PDA

View Full Version : Toyon mekaaninen vinssi?


Ylä-Savo@
13.06.2004, 20:32
Kellä on enemmän kokemusta niin kertokoon...
Mikä on paras ratkaisu Toyotan mekaanisen vinssin ristikon kiinnittämiseen siihen vinssin pään tumppiin, joka tietenkis on jo väljä ja en oikein usko siihen sokan kestävyyteen ...
Kannattaako päästää se vinssin ala-akseli irti ja hitsata se ristikko kiinni , vai rakennella jotain huolto-ystävällisempää mallia??
Entäs saako niitä ristikoita jostain ja onko järkeä ettiä laakeroituja ristikoita , vai onko ne käyttömäärät käytännössä kuitenki niin vähäisiä että tuollaset messinki pesät kestää??
nimim. Vanhan Vinssin Viritys.

JF
13.06.2004, 22:06
Siitä on jo muutama kuukausi aikaa, mutta slck:n palstoilla joku kehuskeli teettäneensä paikallisessa maanviljelykonealan yrityksessä koko kardaanin n. 150€ hintaan. Löytynee pienellä hakemisella.

Toinen vaihtoehto on täytehitsata matorattaan akselia tai sorvata sitä pienemmäksi ja holkittaa se sorvattuun ristikon haarukkaan. Kokonaan kiinni sitä ei kannata hitsata ellei keksi korvaavaa toteutusta turvasokalle.

Kolmas on löytää vuosia entisen HJ:n omistajan takapihalla lojunut kaksi kertaa vedetty vinssi 60€ hintaan. ;)

jjtp
14.06.2004, 06:06
joo ei sinne mitään kannata hitsailla.
jos siinä on vielä se 4mm putkisokka poraa 6mm reikä jä laita kuuden millin pultti sinne sokaksi(88 kovuus siis normaali musta)
rosteri pultilla vetää jo rungon kieroks.
jos sinne alkaa jotain hitsailee niin ei enää pysty vaihtaa sitä akselin stefaa.
pitää ottaa se matoruuvi porauksen ajaksi pois että saa reijän porattua suoraan.niiden matoruuvin päätylaippojen alla on passaus levyt älä sotke niiden paikkaa muista tiiviste silikoni myös niiden väliin.
ne stefat on motonetissa n,3€/kappale

lantikka
14.06.2004, 08:30
quote:
Kellä on enemmän kokemusta niin kertokoon...
Mikä on paras ratkaisu Toyotan mekaanisen vinssin ristikon kiinnittämiseen siihen vinssin pään tumppiin, joka tietenkis on jo väljä ja en oikein usko siihen sokan kestävyyteen ...
Kannattaako päästää se vinssin ala-akseli irti ja hitsata se ristikko kiinni , vai rakennella jotain huolto-ystävällisempää mallia??
Entäs saako niitä ristikoita jostain ja onko järkeä ettiä laakeroituja ristikoita , vai onko ne käyttömäärät käytännössä kuitenki niin vähäisiä että tuollaset messinki pesät kestää??
nimim. Vanhan Vinssin Viritys.
Moikka

Joo oon samaa mieltä laita hiukka isompi sokka niin kyl kestää, hei satuiko olemaan juuri se ylä savo?

Jos kyllä niin miten toi noin sä vissiin otit videoo, saisko sitä jotenkin?

Palataan asiaan, ajan muuten to-pe tuupovaarasta hesaan, törmätäänkö jossain matkalla?