PDA

View Full Version : Miksi patrolli ei lähde käymään???

skrade
07.04.2008, 19:46
Kyseessä on -82 patrolli joka seissy noin 6kk ennen kun sen ostin.
Kävin hakemassa uudet akut ja piti alkaa herättelemään niin ei vaan suostu yhteis työhön. Autoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta vaijeri sammutin ja nyt omasta toimesta nappi hehku. Mut ei se vaan lähde käymään oon yrittäny ilmata ja antaa pilottiakin mut ei muuta kun höröhtelee mut ei lähde tuntuu niinku ei sais polttoainetta koska yrittää paremmin kun käy käsipumpulla vähän aikaa pumppaamassa.

landruiseri
07.04.2008, 20:05
siirtopumppu päässy kuivaksi ja ei rupea nostamaan polttoainetta?

Rotta-Racing
07.04.2008, 20:44
mulla oli troopperissa samanlainen vika,ja se korjaantu ku kaveri pumppas ja ite käynnisteli ja kaasutteli, ni johan hörähti käyntiin.ja oli seissy noin vuoden eikä oltu käytelty..Toivottavasti saat toimimaan.

Team Rotta-Racing Espoo

haapala
08.04.2008, 08:31
ei muuta kuin kärsivällisyyttä siihen ilamiluun niin hyvä tulee. oothan ilmaruuvin avannut kun ilmaat?

Tää on taas vaan mun mielipide.

tapsa86
08.04.2008, 09:38
oma patrolli. ei lähde ainakaan kun ilmaruuvin avamaalla ja käsipumpulla ilmat ulos, ei kannata sahata akkuja tyhjiks.
ja tietenkin varmistaa et se saa kunnolla soppaa tankilta.

skrade
08.04.2008, 15:15
ilma ruuvi??? mist semmonen löytyy??? itte meinasin it tulo putkessa jossain vikaa et ottaa ilmaa jostain....

tapsa86
08.04.2008, 15:48
kun katsot syöttöpumppua. eka ruuvi mikä osuu silmään siin on mutterikanta ja meisselikanta. voiko viel huonommin neuvoa. kuva olis hyvä mut?

Pörö
08.04.2008, 19:36
2kpl 10mm kannalla, syöttöpumpum kyljen yläreunassa molemmissa päissä pumppua. Niissä on myös taltta ura.

-Mettäpörö-

Minä teen mitä haluan,
muut tekevät mitä osaavat.

skrade
08.04.2008, 19:54
pitää huomen mennä kattoo josko löytyis ja sais käyntiin

Se on mahduttava kun on kerran vihitty

skrade
08.04.2008, 21:01
mikä on helpoin tapa todeta ettei pumpulle tule ilmaa jostain naftan mukana. onko siirto pumppu tankissa vai missä???

Pörö
08.04.2008, 21:38
Ilmauspumppu on siirtopumpussa kiinni, kirkkaalla letkulla jossain välissä voi todeta ilma vuodon. Tyypillinen paikka on tankilta lähtevä ruosteen raiskaama putki, menee tuo putki sellaisissa paikoissa joissa ruoste saa rauhassa syödä putken puhki.
Ennen kun aloitat ilmaus urakan niin, ota syöttöpumpun alta imuletkun banjoliittimenpultin sisältä minimaalinen suodatin pois.

-Mettäpörö-

Minä teen mitä haluan,

skrade
09.04.2008, 16:06
pitääkö pumpulle tulla jotain sähköjä??? vituttaa kysellä kun ainoat kokemukset diiseleistä on traktorit. kone huoneessa menee muutenkin sähköjohtoa ja kaikenmailman releitä ja vahvistimen näköisiä laatikoita.
auto on kyl vanha paloauto mist vaan vilkut purettu katolta

tapsa86
09.04.2008, 16:46
ei siihen pumppuun tule mitään sähkö piuhola. ja jos siinä on vaijjeri sammutin. se sammutin vipu keskiasennossa pitäis käydä. korjatkaa jos olen väärässä.

Pörö
09.04.2008, 16:51
Sammutin solenoidille menee piuhat jos menee, sammuttimen ja pumpun välistä kannattaa ottaa se käyttörauta pois niin ei ainakaan sammutin enää v*ttuile.
Vahvistimen näköiset laatikot on jännitteen alentimia 24v->12v.

-Mettäpörö-

Minä teen mitä haluan,

skrade
09.04.2008, 21:56
ei täs paskassa toimi hehkukaan muuta kun napilla kuskin jalkatilassa kaikelaisia releitä samaten hantin puolella ja sit viel kone huoneessa... siel joku rele naksahtaa mut mitä mittailin niin ei virta hehkuille asti tule. otan viikonloppuna kuvia asian selkeyttämiseksi.

Edited by - skrade on 09/04/2008 22:57:39

skrade
18.04.2008, 11:28
Vaihdoin polttoaine putken ja ilmasin pumpun niin nyt lähti käymään.
Pitihän ne ilma ruuvit juu avata ennen kun ilmat lähti.
Viel ois semmonen ongelma et mikä hehkuja vaivaa kun ei hehkuta tai mis rele on. hehkut kunnossa kun annan suoraan virtaa akulta niin pelaa.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista.

OPA
18.04.2008, 11:42
Hehkurele pelkääjän puolen akun takana peltilevyn alla.

Offroad Kainuu
BJ-40 Project
Boar Project
BY: OPA

skrade
18.04.2008, 12:20
pitää tutkia. mitä releitä kuskin jalkatilassa majailee siel 2 pientä ja yks iso

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/skrade-Kuva011.jpg

Edited by - skrade on 18/04/2008 15:23:53

skrade
18.04.2008, 12:38
Jo lähti käymään
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/skrade-Kuva007.jpg

Pörö
18.04.2008, 13:30
quote:
pitää tutkia. mitä releitä kuskin jalkatilassa majailee siel 2 pientä ja yks iso

Mulla on isompi rele vilkkujen ja pieni hätävilkut. Kokeilemalla selviää.

-Mettäpörö-

Minä teen mitä haluan,

skrade
18.04.2008, 14:27
Ei vaikuta vilkkujen toimintaan ne toimii vaik repii johdot irti kaikist releistä????

Ainut mittari mikä näyttää mitään tai toimii on jännite mittari...

Edited by - skrade on 18/04/2008 15:30:00

skrade
18.04.2008, 17:42
tuol mun profiilis kuvia kaikist sähkö otuksist mitä löysin eikä mitään tieto mitä ne on. kuvia en saanu toimimaan tulee pelkkä linkki?!?

Pörö
18.04.2008, 18:31
Öljynpaine anturi
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/skrade-Kuva013.jpg

Iso rele on vanha vilkun rele, pienet on vilkun releitä(1 normi vilkuille ja 1 hätävilkuille
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/skrade-Kuva011.jpg

Jännitteen alennin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/skrade-Kuva010.jpg

Toinen j-alennin.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/skrade-Kuva009.jpg
Tuossa 17 millin avaimen vieressä olevan kortsun sisässä on yks rele josta kannattaa liitinpinnat putsata (saattaa alkaa mittarit toimimaan), kuskin puolella oleva samanlainen kannattaa myös putsata.

-Mettäpörö-

Minä teen mitä haluan,

skrade
18.04.2008, 19:00
mihin kaikkialle noilt alentimilt pitäis virta mennä
pitää yrittää putsailla. noit kantikkaita laatikoita tuntuu löytyvän melko paljon.
vanhat paloauto sähköt viel paikallaan ennen kun saan pois karsittua.

Edited by - skrade on 18/04/2008 20:02:11

Pörö
18.04.2008, 19:25
Yleisin alentimen käyttökohde on peräkärryn pistokkeelle, sitten poppikoneelle. Sun tapauksessa luultavasti liittyvät paloauton varusteisiin.

-Mettäpörö-

Minä teen mitä haluan,

skrade
18.04.2008, 21:25
niin mä kans luulen kaikki vilkkujen johdot viel paikalla pitäis vaan saada toinen patrolli mist vois verrata mitä johtoi siel menee ja karsii ylimmääräiset pois. onks nois vakiona 2 alenninta..?

Harzaa
18.04.2008, 21:42
omas pates ei ainakaa oo ku yks alennin ja se on mankalle.

pidä tunkkis!!

skrade
19.04.2008, 10:22
kumpi noist alentimist on se alkuperäinen niin vois toisen ottaa suoraan pois ja kaikki johdot mitä siit lähtee. mittailin ylimmääräisiä johtoja osaan tuli 6v osaan 12v ja sit 24v kaikki oli irtonaisina kone huonees ja kabiinissa jalkatiloissa.