PDA

View Full Version : Lasikuitua...? Tai vastavaa, mistä parhaiten? höh.

Urbancityboy
25.03.2008, 19:00
Katselin tuossa pajalla noita BJ:n keulan osia, ja kohtuu helposti voisi vielä noilla muottimalleilla tehdäkin vielä jotain- esimerkiksi muotit vaikka, sen verran on tämä keulakuvio alkanut nyppimään ja jotainhan sitä pitäisi tehdä särvintäkin saadakseen.

ns. vähemmän käryävät muovit ovat kumminkin ihme kyllä vasta kehittelyvaiheessa, joten se olisi kai sitten se lasikuitu raaka-aineena ainakin jos muotteja meinaa ryhtyä virkkaamaan..

Heittäkää vinkki että mistä ja mitä merkkiä kannattaisi hankkia ja missä eväissä lienee paras hinta-laatusuhde?

Kuopiossa lähin on bellan venetehdas, myyvätkö ulkopuolisille?
Tai jos jollakulla teistä olisi myyntitoimintaa niin tehdään raaka-ainekauppoja..?

pakkeli, ystävä vai vihollinen?

Flugfiske
25.03.2008, 19:10
toi on hyvä pulju: http://www.pakcem.com/

palvelu hyvää ja jätkät tuntee aineensa! Tosin, rahti saattaa siihen suuntaan maksaa, mutta jälleenmyyjiä on tietääkseni ympäri suomen.

<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>Olen KALAVIEHE!!!</center>

Caddy
25.03.2008, 19:18
quote:
Katselin tuossa pajalla noita BJ:n keulan osia, ja kohtuu helposti voisi vielä noilla muottimalleilla tehdäkin vielä jotain- esimerkiksi muotit vaikka, sen verran on tämä keulakuvio alkanut nyppimään ja jotainhan sitä pitäisi tehdä särvintäkin saadakseen.

ns. vähemmän käryävät muovit ovat kumminkin ihme kyllä vasta kehittelyvaiheessa, joten se olisi kai sitten se lasikuitu raaka-aineena ainakin jos muotteja meinaa ryhtyä virkkaamaan..

Heittäkää vinkki että mistä ja mitä merkkiä kannattaisi hankkia ja missä eväissä lienee paras hinta-laatusuhde?

Kuopiossa lähin on bellan venetehdas, myyvätkö ulkopuolisille?
Tai jos jollakulla teistä olisi myyntitoimintaa niin tehdään raaka-ainekauppoja..?

En tiedä miten suhtautuuvat ulkopuoleisille myyntiin, mutta käy kysymässä uudelta tehtaalta (kuopionliikenteen tallien vierestä) Ja kysy Jääskeläistä. Jos on hyvällä päällä saattaa jopa myydäkkin, hinnasta vain en osaa sanoa voi olla kallistakin.

Love Finland, Hate our government

henteri
25.03.2008, 19:35
kokkolasta sellaiselta kaverilta kuin jens kortelainen.myy asilisella hintaa.ei ole minulla enää numeroa tallessa,mutta haettu joku aika sitten tynnyri mitalla hartsia,mattoa,gelgoattia.

Mazaa
25.03.2008, 20:01
www.kevra.fi

Näkyis löytyvän kaikki mahdolliset tarveaineet.

-Suunnittelu 10, toteutuksesta ei sitten puhuta..-

Urbancityboy
26.03.2008, 12:00
Kiitos vinkeistä! Meikä käy putsaamassa ensin kivihiilivoimalan piipun, ja palkkarahoilla ostankin lasikuitumyrkkyjä. Muotin jakokappaleita tuossa eilisillan jo suunnittelin. Voi kun kelit lämpenisi ajallaan..

Urbancityboy
26.03.2008, 12:26
quote:
kokkolasta sellaiselta kaverilta kuin jens kortelainen.myy asilisella hintaa.ei ole minulla enää numeroa tallessa,mutta haettu joku aika sitten tynnyri mitalla hartsia,mattoa,gelgoattia.

Onko ko. henkilö muuten kokko-fiberin porukkaa? olisiko ko. firma hyvä raaka-aineiden hankintapaikka? Kokkola ei olisi kauhean kaukana. Jostain sieltä kokkolasta porukka kuulemma melko pajon hakee noita aineita.

henteri
26.03.2008, 17:36
en muista sitä firmaa.olin aikoinani 5v täällä lapissa töissä lasikuitu tehtaalla se touhus mellekkin aina aineet.ja touhua myös kokkolan vene tehtaalle.hommaat numeron ja soitat ni varmaan järjestyy.

Mazaa
26.03.2008, 20:37
Btw, jos käryt haittaa niin Alipaineinjektio? Kait tuo menetelmä toimis iha biomössöilläkin?
http://www.api.hut.fi/

Ite oon ajatellu tehdä tänä vuonna jotain koeluontoisia komposiittikäikäleitä em. menetelmällä.

Urbancityboy
27.03.2008, 10:59
quote:
Btw, jos käryt haittaa niin Alipaineinjektio? Kait tuo menetelmä toimis iha biomössöilläkin?
http://www.api.hut.fi/

Ite oon ajatellu tehdä tänä vuonna jotain koeluontoisia komposiittikäikäleitä em. menetelmällä.

http://www.tiedetoimittaja.com/sivut/biomuovi.html

Tuota olen seurannut, hieman suunnitteluasteellahan tämä vielä kotimaassamme on.
Ja kyllä, kun olen tässä neljävuotiaasta saakka automaalaamon pihassa asunut, satakunta autoa ja muutamia kymmeniä rinnekoneita maalannut, niin jostain kumman syystä on alkanut kaikki nuo kemikaalihöyryt tuntumaan nenään kohtalaisen epämiellyttäviltä...

Linkkiä, vinkkiä ja tiivistä yhteistyötä kaikkien alan toimijoiden kesken niin tiedä vaikka joskus vielä ns. terveellisempi tulevaisuus jo jossain häämöttäisi.