View Full Version : xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep"
edit: niin juu, olen kyllä pidentänyt akseliväliä vajaa pari senttiä. Vähän voisi vielä pidentää, kunhan saan muokattua ne etukulmat.
Taikasana! Mut kuinka paljo sä oot oikeesti joutunu rajottanu joustoja, jos ei 35" kumilla tee tiukkaa?
Käytännössä sisäänjoustoa joutuu rajoittamaan lähes yhtä paljon kuin korottaa autoa ainakin XJ:ssä, jotta alusta toimii oikein.
Selvennäs vähän eli jos korottaa autoa 4" niin sisäänjoustoa pitäisi rajoittaa myös 4" ??
tarkoitatko alustageometriaa vai sen takia että renkaat ottaa kiinni johonkin?
eli vaikka sisäänjoustolle olisi tilaa niin silti pitää rajoittaa samanverran kuin korottaa?
panhardin korva on muutettu että sai sen vakio nivelen pois
nyt siinä on unimogin pusla kavennettuna
eturengas otti kiinni kokomatkalta niin edessä kuin takanakin
edessä lattiankulmat hakattiin lekalla sisään ja etukulmat on niin sileät
että ei haittaa vaikka rengas ottaa kiinni
boggeri on niin paljon leveempi kuvioltaan että tsl:lät ei ota kiinni kuin sinne etureunaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=27883
Taikasana! Mut kuinka paljo sä oot oikeesti joutunu rajottanu joustoja, jos ei 35" kumilla tee tiukkaa?
75mm on rajoitettu sisäänjoustoa edessä. Takana sen verran, että jousipakat ei käänny väärinpäin. Tosin tuolla Fordin 8.8:lla mikä mulla on niin takapään sisäänjoustoissa raapii renkaan kulma lokarin sisäreunaan, koska on hieman D3/D44/ 8.25:ttä kapeampi.
Selvennäs vähän eli jos korottaa autoa 4" niin sisäänjoustoa pitäisi rajoittaa myös 4" ??
tarkoitatko alustageometriaa vai sen takia että renkaat ottaa kiinni johonkin?
eli vaikka sisäänjoustolle olisi tilaa niin silti pitää rajoittaa samanverran kuin korottaa?
No siis, lähinnä sen mukaan ettei ensinnäkään iskarit pohjaa, ja siksi että jouset ei pohjaa. Lisäksi se että akseli ei toisaalta pääse kiertymään liikaa (ts. joustot edessä ja takana sopivassa suhteessa) ja esim. ohjauksen tai panhardin nivelistä ei lopu liikkumisvara kesken. Ja myös ettei ota renkaat kiinni vääriin paikkoihin.
Se on ihan korotuksista, osista, renkaista yms. kiinni paljonko sitä tarkkaan ottaen täytyy rajoittaa, mutta aika lähellä on se lähtökohta XJ:ssä että edessä joutuu rajoittamaan ainakin noilla matalemmilla korotuksilla (3"-5") lähes yhtä paljon kuin korottaa. Itse se kannattaa tutkia minkä verran on sopivasti, ja tietysti mahd. vähän rajoittaa että on sisäänjoustojakin käytössä.
panhardin korva on muutettu että sai sen vakio nivelen pois
nyt siinä on unimogin pusla kavennettuna
Jeps, mutta eikö tosta olisi saanut lyhyempää?
eturengas otti kiinni kokomatkalta niin edessä kuin takanakin
edessä lattiankulmat hakattiin lekalla sisään ja etukulmat on niin sileät
että ei haittaa vaikka rengas ottaa kiinni
boggeri on niin paljon leveempi kuvioltaan että tsl:lät ei ota kiinni kuin sinne etureunaan
Pökkyrä saattaa sitten ottaakkin, mutta ei mulla ole 35" kumilla "lähelläkään" siellä matkustamon päädyssä kaarta. Mutta se huuli mikä siellä etulokarien sisällä on kahden pellin saumassa, täytyy joko rälläköidä tai hakata sisään. Tosin tuo parin sentin akselivälin pidennys auttaa siihenä, mutta ilmankin pärjää vaikka aika nafti se on.
piti pitää pikku tauko trailerin teossa ja huoltaa hiukan jeeppiä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41971
panhardinkiinnike ja uudet pohjauskumit piti laittaa
ja siellä ne nyt on
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41976
nyt on tässäkin volvoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41972
panhardia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41974
laatikollekin piti tehdä jäykempi kiinnike, kun joutu penkeille tekemään
tilaa niin ottaa jakolaatikko kiinni röykytyksessä koriin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41975
originaali kannatin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41969
uusi mallia tojotan pusla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41978
ja tietysti testiajo..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41977
ja olikohan nää korjaukset hyviä kun jäi heti kiinni
"kuivahtaneeseen" lammen pohjaan:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41973
lopuksi se oli jo riittävän syvällä
ei auttanut ku vetää dodgella ylös:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=41970
ja taas joutuu pesee
Ei sitä kannata pestä. Viet tota kivaa savea sinne Ahvenistolle....aloitat vaikka tukki esteestä, niin sit muillakin on kiva siinä suditella:D:D:D:D:D:D
sorry ot. kai sitä estettä kastellaan aika ajoin? :)
stadion trialissa meni ekaksi yks vetoakseli/nivel ja sekin todennäköisesti siksi että kääntyvyyttä rajoittavia toppareita ei ole takopuolella.
kun vetoakseleita tarkasteli tarkemmin niin pyörät kääntyy niin paljon että ristikko pohjaa. on jälkiä molemmissa vetareissa.
eli varsinkin siinä vaiheessa kun etu pyörä toppaa johonkin pyörät linkussa ajettaessa niin raidetangot kyllä antaa sen verran myöden.
eli pitäis tehdä topparit myös takapuolelle.
ja viimeisellä jaksolla hävis etuveto
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=44380
ja viimeisellä jaksolla hävis etuveto
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=44380
Muistaakseni löytyy vielä yksi tuollainen osa tallista.
T-max huoltoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45756
ihmeen siisti oli tää moottori puoli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45757
planeetan puolella olikin jo ollut hiukan vettä, mutta ei mitään hälyyttävää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45758
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45759
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45760
osat tuli pestyä ja planeettaan laitoin vaseliiniperäöljy seoksen
etuperäkin ehjäytyi taas, kiitos 454SS
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45754
vinssikin toimii kasauksen jälkeen.
ja hiukan piti maalailla.. mikan iloksi:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45755
Tuleekos nyt etu-peräropun pitävyyden testaus video :D ??
Tuleekos nyt etu-peräropun pitävyyden testaus video :D ??
nyt on niin märkää ettei tehny yhtään mieli mennä rällää pellolle.
ja perus testipätkäkin on turhan pehmeä!
etuperäkin ehjäytyi taas, kiitos 454SS
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=45754
Hyvä että osat ehti ajoissa perille. Miten toi panhardi on noin mutkalla?
Jos meikäläinen ihan rehellisesti sanoo, niin siksi että se on ihan väärässä paikassa kun toi korin puolen kiinnike on niin outo. Toi panhardi voisi olla vaikka ihan suorakin.
..mistä tuli mieleen, pitäisi vaihtaa ohjaus "over-the-knuckle"- tyyliseksi, kunhan saisi osat, rahaa ja viitseliäisyyttä. Saisi samalla siirrettyä panhardin akselin yläpuolelle, pois tieltä ja muutenkin parempaan asentoon.
Miten toi panhardi on noin mutkalla?
semmonen se on aina ollu, paitsi korinpäähän oon laittanu puslan, eikä oo muutettu kun ei ole menoa haitannu. vielä:rolleyes:
Siinä mielessä tietysti, että onhan se orkkispanhardikin ihan umpikiero. Jenkit ei vissiin osaa tehdä suoria :D liekkö toi muuten on sellainen, pää vain vaihdettu?
liekkö toi muuten on sellainen, pää vain vaihdettu?
juuri sellainen vakio panhardi, mogin panhardinpään laitoin siihen
mika halus kokeilla noita xenon valoja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=46989
mä nautin:D mika tekee ja mä vaan hitsasin kiinnikkeet!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=46988
ja nehän toimii..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=46990
perus laiskana ei jaksanu ottaa ees autoo alas trailerilta
perus laiskana ei jaksanu ottaa ees autoo alas trailerilta
Mut olette sentään jaksanu siirtää yhdistelmän hitsauskoneen lähelle pihan toiselta puolen:D:D:D:D
PS. Missä Pro-Modi rojekti kuvat?
Mut olette sentään jaksanu siirtää yhdistelmän hitsauskoneen lähelle pihan toiselta puolen:D:D:D:D
PS. Missä Pro-Modi rojekti kuvat?
oli helpompi siirtää traileria:rolleyes::D
se toinen rojekti
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66332
Missä xenonien kaaret? Kalliita valonpalasia luvassa.. :D:D :p
..Mä ihan vaan vähä koitin..
Missä xenonien kaaret? Kalliita valonpalasia luvassa.. :D:D :p
se riski on olemassa;)
kaari on kyllä suunniteltu ja sille harjakaiset:D
on vielä leima ja sileetä peltiä!
RBfwfl9z_wU
on vielä leima ja sileetä peltiä!
ja ilman naamiomaalausta :D
on vielä leima ja sileetä peltiä!
Meeeemorieeees :D
Laitan tämän tänne kun ei tästä uutta topikkia viitsi aloittaa.
Alkoi tuossa viikonloppuna metsäautoteitä kolutessa kuulumaan melkoista kolinaa / pauketta alustasta. Pakkasta oli -25 joten tarkempi tutkiminen jäi kesken, mutta alla tunnustellessa jakolaatikko tuntui heiluvan hieman. Voisiko kolina kuulua siitä, että jakolaatikkko pääsee ottamaan runkoon / tukeen kiinni? Onko XJ:ssä millainen jakolaatikon kumi jakolaatikon suojana ja paljonko jakolaatikon tulisi heilua? Entä paljonko takakardaanissa saa olla väljyyttä käsin tunnusteltaessa?
Kumit on moottorinkannakkeissa molemmin puolin ja vaihdelaatikon alla kannatinpalkissa. Kaikki noi kolme on enemmän tai vähemmän kuluvaa tavaraa ja voi aiheuttaa kovaakin kolinaa. Jakoaski voi ottaa koriin kiinni jos on liikaa väljää, nimim. kokemusta on. Samoin voi moottorinkannakkeiden kumien huono kunto aiheuttaa todella ikäviä kolinoita, joka saattaa kuulostaa tulevan perseen alta. Ei ton kone-laatikko-jakis-paketin nyt ihan kauheasti pitäisi heilua, jos tuntuu ihan liialta niin kumeja vaihtoon.
Mihin suuntaan meinaat väljyyttä? Mitään klappia siinä ei saisi juurikaan olla sen enempää liu'ussa kuin pinionissa tai jakolaatikon päässäkään. Jonkin verran saa pyörähtää kun kädellä kiertää kardaania, onhan perävälityksissä ja jakoaskissa yms. aina sen verran välyksiä että ei se ihan "yhtä puuta" voi olla.
Kiitoksia vastauksesta. Täytyy tutkia asiaa tarkemin viikonloppuna. Onko jakolaatikon kumin vaihtaminen millainen homma?
No ei ole jakolaatikossa sitä kumia, vaan vaihdelaatikon alla kannatinpalkissa. Ei ole kummoinen homma, jos vaan ei kannatinpalkin kiinnityspultit katkea koripalkkien sisään.
extremetoy
05.01.2010, 12:33
Nice to see the story of this car.. when should you put a v8 in it?
Nice to see the story of this car.. when should you put a v8 in it?
never! ;)
Melkoisen heikosti on tilaa XJ:n konehuoneessa V8:lle, myös jäähdytyksen järjestäminen on aika projekti. Jos haluaa tehoa ja vääntöä lisää niin helpommalla/ halvemmalla melkein onnistuu kun stroukkaa tuon suoran kutvosen 4,6 tai 4,7 litraiseksi (~270hv/ 400Nm), pitäisi aika hyvin riittää noin kevyeen autoon.
Noku suorassa kutosessa on niin vitun hieno ääni :D Jos tonne pulttais mekaanisen ahtimen...nooh, tuskinpa.
Noku suorassa kutosessa on niin vitun hieno ääni :D Jos tonne pulttais mekaanisen ahtimen...nooh, tuskinpa.
eikun tilaat tollasen: http://www.505performance.com/JP_magazine_DEC_2009.html
eikun tilaat tollasen: http://www.505performance.com/JP_magazine_DEC_2009.html
777lbft/4000rpm (1052nm)
693hp/5000rpm
Jeepin akselithan kestää ihan mitä vaan. :D
piippu79
09.01.2010, 16:22
joo meinasin kans että tarttis ottaa pari kynttilän johtoa pois josko rupeis akselit kestää:D
Ainahan ne voi vaihtaa.. kyllähän nuo full width D44/D60 esim. istuu ihan hyvin kun sopivat kilkkeet laittaa tukivarsiksi. Eikä varmaan ois niin kaatumatautinenkaan :D
Juu ei tota suoran kuutosen ääntä mihinkään voi vaihtaa.. varsinkin kun se kuulostaa sopivan työkonemaiselta.. Strokerin sijaan kelpaisi tieysti myös remmiahdin :D
VooDoo Jeep
10.02.2010, 21:17
Tässä olis kukkais Jeepille vetoauto:D
http://www.gti-magazine.fi/images/artikkelit/08122004160018.jpg
Ai saatana kun on magee :D
Ai saatana kun on magee :D
Olis kyllä. Mutta eiks ole mitään projektikuvia???
Olis kyllä. Mutta eiks ole mitään projektikuvia???
arvasin et kysyt!
oli jeeppiä tallissa:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=51412
eli perus fiksausta meneillään..
Vielä tuohon alla olevaan kysymykseen. Vika hävisi itsestään, mutta uusiutui nyttemmin. Tärinä/jumputus alkaa 2500 kierroksessa ja jatkuu kolmeentonniin. Sitä alhaisemmilla ainakaan jumputusta ei tunnu. Voiko vika olla kardaanin ristikoissa?"
Laitan tämän tänne kun ei tästä uutta topikkia viitsi aloittaa.
Alkoi tuossa viikonloppuna metsäautoteitä kolutessa kuulumaan melkoista kolinaa / pauketta alustasta. Pakkasta oli -25 joten tarkempi tutkiminen jäi kesken, mutta alla tunnustellessa jakolaatikko tuntui heiluvan hieman. Voisiko kolina kuulua siitä, että jakolaatikkko pääsee ottamaan runkoon / tukeen kiinni? Onko XJ:ssä millainen jakolaatikon kumi jakolaatikon suojana ja paljonko jakolaatikon tulisi heilua? Entä paljonko takakardaanissa saa olla väljyyttä käsin tunnusteltaessa?
Kumit on moottorinkannakkeissa molemmin puolin ja vaihdelaatikon alla kannatinpalkissa. Kaikki noi kolme on enemmän tai vähemmän kuluvaa tavaraa ja voi aiheuttaa kovaakin kolinaa. Jakoaski voi ottaa koriin kiinni jos on liikaa väljää, nimim. kokemusta on. Samoin voi moottorinkannakkeiden kumien huono kunto aiheuttaa todella ikäviä kolinoita, joka saattaa kuulostaa tulevan perseen alta. Ei ton kone-laatikko-jakis-paketin nyt ihan kauheasti pitäisi heilua, jos tuntuu ihan liialta niin kumeja vaihtoon.
Mihin suuntaan meinaat väljyyttä? Mitään klappia siinä ei saisi juurikaan olla sen enempää liu'ussa kuin pinionissa tai jakolaatikon päässäkään. Jonkin verran saa pyörähtää kun kädellä kiertää kardaania, onhan perävälityksissä ja jakoaskissa yms. aina sen verran välyksiä että ei se ihan "yhtä puuta" voi olla. "
arvasin et kysyt!
oli jeeppiä tallissa:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=51412
eli perus fiksausta meneillään..
Sivusta kyssäri...
Fire käynny lokakuun jälkeen sovittamassa edes haalareita??? Näyttäs olevan vielä Stadionin "kisarenkaat" olevan alla???:D:D:D
Sivusta kyssäri...
Fire käynny lokakuun jälkeen sovittamassa edes haalareita??? Näyttäs olevan vielä Stadionin "kisarenkaat" olevan alla???:D:D:D
On se kun sillä oli autokin näytillä Ameriikan Car shöyssä. Etuvetaritkin päivitetty "hipo-bling-bling" versioihin. Jospa ne lopulta sitten kestäis.
On se kun sillä oli autokin näytillä Ameriikan Car shöyssä. Etuvetaritkin päivitetty "hipo-bling-bling" versioihin. Jospa ne lopulta sitten kestäis.
OK! Niinhä tuo näky "hullujen metsälehmien" karsinassa olleenkin...:D:D:D
Ja noiden Bling ding -vetareiden kanssa joutuu siis ajamaan Ameriikan "hiano vuasi" renkailla...
linnut visertää että rolling jeep evo II (joka ei saa kaatua ainakaan ihan heti:rolleyes:) rantautuu tänään:)
linnut visertää että rolling jeep evo II (joka ei saa kaatua ainakaan ihan heti:rolleyes:) rantautuu tänään:)
Ellei oo sekin jo mennyt. :D
Ellei oo sekin jo mennyt. :D
meni, Mikalle:)
yj? tj? älkää pitäkö hulluja jännityksessä! kansa vaatii kuvia!
Bling Bling
Makee vehje!
ja juu kyydissä tulee nopeesti humala:rolleyes::D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=60022
VooDoo Jeep
20.05.2010, 22:28
Kävit sit hakee ton viron Jeepin eli vihje oli hyvä;)
Jokos kävit punkalla koittaa miten menee:D
Toi EI ole menossa Punkalle...ihan heti.
Vihje oli ihan jees ;)
Toi EI ole menossa Punkalle...ihan heti
Eli ajetaan sitte "lintulammelle", ennen kuin se kuivuu ja sen jälkeen jätskille???:D:D:D
Veskulla KOVA halu tulla ponnistamaan "uutukaistaan" ja se kylpypaikka olis varmaankin viel testaamatta. MÄ lupaan pestä ton sitte ajon jälkeen, ja Ville lupas tossa vieressä auttaa...
Aiga magee speli...;);)
Tästä se kaikki alkoi. Mika kun näki lattiamatot, niin se oli kauppa pakko tehdä:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60038
Mutta juu Viroon laivalla tutkimaan yhtä vaihtoehtoa. Ostopäivän keli oli melko kohdallaan tuollaisen kesäauton ostoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60035
Sit Vironpuolella odotellaan siirtokilpiä.....piru ku sais jo katon pois;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60033
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60034
Ja Helsinkiin tullessa pakko kurvata Kaivarin kautta....tosin kattopäällä vielä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60036
Sitten katto pois lopulta. Tare, Mika ja "isä-Uimonen" tiirailee. Isä-Uimosen kommentti oli, että aika turha ostos, mutta hän menee silti sillä lauantaina töihin:D:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60037
Sit illalla näkyy noi sisävalot aika kivasti.......bling bling:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60041
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60040
Ja ulkopuolelta pimeässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60039
Saas nähdä koska tästä tulee virallinen "Rolling Jeep":p:p:p
Komia on kiesi..mut vaatis kyllä kukkia vielä kylkeen;):rolleyes::D
Gary Grand
21.05.2010, 10:38
...katto pois lopulta. Tare, Mika ja "isä-Uimonen" tiirailee. Isä-Uimosen kommentti oli, että aika turha ostos, mutta hän menee silti sillä lauantaina töihin:D:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60037
Saas nähdä koska tästä tulee virallinen "Rolling Jeep":p:p:p
Melko NAMU...:p
Toivottavasti säilyykin hetken. Tuo Rolling I kun näyttäisi kaipaavan pesun lisäksi silitystä:D
Kyl on hieno! Onkohan noi "alustan" räpläys valot asennettu vaan Mikan pyynnöstä? Karsalla tsekataan p...urallissa todellinen ikä.:D:D
Mitä nimeen tulee, niin tämän vois käyttää sillei varovasti ympäri. Vaikka pukeissa, ettei tarvii leimaa sitä Rolling osaa punkan harjuilla. ;)
Komia on kiesi..mut vaatis kyllä kukkia vielä kylkeen;):rolleyes::D
Puhetta olikin jo ja asia pienoisessa harkinnassa;):p:p:p:p
Puhetta olikin jo ja asia pienoisessa harkinnassa;):p:p:p:p
Maajussin kanssa keksittin jo jotain kivaa Mikalle ;)
Maajussin kanssa keksittin jo jotain kivaa Mikalle ;)
Ai muutaki ku vittuilua? :D
Eilen hyräili yhet "puli"ukot kyydissä Mcgyverin tunnaria kyllästymiseen asti.
Tohon tarvis tutun ja turvallisen AW4:sen ton hämmentimen tilalle...
Onko tuossa AX-15 vaihteisto? Jos on, niin mulle varaus siihen...... siis jos AW-4:n aiot swapittaa.....
Onko tuossa AX-15 vaihteisto? Jos on, niin mulle varaus siihen...... siis jos AW-4:n aiot swapittaa.....
Taitaa olla joku GM:n tuote laatikkona nyt, piiiiitkillä välityksillä. Selviää kun auton saa nosturille tai montulle. Ennen tossa oli se pösön paskalaatikko.
Taitaa olla joku GM:n tuote laatikkona nyt, piiiiitkillä välityksillä. Selviää kun auton saa nosturille tai montulle. Ennen tossa oli se pösön paskalaatikko.
Piiiiiitkät välityksethän on omiaan maantieajoon,nimim."Beachtour 2011 kutsuu,miestä ja hutsuu" ;)
Mitä tuli maksamaan jeepin tuonti?
eikös aw-4 ole vähän liian pitkä tuohon autoon, takakartaani käy tosi lyhyeksi?
Kyl on hieno! Onkohan noi "alustan" räpläys valot asennettu vaan Mikan pyynnöstä? Karsalla tsekataan p...urallissa todellinen ikä.:D:D
Mitä nimeen tulee, niin tämän vois käyttää sillei varovasti ympäri. Vaikka pukeissa, ettei tarvii leimaa sitä Rolling osaa punkan harjuilla. ;)
Jeepeissä on niin hyvät orrkiskaaret ettei tunnu missään! Niin ne viisaammat väittää!;)
Jeepeissä on niin hyvät orrkiskaaret ettei tunnu missään! Niin ne viisaammat väittää!;)
Ei tarvii väittää, on testattu sunnuntaina ja oli IHAN orkkiskamaa...:eek::eek::eek:
Hyvin kesti heittää kyljelleen, ja A-pilari onkin sitten ihan omaa kamaansa... Meinaan ei edes lasi hajonnut kaadossa!!!:)http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Ja kukaan ei loukkaantunut, paitsi omistajan lompakko
Ei sitä lasketa jos vähän huilaa kyljellään! ;)
Hieno jeeppi! pari ylimäärästä p---uvaloa voisit käydä raapasemassa punkalla pois :)
edit Ainakin xjssä on manuaalissa harvemmat perät :(
Mika osti yhen Jeepin, niin mä ostin heti 2:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=60343
Toiselle jo näytettiin hieman varovasti kuraakin.....tosin vaan trailerilta käsin:D Koskas se Ladoga torppy kilpailu on.....jos vaikka Team Rolling Jeep lähtis sinne:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=60342
Ja hei:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=60341
Mika osti yhen Jeepin, niin mä ostin heti 2:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=60343
Toiselle jo näytettiin hieman varovasti kuraakin.....tosin vaan trailerilta käsin:D Koskas se Ladoga torppy kilpailu on.....jos vaikka Team Rolling Jeep lähtis sinne:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=60342
Ja hei:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=80&pictureid=60341
Onko kumpikaan näistä helmistä kasikoneella? Hienoja vehkeitä!!!
Onko kumpikaan näistä helmistä kasikoneella? Hienoja vehkeitä!!!
Valitettvasti oli ilman koneita ja laatikoita molemmat:( Punainen ollu Valmetin riisselillä ja papereissa verovelkaa perässä. Keltaisen paperit vielä myyjällä hakusessa. Mitähän noistakin tekis? ....vai pitäiskö suosiolla myydä eteenpäin ja keskittyä edellisiin keskeneräisiin rojekteihin:rolleyes::rolleyes:
eiks niitä ehdotuksia jo tullu?
tosin toi sun viimeksi mainitsema olis varteen otettava vaihtoehto.
Valitettvasti oli ilman koneita ja laatikoita molemmat:( Punainen ollu Valmetin riisselillä ja papereissa verovelkaa perässä. Keltaisen paperit vielä myyjällä hakusessa. Mitähän noistakin tekis? ....vai pitäiskö suosiolla myydä eteenpäin ja keskittyä edellisiin keskeneräisiin rojekteihin:rolleyes::rolleyes:
Kait noista jotain tämmöistä saisi rakennettua: http://image.automotive.com/f/featuredvehicles/9042155+pheader/131_0708_05_z+1978_jeep_cherokee+front_drivers_sid e.jpg Sitä paitsi täällä BoneHillissä seisoo yks älyttömän hieno keltainen fullsize Jeeppi, jossa on joku pikkulohkopata vissii voortista paikallaan, se sopis noille kaveriksi. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=16880
Sit Vironpuolella odotellaan siirtokilpiä.....piru ku sais jo katon pois;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3061&pictureid=60033
Saako nykyään Suomipoika ajaa laillisesti Viron siirtokilvillä? Muutama vuosi sitten myö ei tuhlattu rahoja siirtokilpiin kun niillä ei suomalainen olisi kuitenkaan saanut ajaa laillisesti. Aika paljon blingbligiä tossa kakkosversiossa, jotain tarttis varmaan tehdä.
Kait noista jotain tämmöistä saisi rakennettua: http://image.automotive.com/f/featuredvehicles/9042155+pheader/131_0708_05_z+1978_jeep_cherokee+front_drivers_sid e.jpg
joo tota samaista chiefiä on tullu kuolattua moneen kertaan offi lehdestä paskihuussissa:D Faija kans totes, että eipäs hosuta nyt niiden autojen kanssa ainakaan heti myyntiä eteenpäin.....sillä oli mielessä letukan pikkulohko ja automaatti sinne ja koittais säilyttää pienen palan ameriikkaa ihan kilvissä. Kattoo ny mitä keksiää ja milloin. Tuommonen olis kyn pirun komee:
http://image.automotive.com/f/featuredvehicles/9042155+pheader/131_0708_05_z+1978_jeep_cherokee+front_drivers_sid e.jpg
Ei ne Viron puolella sen kummemmin puhunu, etteikö Suomipoika niillä sais ajaa.....itse asiassa Suomen tullissakaan eivät antaneet siirto tarroja, vaan kirjotti ajoluvan noille Viron kilville:confused:
Saako nykyään Suomipoika ajaa laillisesti Viron siirtokilvillä? Muutama vuosi sitten myö ei tuhlattu rahoja siirtokilpiin kun niillä ei suomalainen olisi kuitenkaan saanut ajaa laillisesti. Aika paljon blingbligiä tossa kakkosversiossa, jotain tarttis varmaan tehdä.
No minä ainakin ajan. Perkele! Jos ei tullipoika puhunut halaistua sanaakaan tarralapuista. Noissa kilvissä on nyt voimaa ja vakuutus on voimassa yhtiöltä. Katotaan mitä sanoovat ku pysäyttäävät.
Ajellaan nyt blingblingin kanssa hetko. Hittolainen ku oon selaillu noita jenkkisivuja, melkosia vekottimia ne noista tekee, kasit ja kaikki ;)
Ainiin, soitinpuoli päivitetty, nyt soi Kuunkuiskaajat täysiä.
Ainiin, soitinpuoli päivitetty, nyt soi Kuunkuiskaajat täysiä.
Mikä ihmeen bändi toi Puskaankusijat oikeen on kun joka paikassa toitotetaan? :confused:
Mikä ihmeen bändi toi Puskaankusijat oikeen on kun joka paikassa toitotetaan? :confused:
Mä tiedä? Lehdessä luki notta olivat pärjänneet jossain ihan v*tun hyvin. Pakko olla kuuminta hottia!
soitinpuoli päivitetty, nyt soi Kuunkuiskaajat täysiä.
vaihda vanha soitin takas, siitä tuli musiikkiakin;)
vaihda vanha soitin takas, siitä tuli musiikkiakin;)
Ajattelin lahjoittaa sen sulle, ainiin mut. Eihä siinä oo kaukosäädintä:D
Ajattelin lahjoittaa sen sulle, ainiin mut. Eihä siinä oo kaukosäädintä:D
no, ei haittaa:D
Valitettvasti oli ilman koneita ja laatikoita molemmat:( Punainen ollu Valmetin riisselillä ja papereissa verovelkaa perässä. Keltaisen paperit vielä myyjällä hakusessa. Mitähän noistakin tekis? ....vai pitäiskö suosiolla myydä eteenpäin ja keskittyä edellisiin keskeneräisiin rojekteihin:rolleyes::rolleyes:
Ennen ainakin meni verot vanhaksi kolmessa vuodessa. Mites kauan lie seisseet?
Ennen ainakin meni verot vanhaksi kolmessa vuodessa. Mites kauan lie seisseet?
Takuulla yli kolmevuotta pölyn määrästä päätellen:D:D:D
toisen väritys lähentelee ekaa omaa jeeppiä :P
Pikkasta puoltamista havaitsin takajarruissa ja otin auki. Nojoo. Soitto Southwesttradeen ja jarrut uusiks kummaltakin puolelta. Kuvassa se "parempi" puoli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=60555
Stanssi kohillaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=60554
mielipuoli
28.05.2010, 21:23
kumma ku päästivät tulista noilla viron lätkillä koska ulkomaankilpisellä autollahan ei saa ajaa suomessa asuva henkilö?
Eikös tuossa tullut se muutos, että EU alueelta saa ajaa toisen maan SIIRTOkilvillä suomessa. Ei kauan ollut voimassa ja en kyllä muista mihin asti niillä sai ajaa.
Pikkasta puoltamista havaitsin takajarruissa ja otin auki. Nojoo. Soitto Southwesttradeen ja jarrut uusiks kummaltakin puolelta. Kuvassa se "parempi" puoli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=60555
Stanssi kohillaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=60554
Oisko kuitenkin pitänyt sijoittaa eurot samantien levyjarruihin? Noi rumpujarrut ei kuitenkaan kestä kunnolla maastoajoa.
Oisko kuitenkin pitänyt sijoittaa eurot samantien levyjarruihin? Noi rumpujarrut ei kuitenkaan kestä kunnolla maastoajoa.
Ei meillä oo maastoa jäätelökioskille ja takas, ihan on pikitietä ;)
TeamEetu
05.06.2010, 11:29
Toi jeepin rumpujarru on kyllä ihan samananäkönen hiluxissa. Noi kaikki jouset ja väli tangot on ihan samalaiset kuin toyotassa.
hiukan muisteloa Mikalle vuodelta 2007 ja "jyväskylännesteajot"
ei ole lommoja:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=61692
auto pätkän varrelle ja leiri pystyyn:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=61693
Ja niin se vaan sinnikkäästi kesti viime viikonlopun täyspäiväisen ajokeikan
1 - 1.5metriä sain apparinpuolen pyörät ilmaan punkalla. onneks mika ei ollu näkemässä:eek:, kun olin itsekin jo varma että ny menee nurin. kuten myös muutkin jotka paikalla olivat.
täähän täytyy kohta lunastaa itselle, kun sillä on niin kiva ajella:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=61694
hiukan muisteloa Mikalle vuodelta 2007 ja "jyväskylännesteajot"
ei ole lommoja:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=61692
Aij saatana! Suolaa haavoille
vein jeepinkin tonne riviin.. :rolleyes::)
Videoita tai en usko :D
otettiin tänään Jarenkaa sulle viteoo, kun pyytelit:)
5Z4unEPLOZQ
otettiin tänään Jarenkaa sulle viteoo, kun pyytelit:)
5Z4unEPLOZQ
MUAHAHHAAHAHAAAAA:D:D:D:D:D:D
otettiin tänään Jarenkaa sulle viteoo, kun pyytelit:)
5Z4unEPLOZQ
Jätkällä on varikon reunoilla pari muutakin rojektia odottelemassa :)
Jätkällä on varikon reunoilla pari muutakin rojektia odottelemassa :)
pari "romua" siellä odottelee tulevaisuutta.
mikallekin täytyy yj:hin vääntää kunnon kaaret, ennenkuin se innostuu ajamaan sillä muualla kuin kestopäällysteellä:D
ettei käy näin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=63661
Rekisteröimätön
21.07.2010, 18:33
pari "romua" siellä odottelee tulevaisuutta.
mikallekin täytyy yj:hin vääntää kunnon kaaret, ennenkuin se innostuu ajamaan sillä muualla kuin kestopäällysteellä:D
ettei käy näin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=63661
tämäkö esimerkki että tj kaaret kestää vaikka helikopterista pudottaa :( !!!!
No eikös tuo pääkaari ja takaosa ole aika ehjän näköiset? Etupää toki on solmussa, mutta se a- pilarin "kaari" ei kovin kaksinen olekaan. Tuosta pää- ja takakaaresta enempi on ollut puhe...
Kyllä tossa alkaa otsalohkoa vituttamaan, vaikka kuinka pääkaari oliskin ehjä.
Alkaa, ja lompakkoa myös :D
pari "romua" siellä odottelee tulevaisuutta.
mikallekin täytyy yj:hin vääntää kunnon kaaret, ennenkuin se innostuu ajamaan sillä muualla kuin kestopäällysteellä:D
ettei käy näin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=63661
Ajatelkaa jos autossa olisi ollut suunnistussääntöjen pääkaari. 45mm vesijohtoputki 57mm erikoisteräksen tilalla. Voisi muutakin kuin otsaa pakottaa.
pastirolli
25.07.2010, 10:41
Ajatelkaa jos autossa olisi ollut suunnistussääntöjen pääkaari. 45mm vesijohtoputki 57mm erikoisteräksen tilalla. Voisi muutakin kuin otsaa pakottaa.
Mitä materiaalia tämä "erikoisteräs" mahtaa olla?
Yj:kin sai kilvet, suomalaiset sellaset. Katsastetun auton katsastuskuntoon saattamiseen meni hieman eforttia.
-Jarrut, taka -> uusiksi kaikki
-Jarrut, etu -> uudet palat
-Pakoputki -> uusiksi
-Takavalot -> Sähköt uusiksi, jarruvalotkin toimii.
-Raidatangon pää, vasen -> uusiksi
-Ajovalot ei hyväksyttyä mallia -> Uudet e-hyväksytyt tilalle. Tässä kohtaa ihmettelen DOT-valojen hylkäystä. Auto on -88
-Takaiskarin alapään pusla ihan horo -> uusiksi
Tämän lisäksi tullut vaihdeltua virtalukkoa, vesipumppua yms. muuta pientä. Vielä olis vaihdettava kytkimen pääsylkyn tivarit ni herkeis vuotamasta :D
Vanha autohan tuo jo on.
Yj:kin sai kilvet, suomalaiset sellaset. Katsastetun auton katsastuskuntoon saattamiseen meni hieman eforttia.
-Jarrut, taka -> uusiksi kaikki
-Jarrut, etu -> uudet palat
-Pakoputki -> uusiksi
-Takavalot -> Sähköt uusiksi, jarruvalotkin toimii.
-Raidatangon pää, vasen -> uusiksi
-Ajovalot ei hyväksyttyä mallia -> Uudet e-hyväksytyt tilalle. Tässä kohtaa ihmettelen DOT-valojen hylkäystä. Auto on -88
-Takaiskarin alapään pusla ihan horo -> uusiksi
Tämän lisäksi tullut vaihdeltua virtalukkoa, vesipumppua yms. muuta pientä. Vielä olis vaihdettava kytkimen pääsylkyn tivarit ni herkeis vuotamasta :D
Vanha autohan tuo jo on.
Nyt kun perusasiat on kunnossa, niin sitä voisi alkaa varustelemaan maastoautoksi ;)
-Ajovalot ei hyväksyttyä mallia -> Uudet e-hyväksytyt tilalle. Tässä kohtaa ihmettelen DOT-valojen hylkäystä. Auto on -88
On muuten outoa, koska ei pitäisi olla dot- valoissa ymmärtääkseni tuon ikäisissä vielä ongelmaa? Vai muistanko sitten ihan väärin..
Noh onks orggis Rolling Jeep tikissä Punkan ajeluihin???;););)
Vai mitäs siinä....ajostahan se on jäänytkin:D:D:D
Jaa. Kai se on. Vetarien ristikot tarttee varmaan tarkistaa ja ehkä vaihtaa...
viime ajoissa etuperästä antautui tasauspyörästö!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=73790
tänään se oli jo kasaan menossa kun kävin tallille viemässä Homerin lempi juomaa:p
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=73788
niin ja onhan yj:n perushuoltokin aloitettu
etuakseli taitaa saada uudet tiivisteet, nivelet ja jarrut
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=73789
Meinas ihan hiki tulla, onneks Tare toi juomaa :) Kiitos.
Rolling liikku ihan nelivetoisena takas pihalle.
Ja akut loppu RC-vekottimesta loppuviimein...
IironSika
22.01.2011, 00:08
Tosta remontista tais tulla paha olo huomisaamuksi :D
Tosta remontista tais tulla paha olo huomisaamuksi :D
Vähän oli pääkki kipee :)
Tuliks molemmat Jeepit laitettua kuntoon? Kuvia loppuvaiheen asennuksista?
Tais tulla se kipu sieltä oliveristä ja yökvuorosta.. :D
Yj:lle ei oo tapahtunu juuri muuta kuin purkamista lisää...niin ja vääriä osia.
Mutta mutta, Fire sensijaan on jotain nakutellut. "Talliauto" sai uuden korin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=74291
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=74289
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=74288
Melkein siihen vielä tuollaiset renkaat ja valkoinen tähti konepellille:D:D
http://www.bigsquidrc.com/wp-content/uploads/2010/10/rc4wd-interco-super-swamper-tsl-bogger-01.jpg
Meinas ihan hiki tulla, onneks Tare toi juomaa :) Kiitos.
Rolling liikku ihan nelivetoisena takas pihalle.
Ja akut loppu RC-vekottimesta loppuviimein...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=74292
jeepwillys
03.02.2011, 20:53
ja mikalla on TUNKKI perseessä!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=74289
Tälläkö sä ensi kauden kisaat? Vai ruuvataanko swampperit siihen sun kioski autoon?
MacGyver kioskiauto on kohta kesäkunnossa
etuakselin perushuolto jo hyvällä mallilla
eilen hiukan säädettiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=77922
Kioski jeeppi herätetty talviunilta
Mika oli sen verran hövelillä tuulella, että hiukan sain fiilistellä Punkan kalliolla ilta auringossa:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=79028
Kioski jeeppi herätetty talviunilta
Mika oli sen verran hövelillä tuulella, että hiukan sain fiilistellä Punkan kalliolla ilta auringossa:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=79028
Pääsitkö tonne kiville rikkomatta vetarin ristikkoa ;) ;)
JUUeikunn
23.04.2011, 16:20
Ehkä se on just sen takia paikallaan.
Jahas, herätellääs taas topikkia. Operaatio snorkkeli a'la Uponor. halkaisija 75, kaippa se riittää.
Jotenkin tolleen, vai ei sittenkään?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=88861
Konepellin reunasta läpitte, koska tuntui suorimmalta reitiltä katolle. Renix-koneessa kun ei saa tota kumista imutorvea kun yhteen asentoon niin siksi torvi tuli kuskin puolelle. HO-koneessa imutorvi pyörii mitenpäin vaan joten siinä saa helpolla snorkkelin myös apparin puolelta pihalle.
Pissipojan säiliöhän oli suoraan putken reitillä joten se siirrettiin lähemmäs keulaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=88860
Vielä jäi tehtäväksi snorkkelin kiinnitys ynnä joku hattu suotimen päälle estämään käpyjä imeytymästä krematorioon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=88862
Voin kokemuksella kertoa että tuollainen pikkuinen "vapaavirtaus suodatin" ahdistaa..... Paperisuodattimella hengittää paljon paremmin, No oli moottorissa 0.5L enemmän tilavuuttakin kuin sulla ;)
Nojuu, tolla se on kirmannu jo vuoden kaks. Mullahan ei nyt oo koteloa konehuoneessa mihin mä paprusuotimen laittasin. Tarviiko tohon nyt sitten ostaa suurempi tööningsuodin tonne katolle?
Nojuu, tolla se on kirmannu jo vuoden kaks. Mullahan ei nyt oo koteloa konehuoneessa mihin mä paprusuotimen laittasin. Tarviiko tohon nyt sitten ostaa suurempi tööningsuodin tonne katolle?
Mä muokkasin 2.1TD:n kotelosta sopivan, Nykyään majailee katolla se purkki.
Filtterit tuohon maksaa motonetissä n. 14€
Ja perkele. Orkkiskotelo meni keräykseen (paloi pellolla :D ) toissa viikolla. Oishan siitäkin askarrellu :/
Ja perkele. Orkkiskotelo meni keräykseen (paloi pellolla :D ) toissa viikolla. Oishan siitäkin askarrellu :/
Löytyy...... tuutko hakeen?
Mää ny koitan aluks kehitellä jotain ton suotimen kanssa. Pysyyhä se tallessa jos tarvetta on. Tässä taas opittiin, ettei mitään kannata hukata, sitä tarvii kuitenkin heti kohta sen jälkeen.
Pitäs muutenki tulla käymään ja ihasteleen lokariJeeppiä :D
Tässä taas opittiin, ettei mitään kannata hukata, sitä tarvii kuitenkin heti kohta sen jälkeen.
KYLLÄ! Juuri näin käy aina ja siks ei paljon olekkaan tullu tavaraa heitettyä pois:D:D:D
Kuttulandian mutakisoissa kun tuo vanha ja kovia kokenut laturi tsippas, tuli ajankohtaiseksi nostaa se hieman ylemmäs ja paremmin suojaan.
Ilmastoinnin kompuran tilalle se sijoittuu hyvin. Kompuran tellinkiä voi hyvin käyttää hyväksi...
Tuommonen kiinnike/tuki tuli etupuolelle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=89717
ja tällä tuetaan / kiinnitetään takapuolelta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=89718
Linja näyttää ja myös on melkosen hyvin tontilla, tätä voi vielä hienosäätää holkeilla mitkä on käytössä, että sai "shimmattua" laturin "sinne päin".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=89719
Laturi tuntuis olevan kiinni hyvin ja jos toi ei riitä niin väänsin vielä yhden Z-mallisen tuen laturin taakse koneen puolelle.
tuet/kiinnikkeet kiinnitin kompuran pulteilla toistaseks, tarpeen vaatiessa teen uudet pultit 150millisistä M10-pulteista lyhentämällä ja käyttämällä nylocceja. Laturin toisen kiinnitysreikäsen joutuu sitten kairaamaan 10milliseks.
Hihnan pituudeksi sain mitattua jotakuinkin 1952 eli koitan nyt ensin etsiä hihnan joka ois pituudeltaan 1950.
ps. Uusi laturi kustansi 119€ southwestissä, ollen soittokierroksen halvin.
Minä joskus virittelin omaani ihan samalla tavalla. Tarvitsi sen z- mallisen tuen taakse, mulla ei ainakaan pysynyt pultit kireällä ilman sitä. Toisaalta käytössä oli jotain haistapaska- lattarautaa mistä tein tuet, oli niin pehmeetä että olisi voinut purra poikki :D
Mulla oli siihen sopivan mittainen hihnakin, ei vain mitään hajua mistä se oli.. Joku Jeepin hihna kyllä, ehkä YJ:stä tai TJ:stä? Harmi ettei ole enää tallessa, olisin voinut siitä katsoa sulle Gatesin osanumeron ihan suoraan :(
Nooh, huomena leuka rinnassa ihmettelemään motonetin tarjontaa.
temmi_hoo
30.09.2011, 04:42
Töissä kun korjattavissa koneissa tarvitaan hihnoja niin usein tulee käytettyä paikallista laakerialan liikettä. Kysy ihmeessä lähimmästäsi. Yhtään perusvakiota hankalammissa hihnoissa http://www.kumiapu.fi/ osaa auttaa kohtuuhintaan.
Ja kyllä nyt lataa!
Tommosen hihnan mä sinne väkersin paikkaansa. GTO 2005 LS2:n hihna :D :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=89758
vanhan laturin avasin, hiilethän sieltä vaan oli jumissa, täynnä mutasavijänkkiä ja laakeritkin loppu, tarvihee kunnostaa ni on sitten varalla yks.
Jos tällä lähetään heinolaan jyrää:D
niin tarkistus listaa muistiksi itsellemme..
-alatukivarsien rungonpäihin hitsata korilaatat kuluneiden reikien tilalle
-etuiskarit vaihtaa
-perä öljyt
-jakolaatikon öljyt
-muut öljyt tietysti
-panhardin korinkorvan hitsaus/tuenta
-löytyisköhän se pionin yoke jostain siihen taka-akseliin, pitää tarkastaa omat varastot eka
käykö jostain muusta akselista yoke dana35:seen?
Jos tällä lähetään heinolaan jyrää:D
niin tarkistus listaa muistiksi itsellemme..
-alatukivarsien rungonpäihin hitsata korilaatat kuluneiden reikien tilalle
-etuiskarit vaihtaa
-perä öljyt
-jakolaatikon öljyt
-muut öljyt tietysti
-panhardin korinkorvan hitsaus/tuenta
-löytyisköhän se pionin yoke jostain siihen taka-akseliin, pitää tarkastaa omat varastot eka
käykö jostain muusta akselista yoke dana35:seen?
- Hitsatkaa samalla ne korvakkeet kovemmin koriin kiinni.
- Miulla olis nyt jouten Bilsteineinit 4,5" korotukselle.
- D30/D44 yoke käy kyn teette holkin siihen kohtaan mihin stefa hankaa. Vai kävisköhän D44 stefa? Spoorit on samat ja ristikko käy suoraan.
-alatukivarsien rungonpäihin hitsata korilaatat kuluneiden reikien tilallekorin puoleisessa kiinnikkeessä on säätö, jonka takia on soikeat reijät.
hiukan hämäs kun pultin alta näkyi reijän reuna, korvakkeetkin on ihan kunnossa eikä mitään elämisen merkkejä saumoissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=94017
akselin päässä olikin hiukan sanomista..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=94016
samalla vaihtui etuiskarit,
-öljytilat tarkastettu
-penkit vaihdettu
-panhardinkorva sähköliimattu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=94018
tukivarsien kiinnikkeille vahvistusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=94019
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=94020
muutamalla kympillä löyty koko taka-akseli mistä saa yoken
Jaahas, mitäs sitä seuraavaks.
Se tunne kun on kuulevinaan pientä naputusta samalla kun ölpänpaineita ei mittarin mukaan ole.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99107
Veivien laakereissa tuntuva välys, ei kuitenkaan mitään hälyyttävää. ONNEKS!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99106
Runkolaakerit oli kaikki tuommosia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99113
hmmm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99114
Ei ihan näin vissiin pitäs...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99115
jatketaan tästä sitten joskus.
kiristysmomentteja kellään tiedossa?
Ja saako jakoketjua erikseen vai onko paketissa mukana rattaat?
kyllähän se kittinä melko aina tulee, ketju ja rattaat... ihan syystäkin varmaan... eipä siinä varmaan paljo ainakaan säätäisi mitään vaikka ketjun jostain saikin ku uus setti on halvimillaan parikymppiä rokkiautossa :)
Ei ihan näin vissiin pitäs...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99115
jatketaan tästä sitten joskus.
kiristysmomentteja kellään tiedossa?
Ja saako jakoketjua erikseen vai onko paketissa mukana rattaat?
Eikös melkeen kannattaisi ostaa vaikka cloyesin tuplaketju, niin ei tartte ikinä enää huolehtia siitä? Tosin vakiokoneessa varmaan riittää tuo alkuperäinenkin, onhan se selvästi edukkaampi.
Tuossa noita kiristysmomentteja, siitä en ole 100- varma päteekö kaikkiin vuosimalleihin Renixeistä HO- koneisiin. Tuon pitäisi olla HO- koneita varten:
http://i42.tinypic.com/2jbw0n8.jpg
Oho, Siellähän on ahkeroitu!!! Tais se mun rakentelumotivaatio eksyä sinne?:D
Ja terveisiä AZ:sta.
kyllä noi laakerit oli ihan vaihtokunnossa,onneksi kampuraakaa ei tarvi alkaa koneistaa..
öljypumpussa oli myös pientä kulumaa, joten eiköhän sekin uusita
ja hetihän se juttu muuttu lennokkaaksi, että stroukataan se kutonen tai vaihetaan pari sylinteriä suuremmaks koko motti:D:D
ei nyt lähetä siihen..:rolleyes:
JUUeikunn
17.02.2012, 07:15
Lisää pyttyjä!! Niitähän tarvii olla reilusti että voi sitten lepuutella osaa jossei tarvi kaikkia...
Saako siihen sellaista öljypumppua joka toimii vaikka auto ois katollaan ;)
Saako siihen sellaista öljypumppua joka toimii vaikka auto ois katollaan ;)
MUHAHAHAHAAHHAAAA:D:D:D:D:D
Kuivasumppu voitelu;)
WinChester
17.02.2012, 09:34
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=94020
Teitkö ite nuo vahvikkeet, vai...? Tartteis omaankin tollaset paksut laittaa, kun on akselin puolen reiät soikeena.
Miten muuten oikaisit vääntyneen kiinnikkeen? Samaa yritin, mutta siksi jäi.
Saako siihen sellaista öljypumppua joka toimii vaikka auto ois katollaan ;)
Hiluxi iskuun ja katotaan sitte sitä öljypumppua ;)
Teitkö ite nuo vahvikkeet, vai...? Tartteis omaankin tollaset paksut laittaa, kun on akselin puolen reiät soikeena.
Miten muuten oikaisit vääntyneen kiinnikkeen? Samaa yritin, mutta siksi jäi.
Noi on ihan lattarautaa noi vahvikkeet, pikkasen pahville mallia ja sitte sähläämään.
Kiinnike meni oikoseks muistaakseni voimalla, lekalla ja jerkulla.
Miten muuten oikaisit vääntyneen kiinnikkeen? Samaa yritin, mutta siksi jäi.
tais olla 5mm materiaalia mistä tehtiin vahvikkeet
pari reilumpaa "pajavasaraa" niin se on ku peltiä oikois:p
apukuskin puoleinen etuakselin ylätukivarrenkorvake on myös taipunut, joten se vahvistetaan myös
Oho, Siellähän on ahkeroitu!!! Tais se mun rakentelumotivaatio eksyä sinne?:D
Ja terveisiä AZ:sta.
sun (ja monenmuunkin) lahjoittaman rakentelumotivaation käytin jo paljon aikaisemmin tohon lämmityslaitteen korjaus projektiin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=98414
niin että kerää nyt siellä lisää sitä motivaatioo niin siitä on sitte hyötyä muillekin:D:D
Varaosakasa noudettu, kiitos US-partsille.
WinChester
17.02.2012, 12:54
tais olla 5mm materiaalia mistä tehtiin vahvikkeet
pari reilumpaa "pajavasaraa" niin se on ku peltiä oikois:p
apukuskin puoleinen etuakselin ylätukivarrenkorvake on myös taipunut, joten se vahvistetaan myös
Hitsasin kesällä korilaatat samoihin paikkoihin ja niinpä ovat soikeaksi jo menneet. Eikä laattojen sinkitys auttanut hitsauksessa, saati ohut seinämä kestossa. :mad: Tarttee väkästellä tollaset paksut latat tulevana kesänä.
Onko noi pultit muuten 8.8 vai jotain järeämpää? Mun nykyiset pultit on sen verta lyhyitä, että eivät riitä, jos tulee 10mm lisää paksuutta.
Reilu pajavasara on varmaankin 10kg hienosäätöleka, kun 2kg moskalla ei ruvennut oikenemaan sitten niin millään?
Onko noi pultit muuten 8.8 vai jotain järeämpää? Mun nykyiset pultit on sen verta lyhyitä, että eivät riitä, jos tulee 10mm lisää paksuutta.
Reilu pajavasara on varmaankin 10kg hienosäätöleka, kun 2kg moskalla ei ruvennut oikenemaan sitten niin millään?
10.9 on alkuperäiset pultit.
Mulla oli siinä varaosakselissa alatukivarren kiinnikkeet solmussa eikä edes murtunut mistään. Ne oikeni tavallisella vasaralla ja papukaijapihdeillä. Päädyin siksi rälläköimään ne pois ja tein uudet :D noi on aika heikkoa tekoa :eek:
WinChester
17.02.2012, 14:33
10.9 on alkuperäiset pultit.
Niin se taitaa muuten lukea pultin kannassa...
Varressa taitaa olla lisäksi kevennys/ohennus, jottei leikkaa kiinni ja jää rasvoille tilaa pyöriä. Jos nyt löytäisi riittävän pitkät (13?) milliset 10.9 pultit, kun (½?)-tuumasia 10.9:jä tuskin pulttiliikkeistä hyllytavarana löytyy. Meni meinaan niihin takariipukkeiden kiinnityksiin yhdet 10.9 orkkispultit ylimääräistä, kun orkkikseen menee kaksi per puoli, nyt kolme.
Niin se taitaa muuten lukea pultin kannassa...
Varressa taitaa olla lisäksi kevennys/ohennus, jottei leikkaa kiinni ja jää rasvoille tilaa pyöriä. Jos nyt löytäisi riittävän pitkät (13?) milliset 10.9 pultit, kun (½?)-tuumasia 10.9:jä tuskin pulttiliikkeistä hyllytavarana löytyy. Meni meinaan niihin takariipukkeiden kiinnityksiin yhdet 10.9 orkkispultit ylimääräistä, kun orkkikseen menee kaksi per puoli, nyt kolme.
Kyllä nuo on ihan milliset pultit tehtaalta, tarkemmin sanoen 14mm. Jos tuumaiset laittaa niin 9/16" on oikea koko, ovat itse asiassa vähän tiukemmat niin ei soikistu kiinnitysreiät niin helpolla.
Alkuperäisen pultin kannanpuoleisessa päässä ei ole kavennusta, vaan pieni levennys mikä on just eikä melkein noihin kiinnitysreikiin. Perus 14 x 110mm pultti on vähän väljempi, sen mittainen on muuten paras tukivarsiin. ZJ:ssä on lisäksi vielä ne epäkeskoprikat + ohjurit, millä saa hienosäädettyä kulmia ja on vielä astetta tukevampi.
..mut nyt tää alkaa taas mennä liikaa off- topikiksi :o
Kyllä nuo on ihan milliset pultit tehtaalta, tarkemmin sanoen 14mm. Jos tuumaiset laittaa niin 9/16" on oikea koko, ovat itse asiassa vähän tiukemmat niin ei soikistu kiinnitysreiät niin helpolla.
Alkuperäisen pultin kannanpuoleisessa päässä ei ole kavennusta, vaan pieni levennys mikä on just eikä melkein noihin kiinnitysreikiin. Perus 14 x 110mm pultti on vähän väljempi, sen mittainen on muuten paras tukivarsiin. ZJ:ssä on lisäksi vielä ne epäkeskoprikat + ohjurit, millä saa hienosäädettyä kulmia ja on vielä astetta tukevampi.
..mut nyt tää alkaa taas mennä liikaa off- topikiksi :o
Olisko kuitenkin alkuperäiset 9/16 ku on jenkkien suunnittelema alusta ja kaikissa tarviketukivarsisarjoissa tulee mukana 9/16 pultit. 14,25 terällä kun tekee reiät niin tulee jämptit koska aina käsiporalla tulee hieman suurempi kuin terän nimellishalkaisija on.
Nonii, alakerran laakerit ja jakopää vaihdettu. Pikkasen koneen pyöritystä ilman puolanjohtoa ja sitten tulille. Ö.paineita on ja ei kolise tai pidä hälyääniä, korjaus toistaiseksi onnistunut :) Eli nyt voi Punkalla sitten vaikka ajaa katolleen.
Öljypohjan Tare vei töihin pesuun, mahto oikeesti olla paskanen ku lähtiessä se oli mun mielestä musta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99604
Kiitokset Petelle nosturin lainasta ynnä työkaluista ja Tarelle avusta/opastuksesta.
Tarelle lupasin, että saa testata ehkä ajaa tällä kiitokseksi ;)
:) Eli nyt voi Punkalla sitten vaikka ajaa katolleen.
LUPAAT VAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D
Mutta toi öljypohja on kyl ihan perkeleen hieno. Mitähän osia mä "pesettäisin" Tarella:p:p:p
Janne1986
24.02.2012, 11:21
Nonii, alakerran laakerit ja jakopää vaihdettu. Pikkasen koneen pyöritystä ilman puolanjohtoa ja sitten tulille. Ö.paineita on ja ei kolise tai pidä hälyääniä, korjaus toistaiseksi onnistunut :) Eli nyt voi Punkalla sitten vaikka ajaa katolleen.
Öljypohjan Tare vei töihin pesuun, mahto oikeesti olla paskanen ku lähtiessä se oli mun mielestä musta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=99604
Kiitokset Petelle nosturin lainasta ynnä työkaluista ja Tarelle avusta/opastuksesta.
Tarelle lupasin, että saa testata ehkä ajaa tällä kiitokseksi ;)
Näyttääkö vai onko raidetanko vääntynyt perää vasten?
Mutta on kyl komia öljypohja!:D
Näyttääkö vai onko raidetanko vääntynyt perää vasten?
kyllä se on ihan mutkalla jokasuuntaan, mut ei haittaa menoa;)
saas nähdä millon tämä stroukki projekti taas etenee;), siellä se surkeena odottelee uutta sydäntä:(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=106612
saas nähdä millon tämä stroukki projekti taas etenee;), siellä se surkeena odottelee uutta sydäntä:(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=106612
Onkos sillä heinolan kisan jälkeen ajettu ollenkaan?
on sillä Heinolan jälkeen muutamat ajelut ajeltu
KoniJeep
01.06.2012, 23:37
on sillä Heinolan jälkeen muutamat ajelut ajeltu
Kuis kioski Jeep voi?
Kuis kioski Jeep voi?
se liikkuu cruisailu mielessä melkein joka päivä kun vaan säät sallii:)
Just ja just pääsee katukivetyksen ylitte. Jos on korkeempi kivetys ni tarviis olla lukot :D Tossa on meinaan Maximijoustot!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=106686
Joo toi on tosi asiallinen maasturi......kun siis ajelee kadulla:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=106612
Pitäisköhän tää yrittää herätellä henkiin talven aikana..? ;)
voisin ajella sillä sitte vaikka jonku officrossinkin :D:D:D
Pitäisköhän tää yrittää herätellä henkiin talven aikana..? ;)
voisin ajella sillä sitte vaikka jonku officrossinkin :D:D:D
Eiks sulla muka ole yhtään omia rojekteja kesken, kun meinaat tänkin ehtiä kunnostaan??
Eiks sulla muka ole yhtään omia rojekteja kesken, kun meinaat tänkin ehtiä kunnostaan??
On :D
Kyllähä ton vois ;)
Noh jokos on motti vaihdettu????
Noh jokos on motti vaihdettu????
Ei vielä mutta kummatkin on tallissa jo lämpeemässä, motti ja auto. Huomenna sitte katotaan kuin pitkälle kerkiää.
Ei vielä, mulla on vähä sähköt hukassa :D Tottahan mä merkkailin mitä mä mistäkin revin irti...
on siellä jo voimanlähde paikallaan ja ilmeisesti hiukan olis vielä niputettavaa.. vai?
millos ajellaan officrossia ;):D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=121165
No nysse käy! Pikkasen ilmaamista ja panssarit kiine takas ni 'vot
No nysse käy! Pikkasen ilmaamista ja panssarit kiine takas ni 'vot
HÖH!! Jätkä voitti;)
Oli meinaa etutasauspyörästö jääny aika valmiiseen vaiheeseen ku vajaa pariviikkoa sitte oltiin ajelemassa.
n. 20 metriä trailerilta ja rattaat sileenä, tai sitte oli vaan niiiin kova ajopolte että auto ei vaan kestäny sitä Mikan kaasuttelua:D
toi tasauspyörien vaihto alkaa jo olee pikku homma..
no saatiin me päivän päätteeks vielä toinenkin setti niitä ilmeisesti rikki, ei oo kyllä vielä avattu katsottu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122088
Kannattaisko sinne vaihtaa D44 kun kerran koko ajan joutuu välityksiä vaihtamaan? :eek:
ei välitys oo menny kertaakaan, 4settiä pikkurattaita ja poskirattaita
Katohan joo, iski lukihäiriö aamusta :o
Oli meinaa etutasauspyörästö jääny aika valmiiseen vaiheeseen ku vajaa pariviikkoa sitte oltiin ajelemassa.
n. 20 metriä trailerilta ja rattaat sileenä, tai sitte oli vaan niiiin kova ajopolte että auto ei vaan kestäny sitä Mikan kaasuttelua:D
toi tasauspyörien vaihto alkaa jo olee pikku homma..
no saatiin me päivän päätteeks vielä toinenkin setti niitä ilmeisesti rikki, ei oo kyllä vielä avattu katsottu
Pysykö koko reissun pyörillään?
tämmöisen Jeepin kävin hakee viimekesän lopulla, -92 HO
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122155
tässä vaiheessa olin vielä purkamassa autoa, kun olin siinä uskossa että moottori oli leikannut kiinni
mutta niin se vaan lähti käyntiin kun vaihto polttoaineen ja herkisteli startin ja käy nätisti ja öljyn paineet kohdillaan
Isä siinä vieressä totesi että pitäisköhän laittaa kuntoon, totesin että siitä vaan. Ja sullahan on synttäritkin kohta että onneks olkoon Jeeppi on sun:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122156
hetken aikaa on seissyt tämä auto
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122157
etuakselissa oli muitakin vastaavia korvakkeita, luontaisesti keventyneitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122158
molemmat helmat vastaavat
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122159
taka-akseliakin koristi korroosio kuorrutus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122160
ilmastoinnin kompura, laturi ja startti jumissa
startti ainoa minkä sai elvytettyä
laturi oli turvonnut niin että kuoret oli halki kolmesta kohtaa, nyt tilalla letukan laturi
ilmastointi jäi suosiolla pois kokonaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122161
etuakseliin tuli uutta korvaketta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122162
oli helppo hitsailla kun faija leikelly palat valmiiksi:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122163
etuakselia vois nyt sanoo peruskunnostetuksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122164
helmojen korjauskin alkoi sujumaan kun jouluna tuli kiireinen kaveri auttamaan:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122165
samalla tuli uudet jarruosat taakse
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122166
kova homma oli putsaamisessa mutta nyt on ihan siistissä kunnossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122167
tässä vaiheessa haaveillaan jo leimasta vaikka abs merkkivalo palaa
taka-akselilta oli abs antureista toinen rikki ja toisesta johto poikki
johdon ehjäys ja toisen taka-anturin virkaa hoitaa Mikan Rolling Jeepin varaosa etuakselista varastettu anturi juota ja sovella meiningillä ja toimii
oli siinä kyllä paljon muutakin fiksattavaa mitä ei mainittu kun on typistetty fiksailu kertomus..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122168
Leimakin siihen tuli, joten ei ne työtunnit ihan hukkaan menny, tosin ei tätä millään kiireellä ole korjailtukaan.. aina kun on kerenny muilta puuhilta
ja kivahan tolla on ajella noitten "riisikuppien" jälkeen:)
oliko jossai heinikossa ollu parkissa kuin noin pahasti korroosia iskeny alustaa? ku kylkien maali näyttää kuvissa ihan hyvältä.
todennäiköisesti jossain numikolla/heinikossa seissy, hakuhetkellä oli hiekkamaalla
viime viikonloppuna oltiin Faijan Jeepillä kattoo rallia Mäntsälässä, niin se Rolling jeepin korjailu into vaan vaan syttyy kun
hiukan mettäteillä pääs pörräämään:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122496
Rollin Jeepin kimppuun päästiin tänään.. hyvin veti huurteeseen osat kun avas heti sisään tuotua
ja tuttu näky odotti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122652
vaihteeksi ehjättynä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122653
Etuakseli sai uudet jarrusatulat kun vanhoissa männät jumissa ja tämä varmaan on yksi tasauspyörien hajoamisen syy!
Auto oli liftillä nostettuna ilmaan kyljestä ja sanoin Mikalle että vaihde päälle ja paina varovasti kaasua
no ilmassa olleet renkaa tietysti pyörii vapaasti, siitä hiukan jarrua että hiukan vetäisi toiset renkaat että auto nytkähtäis eteenpäi pois
Zilin urista missä oltiin poikittain kiinni
jarrua varovasti painaessa yht`äkkiä etupyörä pysähtyy kuin seinään ja samalla pamahtaa tasaupyörät soseeks..
vielä takajarrut uusiks ni sittehän se ois taas pelikunnossa, kun käyntiin vaikuttavia sähkölaitteita vaihdettiin nykyiseen moottoriin vanhasta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122654
Mitäs tuosta valkoisesta tulee? :)
valkoinen on Peten tuleva "safari" jeeppi
Sillehän kävi sitten hyvin, kun taitaa olla sama auto, joka seisoi vielä reilu kuukausi sitten varaosa-autona mun pihassa, mutta en siitä kyllä yhtään osaa ehtinyt tarvita. Olikohan siinä pohjassa paljon pehmeetä?
ei kai se pohja pahakaan ollu helmoista en tiedä kun en nähnyt ja nyt siinä on jo rhs helmat ja avarretut pyörän aukot takanakin
12.1 Punkalla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122656
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122657
Näinhän mä tuon jossain videolla, mutta en edes tunnistanut silloin. Kyllä ne renkaat vaan aika paljon auton näköä muuttaa!
takajarrut uusittu tänään ja eturistikot oli jo päässy väljiksi niin kokeilumielessä vaihdoin vielä tämmöiset etuvetarit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122703
tapsa4x4
25.01.2013, 21:22
Sellainen tuli mieleen että peten valkoisessa jeepissä on meikäläisen toimesta poistettu ajonesto/hälytin laite ja johdot on vaan surrattu yhteen ilman mitään muuta taitaa olla rattiakselin alla ne piuha kasat:D joten kannattaa varmaan tehä jotain niillekkin.
tuli hätäpäissään trailerilla purettua ne ja sit mä sen myinkin jo pois.
Blazer42
25.01.2013, 22:02
juu ei ollut toi valkonen jeeppi mikään pahasti mädäntynyt,mutta en tiedä mitä varaosiakaan siitä olis ehjänä irti saanut, ei räpelletty edes rasvaprässin kanssa,käyttötarkoitus huomioon ottaen kumminkin asiallinen laite,hyvä siitä tulee kunhan olen kiusannut Kuismaa partsista lähes hulluuten asti varaosa hankintojen takia :)
takajarrut uusittu tänään ja eturistikot oli jo päässy väljiksi niin kokeilumielessä vaihdoin vielä tämmöiset etuvetarit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122703
Noilla sun renkaillasi odotan ZJ:n etuvetareiden kestoiäksi muutamasta minuutista ehkä pariin ajokertaan :D edit: Vai olikos noi CV:t tuossa harmaassa helmessä? Siinä ne varmaan kestääkin :)
Hajotin noita omassa Grandissä kolme kappaletta yhteensä noin kymmenen ajokerran aikana. Eikä mitenkään erityisen pahoissa paikoissa, käyttöauto kun on..
Jos et ole mun rakentelutopikissa huomannut kuvia, niin syy on yksinkertainen - eli noin 6mm:n ohennus vetarin päässä ennen CV:tä, verrattuna ristikolliseen vetariin joka on suora (tia itse asiassa taitaa olla jopa hieman paksumpi ennen korvia).
CV:n hyväksi puoleksi täytyy kyllä sanoa että on se äärettömän mukava ajettavuudeltaan verrattuna ristikoihin :)
http://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Bling-bling+s%C3%A4l%C3%A4%C3%A4+%28eli+osia%29/Editoitu-2261.jpg/_medium.jpg
http://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Bling-bling+s%C3%A4l%C3%A4%C3%A4+%28eli+osia%29/Editoitu-2265.jpg/_medium.jpg
kokeilu mielessä mennään!
vanhat on luukussa mukana kun vetarin vaihtaa tosi nopeesti tarpeen tullen!
http://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Bling-bling+s%C3%A4l%C3%A4%C3%A4+%28eli+osia%29/Editoitu-2261.jpg/_medium.jpg
http://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Offroad/Bling-bling+s%C3%A4l%C3%A4%C3%A4+%28eli+osia%29/Editoitu-2265.jpg/_medium.jpg
25mm ja 32 mm, onko nuo jotain rattiakseleita?
D30 etuvetari.. eihän tuo paksuudella ole pilattu. vaan eikös esim. Toyotan 8" perässä mikä on varsin yleinen niin ole vain pari milliä paksumpi? Toki sitten isommissa perissä halkaisijaa enempi, tosin niin on danankin järeämmissä..
Edit: niin ja tosiaan noi cv- tyyppiset vakiovetarit on juuri tuon ulkopään ohennuksen takia niin helvetin heikot. Onneksi niitä on vain grandeissä, ristikolliset cherokeen vakiovetarit on sentään tasapaksut koko matkalta.
D30 etuvetari.. eihän tuo paksuudella ole pilattu. vaan eikös esim. Toyotan 8" perässä mikä on varsin yleinen niin ole vain pari milliä paksumpi? Toki sitten isommissa perissä halkaisijaa enempi, tosin niin on danankin järeämmissä..
Edit: niin ja tosiaan noi cv- tyyppiset vakiovetarit on juuri tuon ulkopään ohennuksen takia niin helvetin heikot. Onneksi niitä on vain grandeissä, ristikolliset cherokeen vakiovetarit on sentään tasapaksut koko matkalta.
piti oikeen tarkistaa ja toyotan 9,5" etuperässä tossa kavennetulla kohtaa 28mm.
ja saman verran pitäis olla myös 8" vanhassa akselissa. uuden rj/lj ja hdj vetarin paksuutta en tiedä, mutta hdjssä taitaa olla isompi ku murroksen sissän menevä akselikin on isompi...
25mm ja 32 mm, onko nuo jotain rattiakseleita?
Hyvähän sun on huudella kun itelläs on Sisun akselit. :D
No kesti ne yhen officrossin ajella ( muka leikkimielisen )
WinChester
27.01.2013, 00:17
No kesti ne yhen officrossin ajella ( muka leikkimielisen )
Onhan se XJ kevyempi kuin ZJ, joten ehkä CV:t kestää paremmin myös pienemmällä koneella ja 3.55 välityksellä vastaan 3.73...
Mulla viime kesänä 31:t saharat ZJ:n alla kesti Punkan hiekalla kaiken mahdollisen luukutuksen, mutta se onkin eri juttu kuin kivikossa...
Mika oli kyllä aika fiksu kun sano että vetele sä vaan tää offi crossi yksinäs, niin en oo sua jarruttelemassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122777
oli kyllä ihan helkutin hauskaa ajella pitkästä aikaa!!
Kiitos Grazy ghost porukat!! ja Tottakai Mika että sain rääkätä sun autoa!!
Officrossin 1sija ja pikkujoulu illanvietossa vielä "känni" hiihdon 2sija!!!
musta ei ollu vastusta boratille;):D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122778
NorthRider
27.01.2013, 11:10
Hyvännäkösesti pomputtaa tuo takimmainen JeeJee :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122804
Ai Rolling Jeepillä talvisota safarille.....ettei vaan kävis jotenki näin, niinku muille Jeepeille:
http://youtu.be/X9WD4YR2RHw
:D:D:D:D:D:D
Nokialla ei ookkaan vähään aikaan nähty kunnon kaatoa, et saa suorittaa :D
http://www.jeepforum.com/forum/f11/xj-stalls-while-driving-rough-bumpy-road-40mph-above-1417342/
http://www.cherokeeforum.com/f2/88-xj-stalling-low-idle-speed-132864/
http://www.cherokeeforum.com/f2/1989-jeep-xj-4-0l-stalling-dies-completely-151078/
http://www.cherokeeforum.com/f2/90-cherokee-xj-stalling-problems-rough-idle-problem-117868/
lontoonkielen kirjekurssi siitä sulle sitte.
lontoonkielen kirjekurssi siitä sulle sitte.
Kiits, tutustun aiheeseen!
Nyt yksi ( 1 ) vtutusolut
On sillä joskus ajeltukin :)
atm8yACj7ag
Joskus on ajettu....koskahan uudestaan.....vai eikö koskaan enää:confused::confused::confused::confused:
hmmm..:rolleyes:
jos mä vähä kävisin tuolla tallilla, niin..
Mites toi d35 kestää kemppilukolla? :D:D
hmmm..:rolleyes:
jos mä vähä kävisin tuolla tallilla, niin..
Mites toi d35 kestää kemppilukolla? :D:D
No voi hyvänen aika.....hitsaa nyt jo, eläkä kokoajan kysele:D:D:D:D:D:D
Ei tää kysymys ollutkaan sulle, kun tiedät että teen sen kuitenkin!!
hmmm..:rolleyes:
jos mä vähä kävisin tuolla tallilla, niin..
Mites toi d35 kestää kemppilukolla? :D:D
Hyvin on ainakin mulla D35 kestänyt toista vuotta kemppiperällä 33" boggereita ruoputtaa :D
Muurattuna kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=140134
Olihan hauskaa ajella tuolla driftaus leikeissä!!
tosin etuvetarinristikko antautui ja sittenhän muisteltiin että siellähän oli se jo valmiiksi venyneillä lenkeillä oleva "hätä" vetoakseli
u_GSPxDuk1A
Kaiken maailman pikku vikoja koitettu korjailla ja jotain saatukin kuntoon..
Virratkin oli hiukan kateissa ja syy löytyi rintapellin pistokkeesta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=141358
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=141357
viimeviikonloppuna oltiin hiukan ajelemassa ja pikkuisen se into sieltä taas heräilee :)
Xenonit kiinni koska menee kuitenkin myöhään.. ja niin meni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141777
Ihan suoralinja, kyllä se siitä tulee!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141778
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141779
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141780
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141781
no jos vähä jeesataan.. ja sit läks rengaskin vanteelta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141784
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141782
ja pimeekin tuli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=141783
Nyt viimesimpänä vaihdettu IAT-anturi, vaikutuksen näkee sitten ensi kerralla kun on vaikeessa paikassa missä pitäs annostella kaasua varovasti. Ennen alko aina rökäämään ja ampumaan imusarjalle ja yleensä myös sitten sammui siihen paikkaan.
oli tosta lukosta se etu että mielenkiintoisempiin paikkoihin pääsee jumiin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=142123
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=142124
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=142125
Tuli tänään heräteltyä henkiin tämäkin pitkästä aikaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=149429
CV-jointteja menny muutamat rikki niin ajateltiin kokeilla että kestääkö ne paremmin jos tekee holkit päälle..
Ja Make jeesaa!!
Sopivaa Cromookin löyty pajalta :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=149430
Jare nappas kuvanki ku krymppiholkkia asennetaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=149432
Kokeillaan kestääkö yhtään enempi holkilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=149431
Tuli tänään heräteltyä henkiin tämäkin pitkästä aikaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=149429
Ootteko vaihtaneet laivamoottorityyppisesti paineilmastarttiin? :D
CV-jointteja menny muutamat rikki niin ajateltiin kokeilla että kestääkö ne paremmin jos tekee holkit päälle.. Kokeillaan kestääkö yhtään enempi holkilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=149431
..ja nyt viimeistään katkeaa tuosta vetarin ohennuksen kohdalta ;) :p
Jos noi kestäis nyt ton holkin kanssa saman ku ristikkovetarit ni sehän ois jo puoli voittoa :P
Ja ihan pikkasen rajoittais kääntymistä ni auttaa sekin, nythän ei ole rajoitettu ollenkaan.
Jeeppi talliin ja vetoakseleiden vaihto projekti työnalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150691
Special tool akseliputken puhdistukseen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150692
ja tulihan varsinkin pitkältä puolelta tuommoista "öljysoraa"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150698
Holkki paikalleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150693
Ja vanhoilla hohtimilla alkuperäinen "klemmari" takaisin puristuksiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150694
Tukiholkin paksuus oli hiukan rajoilla.. mutta pörrällä tilaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150695
Navan kiinnityspulttien kannoista kun otti siivut pois niin helpotti asennusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150696
Mahtuu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150697
Ja huomen testaamaan driftinkiin?
Jos noi kestäis nyt ton holkin kanssa saman ku ristikkovetarit ni sehän ois jo puoli voittoa :P
Ja ihan pikkasen rajoittais kääntymistä ni auttaa sekin, nythän ei ole rajoitettu ollenkaan.
Tuossahan on edelleen se ongelma, että CV- vetarin nivelen puoleinen pääty on melkein 6mm ohuempi kuin ristikollisen vetarin. Tekee itse vetarista paljon heikomman, vaikka nivel kestäisikin..
Tuossahan on edelleen se ongelma, että CV- vetarin nivelen puoleinen pääty on melkein 6mm ohuempi kuin ristikollisen vetarin. Tekee itse vetarista paljon heikomman, vaikka nivel kestäisikin..
Tuohan on vaan hyvä juttu et sulake on tässä kohtaa, ku Tare varmaan vaihtaa metässä meluummin vetareita ku purkaa perää :) :) :)
Kuva lainattu tästä topicista edelliseltä sivulta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=122088
Kyllä noiki vetarit hajoo, se on varma!!
Edelliset kaikki vaan hajonnu tosta maljasta
Takakardaanin ristikossa oli hiukan välystä kun yhdestä kupista puuttui neulat..
Tallin nurkasta löytyi vielä yks blazerin etukarnin puolikas mistä sai tähän hätään paremman ristikon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150822
Ja samalla lisäsin autoon ilmettäkin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=150823
Tuohan on vaan hyvä juttu et sulake on tässä kohtaa, ku Tare varmaan vaihtaa metässä meluummin vetareita ku purkaa perää :) :) :)
Tottahan se on tuokin.. itsellä hajosi ensin 4kpl. CV- vetareita ihan pienessä ajassa, kyllästyin niitä ropaamaan ja ostin cromot -> sitten hajosi Eatonin eLocker kokonaisuudessaa, välitys ja koko pahuksen etubanjokin :D
On se toki halvempaa/ helpompaa vaihtaa vetareita (n.15-25min. per puoli).
Tuohan on vaan hyvä juttu et sulake on tässä kohtaa, ku Tare varmaan vaihtaa metässä meluummin vetareita ku purkaa perää :)
Kyllä mä oon jo monesti suunnitellu tähän hiukan järeempiä akseleita mut ihan kivasti se on kestäny kyllä noillakin
Jotain ajankulua tälle päivälle niin kävin vähä kurmuuttaa Jeeppiä Punkalla
hStXiJIb81c
Myötäilevien jousipetien uudistusta
Yks korjaus Rolling Jeepin "huolto"listasta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154702
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154703
Hyvin on driftailujen jäljiltä jääny tavaraa panssarin seudulle, pakoputken ympärillä oikeen isot kasat hiiltynyttä heinää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154724
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154721
Etukardaanikin piti irroittaa että pääs rasvaamaan sen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154722
Ja POUSAlle että pyörii kardaani :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154723
Hyvin on driftailujen jäljiltä jääny tavaraa panssarin seudulle, pakoputken ympärillä oikeen isot kasat hiiltynyttä heinää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154724
Samoja oireita oli minunkin XJ:ssä tuosta hommasta. Huomasin siinä vaiheessa, kun pohjapanssarin ja pohjan välissä paloi... Ite ainakin varmaan seuraavalla kerralla muistan tuoltakin pestä. :)
Ja POUSAlle että pyörii kardaani :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=154723
:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=155343
Aawikko Arskan Officrosseissa ei meinannu jeeppi kestää tunnin rääkkäystä!
puolessavälissä alkoi tuntumaan että että etuiskunvaimennus hävis ja sitten rupes kuulumaan etupäästä kolinaa mikä vaan koveni loppua kohden ja rauhallisesti ajettiin loppuun.
mä olin jo himmaamassa ja mut Mika sanoi että aja vika ulos ei tässä oo kuitenkaan aikaa korjata.. totta:)
-etuiskarit??
-tukivarsista puslat vaihtoon
-panhardiin oon joskus laittanu korin päähän puslan joka nyt metalli metalia vasten
lisäksi hyppyjen jälkeen sen pultin kanta ottaa akseliin kiinni
-simpukalta lähtevä varsi vääntynyt ja ottaa akselissa panhardin korvaan kiinni
-simpukkan ympärystä repeilly/murtunu "runko" aisasta
-kai noitten väljien puslien takia etujousi hankaa panhardin korvaan
eiköhän noi jo riitä pitämään meteliä reilummassa ajossa :rolleyes:
eli jossain vaiheessa pientä kausihuoltoa tiedossa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=155340
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=155341
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=155342
Jos pikku hiljaa alkais tutkimaan keväisen officrossin jälkeisiä tuhoja
eli jeeppi pressun alta, johan se tovin kerkes seisoskella
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167424
keulaputkien purkua, ei meinannu enää muistaa missä kaikkialla niitä niitä kiinnityspultteja oikeen oli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167425
Yksi simpukan jumissa mutta myös venynyt niin paljon että kanta kyllä liikkui suht herkästi.
Koko "runko"aisanpää on vahvistettava kun renkaat ilmassa pyöriä käännellessä se liikkuu sivu suunnassa reilusti ,että aika vetelä on
nyt ilman puskuria joka tukee aisan päät. reilusti saa vahvistaa kiinnitys kohtaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167426
Pistetään ny yks kuva (Mikan vai oliko sillä vaan samanlainen;):D) kioski jeepistä kesältä ku ei siitäkään oo paljoo kuvia :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167423
Hiukan kävi jo mielessä vaihtaa simpukan tilalle orbitrooli mut ehkä myöhemmin.. :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167646
Vinssin vaijerikin oli jäänyt ihan sekaisin niin sitä oikastessa paljastui katkennut vaijerin kiinnitys pultti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167647
Ei pyöri piikillä naputtelemalla eikä mahtunut suorassa poraamaankaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167648
Yllättävän kovaa oli tynkä kiinni mutta irtos
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=375&pictureid=167649
hiukan haiskahtaa siltä, että taitaa pojat mennä reenaamaan luummäelle officrossia että sitten ukissa olis peli kisa säädöissä ? ;)
kyl se jo viimeks huomattiin ettei alusta riitä vauhdikkaaseen crossailuun, et kyl nyt on mielessä vaan safaroinnit
kyl se jo viimeks huomattiin ettei alusta riitä vauhdikkaaseen crossailuun, et kyl nyt on mielessä vaan safaroinnit
Älä ny jaksa tommosta, ihan hyvinhän se riitti viimeksikin... :)
Tulokset:
1.Tarmo Sinisalo, Mika Uimonen
2.Karl Anders Karlsson, Mikael Torppa
3.Seppo Luukkanen
4.Toni Hämäläinen, Ari Vuorinen
5.Eemil Timonen, Timo Muukkonen
6.Jarmo Laari, Simo Kuutvuori
7.Santeri Frimodig, Jan Frimodig
Tupla iskarit pitäis laittaa jos meinaa vastaavia viel ajella, kauhee homma..
ps.. mites teidän selät jaksaa.. ;)
Tupla iskarit pitäis laittaa jos meinaa vastaavia viel ajella, kauhee homma..
ps.. mites teidän selät jaksaa.. ;)
Selät jaksaa nyt hyvin, penkit vaihdettu satakertaa parempiin ja jousitustakin hiukka paranneltu. Vielä kun sais renkaat pysymään matkassa mukana...
Tupla iskarit pitäis laittaa jos meinaa vastaavia viel ajella, kauhee homma..
ps.. mites teidän selät jaksaa.. ;)
Kyllä kai sitä coil-overeilla pärjäisi.. ;)
Janne1986
19.12.2014, 18:06
Miksi hitsasit pultin tuohon kierteeseen etkä mutteria?:confused:
Itse tulee aina hitsattua mutteri tollaisessa tilanteessa.:)
Miksi hitsasit pultin tuohon kierteeseen etkä mutteria?:confused:
Itse tulee aina hitsattua mutteri tollaisessa tilanteessa.:)
pultin saa lujempaan kiinni , kärjestään terotetun pultin kun hitsaa kunnolla kiinni tulee "läpihitsi" ja hitsaus tulee isommalle halkasijalle/kehälle jolloin kestää enemmän momenttia, myös lämmöntuonti on suurempaa joten se juuttunut pultti vähän irtoaa ja sitä lämpöä voi lisätä hitsaamalla siihen pulttiin lisäää saumaa