PDA

View Full Version : risukeula hilun korotuspalat


hiluks
15.05.2008, 18:42
en kiirreiltäni löytänyt juttua niistä ln110 hiluksin etuakselin korotuspaloista. tulee tukivarren ja rungonväliin jotkut jenkkiläiset ne oli? semmoset tarvis saada. tai keulaa jotenkin muuten ylemmäs. 33tuumaset on jo alla, mutta pikkusen meinaa olla ahasta vakiopalikoilla.

jos löytyy suomalaisia omatekopalikoita tai niitä jenkkejä niin 040-5598172

kuva nyky kunnossa:

http://kuvablogi.com/nayta/1104041/

Edited by - hiluks on 15/05/2008 20:26:24

Käyttäjä
15.05.2008, 19:19
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?whichpage=2&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=32352

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png

Miki
15.05.2008, 20:02
Jos et hae hirveitä joustoja vaan näköä niin korinkorotus helppo/nopea/halpa. Runneri itsellä kauppakassina ja 33" renkaat +60mm korinkorotus, ero entiseen huomattava
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/mi-ki-runneri-taro.jpg
kuvassa runneri ja vakio 4x4 taro(hilux). Hilun korotus muutama tunti ja max 50€ kun itse värkkäilee

harri4x4
15.05.2008, 21:22
Jyväskylästähän niitä löytyy www.cros4wd.com
Ylätukivarren talareunasta joutuu ottaan n 10mm poijes, jotta mahtuu paikoileen.
T. harri

diakka
16.05.2008, 22:46
mites muuten tuo rattiputken pidennys,käsittääkseni tuota rattiputkea ei saa itse jatkaa tai muokata?muutenhan tossa korotuksessa ei ole ongelmaa.

ariman
19.05.2008, 16:18
quote:
mites muuten tuo rattiputken pidennys,käsittääkseni tuota rattiputkea ei saa itse jatkaa tai muokata?muutenhan tossa korotuksessa ei ole ongelmaa.




Korinkorotus sarjoissa tulee jatko mukana(esim. Trailmaster), tehdasvalmisteisena sarjana tuo jatkokin kelpaa muutoskatsastuksessa.

-------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Hiluxiin 33" (http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/Hilux%20N170%20.pdf)

diakka
25.05.2008, 22:38
onko jollain tarkempaa kuvaa noista korokepaloista,jos semmoset pystyis itse koneistamaan vaikka paksusta alumiinista,tuo 125e ei ole kyllä kallis vai onko tuo 125e kpl hinta?
kuinkaha tuo vaikuttaa noihin vetareihin kun menee aika jyrkkään kulmaa,vaikka saahan niitä uusia.....

terppi
26.05.2008, 11:57
onko jollain tarkempaa kuvaa noista korokepaloista,jos semmoset pystyis itse koneistamaan vaikka paksusta alumiinista,tuo 125e ei ole kyllä kallis vai onko tuo 125e kpl hinta?
kuinkaha tuo vaikuttaa noihin vetareihin kun menee aika jyrkkään kulmaa,vaikka saahan niitä uusia.....
Eihä niitten vetareitten asento muutu, kun koria korottaa...
Eihän murikka ole korissa kiinni? :|

diakka
26.05.2008, 15:12
http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/product_info.php?products_id=828
joo totta sekoilin jotain,ajattelin hetken että topicissa puhuttiin jossain vaiheessa noista korokepalikoista;)

ariman
26.05.2008, 18:04
onko jollain tarkempaa kuvaa noista korokepaloista,jos semmoset pystyis itse koneistamaan vaikka paksusta alumiinista,tuo 125e ei ole kyllä kallis vai onko tuo 125e kpl hinta?
kuinkaha tuo vaikuttaa noihin vetareihin kun menee aika jyrkkään kulmaa,vaikka saahan niitä uusia.....

Kyllä kai ton itekin voi koneistaa... eri asia kannattaako tuohon hintaan?

Hiluxi on vakiona keula reilusti alempana joten esim 1" palikat jolloin vakioiskaritkin riittää on aikas mukava viritys. Sauvoja saa silti kääntää löysemmälle olan takaa ja ulosjoustot lisääntyy aika paljon.
Asennuksen jälkeen kulmat säätöön. Kolmiotukien säätöpultit tuppaa ottamaan ruostetta helposti, omassa oli yksi jumissa joka aiheutti päänvaivaa+rahanmenoa. Irtosi lopulta päivän liottelulla ohkasella ölpällä ja 5kg hienosäätövasaralla. Ja mutteri+pultti uusiksi.
Jos on aikomus säätää pyörän kallistus vaateriin niin nuo epäkesko säädöt menee aika tiukalle, vakionahan tossa on pientä kallistusta joka ilmenee ulkolaitojen kulumisena, etenkin leveämmissä läskeissä.

Sauvoja väännellessä: Tunkkaa suurin paino pois keulasta aina kun vääntelet, kestää jengat paljon pidempään!
Yleisesti täällä viljelty ohje "käännä molemmista saman verran" on sitä ittiään: Eti tasainen paikka ja käännä sen mukaan että tulee vaateriin (päälle ajettava hallinosturi olisi tosi hyvä), esim helmoista tai runkopalkeista mittaamalla.

diakka
26.05.2008, 20:43
hinta ei todellakaan ole paha,noissa ei varmaankaa ole leimalla mitään ongelmaa kun pitäisi tuo uusi kone käydä muutoskatsastaa,niin tekisi taakse pitemmät riiput ja nuo palikat keulaan niin saisi otteeseen korotuksen samalla?