Kirjaudu sisään

View Full Version : Land Rover Freelanderin kannentiiviste meni


whector
13.04.2008, 20:34
Moro! 9 tietä ajelin, ja yhtäkkiä vaan nousi lämmöt kattoon. Arvasin heti että se kannentiiviste siellä tervehtii, ja avasin kone pellin. Öljytila ihan harmaa, ja jäähdytysneste kadonnut. Eli kannentiiviste vaihtoon.

Inchcapelle auton hinautin, ja huomenna pitäis mennä homma sopimaan. Sen verran tiedän hinnasta, että Off road paja Liedossa ottaa hommasta n. 1300eur, johon kuuluu myös jakohihnan vaihto.

Osaisitteko sanoa, että mitä tässä nyt pitäisi tehdä, ja mitä kannattaa maksaa? Ilmeisesti se 1000eur ainakin menee? Kannattaako hommaan ottaa samalla jakohihnan vaihto, kun autolla ajettu nyt 85000km, ja viimeksi 60000huollossa vaihdettu? Mitä muuta täytyy huollossa tehdä, uudet öljyt, uudet jäähd.nesteet? Mitä muuta?

Varmaan kiinteästä hinnasta tulisi sopia? Takuuta autossa ei ole, kun on -01 mallia. En myöskään usko, että Land Roverin maahantuojalla mitään sanomista asiaan, kun sen verran yleinen vika on.

Kiitos avusta!

Rotta-Racing
13.04.2008, 22:04
Jakohihna kannattaa vaihdattaa samalla koska se kumminkin puretaan irti kun kannentiiviste vaihdetaan,joten takuu ei sit korvaa jos hajoaa kun ei ole laitettu uutta,sama kiristimien kanssa.ja sinnehän menee uutta osaa ainakin..
-Yläpään tiivistesarja
-Kannenpultit
-Pakkasnesteet
-Öljyt+Suodatin
-ehkä muutamia pako/imusarjan pultteja..
Noi nyt ainakin menee.. Ja kannattaa soitella eri puljuihin ja näin ollen "Kilpailuttaa" eri firmoja koska nykypäivänähän jokainen korjaamo saa huoltaa/korjata kaikkia merkkejä..Kilpailuttaminen kannattaa, ja myös varaosien hintoja kannattaa kysellä toisessa paikassa sama läjä osia voi maksaa 800euroa ku toisessa 600euroa ja osat on samat,myös tuntitöiden hinnat vaihtelee aika rajusti...Tossa nyt alkuun jotain,toivottavasti selvii..
Nii ja edittiä..Mites toimiiko sun flektit normaalisti,aika outoo et lämmöt nousee yht'äkkii jos kaikki on ehjää ja flektit toimii..Mut elämä on yllätyksiä täynnä

Team Rotta-Racing Espoo


Edited by - Rotta-Racing on 13/04/2008 23:06:36

whector
14.04.2008, 09:12
kiitti vastauksesta.

mitäs nyt pitäisi tehdä:

inchcapella annettiin kaks vaihtoehtoa, tai käytännössä kolme. 1. jos kannentiiviste on mennyt, se on n. 1000-1500eur juttu.

2. jos joku sylinterin tiiviste tai jokin on päästänyt vedet öljytilaan, niin täytyy lähettää kone korjattavaks johonkin ja hinnast sit ei tiedä, jotain välillä 1000-4000 kai?

3. jossain tapauksessa olisi syytä/täytyy koko kone uusia. hintaa yli 5500eur. WTF?!

Jos tää nyt 5000euron jutuks tulee, niin miten ton auton saa parhaimmalla tuotolla myytyä pois? -01 Freelander, 850000 ajettu. En todellakaan ala mitään 5500eur remonttia tekemään paskaan.

Kiitos taas!

whector
14.04.2008, 11:06
jes.

menin virheen tekemään ja otin aikanaan 1.8:lla. ei paljoo järkeä ollut. noissahan näitä vikoja valitettavati on. korjaan -> ei ole vika, vaan suorastaan ominaisuus, ja hieno sellainen.

inchcapessa aloittavat työt, ja he tekevät juuri kuten sanoit, että tarkastavat mistä on veden katoaminen johtunut. ilmoittelevat sitten mitä tekevät. ilmeisesti menee 300-400eur tuohon hommaan, ja jos kannentiivisteestä on kyse, niin tulee se 700-1000eur lisää hintaa. toivottavasti johtuisi siitä.

itse on tuota lantikkaa osaa sitten yhtään korjata, eli on pakko vaan maksaa. mutta sitä mieltä olen edelleen, että uusi auto vaan alle, jos 5000eur alkaa lipomaan korjaus.

14.04.2008, 12:33
Tuotteilla on oletettu kestoika, joka moottorilla on enemman kuin 85000km. Kuluttajansuojalain mukaisesti tuotteessa on virhe, jos se ei vastaa silta yleisesti odotettavaa laatua tai kestoikaa. Tahan ei vaikuta takuun kesto tai se, etta oletko ostanut yksityiselta vai liikkeesta, ja uutena vai kaytettyna. Kuluttajaviraston sivuilta loytyy paljon hyvaa juttua aiheesta, esim hiljattain ilmestynyt ohje autokaupan ongelmista tms. Ladattavissa nettisivuilta.

Moottorihan ei enaa ole uusi, joten et voi olettaa saavasi uutta moottoria, mutta osan kuluista kylla. Esim jakohihnat sun muut tarvikkeet menevat aivan varmasti sinun piikkiin.

Jos pystyt osoittamaan, etta autoa on huollettu ja kaytetty asianmukaisesti, niin osaa kuluista kannattaa yrittaa maahantuojan tai edellisen myyjaliikkeen piikkiin. Asianmukainen huolto voi olla esim merkkiliike tai vastaava tunnettu korjaamoketju. Jos itse olet huoltanut, voi olla vaikeampi todistaa asianmukaisuutta, mutta aina kannattaa yrittaa.
Toisaalta kyseessa on ilmeisesti tunnettu tyyppivika, joten siihenkin voi vedota.

Mika tahansa VALMISTAJAN ANTAMAT NORMIT TAYTTAVA korjaamo saa korjata takuunalaisiakin autoja siten, etta takuu sailyy. Mutta huolto siis tehtava valmistajan antamien ohjeiden mukaan. Jos huoltoon kuuluu merkin testerilla tehtava vikamuistin luku, niin se on silloin tehtava. Ja osaan merkeista taas ei ole kattavia yleismallin testilaitteita. Yleiskorjaamo taas tuskin lahettaa asentajiaan valmistajan edellyttamille koulutuspaiville. Jos valmistaja sanoo, etta jakohihnan kireys on tarkastettava joka huollossa XXX-merkkisella testerilla, niin siten on tehtava, koska muuten valmistajan antamia ohjeita ei ole noudatettu.


Note! This message was posted anonymously!

whector
14.04.2008, 13:17
kiitos vastauksista! ollut asiallisia viestejä! nyt ei auta muu kuin odottaa ja katsoa mitä inchcapelta sanovat. kuten tuossa pari viestiä sitten mainitsin, he alkoivat jo sitä moottorin vaihtoa ehdottelemaan. soitin pariin muuhun liikkeeseen, ja he ihmettelivät, miksi inchcape on aina ehdottelemassa moottorin vaihtoa näissä tapauksissa. joten uskoisin selviäväni sillä 1000-1500eur kannentiiviste rempalla. toivottavasti.

14.04.2008, 20:28
Ennenkin tätä vaahdonnut, mutta itse veisin autoni ihan muualle kuin esim. nyt tässä mainittuun I...
Näissähän juurikin tarjotaan helposti sitä kalleinta vaihtoehtoa, kun asiakas hädissään maksaa.
Näistä 1.8:n kansiongelmistahan on väännetty jo moneen kertaan, useimmiten taitaa selvitä kansirempalla jos ei ole väkisin ajettu vähillä vesillä ja poltettu koko konetta.

AVRO-nyyminen, työn orjana

Note! This message was posted anonymously!

JariJ
14.04.2008, 22:43
Minä suosittelisin Karaasia Espoon Juvanmalmilla, josta olen saannut aina asiallista palvelua niin varaosien oston tai auton korjauksen yhteydessä.Mutta ilmeisesti enää ei kannata siirtää autoa pajalta toiselle ?. Tietysti kannattaa kysellä hintoja muilta pajoilta, kun korjauksen laajuus on Inchapella selvinnyt ja he ovat tehneet työstä kustannusarvion. Joskus muinoin olen kerran vaihtanut korjaamoa, ennen kuin itse remonttia alettiin tekemään maksamalla vian ja korjaustarpeen tehneelle pajalle heidän kulunsa ja todettuani toisen pajan tarjouksen vielä siirron jälkeenkin halvemmaksi.

-Elämä on pelkkää säätöä-

Mikki
14.04.2008, 23:56
Tässä varmaa tietoa...

Kannentiiviste palaa koska lämmityslaitteen kennoa alkaa vuotamaan! Ja kenno on MESSINKIÄ, jotenka se irti ja korjaamolle. Ikävä juttu on se, että nesteet valuu puhaltimen moottoriin ja se maksaa 500€!!! Korjaa ne niin saat koneenkin pysymääm kasassa...

Sitten koneeseen: (vaihtoehtoja tasan 3kpl)
1. UUSI PAHVI ja lykkyä tykö (kannen ollessa irti TARKASTETTAVA onko sylinteriputki löysällä. JOS ON, ON EHDOTTOMASTI KORJATTAVA / UUSITTAVA)

2. tarkastakaa onko TERMOSTAATTI vaihdettu "letkuhässäkkään" vaai onko termari edelleen kannessa. LETKUVERSIOT uusittiin kampanjana 2001-2002 Volvo-Auton toimesta, KUN KÄVI MERKKIHUOLLOSSA! Jotenka se myös kuntoon!!!

3. KATTILA kannattaa vaihtaa VASTA SIINÄ TAPAUKSESSA, jos koneessa suurempia vaurioita, muuten pääsee korjaamalla ja alle 2000€ laskulla (siinä ei ole kennon korjausta mukana!)

JA EHDOTTOMASTI Espooseen KARAASIIN tai sitten Lohjalle OFF ROAD CENTER:n

USKO POIS, muuta tietä ei ole...

Ja Inchcape myy varaosia SEKÄ ON MERKIN EDUSTAJA, eipä Mersullakaan "virityksiä" taideta pahemmin tehdä, muuten muuttuu merkit katolla...

$ $ $ /// Jos se ei satu, niin ainakin se maxaa!!! /// $ $ $

16.04.2008, 21:56
Onneks on Toyota. Aika sekundaa nää lantit.

Note! This message was posted anonymously!

Mikki
16.04.2008, 22:16
NYYBILLÄ OO VARAA OSTAA EDES TIETÄMYSKONETTA...
(joutuu lueskelemaan kirjaston koneilla, joissa EI VOI luoda tunnuksia)

Ja Kojoottikin SAATU poliisin huutokaupasta, kun romunkerääjät ei huolineet, koska ei sisältänyt tarpeex rautaa.. Ja senkin joutu vetäsee pätkälle, kun rekisteriote makso liikaa...

$ $ $ /// Jos se ei satu, niin ainakin se maxaa!!! /// $ $ $

baxxter
16.04.2008, 22:25
Lämppärin kennon ongelmat on ihan uus juttu ainakin mulle..
Mutta ainakin kannen ohjuritapit katkeaa ja kannen hieman liikahtaessa menee liemet sekaisin. Uuden pahvin mukana paremmat ohjurit. Vaan on kyllä aika hurjia uhkailuja netissä noista koneitten kestosta liittyen sylinteriputkien liikkumiseen..
Ja eiköhän noita koneita saa muutkin kuntoon, kuin karaasi tai lohjan off road rahastus center.

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet

Mikki
17.04.2008, 00:23
Joo, monelle on, koska eivät ajoissa huomaa, jotta apparin jalkatilan matto on AIVAN LÄPIMÄRKÄ (ja autossa vieno tuoksu nimeltään "kissan pissa", lisättynä efektillä "märkä koira"). Muutaman tapauksen X-IMF:nä tiedän, jossa on kattila vaihdettu ja kenno posahtanut totaalisesti ja rikkonut sen uudenkin moottorin (ja arvaa menikö takuuseen...)!!! Ja se kennon vuoto johtuu huonosta tinauksesta (paitsi Td4 mallit, joissa kenno muovia / muistaakseni 1-2 vaihdettu Td4:n).

Toinen veijari onkin sitten se termari, joka ihan virallisella tieedoitteellakin määrätään vaihdettavaksi TIETYN AIKARAJAN PUITTEISSA, joka on ajat sitten mennyt umpeen...

$ $ $ /// Jos se ei satu, niin ainakin se maxaa!!! /// $ $ $