View Full Version : Mikä lukko sopii ln110 hilun perään (hankittu)
Eli onko 89vm ln110 hiluxin akselit 27 spline vai 30. Taka murikka on vissiin 8" ja etu murikka 7,5". Korjatkaa jos oon väärässä. Eli nyt pitäs saada lukkoa perään niin pitääkö sen olla tuo 8" ja 27 spline vai mikä? Ja mahtuuko tunkemaan takaa kitkalukon etumurikkaan?
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
Edited by - j1s on 02/04/2008 21:31:11
Ei onnistu -89 eteenpäin perien vaihto keskenään. Lukkoja saa molempiin päihin, mutta eteen aika vähän vaihtoehtoja. Taitaa olla ARB ainut jota saa suomesta, maailmalta sitten muitakin.
´romuistaan mies tunnetaan´
Kyllä sinne myös AussieLocker onnistuu ARB:n lisäksi.
Laita privaa jos tarvitset apua lukon hankkimisessa/asennuksessa.
http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif
-Maastoautossa on jäykkä etuakseli-
ebaystä kun kattoo niin on myynnissä 8"perään vaan 30boorisia ja internetin maailman mukaan hiluxin perä on 27 boorinen? mikä sinne siis sopii?
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
http://home.4x4wire.com/erik/diffs/
Tuo sivu kyl väittää taas että ois 27 boorit. hmm
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
eiköhän tuo 27 boria ole pinionin akselilla.
vetarit on kyl 30 booriset
tuota niin että vaan....
4cyl Turbo and V6* 4Runners and mini-trucks use the Toyota 8" 4-pinion differential in the rear. This diff is known as the "V6/Turbo diff." It has larger carrier bearings, is generally stronger than the standard 4cyl version, and is a direct swap into axles that use the 4cyl 8" diff. Separate gear sets are made for the V6 style diff (only from Toyota and Precision Gear), but cheaper, more readily available 4cyl style gears are commonly made to fit- the only difference being a very slightly larger pinion gear on the V6 style gear (the actual strength difference in gear sets is debatable). The strength increase in this diff over the 4cyl diff comes mainly from the beefed up housing, which stiffens the entire assembly, keeping the gears in proper (stronger) alignment.
Although somewhat rare, there is a version of this diff that came from the factory with 4.88 gears. The carrier (3rd member housing) has a different pinion offset so that the ring gear doesn't need to be as thick. This means that no gears other than the factory 4.88's will fit this particular diff. However, diff cases, commonly called carriers (factory, LSD, lockers, etc.), for the standard V6/Turbo diff should be interchangeable (4cyl and V6/Turbo carriers are NOT interchangeable).
* A few V6 trucks and 4runners have been found to have come with the 4cyl style diff from the factory. Nobody knows why.
Ten 10mm ring gear bolts, 27 spline pinion shaft.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Nutti-hiluxaxel.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Nutti-hiluxaxel1.jpg
blazer K5 -85
ymmärsin artikkeli väärin. Se oli pinionin boorit jotka oli 27....sori
blazer K5 -85
Miten olis tuo taakse:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lockright-locker-Toyota-8-4-pin-2-piece-case_W0QQitemZ200206169458QQcmdZViewItem?hash=item 200206169458&_trksid=p3756.m20.l1116
Ja tuo eteen:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-DETROIT-TRUETRAC-POSI-7-5-TOYOTA-IFS-4CYL-TT_W0QQitemZ330144941396QQcmdZViewItem?hash=item33 0144941396&_trksid=p3286.m20.l1116
ehdotuksia? lukot laitan kummiski molempiin päihin.
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
onko etuperässä myös 30 booria???
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
ittellä on melkein kyseinen setti. takana aussie ja edessä juurikin tuo trutrack.
omasta mielestä pelittää mainiosti.
tosin nopeella nelikolla ajo yli 60km/h on aika vekkulia paikotellen.
eli pääasiassa takavedolla sitten mennään.
kannattaa tilata sitten jenkeistä samalla uudet laakerit.
sen verran hyvin pelaa että seuraavaankin taidan laittaa automaattiset.
lukot(on)
olitkos sinä siinä yhes videos missä punanen hilu veti aika hyvin menemään mäkee ylös?
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
tarviikos tuo takalukko sen lukottoman murikan?
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
lepoantti
14.03.2008, 11:01
juu, avoin murikka pitää olla
powertraxin kotisivulla on lock-right malli 1620 joka sopii V6/Turbo 8" diff
blazer K5 -85
www.bnmotor.fi
www.anorrback.fi
multa löytys ylimääränen avoin murikka taakse. 4,56 välitysten kera taikka ilman.
lukot(on)
Vilkutin
18.03.2008, 07:21
eikös sen siihen kitkaankin saa laitettua, on vaan työtä purkaa kitkahilppeet pois? Mielestäni Cros4WD asentaja Ari puhui että ois mahd. Saatan muistaa väärinkin?
vm.91 Hilux 4WD
vm.91 L200 4WD
no ois kyl hyvä jos sais?
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
Nonniin nyt tuli lukko jenkeistä! ja kaikenkaikkiaan tuli maksamaan 230€ veroineen ja toimituskuluineen. suosittelen teillekkin!
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/j1s-Lukko%20001.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/j1s-Lukko%20003.jpg
Hilux Ln110 -89 4x4 Turbo
Datsun Kingcap -85 4x4 2.5D
(Muijjan projekti)
Onko tuo se 1620 malli? Eli 30 boori? Pitäiskö olla vielä tuo avoin murikka tohon että toimii?
Itellä on LSD perä 4 pinion. Pitäis saada jonkulainen lukko. Näyttäs olla vaikea saada joku bolt on kitti. Oli tarkoitus laitta Aussie Locker mutta ei näköjään sopii...
vanhan hiacen perästä saa avoimen perän kotelon.. ja juu 30 boorinen on.
Selvä. Mikä eroa on tuolla 1610 ja 1620? Mikä malli sä otit? Tilaisitko sä Summit racing?
kuitistakun kattoin ni oli tuo 1610. en muista enää mitä eroa niillä oli.
ebaystä tilasin
Onko Tuota kitkamötikkää mitenkään mahdollista saada modaamalla tuonne ln110 etuperään??? ei viihtis myydä eikä nyt ihan verkon painoksikaan laittaa :D
Onko Tuota kitkamötikkää mitenkään mahdollista saada modaamalla tuonne ln110 etuperään??? ei viihtis myydä eikä nyt ihan verkon painoksikaan laittaa :D
Eiks hilun takaperä oo 8" ja etuperä 7.5"?Aika raakasti täytyis varmaan muuttaa
no vähän jos käyttääs sorvissa :D