Kirjaudu sisään

View Full Version : Suzukin jarruongelma


Jukkis
22.02.2008, 22:16
Kulkineeni on suzuki sj413 josta on nyt jarrut hieman hakusessa.Auto seisoi joku aika sitten n. 4kk ajamatta,jonka jälkeen aloin tehdä pikku remontteja leimaa varten.Nyt jarrupoljin on ihan lutku huolimatta siitä että kaikki sylinterit on herkistelty,jarrut ilmattu eikä vuotojakaan näy.Mikähän vois olla?pääsylinteri?Ku jarrua pumppaa ni konehuoneen puolelta kuuluu joskus suhinaa(liekö mikää vika)Jos jollain tietoa aiheesta ni ois ihan jees(alkaa olla pinna vähän v*tun tiukalla)

mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki

Luigi81
22.02.2008, 22:45
Mites oot pääsylinterin ilmannu? Sehän tarvii ilmata erikseen ihan ensimmäisenä

-
Luigi

Jukkis
23.02.2008, 10:10
en oo ilmannu pääsylinteriä.Mitenkäs tuo ilmataan?(sori tyhmyyteni)

mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki

Luigi81
23.02.2008, 14:27
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=16079
http://www.phnet.fi/public/mika.jussilainen/jarrupaasylinteri.htm

noi nyt on yoyotalle,mut pätee tietty muihinkin..

Paras kuitenkin samal tarkastaa pääsylkky ettei se o ruostomöhnää syöny...hoonaus ja uudet tiivisteet.


-
Luigi

Jukkis
03.03.2008, 23:34
Ongelma ratkaistu,kiitos vinkeistä.


mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki

puumis
12.09.2010, 19:28
Mulla on sama ongelma SJ410 jarrujen kans. Päteekö sama myös tuohon malliin, eli sylinteri täytyy ilmata? Yhdellä polkimen pumppauksella jarrut toimii ku junan vessa, mutta ilman tota pumppausta menee melkeen pohjaan.

Rekisteröimätön
13.09.2010, 00:17
Ootko tarkistanu että kengät ei oo liian kaukana rummuista, silloin voi käydä noin että joutuu pumppaamaan

Suikkajäbä
13.09.2010, 07:35
Mulla oli ainakin just noin sj410pissä! Ekalla polkasulla poljin pohjaan, mut sit kun pari kertaa pumppas ni muuttu vähän pareemmaks ! Lähensin kenkiä aika ronskisti ja nyt muuten suikkeli pysää ! :)

puumis
13.09.2010, 08:24
Ootko tarkistanu että kengät ei oo liian kaukana rummuista, silloin voi käydä noin että joutuu pumppaamaan

Joo kyllä mä säätelin niin lähelle että käy jo vähän rumpuun. Kyllä nuo jarrut mulle kelpaa mutta saa nähä kelpaako katastusmiehelle... :)

ana4x4
03.10.2010, 20:49
Miten ootta saanu jarruongelman ratkeemaan löytykö joku kikka?
Mulla on pääsylkässä uudet kumit ja männät, takana uudet sylkät ja putket. Ja ihan samanlaisia oireita löytyy, poljin ekalla pohjaan ja tokalla toimii. Ihan ku ilmaa olis mutta mistä sen saa pois.
Minkäslainen sen paineensäätimen sielunelämä on, pitäskö avata? autona sj410 ja levyt edessä

Rekisteröimätön
05.10.2010, 18:47
Miten ootta saanu jarruongelman ratkeemaan löytykö joku kikka?
Mulla on pääsylkässä uudet kumit ja männät, takana uudet sylkät ja putket. Ja ihan samanlaisia oireita löytyy, poljin ekalla pohjaan ja tokalla toimii. Ihan ku ilmaa olis mutta mistä sen saa pois.
Minkäslainen sen paineensäätimen sielunelämä on, pitäskö avata? autona sj410 ja levyt edessä

kengät LIIAN kauakana rummuista.

Suikkajäbä
17.08.2011, 22:53
Moi Taas olis susukissa jarruongelmaa, enkä viitsi uutta ketjua alottaa...

Elikkäs ongelma on sellanen että katsastuksessa näytti jarruvoimanmittari tai mikä lie vasemmalle pyörälle 0,8 ja oikealle 2,0 elikkäs 60% eroa. No eilen illalla sitten ilmasin ja lähensin kenkiä ja tuntu hyvältä kun nahkoineen nappas kiinni kun runttas jarrun pohjaan. Tänään menin sit uudestaan näyttämään ja perskule ihan sama tulos... Kun tasasesti hissukseen painaa poljinta niin oikea puoli nappaa paljon nopeempaa ja ärhäkämmin kiinni ??

Syynäsin tota vasenta puolta sit tänään illalla vähän tarkempaa, Toinen jarrusylinterin mäntä oli ruostunu jumiin, wd40 väliin ja vähän hiero niin jo alko liikkumaan ja kelvästi. Sitten taas auto nippuun ja testaamaan ja ei hemmetti ei vieläkään ota vasen puoli kiinni, tai ottaa mut paljon enempi saa poljinta sotkee, kun oikee pyörä ollu lukossa jo pitkän aikaa ! NO kaikki taas auki myös jarruputket Siitä painesäätimeltä asti vai mikä mötikkä se on? Eikä nekään ollu tukossa.

Ei pysty käsittämään mistä vika vois johtua molemmat takajarrusylinterit toimii, putket kunnossa, eikä ilmaa. Toinen puoli vaan tykkää ollaa toista huomattavasti tehokkaampi !??? Sitä en sitten tiedä millanen toiminta periaate tolla paine säätimellä on kun sekään ei oo mikään kuormantunteva niinkuin vissiin vanhemmissa susukeissa ? ja kun noi jarrutkin on tolla yhdellä putkella mikä kiertää tosta oikeenpuolen sylkästä vasempaan... Pikaista jelppiä kaivataan, täytys saada auto mahdollisimman pian ajokuntoon... :)

Heguli
18.08.2011, 17:58
Yhdellä putkella se tosiaan suikassa hoituu takajarrut mutta sillä ei tämän homman kanssa ole tekemistä. Oikeanpuoleinen jarrurumpu hakee ensin löysät pois ja sitten vasen mutta ei tuonkaan pitäisi haitata, mikäli:
- systeemissä ei ole ilmaa
- jarrukengät ovat samankuntoiset ja tasaisesti kuluneet
- jarrurummut ovat yhtä hyvässä kunnossa
- rummuissa & jarrukengissä ei ole jarrunestettä, öljyä yms.
- jarrusylinterit toimii varmasti kunnolla

Jos jaksat jumpata niin vaihda jarrukengät puolelta toiselle, voisi auttaa.

cybress
12.04.2012, 21:12
onko minkälainen homma laittaa sj410 suikkaan levyjarrut eteen,mistä ne käy ja käykö suoriltaan?? eli onko ihan bolt on homma?

ja mistä jarrutehostin?

tuli vaan mieleen ku näyttäs että tuommonen suzuki olis tulossa ittelle...

LaaLaa
12.04.2012, 21:28
onko minkälainen homma laittaa sj410 suikkaan levyjarrut eteen,mistä ne käy ja käykö suoriltaan?? eli onko ihan bolt on homma?

ja mistä jarrutehostin?

tuli vaan mieleen ku näyttäs että tuommonen suzuki olis tulossa ittelle...

Levyjarrut käy bolt on -84.5 ja uudemmista sj ja samurai sarjan laitteista. Samasta laitteesta löytyy tehostin. Swiftin jne. henkilömallin tehostimia on myös laitettu ja toimii, mutta tiukimman tulkinnan mukaan ei kelpaa leimalle.

cybress
12.04.2012, 21:50
Levyjarrut käy bolt on -84.5 ja uudemmista sj ja samurai sarjan laitteista. Samasta laitteesta löytyy tehostin. Swiftin jne. henkilömallin tehostimia on myös laitettu ja toimii, mutta tiukimman tulkinnan mukaan ei kelpaa leimalle.



Ok, kiitos tiedoista.