuponki kioskille. Mutta ulkona satoi, ja ko. henkilölle tuli mieleen, että ei tuonne sateeseen millään jaksa lähteä.

Ja kuten arvata saattaa, ko. kupongilla olisi tullut päävoitto. Luultavasti Veikkaus Oy:n tarkkailusateliitti oli huomannut, että ko. taloudessa oli kirjoitettu kuponkiin seuraavan viikon sovitut voittonumerot. Silloin hälytettiin kiireesti kuussa sijaitsevaan tukikohtaan, että nyt mielenhallintalaser on kohdistettava ko. asuntoon. Näin tuo rehellinen kansalainen menetti lottovoittonsa.

Vaadin, että hallituksen on ryhdyttävä toimiin Veikkaus Oy:n harjoittaman ihmisten kiusaamisen ja pettämisen lopettamiseksi. Mukana salajuonessa ovat mm. Yleisradio, Suojelupoliisi ja Alma Media. Spede ei ole salaliittolainen, vaan Veikkaus Oy on huijannut häntä. Kenties oikea Spede on jo korvattu kloonilla tai androidilla?


--------------------------------------------------------------------------------

np@co.jyu.fi (Mr. Niilo Paasivirta)