PDA

View Full Version : HuoltoAutoista

21.04.2008, 13:10
Kävin viimme viikkolla katsastamassa käyttöautoni ja siinä samalla tuli kysyneeksi katsastus mieheltä että miten onnistuisi pajeron katsastaminen huoltoautoksi. Tietoa tuli mutta lopuksi hän sanoi että oli Helsingin kursseilla sanottu että kevään aikana selviää huoltoautojen ja retkeilyautojen kohtalo,on kuulemma tehty jonkinmoinen lakialoite. Pahimmassa tapauksessa palautetaan kaikki takaisin täydelle verolle, ja takapenkkejä sais enää takaisin.Koitin kysellä mutta sanoi vain lopuksi että kannattaa katsoa tämä kevät, että mihin malliin muuttuu. Voihan olla ettei muutu mitenkään tai huoltoautoja ja retkeilyautoja enää kevään jälkeen pystyisi katsastelemaan.

Note! This message was posted anonymously!

landruiseri
21.04.2008, 13:27
en jaksa uskoa että pystyyvät muuttamaan kovalle verolle takasin. siinä tapauksessa itse vien kilvet konttorille ja ajelen ilman niitä, tulee halvemmaks.

offroadjouni
21.04.2008, 13:33
quote:
en jaksa uskoa että pystyyvät muuttamaan kovalle verolle takasin. siinä tapauksessa itse vien kilvet konttorille ja ajelen ilman niitä, tulee halvemmaks.Totta kai pystyvät... Eihän se vaadi kuin että henkilö- ja pakettiautojen käyttövoimavero muutetaan samalle tasolle.

/* Life Begins at 35" */

Nerd-O
21.04.2008, 14:38
quote:
en jaksa uskoa että pystyyvät muuttamaan kovalle verolle takasin. siinä tapauksessa itse vien kilvet konttorille ja ajelen ilman niitä, tulee halvemmaks. Muuttihan ne muinoin ne kaksikäyttöautot jälkikäteen verolle. Oliko se niin että melkein vuoden sai ajella pakuksi rekisteöidyllä 5 hengen farkulla pakuverolla. Sitten tulikin tuo muutos ja jouduit koko edelliseltä vuodelta maksamaan sen veron. Helppoahan se on.

En tie kyllä mitä sakkoja tuosta tulee jos ilman kilpiä ajelee. Keikkaa naapurin sedän autosta kilvet itselleen ja alkaa ajeleen vaan. Kait ne jotain sakkoja vähän mätkäsee, mutta onko se sitten halvempaa kuin maksaa veroja? Melko pieni todennäköisyys siitä on jäädä kiinni.

Nerd-O