PDA

View Full Version : Jarrurummun irrotus


19.04.2008, 07:53
Onko vinkkejä -89 Cherokeen takajarrurummun irrotukseen? Rumpu ei tuu lievällä väkivallalla pois kokonaan, säätöpyörä jumissa/ruostunut. Sen verran sain rumpua liikkumaan, että kenkien sokat tippu raosta lattialle... Eli nyt ei voi edes ajaa ennenku saa sen irti? Alkuperänen tarkotus oli vaan tarkistaa kengät renkaanvaihdon yhteydessä.

Note! This message was posted anonymously!

Pete
19.04.2008, 08:32
Isompi leka. Ei taida nyt siis parjata ilman isompaa vakivaltaa.


SLCK 62
FJ Cruiser -08

vm
19.04.2008, 08:36
Ihan ensimmäinen sääntöhän on että jos jokin toimii, niin siihen ei saa silloin koskea.. Jos säätöpyörä ei pyöri niin ainut vaihtoehto on kovempi väkivalta että saat rummun irti/auki sen verran että pääset raosta räpläämään eseim. kengänt irti, tosin voi tulla rikkonaisia osia. Onhan käsijarru pois päältä..

Pete
19.04.2008, 11:22
quote: Onhan käsijarru pois päältä..



Oli muuten hyva huomio. Kannattaa myos katsoa etta onko kasijarrun vaijereissa saatoa mista voisi kanssa antaa kengille loysia.

SLCK 62
FJ Cruiser -08

Rotta-Racing
19.04.2008, 11:25
Ota käsijarruvaijerit irti, ni luulis tulevan löysää ja sit vaan lekaa,ja jos niis rummuissa sattuu olemaan pari ylimääräistä reikää missä on "kierteet" ni niihin pultit ja sit vaan kirraa ni aukee.Näin ainakin japanilaisissa..

tuolta apuja (kai)
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=20416

Team Rotta-Racing Espoo


Edited by - Rotta-Racing on 19/04/2008 12:29:45

Flugfiske
19.04.2008, 14:21
Jos ne sokat on jo lähteny irti, niin ongelma on, että ne kengät tahtoo kääntyä ulkoreunoilta ulospäin samalla kun rumpua vetää ulos (eli leviävät sitä rumpua vasten).
Itellä kävi hiljan samanlainen "tapaturma" ja sillon käytettiin seuraavanlaista kikkaa: teräksestä väännettii sellanen koukku, jolla toinen veti kenkiä sisäänpäin kilvenpuolelta samalla kun kiskoin rumpua ulosvetäjällä pois... Lähti!

<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

Bruno
19.04.2008, 19:00
Joskus ollut vastaavia ongelmia kun rumpu ei ole lähtenyt irti,ykkösvaihteella jarrun kanssa pyöritelty ,...rumpu lämpiää, mutterit/pultit löysällä,vaihdettu pyörimis suuntaa,ajanut itse itsensä ulos.Laipan keskusta juminnut niin sama tepsii,kun rumpu lämpiää nopeammin kuin aksila ,tulee suorastaan syliin.Pultit/mutterit sen takia ettei jarrusylinterin männät pullahda ulos.(kengille vastinetta).Toimii mm Patrol,Hiace,jne.

20.04.2008, 17:45
Tais unohtua se ensimmäinen sääntö... No, lähti se lopulta irti kun yön yli irrotusöljy vaikutti. Siitä rummun ja kilven välisestä raosta sain isolla ruuvarilla ja sorkkaraudalla sen säätöpyörän liikkumaan. Rumpu lähti sitten käsivoimin pitkällisen yrityksen jälkeen. Kengät ok, mutta rummun reunassa parin millin valli. Sehän se siellä esteli... Veistelin rälläkällä pois ja romut läjään.

Mitäs on porukat mieltä noista lisälehdistä takajousiin? Alkaa olemaan aika väsyneet nuo entiset. Tarkotus olis pitää auto suht orkkiksena joten korotuspaineita ei ole. Silti perä on aika kovilla hevoskuljetuksissa, pitäskö olla heavy dutyä?

Note! This message was posted anonymously!

neheman
20.04.2008, 18:25
mää oon vetäny aina kartioksi jarrurummunreunat siihe ast mihi kenkä tulee,ei pahemmi oo tarvinu taistella.muutama milli pois ni kestää kulua jonku vuoje.




*jos on runsas lihainen,niin ei oo vihainen*