View Full Version : Lightforce valot
Kuinkas monen auton keulalta löytyy kyseiset valot?
Itse hommasin valot ja voin sanoa että on muuten hyvät jo pelkillä 55w hehkuilla.
En ole vielä kerinny kokeilla 100w hehkuja, ja ootappas kun laittas xenonit.
Ja ovat kevyet jotem eivät tärise kovinkaan paljoa inman tukiakaan.
Mitä mieltä muut on kyseisistä valonheittimistä ?
Note! This message was posted anonymously!
Hyvät on!
Valoa riittää ja kestävätkin ovat.
Mulla Defen katolla 100W offivalot.
Vain maine kulkee edellä...
tapsa4x4
20.04.2008, 08:20
Onko teillä H1 kannalla vai jollakin ausien omalla mulla on noilla aussi kannoilla ja polttimoita ei ainakaan suomesta ole löytynyt keltään, täytyy sorvata noihin h1 xenonit kiinni.
kävikökipiäää
20.04.2008, 09:33
mulla on aussi kannalla ja on oikiat ei e-hyväksytyt ja kyllä on tehoa:)
------------------------
Mikä ei tapa se käy helevetin kipiää!
Blazer k5. fiero gt 2.8v6. suikkeli sj410. canam rene800
Mulla on h1 kannalla ja umpiosta löytyy myös E merkintä eli suomessakin lailliset.
Note! This message was posted anonymously!
Jokuhan niitä tuo Suomeen nykyään...
Ne pyörät jotka ei vedä, niin ne jarruttaa...
Tomppa82
21.04.2008, 10:48
Tuolta varmaan saa kyseisiä valoja www.lightforcefinland.fi
http://www.offroadkainuu.com/keskustelu/styles/prosilver/imageset/site_logo.gif (http://www.offroadkainuu.com)
Vilkutin
02.11.2008, 17:37
olen moisia lyhtyjä hommaamassa, valostahan on kahta eriversiota? Miten niiden referenssi luvut menee? Tosin niihin tulee luultavasti xenonit, jolloin laillisuus häviää saman tien. Mutta kuitenkin... kummat noista olisi järkevämmät, nämä E240? vaiko se toinen mikä lie olikaan 170?
olen moisia lyhtyjä hommaamassa, valostahan on kahta eriversiota? Miten niiden referenssi luvut menee? Tosin niihin tulee luultavasti xenonit, jolloin laillisuus häviää saman tien. Mutta kuitenkin... kummat noista olisi järkevämmät, nämä E240? vaiko se toinen mikä lie olikaan 170?
katos ja kysys tuolta - erittäin asiallinen palvelupuoti
http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=71
Vilkutin
02.11.2008, 18:15
Kiitos pee:lle....
Oletteko paljon laitellut xenoneita näihin? Mikä kanta? Onko kaikissa lightforceissa sama kanta?
Mitään mielipiteitä asiasta? Neuvoja asennukseen, ei vaarmaan kovinkaan hyvin pysy tuollainen iso lyhty auki lumituiskussa? Xenonin vähäisellä lämmöntuotolla.
Nykyset bosch navigatoritkin menee xenoneilla melko pian jäähän, ja ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät.
solihull
02.11.2008, 18:58
En voi kuin kehua tuota Katuauto.fi -firmaa!
Huolehtii todella hienosti että asiakas saa haluamansa tavaran perille asti ja muistaa myös paneutua asiaan toimitusongelmienkin kanssa. Ja hintataso on e d u l l i n e n.
TT
Vilkutin
02.11.2008, 20:06
itseasiassa, näyttää siltä että hintataso ei ole paras mahdollinen noiden lightforcejen suhteen, mutta katsotaan mitä sanovat hinnaksi kun kysyin tarkennusta asiaan.
juu, tää puoti on nitä harvoja, joissa asiakkaasta todella huolehditaan, ja siitä ilosta ainakin mä maksan mieluusti vähän enempi kuin kinkalakonkala nettipuoteihin
samoilla linjoilla. ei ole kun hyvää sanottavaa. välillä tuntuu vaan tulkkia tarvitsevan kun pikkasen vääntää murretta :)
Katuautoa voin kovasti suositella. Sieltä itsellenikin tuollaiset E240:set hommasin, H1 kanta löytyy, joutui vain hieman vinkua näyttämään, että sai xenonit sisään. Tällähetkellä combo linsseillä ja xenonit 4300 kelviniä, samat kuin lyhyissäkin. Tuntuu ihan hyvin näkevän :-) Niin, ja noissa E240 valoissahan on Ref 27,5
Vilkutin
02.11.2008, 21:19
eli jos pelattais halogen polttimoilla, niin pitkillä ei sais palaa kun nuo lisäpitkät... nojooo, eipä ole koskaan polliisi sanonu mitään valoista. Kunhan ei mitään ns. "pilluparkkeja" kauheesti virittele eikä varsinkaan punasia tai sinisiä niin hyvin menee. Omille pitkille sais jäädä 20referenssi luvuksi, ja taitaapa hiluxissa olla yli 10/valo. Nojooo, odotellaan siis tuolta katuautosta tarjousta. Jos kerran valot on hyvät ja puoti kanssa.
Eipä noiden valojen kanssa enää omia pitkiä kaipaa. Varsinkaan jos lyhyet palaa pitkien kanssa yhdessä. Ero on todella suuri, onko piste / combo linssit. molemmilla näkee, mutta combojen kanssa näkee myös tien reunat ja mutkat vähän ennakkoon
tapsa4x4
02.11.2008, 21:53
mulla on noi 240 aussi mallit joihin sovitin h3 xenonit valaisee ihan riittävästi.
Mites tuossa Blitz mallissa on polttimon kiinnitys? Tuossa E240 mallissa, on iso alumiininen kiinnike, joka käännetään polttimon päälle, välissä jousi joka pitää polttimon paikoillaan. Samallahan tuo ilmeisesti rajoittaa sen valotehon lailliseksi.
Lähinnä mielessä, mitä vaatisi, jos joku haluaa E mallista tehdä Blitzin.
Rekisteröimätön
03.11.2008, 13:38
Miten tuosta e240 mallista saa sen alumiinirinkulan irti mikä kuristaa referenssilukeman E-hyväksytyksi?
Rekisteröimätön
12.11.2008, 13:22
sama kiinnostaisi minuakin
Trailcon myy nykyään k.o valoa.
Rekisteröimätön
13.01.2009, 13:37
Huomenna asennetaan Toyota Land Cruiserin (KDJ120) keulalle 3 x E240 Lightforcet 35W xenoneilla. Tilasin niihin kaksi Combo filtteriä ja yksi kaukovalo.
Katsoin Ruotsin Lightforcen sivuilta www.lightforce.se -ohjeita ja ymmärsin, että referenssiluvun rajoitin on polttimon kiinnipitävän alumiiniholmin ja lampun jalan välissä. Kävin asennusliikkeessä katsomassa tilaamiani valoja ja polttimon pitävä alumiiniholkki lähtee irti käsin kääntämällä, sekä rajoitinholkki pitäisi myös lähteä samoin. Idea siinä refenssirajoittimessa on, että se peittää osan polttimoa, jolloin valoteho ja refenssiluku pienenee. H1 Xenonin osalta se näyttäisi peittyvän noin 1,5-2 cm. Alkuperäinen H1 polttimo puolestaan ei peity, mutta ei myöskään valaise puolipallon muotoisen umpion juuresta asti, jolloin referenssiluku ja valokuvio rajoittuu. Rajoitin holkin pois ottamisella siitä tulee vastaava kuin 240 Blitz mallista, joka on ollut ylivoimainen kaikissa testeissa. Sitten kun siihen laittaa vielä Xenonit niin...
Kannattaa katsoa ruotsinkielinen vertailu lampusta:
http://www.lightforce.se/getdoc.asp?id=37&md5hash=338012E36AEB8DC71B8999A9FB380B38
Jo 100w halogenilla jättää muut valot aika kalpeaksi ja pituutta, sekä leveyttä valokeilalla riittää. Suomalainen diileri suositteli kolmen valon asennukseen tosiaan kahta combo filtteriä sivuille, joilla saadaan vielä pientareet näkyviin ja kantomatkaa keskivalolla tuonne reiluun kilometriin.
Eli huomenna katsotaan, tuleeko valoa pohjolan pimeyteen.
Velipoika laitto dodge ramin nokalle 4 noita E240 tuikkuja ja lisäsi niihin xenonit, ja otti sen rajottimen veken. Täytyy kyllä sanoa että valoa on ihan vitusti.:cool:
Mä taas sain sellasen selityksen että se rajoitin olisi se muutaman millin paksuinen alumiini rinkula siinä umpion ja lampun jalan välissä...
Jos jollakin on tosta varmaa tietoa niin voisi vaikka laittaa ihan kuvan kera tietoa että mikä osa pitää poistaa. Kiitos.
^ Näin meillekkin myyjäliikkeestä (katuauto.com) kerrottiin...
Terve
Ohessa muutama päiväkuva juuri asennetuista Lightforcen valoista, jos jota kuta kiinnostaa. Voin myöhemmin laittaa myös yökuvia.
Täytyy sanoa, että näkyvyys on uskomaton!! Suoralla tiellä lumiaurausmerkit näkyy 1,5 km ja noin 50 metrin päässä valokeilan leveys on noin 120-150m, eli pientareet näkyy. Asennuksessa kolme E240 mallia, joihin vaihdettu 35W HID sarjat ja sivuilla Combo-linssit, keskellä pistevalo. HID välilämpö K5000, samoin kuin H4 valoissa, joissa myös Xenonit.
Noin reilun millin maksuiset referenssin rajoittimet umpion ja jalan välistä otettu pois, joten valokuvio erinomainen.
Miten helposti sait vietyä uudet johdot läpi sieltä lampuntakaa kun laitoit noi ksenonit? Näyttää kovin ahtaalta reitiltä ja niitä ksenonin johtoja ei kai voi katkoa...
mite ois, viittitkö ottaa jonku kuvan pimiällä niin näkis kuin hyvin nuo tuikut oikeesti valottaa. Ihan nuin mielenkiinnon vuoksi...
Komian näköiset on Cruiserin nokalla noi, mutta eikö kahellakin näkis jo tarpeeksi? Saattaa herättää turhaa huomiota suomenkilpisessä 3 lisäpitkää, siis konstaapelejä tavatessa.
Kaiken lisäks joutuu vaihtamaan turhan aikaisin lyhkäsille jos haluaa välttyä vastaantulevan vilkuttelulta, siinäkään mielessä keskellä pistevaloa ei tarvittaisi.
Aika paljon on noita 3 lampulla olevia liikenteessä tänäpäivänä. Eikä juurikaan näytä poliisia kiinnostavan...
Siitä olen kyllä samaa mieltä et turhan aikasin joutuu ottaa pisteet pois päältä. Ite välillä tiputan vaan lisävalot pois ja sit hetken päästä vasta omat pitkät. Eikä ole kyl kukaan tähän mennessä räpsytellyt.
Ohessa muutama yökuva tältä illalta. Osassa kuvia näkyy aika hyvin myös valokeilan leveys.
Siihen HID muutossarjan asennukseen saa hyvät tiedot esim. katuauto.fi:stä ja aikaa menee asentajasta riippuen ehkä 30 min/lamppu. Kokonaisuudessaan virittämiseen ja asennukseen menee puolipäivää.
Aika paljon vaikuttaa näemmä ne combo suodattimet...
Onko nois muuten varustettu sellasilla leimoilla et niihin saa törkätä ksenonit ihan laillisestikin?
Ohessa kuva e-merkinnästä umpiossa. Valitettavasti DC-merkintä puuttuu ja HR tarkoittaa, että vain halogeeni. Lightforce kuitenkin myy omaakin xenon muutossarjaa että umpion suunnittelussa Xenon on ollut mielessä, mutta e-merkintää Xenonille ei ole haettu, kun taitaa Xenoneilla ne referenssiluvut mennä vähän yli.
Nyt kolmella lampulla referenssi ylitys leimojen mukaan ei ole kuin 7,5, eli kun saisi olla 75, niin 3 x 27,5 = 82,5. Aika sitten näyttää, mitä konstaapeli on mieltä. Leimakonttorille mennessä taidan keskimmäisen ottaa suosiolla pois.
Mites muuten jos laittaapi vain kaksi tuommosta niin kannattaako molempiin ottaa tuo kaukovalo suodatin vaiko combot vaiko joku sekasikiö (combo-kauko tms)?
No mulla on ne pisteet paikalla ja näyttää ihan turhan kauas. Uskon helposti et sen luvatut 900 metriä. Eli joutuu turhan aikasin vaihtamaan pois, keila on kapea ja sit se heiluu pisin puittenlatvoja jos tie ei ole tasainen...
Eli vaihtuvat kyllä comboihin kun vaan ehtii kauppaan.
kirkkaat näyttäs olevan. Liian kirkkaissa pitkissä on vaan huono se että silmä tottuu kirkaaseen valoon ja kun pitää vaihtaa lyhkäsille niin iskee valosokeus, siks ei kannattais laittaa mitään ylikirkkaita lisäpitkiä.
kirkkaat näyttäs olevan. Liian kirkkaissa pitkissä on vaan huono se että silmä tottuu kirkaaseen valoon ja kun pitää vaihtaa lyhkäsille niin iskee valosokeus, siks ei kannattais laittaa mitään ylikirkkaita lisäpitkiä.
Pitää terästää lyhkäsiäkin sen mitä pystyy. Ja eihän se jos pitkät on hyvin suunnattu = kauas, eikä heti tien pintaan, niin ei se niin paha oo ollenkaan.
Hyvin kyllä näyttää tulevan pelivaraa lisää iltapimeään http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif Silmä lepää.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=3302&d=1232222248
Siihen kokonais refrenssi lukuun pitäisi laskea myös auton omat ajovalot eli taitaa se sitten vähän enemmän ylittyä :D mulle lähikonttorilla sanottiin että jos alkuperäisissä ei lue mitään lukua niin sillon ne lasketaan 17.5ref mukaan kpl, mutta tiedä sitten niistä virka intoilijoista kun tuntuu vastaukset vähän vaihtelevan kun kysyy eri katsuri äijältä :)
Itselläkin mennyt refrenssi vähän yli, yhteensä 185ref, pariin kertaan kissalanpojatkin tarkistanet :D ja kaikissa 130w "ralli" polttimot.
on kyllä itsellekkin seuraavat valot tälläiset, yhdet pisteet ja yhdet normit. hyvät näyttäisi olevan.
Ohessa kuva e-merkinnästä umpiossa. Valitettavasti DC-merkintä puuttuu ja HR tarkoittaa, että vain halogeeni. Lightforce kuitenkin myy omaakin xenon muutossarjaa että umpion suunnittelussa Xenon on ollut mielessä, mutta e-merkintää Xenonille ei ole haettu, kun taitaa Xenoneilla ne referenssiluvut mennä vähän yli.
Nyt kolmella lampulla referenssi ylitys leimojen mukaan ei ole kuin 7,5, eli kun saisi olla 75, niin 3 x 27,5 = 82,5. Aika sitten näyttää, mitä konstaapeli on mieltä. Leimakonttorille mennessä taidan keskimmäisen ottaa suosiolla pois.
Siihen kokonais refrenssi lukuun pitäisi laskea myös auton omat ajovalot eli taitaa se sitten vähän enemmän ylittyä :D mulle lähikonttorilla sanottiin että jos alkuperäisissä ei lue mitään lukua niin sillon ne lasketaan 17.5ref mukaan kpl, mutta tiedä sitten niistä virka intoilijoista kun tuntuu vastaukset vähän vaihtelevan kun kysyy eri katsuri äijältä :)
Itselläkin mennyt refrenssi vähän yli, yhteensä 185ref, pariin kertaan kissalanpojatkin tarkistanet :D ja kaikissa 130w "ralli" polttimot.
on kyllä itsellekkin seuraavat valot tälläiset, yhdet pisteet ja yhdet normit. hyvät näyttäisi olevan.
Omista voi kytkeä pitkät pois, tällöin sieltä ei tule referenssejä laskuihin. Elli vaihtokytkin väliin: auton omat pitkät TAI lisäpitkät, jolloin auton lyhkäset saa palaa samaan aikaan. Ja jos ei oo referenssiä merkitty, ref. on tällöin 20. E-hyväksyntä pitää kuitenkin löytyä.
Täältä löytyy fakta 2. sivulta: www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf
paljos sitä saapi sakkoa jos vaikka ois muasturissa 55w xenon sarja omissa valoissa sekä pitkissä että lyhykäisissä ja sitten lisäx 4 kpl 55w xenon lisäpitkiä? ei mul tietty oo mut jos ois...
No perhana tuoltahan löytyi ainakin varmaa tietoa, onkos tuo voimassa henkilö \ pakettiautoissa että omat pitkät voi poistaa niin niitä ref ei lasketa, hämärässä muistissa olisi että joskus se ei olisi koskenut henkilö \ pakettiautoja, tai sitten konttori missä olen käynnyt on puhuttu paskaa :o
mutta niinhän siellä on puhuttu väärää tietoa esim spoa korotuksesta, vai mitä ; )
Omista voi kytkeä pitkät pois, tällöin sieltä ei tule referenssejä laskuihin. Elli vaihtokytkin väliin: auton omat pitkät TAI lisäpitkät, jolloin auton lyhkäset saa palaa samaan aikaan. Ja jos ei oo referenssiä merkitty, ref. on tällöin 20. E-hyväksyntä pitää kuitenkin löytyä.
Täältä löytyy fakta 2. sivulta: www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf
paljos sitä saapi sakkoa jos vaikka ois muasturissa 55w xenon sarja omissa valoissa sekä pitkissä että lyhykäisissä ja sitten lisäx 4 kpl 55w xenon lisäpitkiä? ei mul tietty oo mut jos ois...
Kyllä ne sitten kertoo.
offroadjouni
18.01.2009, 19:44
No perhana tuoltahan löytyi ainakin varmaa tietoa, onkos tuo voimassa henkilö \ pakettiautoissa että omat pitkät voi poistaa niin niitä ref ei lasketa, hämärässä muistissa olisi että joskus se ei olisi koskenut henkilö \ pakettiautoja, tai sitten konttori missä olen käynnyt on puhuttu paskaa :o
mutta niinhän siellä on puhuttu väärää tietoa esim spoa korotuksesta, vai mitä ; )Tuohon sellainen korjaus että yleensä omia pitkiä ei voi vaan ottaa pois, vaan pitkiin täytyy tehdä vaihtokytkin jolla valitaan palaako alkuperäiset pitkät vai lisäpitkät. Tämä siitä syystä että H4-umpio on tarkoitettu sekä pitkille että lyhyille - ja kaikki autossa olevien valojen tulee toimia. Hölmöähän tuo on mutta minkäs teet.
Eqoistig
18.01.2009, 20:21
http://www.motonet.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2881&sid=4223428d98f41f0da7df9e6d934877fc
Nyt kun on muutama ilta tullut ajeltua 3 x E240 voisin todeta, ettei keskellä olevan pistevalon merkitys nyt niin älytön ole, kun kuitenkin yli kilometrin suoria on vain rajoitetusti, paitsi tietysti Lapissa ja Pohjanmaalla.
Sanoisin, että 2 x E240 muutettuna Xenoneiksi ja COMBO -suodattimet molemmissa, niin ei merkittävästi häviä kantomatkassa. Kannattaa esim. katsoa lähettämiäni yökuvia muutama viesti takaparin, jossa 500m päässä pellonlaidassa alkaa metsä ja metsään osuu kolme valopistettä. Eli laitimmaiset on Combo -suodattimen pisteitä, jotenka kyllä ne melkein yhtä pitkälle näyttää, erona vaan että Combo levittää valonkeilan tosi hyvin sivuille, kuten kuvasta näkyy.
Hyvänä puolena Land Cruiserin osalta kahden lampun asennuksessa on, että omat valot on ref. 20 ja siihen kun lisää 27,5 + 27,5, niin kokonaisluku on 75. Tällöin ei tarvitse leimakonttorille irroittaa keskimmäistä lamppua vaikka auton omatkin pitkät olisi kytketty käyttöön. Xenon tietysti ei ole laillinen...
Tällä asennuksella ei sumuvaloista ole enää mitään hyötyä metsäpätkillä, kun valokeila alkaa niin auton edestä vaikka auton omatkin kaukovalot päällä.
Eqoistig
19.01.2009, 10:39
Eikös tuosta tule 95? 2*20=40 ja 2*27,5=55.
Edittiä: Kaukovaloja saa olla lain mukaan henkilö/pakettiautossa max 4kpl ja niitä täytyy olla parillinen määrä.
Näin se taitaa tosiaan olla kuten laskit. Täytyy ottaa meikäläisen vanha peruskoulun matikan kirja kertaukseen :)
Vilkutin
20.01.2009, 11:05
itsellä noi E240:et ilman mitään rikkojen poistoja,
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/liktvorset.jpg
enkä ole kyllä täysin tyytyväinen, joku tässä ketjussa jo puhuikin tuosta valopatsaasta mikä pyyhkii puidenlatvoja.
Eli kun ajaa niin valokuvio on tän tapanen ---||--- kertokaa joku kellä on vakio asetuksilla vielä valot. Olenko oikeassa vai onko valot vaan täysin päin persettä suunnattu.
Mutta siis keskellä on ikäänkuin 2 valopylvästä. Ja mielestäni oli parempi jo valot antaisi tasaisen valokuvion. Auttaako tämä combo linssi siihen, eli missä on keskellä sitä rihlausta?
Aion ottaa sen rikan pois kunhan tulee leima ja otan valot muutenkin pois keulalta... hmm, tosin empäs ole laskenut että meneekö leimasta läpi vaikka ois valotkin.
Itsellä ei vielä xenoneita, (paitsi H4) kun lumipyryssä noi xenon valot muurautuu umpeen. Lightforce vielä niin iso, ja ja kun on kaksi "lasia" polttimon edessä niin se vähäinen lämpö ei johdu millään siihen uloimpaan eli siihen irrotettavaan kuoreen.
Jolloin valot tosiaan muurautuu umpeen.
-Lyttis-
20.01.2009, 16:19
Eikös tuo olie aika hyvä valokuvio, tuo ---l l---. Valaisee tienpenkat ja vähän mutkiinkin, toisaalta nuo "tolpat" ei jätä ylä- eikä alamäkiä pimeäksi? Suorallahan monesti riittäis auton omatkin tienpinnan valaisuun. Suuret kirkkauserothan ne sen "pimeänäön" vie. Itsellä ainakin ahdistaa ne pistekaukovalojen ylös alas hyppivät auringonkuvat metsänrajassa. Vai olisko tuosta valokuviosta ihan kuvaa, vois hahmottaa tarkemmin?
Rekisteröimätön
21.02.2009, 14:20
www.lightforcefinland.fi---> tuolta saa myös xenon-päivitys sarjoja
toyollavaan
03.03.2009, 19:08
Tänään rupesi katsastusmies rutisemaan valoista, hiluksissa menee 15 yli referenssiluku.
Eli miten se vaihtokytkin oikein virallisesti kytketään?, kun ei ole tullu värkättyä noiden kytkimien kanssa oikein paljoa.
Vai repasisko valot pois kun vie uudestaan näytille konttorille.
Tuli vain mieleen että monellako on ns virallisesti kytketyt lisävalot jos menee referenssit auton valojen kanssa yli tuon sallitun 75 .
Helpoiten siten, että ottaa alkuperäsen pitkien piuhan irti sieltä lampun liittimeltä, laittaa sen vaihtoreleen yhteiseen nastaan, ilman virtaa johtavan nastan kytkee takasin sinne alkuperäselle lampulle, ja virta päällä johtavan sinne lisävalolle. Sitte sama toiselle puolelle, ja kojelautaan katkaisin josta saa syötettyä ohjausvirran noille releille. Tällä kytkennällä lähivalot sammuu lisäpitkien syttyessä, jos H4.
nämä vaikuttais aika asiallisilta, etsiskelin maailmalta (ebay) eikä noita tänne pohjolaan sen halvemmalla tunnu saavan elikkä pitänee nöyrtyä ja tilata nuo 170:set tuolta em. puljusta.
ebayta selaillessa törmäsin seuraavaan:
http://global.ebay.com/8_KCCEPEK_STYLE_130W_FOGDRIVING_LIGHTS_SUVJEEP4X4/400033900619/item
onko kellään kokemusta vastaavista über halpiksista, tekeekö tommosilla yhtää mitää, ees tuulastuslamppuina :D
Samalla myyjällä näytti olevan näitä variaatioita kyseisistä tarjouksista ihan tarpeeks
-Smarty-
toyollavaan
04.03.2009, 11:17
Helpoiten siten, että ottaa alkuperäsen pitkien piuhan irti sieltä lampun liittimeltä, laittaa sen vaihtoreleen yhteiseen nastaan, ilman virtaa johtavan nastan kytkee takasin sinne alkuperäselle lampulle, ja virta päällä johtavan sinne lisävalolle. Sitte sama toiselle puolelle, ja kojelautaan katkaisin josta saa syötettyä ohjausvirran noille releille. Tällä kytkennällä lähivalot sammuu lisäpitkien syttyessä, jos H4.
Joo on H4:set, tyhmä kysymys vielä mistä otat sen ohjausvirran jota syötät katkaisijan kautta sinne releille,suoraan akultako ?
Itellä on e240 Lightforcet, ja olis hinkua kokeilla jos sais vielä lisää valotehoa...
Minkälaisia kokemuksia on esim Osramin Silverstar, Night Breaker tai Philipsin Extreme Powereista?
Vai vaihtoehto b: 100w tuikut? :eek:
Senoneita en laita.
DarkestMessiah
26.10.2011, 09:16
Itellä on e240 Lightforcet, ja olis hinkua kokeilla jos sais vielä lisää valotehoa...
Minkälaisia kokemuksia on esim Osramin Silverstar, Night Breaker tai Philipsin Extreme Powereista?
Vai vaihtoehto b: 100w tuikut? :eek:
Senoneita en laita.
Extreme Powereja tulllu ite polteltua, omassa ajossa kestää n. vuoden (50-60tkm) valosävy mukavan neutraali valkoinen ja tehoa on enemmän kuin riittämiin.
Itellä on e240 Lightforcet, ja olis hinkua kokeilla jos sais vielä lisää valotehoa...
Kai sää oot ne rinkulat niistä ottanu jo pois. ;) http://farm3.static.flickr.com/2582/3914678059_f225b45166_z.jpg
Kai sää oot ne rinkulat niistä ottanu jo pois. ;) http://farm3.static.flickr.com/2582/3914678059_f225b45166_z.jpg
Tottakai noi on jo pois. :cool:
Kattelin kaupassa tänää polttimoita, toisessa kädessä Night Breakerit(18€/2kpl), ja toisessa 100w(8€/2kpl). Yhteyttä forcen edustajaa, ja selvis että takuu kestää aina 100w:in asti. Kumma kyllä, sataset kantautu kassalle... :cool:
Saapa nähä mikä on ero. :)
Saapa nähä mikä on ero. :)
Tuskin kovin erilainen. Pitäis saada lisää jännitettä kannalle, miten olis NightBreakerit ja Motonetin valovahvistin setti = 14,2V polttimon kannalle.
HiluxMan
26.10.2011, 17:35
Tuskin kovin erilainen. Pitäis saada lisää jännitettä kannalle, miten olis NightBreakerit ja Motonetin valovahvistin setti = 14,2V polttimon kannalle.
Motonetin H3 valovahvistin on muuten yksi vahvistinyksikkö, joka syöttää molemmat polttimot. Tuntuu toimivan hyvin yksi vahvistin/yksi 100 W polttimo. Ja jännitettä lähtee lähtee ainakin noista yksilöistä 14,65 V yleismittarin mukaan.
Virrananto vaihtelee riippuen polttimon merkistä vaikka ne ovat nimellisarvoiltaan identtisiä.
"Nimettämät" tuntuvat olevan kehnoimpia ja Philipsin Rallyet parhaita muutaman erilaisen 100W polttimon testauksen perusteella.
Itellä on e240 Lightforcet, ja olis hinkua kokeilla jos sais vielä lisää valotehoa...
Minkälaisia kokemuksia on esim Osramin Silverstar, Night Breaker tai Philipsin Extreme Powereista?
Vai vaihtoehto b: 100w tuikut? :eek:
Senoneita en laita.
Minkäs mallin ne pleksiset suotimet sulla niissä on?
Ajattelin vaan että kaipaatko lisää tehoa lähelle vai kauas... polttimon suurentamisella ei saa juuri yhtään enempää tehoa muualle kuin sinne kauas...ja pisteenä.
http://www.lightforcefinland.fi/cat/product_catalog.php?c=15
Ymmärtääkseni noissa kaikissa on vakiona nimenomaan tuo pisteen tekevä kaukovalosuodin.
Ajatuksissa ois itselle koittaa seuraavaksi tuota comboa, jos vaikka saisi hieman leveämmäksi kuviota.
Noista valonvahvistimista en oo koskaa kuullukkaa. Onks porukalla näistä kokemuksia?
Minkäs mallin ne pleksiset suotimet sulla niissä on?
Ajattelin vaan että kaipaatko lisää tehoa lähelle vai kauas... polttimon suurentamisella ei saa juuri yhtään enempää tehoa muualle kuin sinne kauas...ja pisteenä.
http://www.lightforcefinland.fi/cat/product_catalog.php?c=15
Ymmärtääkseni noissa kaikissa on vakiona nimenomaan tuo pisteen tekevä kaukovalosuodin.
Ajatuksissa ois itselle koittaa seuraavaksi tuota comboa, jos vaikka saisi hieman leveämmäksi kuviota.
Mulla on molemmat suotimet, eli ne alkuperset ja combot.
Niillä kaukosuotimilla valo on todellakin pistemäiset, mutta nkee pitkäll suoralla todella kauas.
Comboilla valokeila levenee todella paljon, mutta edellenkin pisteet erottuu. Tai tämä siis ainaki 100w tuikuilla...
Noista valonvahvistimista en oo koskaa kuullukkaa. Onks porukalla näistä kokemuksia?
ex-Avensikseen taannoin hommasin kun oli niin onnettomat tuijut siinä. Kyllähän ne kohentu kummasti, kyseinen käikäle siis tulee polttimon johdon väliin, akulta virtaa ja avot - polttimon kannalle nakuttaa tapauksesta riippuen 14.2-14.7 V vaikka auto ei kävis ja akulla 12 V. Polttimoiden kestoiän ei pitäisi heikentyä koska virta on tasaisempaa ilman piikkejä. Tiedä tuosta, käytännössä polttimoja tuntu menevän, tosin osasyyllisenä oli heikompikestoiset NightBreakerit. Ja aluks syttyy himmeemmin ja parin sekan päästä tulee täys jännite.
ex-Avensikseen taannoin hommasin kun oli niin onnettomat tuijut siinä. Kyllähän ne kohentu kummasti, kyseinen käikäle siis tulee polttimon johdon väliin, akulta virtaa ja avot - polttimon kannalle nakuttaa tapauksesta riippuen 14.2-14.7 V vaikka auto ei kävis ja akulla 12 V. Polttimoiden kestoiän ei pitäisi heikentyä koska virta on tasaisempaa ilman piikkejä. Tiedä tuosta, käytännössä polttimoja tuntu menevän, tosin osasyyllisenä oli heikompikestoiset NightBreakerit. Ja aluks syttyy himmeemmin ja parin sekan päästä tulee täys jännite.
Kuulostaa mielenkiintosilta. Ja jos toimii ja kestää, ni vois vaikka investoida...
Pitää vaa muistaa kun käy seuraavan kerran motonettissä.
Kiitoksia vinkistä.
toyollavaan
21.09.2013, 20:06
Nostellaanpa tätäki aihetta näin syksystä.
Onkos kukaan viritellyt jälkiasennus xenoneita lightforcen xgt valoihin?
Nostellaanpa tätäki aihetta näin syksystä.
Onkos kukaan viritellyt jälkiasennus xenoneita lightforcen xgt valoihin?
Kyllä, niitti pois alumiinikannasta ja hiukan vinkua että kanta mahtuu läpi, ja johdoille on kumitulppa läpivienteineen valmiina jaloissa. ainut minkä joutui hakemaan, oli polttoväli, mutta se simppeli tehä kun on tuo kierrettävä heijastin osa. Hyvät oli ja heijastimetkaan ei ottaneet nokkiinsa tehoista
toyollavaan
21.09.2013, 21:27
Kyllä, niitti pois alumiinikannasta ja hiukan vinkua että kanta mahtuu läpi, ja johdoille on kumitulppa läpivienteineen valmiina jaloissa. ainut minkä joutui hakemaan, oli polttoväli, mutta se simppeli tehä kun on tuo kierrettävä heijastin osa. Hyvät oli ja heijastimetkaan ei ottaneet nokkiinsa tehoista
Eikös se mene nuin tuossa perus E 240 mallissa, mutta näissä XGT lampuissa se halogeeni polttimo on semmonen vähä niinku lasikanta polttimo jossa on kaksi piikkiä takana. Ja polttimoon pääsee käsiksi avaamalla kannesta 4 kpl kuusiokolo ruuvia umpion takapuolelta., Näistä ei umpiota saa pyörittämällä irti.
Juurikin noille XGT-malleille olis kiva tietää miten xenonpolttimot on asennettu.
Kuvaa jollain?
Tuossa muuten kun oli valovahvistimista juttua niin miten Bilteman releillä oleva valovahvistin eroaa Motonetin valovahvistimesta? Bilteman setti on nimittäin todella halpa. Vain 20€ jos oikein muistan. Motonetin setti tais olla joku 80€? Itse olen noita Bilteman settejä aika moneen vanhaan autoon laittanut ja kyllä ne on ainakin valotehoa lisännyt.
Tuossa muuten kun oli valovahvistimista juttua niin miten Bilteman releillä oleva valovahvistin eroaa Motonetin valovahvistimesta? Bilteman setti on nimittäin todella halpa. Vain 20€ jos oikein muistan. Motonetin setti tais olla joku 80€? Itse olen noita Bilteman settejä aika moneen vanhaan autoon laittanut ja kyllä ne on ainakin valotehoa lisännyt.
Bilteman setti on vain paksummat johdot + releet eli pienentää/liki poistaa jännitehäviön, Motonetin setti on hakkurivirtalähde joka nostaa jännitteen n. 14.6Volttiin.
Eli Motonetin setillä saa autosta riippuen n. 0.5-1V lisää jännitettä eli selvästi lisää tehoa. Nuohan on ollu loppuunmyynnissä jo vuoden päivät 20€:lla, jostain vielä löytyy jotakin settejä. Mullakin pari jemmassa.
Okei. Näköjään H4 versioita ei ole enää :( Tuo varmaan poistaa myös ongelman noista H7 polttimoista mitkä paukkuu kokoajan? Olettaisin että tuo syöttää sen verran tasaista virtaa. Esim. C5:ssa on kerrottu että kun se hydrauliikkamoottori käynnistyy kesken ajon niin se jotenkin aiheuttaa virtapiikkia. Ehkä tuollainen laitois sitten poistaisi virtapiikin?
Okei. Näköjään H4 versioita ei ole enää :( Tuo varmaan poistaa myös ongelman noista H7 polttimoista mitkä paukkuu kokoajan?
Joo, ei oo, mut H1+H1 tai H7+H7 -versiosta saa tinattua johtoja risteyttämällä toimivan. En tiijä auttaako kestoon, mut ei pitäis kovin paljoo lyhyentyäkkään. Pari vuotta kesti poltella +120% H4:ia, mut päiväsaikaan ajelin aina päivävaloledeillä.