View Full Version : Retuperä-Raisins, keskeytetty toistaiseksi...
Arska-tehtaalta
12.04.2008, 17:42
Projekti koostuu pitkälti kierrätys osista ja low tech ratkaisuista.
HUOM! aluksi on aika paljon vanhoja kuvia, koska HOMMA on aloitettu vuosia sitten ja on edelleenkin kesken. Edellisillä suzukin omistajilla oli tavoitteena talvieksytys 2011 (HEHheh)... Ei onnistunut meiltäkään :rolleyes:
Koittakaa kestää, tässä menee vielä tovi ennenkuin ollaan reaaliajassa :D:D:D
Noniin... tästä onkin hyvä jatkaa.
Aikaa projektin aloittamisesta on jonkinverran, ja vastaavasti "valmistuminen" (=ekat safarit/kisat) on jossain tulevaisuudessa senverran pitkällä että sovittiin velipojan kanssa notta aletaan julkaisemaan kertynyttä materiaalia noin kuva/viikko vauhdilla. Ilman suurempaa kritiikkiä materiaalia on tällä tahdilla useammaksi vuodeksi joten luultavasti projekti saadaan ajokuntoon ennekuin kuvat loppuu :)
Kipinä tähän projektiin lähti siitä että käytiin ajamassa Rangella jokunen kisa ja todettiin että ajamis-vinssaus -suhde ei Fiatin diisselillä varustetulla Rangella ollut täysin tyydyttävä. (Edit: ei, vinssausta ei ollut liian vähää..) Samoin diisselinkatkusta johtuva kisojen jälkeinen jysäri, silmien helvetillinen kirvely ja päässä kaikuva "traktorin nakutus" siivitti visioita jostain erilaisesta kulkineesta...
Siispä, käytiin hakemassa aihio johon sopivaa tekniikkaa voitaisiin alkaa ripustamaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=93265
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...
Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=93854
Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.
Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.
(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...
Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=93854
Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.
Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.
(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)
Olikos tää se mänttilän harjakatto Range mitä aikonaan tyrkyttelin palstalla.
solihull
20.11.2011, 09:37
Samaa minäkin epäilen, on niin "harjakaton" näköinen. Makasihan se siellä kuusen alla pitkän tovin, että ei siitä ihan heti enää laittoon olisi ollut. Tekniikkahan tässä piti olla aika hyvä ja jotakin oli aika tavalla laitettukin (konetta?)
TT
Vai että harjakattoinen range... no kyllä tuo design kieltämättä oli vielä normaali rangea särmikkäämpi ja vuosimalli -88 joten sama tapaus saattoi hyvinkin olla. Me haettiin tämä Tuusulasta, en kyllä muista myyjän niciä tms...
No, siinä menikin sitten hetki ennenkuin luomistyö pääsi alkamaan... piti ihan arkistoja kaivella ja varmistella päivämääriä kun ei meinannu itsekkään uskoa että sehän oli vasta reilua vuotta myöhemmin eli toukokuun alussa 2009 kun kun pistettiin tekniikanluovuttaja kappaleiksi.
Ensin otettiin ehjät osat kuorista talteen, sitten irroiteltiin alusta pois... tässä sitten jo kangetaan koria irti jotta pääsee koneeseen käsiksi...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=94352
Tämä siitä sitten jäi romu-ukolle... tosin tuosta rungosta taidettiin vielä laikata talteen koneen kiinnikkeet ja jousien paikat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=94349
Ja tässä (kuvassa etualalla) se miksi tähän hommaan lähdettiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=94348
No, ensi viikolla sitten päästään näkemään akselien ensimmäiset sovitukset.
Noh, tältähän se sitten näytti kun pyöriteltiin HJ:n akselit pihalle ja nostettiin suzukin runko siihen päälle.
Kuvassa näkyy jousia, iskareita jne jotka irtosi vanhasta akseleiden mukana ja joita ei ehditty irrotella kun oli kiire sovitella :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=94118
Akseleihin oli rakenneltu jo edelliseen laitokseen sovitukset Rangen tukivarsille ja alettiiin kattelemaan miten nuo rangen rungosta irroitellut käikäleet asetellaan paikalleen. Keula ajateltiin rakentaa Rangen jousille ja taakse laittaa jotain ohuempaa tavaraa.
young n dum
04.12.2011, 21:53
ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on:D
vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta:)
ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on:D
vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta:)
Mie oon ihan samaa mieltä, ettei sais tälleen pitää hulluja jännityksessä. Tehtaan Arska sais julkasta oita kuvia joka päivä yhen. Alfred J kvak oli kyl hyvä ettei tullu ku kerran viikossa ettei tarvinnu useammin kattoa ku paimensi nuorempia sisaruksia.
2009 kesä kun oli kaunis (vaikkakin sateinen) niin alustageometria hiottiin kuntoon pihamaalla. Onneksi ranchilla oli muutakin puuhattavaa katon alla, niin ei käyny aika pitkäksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=95398
Armottomman sunnittelun, mittaamisen ja muutaman kokeilun jälkeen projekti seisoi omilla tasuilla, vaikkakin jokusen tuuman turhan korkealla. (Jos alusta saisi projektin aloittaa, niin tässä kohtaa olisi coiloverit valmiina. Olisi säästynyt paljon aikaa... no siitä myöhemmin, ehkä.)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=95399
Noh, korkeutta ehtii säätämään myöhemminkin, joten seuraavaksi potilas siirrettiin laboratorioon sydämen asennusta varten.
Vähän tuo alkuun jänskätti että miten tuo mjoottori sopii normi ompelukoneen paikalle. Ei muuta kuin tekniikkapaketti roikkumaan laboratorion kattoon...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=95632
ja sopivat työkalut käyttöön..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=95633
Jaa, saas nähdä tuleeko päivitystä ensi viikolla, vai viekö normi joulunajanhömppä tämänkin kirjoittamisen ajan. Sitäpaitsi, täähän etenee aivan liian nopeasti, joten voisi olla väliviikko paikallaan :)
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...
Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=93854
Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.
Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.
(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)
on muuten varsinkin mäntsälästä(nummisista)ks peli.tunnen ex omistajan.kone tehty uusiksi hieman ennen "harjakatoksi"muuttumista(oli avaimet kotiin hukassa ja ulkona kylmä baarista palattua-uninen jalka painoi lappua lattiaan kunnes kajahti... ) :D
on muuten varsinkin mäntsälästä(nummisista)ks peli.tunnen ex omistajan.kone tehty uusiksi hieman ennen "harjakatoksi"muuttumista(oli avaimet kotiin hukassa ja ulkona kylmä baarista palattua-uninen jalka painoi lappua lattiaan kunnes kajahti... ) :D
Uusiks ei losahtanutta konetta tehty. Apulaitteet siittä otettiin seuraavaan koneeseen. Kannet mä siittä hyötykäytin omaan autoon ja lohkosta tuli loppuviimen pöydän jalka. Täällä kuvaus vanhan koneen viimeisestä purkamisesta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41630
Aika monta eri tarinaa oon kuullut lisää, siittä miksi tuo kone leipo.
Mitäs prkl... sehän mahtu runkoaisojen väliin... vielä jäi pakosarjan ja rungon väliin melkeen sentti per puoli. Päämekaanikko silmäilee että miten sen pituuden kanssa kävi - mahtuuko takakardaania vai pitääkö tehdä pelkkä etuveto?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=96536
No hitto, alkaa lipsua päivitystiheys heti kättelyssä. No joululomalla tapahtui pientä edistymistä reaalimaailmassakin niin laitetaan tää konehomma nyt pakettiin ja koeajolle.
Sopii se.. päältä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97309
ja sivulta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97310
Kannakkeet sovellettiin osin rangen koneenkannakkeiosta (jotain ihme romua hitsattu rungon kylkeen. No, plasma laulaa myöhemmin.)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97311
ja osin omaa lattarauta designia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97312
Sitten pellolle räppäämään (14.7.2009):
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97313
Mitäs seuraavaksi?
Heikki L
16.01.2012, 19:29
Aika vihreet on teijän pellot ollu joululomilla:)
Joo, kyllä tuolla retuperällä on aina vehreät niityt.
Sitten kokeiltiin naittaa koppaa rungon kanssa (15.8.2009):
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97660
(on muuten korkean näköinen kötöstys vielä tässä vaiheessa, järki voitti vasta myöhemmin)
Ei ihan vielä kohdillaan... kymmenisen senttiä piti vielä saada eteenpäin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97864
Hieman lisää tilaa, nyt alkoi mahtua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=97865
Laatikot mahtuu hyvin, ei ahdista yhtään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=98417
Lopulta koppa paikallaan ja vähän nurkista kiinni. Tämmönen poseeraus löytyi broidin albumeista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=29&pictureid=38266
Tästä sitten auto siirrettiin lämpimään talliin odottamaan syksyn pimeitä iltoja ja inspiraation heräämistä.
Lokakuu 2009: Aloitettiin työstämään koppaa...
Ensin porailtiin tulipellin rippeet irti pistehitseistä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99022
Sitten maalarinteipillä vähän hahmoja kylkeen ja rälläköintiä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99023
..lisää rälläköintiä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99024
ja helma on irti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99025
Siihen sitten sovittaamaan palkkia tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99026
Uusi tulipelti valmisteilla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99393
ja sovituksessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99395
Suzukin sivuprofiilia.
Suunnitelma tulipellin osalta muutui hieman. Uudet leikkauslinjat teippailtu kylkeen.
Tuo takapää näytti tässä vaiheessa melko sekasikiöltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=99999
Ei muuta kun mutkat suoraksi ja pelti kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=100000
Sisäpuolelta nätti tältä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=100001
Täs on kyl mielenkiintoinen konsepti projektikertomukselle... =) Millos on tavoite ottaa nykyaika kiinni? On kyl niin luonnoton peli tuollanen et voi muuta ku peukkua nostaa =)
Nykypäivään päästään suurinpiirtein samaan aikaan kun auto on kisakunnossa.
Tavoiteaikoja on asetettu mutta mikään niistä ei ole toistaiseksi pitänyt :)
Njoo, takapyöräkotelojen uudelleenasemointi lähti tästä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=100662
Ja sama sisältä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=100663
Ja vielä kerta ulkoa... eikun uutta tekemään?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=100675
Edit: ja tää oli 11/2009
Seuraavaksi sovitettiin parlokkia..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101687
Sitten mallaamaan pyöräkoteloa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101688
Sitten tarkistettiin miten homma toimii joustoissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101689
Noh, tuon verran pitäisi loveta luukkua... ei taida pysyä hanuri ryhdissä(?)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101690
Sitten tulikin luova tauko, päämekaanikon "EXTREME urheiluharrastus" vaati veronsa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101694
Takaluukun alaosa pokattiin uusiksi, tästä tulee kiinteä malli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101691
Sitten pääsikin leikkelemään tilaa joustoille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101693
...ja mallailemaan kylkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=101692
Välillä rakentui kordaanitunneli ja jalkatilojen peltityöt:
Kardaanitunnelin runkoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=102080
Apparille vedenpitävä lattia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=102081
Kuskin puolen näkymä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=102082
Siihen voisi sitten alkaa sovittelemaan shifteriä & kässäriä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=102083
Mennääs välillä ajassa takaisinpäin.... Tammikuussa 2010 ohjauskilkkeitä alettiin sovittelemaan pulttaamalla pala suzukin alkuperäisiä muotoja kiinni rattiputkeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103098
Sitten tölkinavaajalla sopiva reikä tulipeltiin ja hilut roikkumaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103110
Penkki sovitettiin hetkeksi kabiiniin jotta saatiin soviteltua ratti ja polkimet oikeille paikoille ja tuli vielä testattua että autoon pääsee sisään ja tarvittaessa suht nopeasti poiskin. Liikaa jalkatilaa ei kuitenkaan jää kun tuota tuli typistettyä (tai siis siirrettyä tulipeltiä taakkeppäin) jonkinverran.
Siihen se rattiputki sitten asentui...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103111
Simpun kiinnityksessä oli vielä pientä säätöä, siitä myöhemmin lisää.
Sitten taas perän kimppuun... pyöräkotelorakentelun välissä laitettiin takavinssille paikkaa. Ensin saha laulamaan..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103602
Sitten runkoaisan päihin muotoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103603
Ja sitten peti paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103604
Tässä on vielä melko avarat näkymät :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=103605
Kesäkuussa 2010 oli taas kevätaurinko ajanut miehet talliin, takakyljet sai muotonsa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=104091
Toisellakin puolella autoa on käyty kääntymässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=104092
Vaikka tuo tuosta vielä laskeutuukin, niin taitaa silti jäädä tilaa isommillekkin pyörille :)
Narukita liimattiin vinssipetiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=104540
...ja vinssi pudotettiin omaan koloonsa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=104541
Kontissa hahmollaan jo tankin paikka.
Seuraavaksi säädettiin jo vanhassa rangessa ajoelämyksiä tuottaneet napojen kulmat kuntoon... alkuperäinen asento:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105546
Sinneppäin säätö:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105547
(kyllä ne mitattiinkin, mutta en muista mihin kulmaan laitettiin)
Etuvinssiksi tuli hankittua perinteinen räikkä vaikka projektin perustavoite onkin vähentää vinssausta... no jos ne vähät nyppäsyt olisi sitten vähän nopeampia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105732
Vinssipetiaihio ilmaantui tallille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105733
Vähän tuota katteltiin ja todettiin että ei mahdu syyläriä eikä vinssiä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105734
Noh, ei muutakun tarpeeton rungonpätkä pois.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105735
Tästä onkin sitten hyvä "jatkaa"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=105736
Vinssipeti hahmoteltuna
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=106456
Systeemi ripustettu paikalleen, pikkasen näyttää pitkältä mutta ei siihen oikeasti mahdu kuin tuo vinssi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=106457
Pedin ylimääräiset kulmat leikattiin pois ja laitettiin tukiraudoiksi. Pedissä kiinniolevannäköinen putkihässäkkä on optinen harha :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=106458
Sitten päätettiin käyttää pari joutavaa kesälomapäivää kaarien vääntämiseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=106811
Ensimmäinen mutka taivutettu ja sovituksessa. Aika tarkalla oli että mahtui kanki talliin :) Toinen pää paikallaan, toinen nojaa tallin seinää vasten.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=106812
Siinä se on. Tai siis oli, muoto melkolailla kohdallaan, alapäästä saa leikata ne viisi senttiä ylimääräistä pois jotka halusin siihen varmuudenvuoksi laittaa... no paree näin päin, jatkaminen olisikin ollut vaikeampaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=106813
2010-07 jatkoa.. Sitten taivuteltiin pääkaaren toinen puoli.. melko napakka sovitus siitä tuli, kattokourut kuitenkin jäi vielä ehjäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=107361
Tässä vaiheessa putket hepattiin suoraan helmapalkkeihin kiinni. Sitten taivutettiin etukaaret.. konepeltikin laitettiin taas malliksi paikalleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=107362
..ja siihen loppui virta siltä erää..
Tallissa piipahdettiin seuraavaksi syyskuussa 2010.. taivuteltiin keulan väliputket.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=107363
Joulukuu 2010... käytiin taas tallilla taivuttamassa putkea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=108476
Putkien taivuttelun ohessa pokattiin turvatankille paikka.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=108477
Dodii, kesäloma taas lusittu niin ehtii päivittelemään. Laitetaan taas pikkusen enempi kuvatuksia.
Joulukuu 2010:
Ohjausvermeet paikalleen... toisella yrityksellä oikealle kohdalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110705
Panhardi ja ohjausvarret hakee paikkaansa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110706
Takajousien yläpäät:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110707
ja...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110708
Sitten taas venyttelyä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110709
Jousien alakiinnitykset uusiksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110711
Tammikuu 2011:
Takakolmion kiinnitys
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110712
Helmikuu 2011:
Akuille jäi tuollaset sopivat reiät penkkien ja takapyörien väliin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110714
Toisella puolella jo akkua ja kiinnityksiä vailla valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110715
Helmikuu 2011 - Kaarien alapäät muutettiin pulttikiinnitykselle. Laskeskeltiin että tuommonen lappu riittää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=111902
Tekniikan sijaintia nietitty kanssa. Syyläri kun ei keulalle mahdu niin mietittiin tuollasta suht vaateriratkaisua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110717
Meinaa vaan tulla melko ahdasta... saas nähdä mihin tämä lopulta päätyy.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=110718
Infernaalinen
30.08.2012, 08:28
Hienoa rapsaa. Jatkoa odotellessa.
Tuota syylärin asemointia ajatellen ripustettiin konepelti vähän korkeammalle. Ei ole kuulemma kaunis ratkaisu, mutta ei tässä esteettisiä arvoja muutenkaan ole ajateltu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=112742
Välillä jatkettiin taas putkitöitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=112743
Arska-tehtaalta
31.08.2012, 19:58
Heh, toivottavasti toi oranssi piponen vatipää ei jää tohon keulakoristeeksi :D
Olisikohan tämä ollut sitten maalis-huhtikuu 2011. Huuppi pysynee ryhdissä ja keulaputket muutenkin pientä vaille valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=112916
Takajousisysteemi on suurinpiirtein tuossa... muttei ihan. Tuota putkea leikattiin vielä myöhemmin ettei ota sisäänjoustossa kiinni.
Iskarien alapäät siirty tuohon akselin päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=113199
Tomppaa_
12.09.2012, 18:44
Sullon jarruputki poikki :eek:
Jonkinaikaa erilaisia takaiskareiden yläpäiden kiinnitysjuttuja pyöriteltyämme, päädyttiin tekemään ns. yksinkertainen ratkaisu. Rasiaporalla kontin pohjaan reiät, sopiva palkki vaateriin ja iskarit kiinni. Jonkinlaiset kortongit pitää virittää reistä iskareiden varsiin jotta pysyy "sonta" ulkopuolella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=113623
Tuohon tulee vielä jokunen putki täydentämään systeemiä, jonka jälkeen voitte sitten kommentoida notta eihän tuo mitään kestä :)
iskarin suojaksi yleismallin vetarin suojakumi! olisi omasta mielestäni hyvä ratkaisu, ja kustannustehokas
Nyt jousitus kohdistuu koriin eikä runkoon?
Arska-tehtaalta
21.09.2012, 11:42
Ei jousitus vaan iskunvaimennus, mutta sekin vain välillisesti :)
Veit munat suustani, iskunvaimennusta tarkoitin...
Mistä autosta toi pääsylinteri on?
näyttää niin paljon lyhyemmältä kun omassa hydrobuusterissa.
Tuleeko tuo kilpiin?
...sorry OT
Arska-tehtaalta
21.09.2012, 15:25
Jarrukamat on jostain vanista.
Pakkohan se on kilpiin saada kun suunnistukseen tätä oltiin rakentamassa. Valitettavasti kilvitys onnistuu ainoastaan kuusakosken tms. metallikierrätyksen ja uudelleenprosessoinnin kautta.
Vituttaa.
Laitetaas tää kuva vielä tähän topikkiin, kun tuli kerta joskus kansioon upattua. Tuommonen siihen sitten seuraavaksi kietastiin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4460&pictureid=114506
Olisko seuraavaksi sitten koeajoviteo, ja sitten osiksi :)
Pistäkää ny kuva vielä tämän hetken tilanteesta. Ja miksei tällä voi protoissa ajella jos kärry sääntö tms. toteutuu?
Arska-tehtaalta
17.10.2012, 09:14
Suorat akselit ja kolmevitoset toimii huonosti protoissa ;)
Ootellaan nyt tovi ja katsotaan mihin suuntaan hommat menee...
Suorat akselit ja kolmevitoset toimii huonosti protoissa ;)
Ootellaan nyt tovi ja katsotaan mihin suuntaan hommat menee...
No joo, ite oon ajellu samanlaisilla renkailla ja akseleilla ja kyllähän ne huonosti/huonohkosti toimii oli sitte minkä auton alla hyvänsä ja ajettiinpa sitten missä tahansa, mutta en ole huomannut että kilpailuluokka vaikuttaisi renkaiden tai akseleiden toimintaan.
Tarkotan tällä että jatkakaa nyt ihmeessä hienoa projektianne.
Kommentti tosi OT. Eikös kilvettömyys sallita uuressa cupissa joka luokassa ?
offi_äijä
21.10.2012, 01:19
päivitystä kaivattaisiin tännekki