Kirjaudu sisään

View Full Version : Lohkossa 10mm reikä miten tukin??


_Metal_
16.03.2008, 21:15
Eli lähti yksi onneton putki irti lohkosta tuloksena nyt on noin 10mm reikä lohkon takaosassa. Kierteitä reiässä ei ole eikä viittis tehäkkään ettei menis metallipurua öljytilaan. Eli ehdotuksia tukkimiseen. Itellä jo yks visio miten sen tukin, mutta kysytään muiltakin.
Ja asiallahan on ihan normaalisti helvetillinen kiire kun pääsiäiseks pitäis venäjälle päästä;D

burton
16.03.2008, 21:23
ota puikko ja tuikkaa umpee, hitsaa 2 puikolla samaan aikaa niin menee isompikin reikä umpee.

komu
16.03.2008, 21:24
Laita joku Tappi tms. joka just menee reikään ja laakerilukitetta väliin. rasvanpoisto aineella vaan putsaat öljyt pois ennen liimausta

HRD
16.03.2008, 21:24
Onko reikä kuinka korkealla, eli valuuko sieltä öljyä ulos? Joku huotin putken paikka vai?

kaukas 4x4`n ski
Juho Haapakorpi

_Metal_
16.03.2008, 21:28
Eli oli turbon öljyputken paikka.. se siirtyy nyt muualle. tota laakeri lukitetta meinasin ja sitten purevaa pulttia ja päälle vielä kemiallista metallia. Joo ja reijästä ei valu mitään kun tunkkaa auton kyljelleen.. Hitsaa en koska olen melko varma että aiheuttaa särön tai suoraan halkeaman.

Myttymäki
16.03.2008, 21:29
onkohan olemas nuan piäntä vesitila proppua jonka siihen lyääs kiinni ja vaikka liimaas sähkölläkin varmistukseksi, en tiedä onnistuuko mut visioita heittelen...

HRD
16.03.2008, 21:38
Sopiva kartiokumi tulppakin vois toimia, kunhan kone pääsee huohottamaan. Jonkinlainen varmistus sille vois olla hyvä.
No joo ei kyl pelaa painepuolel.
kaukas 4x4`n ski
Juho Haapakorpi

Edited by - HRD on 16/03/2008 22:14:40

NymiS
16.03.2008, 21:39
Ääni vesitila propulle

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system
MB 300GD -83, 33" Maxxis Muzzilla+BL

ramo79
16.03.2008, 21:47
Onko painepuolella vai vapaassa tilassa reikä??

lisää kaasua, puut suurenee...

ugly_hj
16.03.2008, 21:48
tekee kierteet ja pitää imuria vieressä,eiköhän se kierretappi muutenkin vedä ne kierre roskat sieltä pois.Ite olen tuota joskus käyttänyt ja hyvin toimi.

Eskimo
16.03.2008, 22:00
Lienee siinä koneessa öljynsuodatin eli ei kun kierrettä ja proppua kehiin.

____________________________________
"Itte kun tekee niin saa sellasen kun tulee"

- eskimo

OffRoad Kainuu ry. (http://www.offroadkainuu.com)

_Metal_
16.03.2008, 22:06
Täytyy harkita totakin jos vain kairais uutet kierteet. Niin ja painepuolella on.

Arska
16.03.2008, 22:09
quote:
tekee kierteet ja pitää imuria vieressä,eiköhän se kierretappi muutenkin vedä ne kierre roskat sieltä pois.Ite olen tuota joskus käyttänyt ja hyvin toimi.




Lisäksi laittaa vielä paineilmaa huohottimesta, niin luulisi lastujen tulevan ulos.

Edit: painepuolella ei ehkä onnistu tuo paineilmajuttu.



Edited by - Arska on 16/03/2008 22:11:22

Pauli
16.03.2008, 22:13
Ja jos käytät jotain liimoja, niin ei laakerilukitetta, vaan mieluummin ruuvilukitetta, tai hydrauliikkaliitoksissa käytettävää tiivistyslukitetta.

Caddy
16.03.2008, 22:14
quote:
quote:
tekee kierteet ja pitää imuria vieressä,eiköhän se kierretappi muutenkin vedä ne kierre roskat sieltä pois.Ite olen tuota joskus käyttänyt ja hyvin toimi.




Lisäksi laittaa vielä paineilmaa huohottimesta, niin luulisi lastujen tulevan ulos.

Edit: painepuolella ei ehkä onnistu tuo paineilmajuttu.



Edited by - Arska on 16/03/2008 22:11:22


Siinä tapauksessa kannattaa käyttää tappia joka tarkoitettu "vajaan" reijän kierteytykseen (en muista tapin oikeaa nimeä) normi tapissahan ei ole ylös nostavaa kierrettä, vaan purut menee sinne minne helpoin

Love Finland, Hate our government

_Metal_
17.03.2008, 12:25
Eli ratkaisuksi tuli reijän kierteytys ja siihen pultti vahvimmalla lukitteella mitä löyty. Toivotaan että pysyy.