Jeep-Ukko
30.04.2008, 21:21
Terve, taasen.
Vaivataan muitakin asialla.
Taka-akselille täytyisi tehdä pitkittäis tuenta. Kierrejousille.
HETI ALKUUN: tämä kyseinen projekti EI OLE offroad auto.
Eli ei varsinaisesti kuuluisi tänne ;)
Mutta moni teistä on saanut ahaa elämyksiä rakennellessanne omia kierre jousi vehkeitä, joten neuvoja varmasti löytyy.
Asfaltti vehkeestä kysymys, joten ristijoustoja ei tarvitse saada, ym.
Kunhan alusta muuten toimisi shutkot ok.
Ja koska kuvat on kivoja, niin olen jopa itse vähän yrittänyt jotain piirrellä.
---------
Aloitetaan.
Auto joka kyseessä:
http://kuvablogi.com/nayta/662129/
http://kuvablogi.com/blog/10099/3/
Rambler Ambassador -66.
Suorakutonen 232 cid, 3-manuaali.
Kierrejouset takana, poikittais panhardi.
PITKITTÄIS TUKENA toimii kardaani "tunneli".
Eli vertaa Unimog. Kardaani kulkee putken sisässä, joka toimii pitkittäis tukena.
---
Autoon tulee Mopar 318cid V8, 727 tomaatti.
Automaatin jatkeeksi ei pysty helposti liittämään tuota kardaanin putkea, joten se täytyy poistaa ja tehdä erilliset pitkittäis tuet.
Voi olla että taka-akselikin vaihtuu, mutta se selvinnee projektin edetessä.
Saan auton hallille vasta huomenna, torstaina, joten parempia kuvia ei ole asian tiimoilta. Muutenkin suunnittelu on vasta ajatus asteella.
---
Vähän huonohko piirrustus, mutta pääsee varmaan asiasta jyvälle.
Eli kuvassa, sininen olisi autoa, punainen akseli, vihreät tukivarret.
Ja kuvat piirretty, "autoa" katsottu ylhäältä päin.
Alhaalla on apu kuva jossa "autoa" katsottaisiin sivulta päin.
Toivottavasti ymmärsitte ja saa selvää kuvista.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jeep-Ukko-Takaripustukset.JPG
Ensin itse ajattelin kuvan A tyylistä.
Akselin alta lähtisi varret suoraan eteen, ja akselin päältä vinoittain.
Mutta tulin siihen tulokseen että ehkä kuva C olisi kyseisen tyylisessä parempi, niin jää korin puoleiset kiinnikkeet likeemmäks toisiaan ja kardaanilla on vapaasti kulku tilaa.
B kuva on ehkä huonosti piirretty mutta.
Se olisi "helppo" toteuttaa jos laittaisi yltä ja alta lähtevät samalle linjalle.
Piirros kuvassahan ne ovat eri linjoissa, alemmat ulompana ja ylemmät sisempänä.
D kolmella tuki varrella.
Kestävyys heikko???
Ja sitten E, F.
Laitetaan alempia viistosti sisään.
Ja ylempiä vaihtoehtoisesti myös sisään, tai ulos.
Mikä noista olisi "järkevimmän" oloinen????
Muita ehdotuksia.
-----
Sitten vielä.
Minkä auton tukivarret???
Rek.ote mulla ei nyt ole tässä, mutta voisin kuvitella/muistella että olisi noin 1500 kg auto, ehkä.
Ja rekisterissä on, ja tulevaisuudessa leimalle pitäisi viedä, eli lain puitteissa rakennetaan.
Mistäköhän kannattaisi ottaa, että olisi järkevät ja kantavuus piisaisi.
Minulla on 2 kpl Chevy Malibun tukia. Noin 40 cm pitkät.
Olis erittäin hyvät, mutta tarvisi toiset kaksi lisäksi.
Ja toisekseen niihin pitäisi vaihtaa uudet puslat, joten hinta nousee.
Jostain kromikselta hakee puoli ilmaisesksi ehjä puslaiset tuki varret.
Eli pienellä budjetilla pyöritään.
Muutenhan jos rahalla tehtäisiin, niin esim. tyyliin: LJ:n jakarit olisi kaikkein helpoin, 2kpl akseliin kiinni ja hyvä olisi.
---
Jotain tuon tyylistä tuki vartta kuin tässä.
Tuo ylempi pyöreä, niitä 4 kpl. 740 volvosta. Saiskohan Bilhelvetistä uusia halvalla.
http://www.classicvolvo.com/subs/carsfolder/164_renovobjekt/underlback_740.jpg
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com
Vaivataan muitakin asialla.
Taka-akselille täytyisi tehdä pitkittäis tuenta. Kierrejousille.
HETI ALKUUN: tämä kyseinen projekti EI OLE offroad auto.
Eli ei varsinaisesti kuuluisi tänne ;)
Mutta moni teistä on saanut ahaa elämyksiä rakennellessanne omia kierre jousi vehkeitä, joten neuvoja varmasti löytyy.
Asfaltti vehkeestä kysymys, joten ristijoustoja ei tarvitse saada, ym.
Kunhan alusta muuten toimisi shutkot ok.
Ja koska kuvat on kivoja, niin olen jopa itse vähän yrittänyt jotain piirrellä.
---------
Aloitetaan.
Auto joka kyseessä:
http://kuvablogi.com/nayta/662129/
http://kuvablogi.com/blog/10099/3/
Rambler Ambassador -66.
Suorakutonen 232 cid, 3-manuaali.
Kierrejouset takana, poikittais panhardi.
PITKITTÄIS TUKENA toimii kardaani "tunneli".
Eli vertaa Unimog. Kardaani kulkee putken sisässä, joka toimii pitkittäis tukena.
---
Autoon tulee Mopar 318cid V8, 727 tomaatti.
Automaatin jatkeeksi ei pysty helposti liittämään tuota kardaanin putkea, joten se täytyy poistaa ja tehdä erilliset pitkittäis tuet.
Voi olla että taka-akselikin vaihtuu, mutta se selvinnee projektin edetessä.
Saan auton hallille vasta huomenna, torstaina, joten parempia kuvia ei ole asian tiimoilta. Muutenkin suunnittelu on vasta ajatus asteella.
---
Vähän huonohko piirrustus, mutta pääsee varmaan asiasta jyvälle.
Eli kuvassa, sininen olisi autoa, punainen akseli, vihreät tukivarret.
Ja kuvat piirretty, "autoa" katsottu ylhäältä päin.
Alhaalla on apu kuva jossa "autoa" katsottaisiin sivulta päin.
Toivottavasti ymmärsitte ja saa selvää kuvista.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Jeep-Ukko-Takaripustukset.JPG
Ensin itse ajattelin kuvan A tyylistä.
Akselin alta lähtisi varret suoraan eteen, ja akselin päältä vinoittain.
Mutta tulin siihen tulokseen että ehkä kuva C olisi kyseisen tyylisessä parempi, niin jää korin puoleiset kiinnikkeet likeemmäks toisiaan ja kardaanilla on vapaasti kulku tilaa.
B kuva on ehkä huonosti piirretty mutta.
Se olisi "helppo" toteuttaa jos laittaisi yltä ja alta lähtevät samalle linjalle.
Piirros kuvassahan ne ovat eri linjoissa, alemmat ulompana ja ylemmät sisempänä.
D kolmella tuki varrella.
Kestävyys heikko???
Ja sitten E, F.
Laitetaan alempia viistosti sisään.
Ja ylempiä vaihtoehtoisesti myös sisään, tai ulos.
Mikä noista olisi "järkevimmän" oloinen????
Muita ehdotuksia.
-----
Sitten vielä.
Minkä auton tukivarret???
Rek.ote mulla ei nyt ole tässä, mutta voisin kuvitella/muistella että olisi noin 1500 kg auto, ehkä.
Ja rekisterissä on, ja tulevaisuudessa leimalle pitäisi viedä, eli lain puitteissa rakennetaan.
Mistäköhän kannattaisi ottaa, että olisi järkevät ja kantavuus piisaisi.
Minulla on 2 kpl Chevy Malibun tukia. Noin 40 cm pitkät.
Olis erittäin hyvät, mutta tarvisi toiset kaksi lisäksi.
Ja toisekseen niihin pitäisi vaihtaa uudet puslat, joten hinta nousee.
Jostain kromikselta hakee puoli ilmaisesksi ehjä puslaiset tuki varret.
Eli pienellä budjetilla pyöritään.
Muutenhan jos rahalla tehtäisiin, niin esim. tyyliin: LJ:n jakarit olisi kaikkein helpoin, 2kpl akseliin kiinni ja hyvä olisi.
---
Jotain tuon tyylistä tuki vartta kuin tässä.
Tuo ylempi pyöreä, niitä 4 kpl. 740 volvosta. Saiskohan Bilhelvetistä uusia halvalla.
http://www.classicvolvo.com/subs/carsfolder/164_renovobjekt/underlback_740.jpg
______________________________
http://Jeep-Ukko.kuvablogi.com