PDA

View Full Version : Rangen 3.5 muutoskatsastaminen 3.9:iin


janiojan
24.04.2008, 13:40
Moi!
Mulla on -89 3.5 EFI Range, johon vaihdan 3.9:in. Näitä on varmaan joku vaihtanut ja katsastanut, joten kysyisin että tarvitsenko jotain paperia tehoista tai alustasta? Tehothan ei kasva yli sallitun prosentin ja alustakin näissä on käsittääkseni täsmälleen sama.

T: Jani

- May the force be in Range Rover! -

ZeiZei
24.04.2008, 14:20
Eikös Rangessa voi vertailumoottorina käyttää mallisarjan isointa konetta, eli 4,2:sta, vai olenko ymmärtänyt väärin?
Silloin ei tarvitse mitään papereita ollakkaan. Sitäpaitsi, -89 Rangea on ollut molemmilla koneilla uutena saatavana. (tosin valmistettu peräkkäin, ei samaan aikaan, kun on vaihtunut kone just -89.)



_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
#LJ 70 -90#

AVRO
24.04.2008, 20:05
Riittääkö vanhat etujarrut, vai pitääkös laittaa ne 3,9:n jäähdytetyt. 3,5:ssa umpilevyt, vai miten se meni? Vai oliko ne kaasaripelissä??




Life sucks, then you die...

Edited by - AVRO on 24/04/2008 21:06:58

TimoV
25.04.2008, 07:28
3.5EFIssä umpilevyt, ainakin 86:ssa.

Järjen mukaan nuo jarrut kyllä riittäisivät, mutta enpä tiedä katsurin kantaa. Järjellä ja katsastusviranomaisilla ei toisinaan ole minkäänlaista kohtaamispintaa.

Kukaan tuota koneen vaihtoa kuitenkaan huomaa. Tietty kaasuläppäkotelon "3.9" teksti eroaisi rekisteriotteesta, hioo sen pois. Muilta osin pitää olla jo aika vihkiytynyt erottaakseen myllyt toisistaan.

<center>************************************************** *****************
For the intellectually challenged - Range Rover
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/TimoV-FUCKED.jpg http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/TimoV-mymind.gif http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/TimoV-FUCKED.jpg
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products."

RR 3.9EFI Vogue automatic, 1990
RR 3.5EFI Vogue manual, 1986 - ex
************************************************** *****************</center>


Edited by - TimoV on 25/04/2008 08:30:14

LRV8
25.04.2008, 08:36
quote:
Riittääkö vanhat etujarrut, vai pitääkös laittaa ne 3,9:n jäähdytetyt. 3,5:ssa umpilevyt, vai miten se meni? Vai oliko ne kaasaripelissä??


Mulla on 3,9 -89 tuontipeli ja ohuemmat levyt. Kirja näytti katsastusasemalla (Hakuninmaa) molempia kyseisenä vuotena. Ei tarvinnut vaihtaa tuuletettuihin. Oli kylläkin edestä kuluneet että meni vaihtoon muutenkin.

Repro
25.04.2008, 18:38
Eikös 10% saanut kasvattaa moottorin tilavuutta ilman muutos katsastuksen tarvetta vai onko jo muuttunut?
Tosin jos koko lohko vaihtuu niin tiedä sitten...

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

Paavo
26.04.2008, 18:01
Vertailun vuoksi; -97 (tai -98) discossa on 3.9 korkeapuristekone ja edessäkin ohuet jarrulevyt,
mutta abs:t taitaa tasoittaa tilannetta jonkunverran, jarrujen perussäätö voisi olla takapainoisempi.

-90 luvun alkupuolen rangeissa 3.9 matalapuristeisessa koneessa (kat) on jotakuinkin samat tehot kuin
3.5 korkeapuristeisessa, tais olla muutama kilowatti vaan enemmän 3.9 8.13:1 CR vs. 3.5 9.35:1 CR.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."